Jump to content

Laurent Koscielny


Stefanb

Recommended Posts

Onsker han velkommen til klubben, det blir spennende å se hvordan Vermaelen - Koscielny/Djourou gjor det! Jeg er pessimist for dette kjøpet, og for min del tror jeg at det hentes en ny midtstopper i Januar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 433
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onsker han velkommen til klubben, det blir spennende å se hvordan Vermaelen - Koscielny/Djourou gjor det! Jeg er pessimist for dette kjøpet, og for min del tror jeg at det hentes en ny midtstopper i Januar.

 

Arsne har jo sagt til Arsenal.com at de er på utkikk etter en defensiv spiller til, så lov å håpe at det kan komme allerede i sommer! :) Ingen ting ville vært bedre enn massevis av spillere å rulere på dersopm noen skulle bli skada, eller at Kos ikke innfrir i starten eller at Djourou ikke er i gammelt slag på høstsesongen.. Trenger en forsvarspiller til, en keeper så løigner vi et mesterlag!!

 

Har dog store forventinger til Kos.. Wenger kjøper ALRDI en spiller uten å ha sett på de lenge, så tror vi kan sette vår lit til ham! Velkommen skal han uanset være, og som en annen nevnte her så håper jg ikke nhan blir huggestamme om han skulle spille middels bra de første kampene!

Link to comment
Share on other sites

Får Vermaelen følelse av dette kjøpet, og håper og tror at det også er det som vil bli fasiten på Koscielny. Han har endel av de samme ferdighetene som Thomas har jeg fått inntrykk av, kanskje Thomas og Laurent blir vårt neste store stopperpar!

 

Det hadde vært ubeskrivelig deilig å fått på plass et stopperpar som virkelig fungerer, neste sesong. Det hadde gitt oss veldig mye i kampen mot de andre store lagene, det er det ingen tvil om! Vi tapte mot flere av dem på grunna av relativt dårlig forsvarsspill. Jeg ønsker meg rett og slett at Laurent er en veldig defensiv og trygg stopper slik at Thomas kan være noe offensiv. Men jeg liker ikke at han er så offensiv som han var i fjor, da tryggheten til Clichy og Sagna på offensive løp bli noe svekket. Det er også viktig at disse to får et optimalt samarbeid, samt at de klarer å få til et godt samarbeid med Song som bør ha forsvarsplikter når Thomas tar sine klyv. Jeg er uten tvil positiv og optimistisk, men for å kunne snakke om titler så er nok backupen, om Gallas, Silvestre og Campbell går noe dårlig. Om Campbell blir er jeg langt mer positiv med Djourou og Sol i backup! Jeg vil ikke satse på Djourou som backup aleine, av den enkle grunn at han har hatt så mye skader, at det er ikke å stole på at han holder en sesong uten.

 

Vi kan jo også håpe at Håvard er i framtidsplanene til Wenger, at han har sett at nå er han i nærheten av Premier League standard og vil matche han på øverste nivå. Det er faktisk ingen umulighet, Wenger har rost Håvard stort. Det hadde vært ufattelig gøy å fått inn han i a-stallen på permanent basis nå, slik at han da har muligheten til å spille seg inn.

 

Jeg gleder meg noe helt ufattelig til neste sesong starter opp igjen! :)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til klubben, Laurent Koscielny! ;)

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om kjøpet etter som jeg aldri har sett(eller hørt) om denne karen før, men jeg stoler 100% på Wenger og satser på at en ny Vermaelen har ankommet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor alle håper på at Koscielny skal være en ny Vermaelen.

 

+ og + frastøter hverandre som kjent...

 

- og + tiltrekker hverandre. Altså kan to helt forskjellige spillere ofte fungere bedre sammen enn to helt like.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor alle håper på at Koscielny skal være en ny Vermaelen.

 

+ og + frastøter hverandre som kjent...

 

- og + tiltrekker hverandre. Altså kan to helt forskjellige spillere ofte fungere bedre sammen enn to helt like.

 

;)

ok, skjønner.

 

Siden Vermaelen er bra så får vi inderlig håpe at Koscielny er ræva :-)

 

Har jeg forstått deg rett nå?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er ekstremt nysgjerrig og leter overalt etter info om vår nye stopper. Liker dette sitatet fra treneren hans i Lorient :

 

this is what his coach of Lorient said about him:

 

„ His development is noteworthy. I have seldom seen a defender with a such security with one-on-one situations “, says his coach Cristian Gourcouff.

Link to comment
Share on other sites

Nei ikke dumt det der!!

Ellers er det vanskalig å finne info om han.. Han har bedt om tid til å tilpasse seg PL, og det må han få, men gleder meg til å se han i preseason!!

 

Det sa Vermaelen og. Vi så jo alle hvordan bra det gikk. Satser på en like solid signering denne sesongen også.

