Jump to content

Laurent Koscielny


Stefanb

Recommended Posts

Interessante tall. Det å få litt statistiske data inn i diskusjonene er sunt.

Så en kontinuerlig vandrende katastrofe er han da ikke. Men han har ikke helt blitt til det jeg trodde for et par år siden, men han er ung og kan blomstre ennå.

Djourou var sikkerheten selv helt til midten av Mars. Etter det så har romvesen byttet han ut med en klone der de beklageligvis blandet inn genene til Ian Ure

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 433
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Tipuciegheyti

Tror alle tre av stopperne våre jeg ser på som ballspillende kunne gjort seg godt både på backen og den defensive midtbaneplassen, det er da Djourou, Vermaelen og Koscielny.

 

Er helt enig. Ser kanskje på Koscielny som en bedre back/DM enn Djourou, men begge kan selvsagt brukes i disse posisjonene. Vermaelen kan vel spille over alt på banen så lenge det ikke er keeper. Eller kanskje han funker der og? :P

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig. Ser kanskje på Koscielny som en bedre back/DM enn Djourou, men begge kan selvsagt brukes i disse posisjonene. Vermaelen kan vel spille over alt på banen så lenge det ikke er keeper. Eller kanskje han funker der og? :P

 

Probably. Mannen er en maskin!

Link to comment
Share on other sites

. Mertesacker og Bartley ser jeg på som mer kontante "no nonsense" stoppere som egentlig ikke passer på noe annet sted enn midtstopperplassen.

 

Jeg må innrømme at det er lite jeg har sett av begge to, men Bartley fikk jo mye skryt da han spilte DM i Rangers forrige sesong. Han spilte vel noe back på U18 også, hvis jeg ikke husker feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at det er lite jeg har sett av begge to, men Bartley fikk jo mye skryt da han spilte DM i Rangers forrige sesong. Han spilte vel noe back på U18 også, hvis jeg ikke husker feil.

Sett en del av Bartley, han kunne ikke spilt back eller DM for The Arsenal. Ikke teknisk god nok, mer en kontant stopper IMO.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har sagt det før og sier det igjen, Koscielny er ikke en stopper i den klassen Arsenal fotball klubb krever! Han er meget dyktig i å bryte forran ved en høy defensiv linje, men skrekk og gru hver gang arsenal må forsvare seg dypt! Mulig en kariere som DM, men som stopper for arsenal så klarer jeg ikke å se at det skal bli slutt på de enorme problemene han har per dags dato.. Hans vurderings evner er meget svak, han er ikke flink til å orientere seg innenfor egen 16 meter og hvilke farer han må ta seg av. Den værste egenskapen han har er nok at han ikke klarer å holde hodet kaldt, og her har vi sett røde kort, skyld i straffespark(og flere som ikke har blitt gitt) og nå selvmål.

Han vil bli et stort problem for oss i sesongen, og jeg kan bare krysse det jeg har at Vermaelen snart blir frisk og holder seg frisk!

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg må ærlig innrømme at jeg får mer og mer sansen for Koscielny. Det er vel ganske tydelig at jeg var ekstremt skeptisk til mannen, men jeg syns han har hatt en enorm personlig utvikling. Fortsatt ikke den beste hva gjelder posisjonering, men også her ser jeg kraftig forbedring. Jeg tror han har godt av å spille med en ringrev som Mertesacker. Keep on proving me wrong! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noe overrasket over at Koscielny kommer meget godt ut av den statistikken. Har vært stor fan av stopperen siden hans utrolige prestasjon i hjemmekampen mot Barcelona. Virkelig potensialet til å bli en av verdens beste stoppere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noe overrasket over at Koscielny kommer meget godt ut av den statistikken. Har vært stor fan av stopperen siden hans utrolige prestasjon i hjemmekampen mot Barcelona. Virkelig potensialet til å bli en av verdens beste stoppere.

En fantastisk spiller som har ennå mer å gå på. Imponerer meg i kamp etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Koscielny fikk seg en kneskade i kveld og Wenger vil ikke snakke med pressen om det i følge journalister på twitter. Det lover ikke godt. Hvis både Koscielny og Mertesacker er ute i en lengre periode nå henger topp 4-håpet i en veldig tynn tråd.

 

Vi hadde en backkrise og nå er vi i ferd med å få en stopperkrise. Tilfeldig? Nei. Dette er noe Arsenal konstant sliter med.. vet ikke om jeg skal le eller grine, men det er så vanvittig typisk at vi gjentatte ganger har skader på flere spillere som alle bekler samme posisjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi hadde en backkrise og nå er vi i ferd med å få en stopperkrise. Tilfeldig? Nei. Dette er noe Arsenal konstant sliter med.. vet ikke om jeg skal le eller grine, men det er så vanvittig typisk at vi gjentatte ganger har skader på flere spillere som alle bekler samme posisjon.

Kommer vel at vi har en tynn stall hvor spillere blir overbelastet. Arsene har ikke hatt muligheten til å rotere når det har vært nødvendig, så tror de siste nå kommer av slitasje.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi hadde en backkrise og nå er vi i ferd med å få en stopperkrise. Tilfeldig? Nei. Dette er noe Arsenal konstant sliter med.. vet ikke om jeg skal le eller grine, men det er så vanvittig typisk at vi gjentatte ganger har skader på flere spillere som alle bekler samme posisjon.

Vi har et backproblem. Spillere som har vært skadet et halvt år er de vi hviler på. Null fart, null initiativ, null overlapping og som i hele Clichy-Sagna perioden null innlegg som ikke treffer nærmeste motspiller.

 

Og: Arsenal sitter og lønner spillere som i forhold til lønn burde prestert 30 % bedre, med noen få unntak..

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vet ikke om dere fikk det med dere i går, men Koscielny plukket opp sitt 10-ende gule kort i går mot City og vil da stå over 2 kamper. Utrolig kjedelig, men det er heldigvis mot Wigan og Wolves.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...