Link to comment
Share on other sites

Velkomen til klubben ! ;)

Avventer også hyllest til å se hvordan han klarer seg, men jeg håper ingen her begynner å vise misnøye etter en spilt kamp, han må jo få venne seg til PL og Arsenal. Men jeg tror han vil klare seg fint. :)

 

Selv syns jeg at Koscielny ikke er ulik Tony Adams :P

LaurentKOSCIELNY.jpg

 

tony_adams.jpg

 

Sammenligningen er ikke mulig å se! Du får to Laurent inn i kroppen til Adams. Jeg er bekymret for størrelsen til Laurent. I premier league tror jeg vi må ha litt størrelse iallefall på en av stopperne. Det har vi ikke i Vermaelen og Laurent. Så nå er jeg spent på hva Wenger gjør frem mot seriestart.

 

Jeg mener vi trenger en stopper med høyde mer enn noe annet!

Link to comment
Share on other sites

Sammenligningen er ikke mulig å se! Du får to Laurent inn i kroppen til Adams. Jeg er bekymret for størrelsen til Laurent. I premier league tror jeg vi må ha litt størrelse iallefall på en av stopperne. Det har vi ikke i Vermaelen og Laurent. Så nå er jeg spent på hva Wenger gjør frem mot seriestart.

 

Jeg mener vi trenger en stopper med høyde mer enn noe annet!

 

Ser gjerne at Laurent hadde vært noe bredere, men han er faktisk 1,86 høy. Det er 2 cm under Campbell.

Legger han seg ut i bredden så tror jeg ikke dette er problem, men uansett så skal jeg ikke dømme han (ei heller forgude han) før jeg faktisk har sett han spille.

 

Forhåpentligvis får jeg endelig sett noe av vår nye nummer 6 på lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Er ekstremt nysgjerrig og leter overalt etter info om vår nye stopper. Liker dette sitatet fra treneren hans i Lorient :

 

this is what his coach of Lorient said about him:

 

„ His development is noteworthy. I have seldom seen a defender with a such security with one-on-one situations “, says his coach Cristian Gourcouff.

 

 

 

Forøvrig faren til yoann hvis noen lurte ;)

 

Ellers tror jeg Laurent blir en strålende forsterkning, akkurat den typen Arsenal trenger. Riktig alder, bra høyde og ikke minst god en mot en. Noe som er utrolig viktig siden Arsenal er veldig sårbare mot kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Sammenligningen er ikke mulig å se! Du får to Laurent inn i kroppen til Adams. Jeg er bekymret for størrelsen til Laurent. I premier league tror jeg vi må ha litt størrelse iallefall på en av stopperne. Det har vi ikke i Vermaelen og Laurent. Så nå er jeg spent på hva Wenger gjør frem mot seriestart.

 

Jeg mener vi trenger en stopper med høyde mer enn noe annet!

Tja. Cannavarro er jo bare 175cm og han var en periode verdens beste midtstopper. Har du tilstrekkelig duellstyrke så er ikke høyde alfa omega. Det å komme seg foran motspiller eller hindre motspiller i å få gå opp på headinger er vel så viktig

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...-and-aggressive

 

Andre gangen Vermaelen er ute å skryter av Laurent nå, så jeg tror han overbeviser på trening. I kamp har han ikke vært spesielt god, men heller ikke dårlig. Gleder meg til å se han mot blant annet Pato i matchen mot AC Milan. Når det gjelder neste års stoppermakker til Vermaelen synes jeg Laurent stiller sterkest hittil. Det jeg så av Djourou i går var ikke bra. Men alle er preget av at motstanderne er såppas dårlige, så vi skal være forsiktige med å dømme noen etter disse to treningskampene. Etter Emirates Cup kan vi begynne å spekulere i hvem som burde spille hvor.

 

Spennende type er han hvertfall. :D

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett min første Arsenal kamp for sesongen, følte jeg det var på sin plass med litt skryt

til vår nye midtstopper. Han gjør en så og si plettfri kamp.

Flink til å posisjonere seg, gode taklinger, vant nesten alle hodedueller. Meget lovende!

Selvfølgelig er ikke Pato den sterkeste spissen, men jeg ble positivt overrasket over at han var

såpass solid. Stå på videre!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett min første Arsenal kamp for sesongen, følte jeg det var på sin plass med litt skryt

til vår nye midtstopper. Han gjør en så og si plettfri kamp.

Flink til å posisjonere seg, gode taklinger, vant nesten alle hodedueller. Meget lovende!

Selvfølgelig er ikke Pato den sterkeste spissen, men jeg ble positivt overrasket over at han var

såpass solid. Stå på videre!

 

Pato lekte jo med hele real forsvaret i fjord, så han viser gode ferdigheter. Det det heller må stilles spørsmål om er om han kan overkomme Rooney og Drogba. Jeg fikk selv et utrolig godt inntrykk. Samarbeidet med Vermaelen virket utrolig godt. Og det ser godt ut for sesongstarten. Håper bare backene våres kan komme med i samarbeidet til våres to midtstoppere.

Link to comment
Share on other sites

Pato lekte jo med hele real forsvaret i fjord, så han viser gode ferdigheter. Det det heller må stilles spørsmål om er om han kan overkomme Rooney og Drogba. Jeg fikk selv et utrolig godt inntrykk. Samarbeidet med Vermaelen virket utrolig godt. Og det ser godt ut for sesongstarten. Håper bare backene våres kan komme med i samarbeidet til våres to midtstoppere.

Nå bør det dog sies at det var Vermaelen som slapp Pato på scoringa...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...