Jump to content

Laurent Koscielny


Stefanb

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 433
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Syns Koscielny har vist mer for oss enn mange her virker å mene, han har flest minutter i PL på laget vårt i år(Wilshere kan ta han igjen om Koscielny ikke spiller i helga) og man må regne med en tilvenningssesong i PL. Tror han kan bli en ordentlig god stopper så snart han får lagt på seg litt og vent seg til PL, debutert på Frankrike har han også. Regner med at neste sesong blir enda bedre for Laurent, for da slipper han forhåpentligvis spille med Squilacci.

 

Sczcney-Djourou-Koscielny var bunnsolid 90% av tiden, selv om det skjedde litt tull da også.

Link to comment
Share on other sites

Syns Koscielny har vist mer for oss enn mange her virker å mene, han har flest minutter i PL på laget vårt i år(Wilshere kan ta han igjen om Koscielny ikke spiller i helga) og man må regne med en tilvenningssesong i PL. Tror han kan bli en ordentlig god stopper så snart han får lagt på seg litt og vent seg til PL, debutert på Frankrike har han også. Regner med at neste sesong blir enda bedre for Laurent, for da slipper han forhåpentligvis spille med Squilacci.

 

Sczcney-Djourou-Koscielny var bunnsolid 90% av tiden, selv om det skjedde litt tull da også.

 

Meget mulig at Koscielny kan bli en stabil og god stopper, men jeg mener det er en gambling å satse på han som makker til Vermaelen allerede fra neste sesong.

Har ikke vært 90% bunnsolid for min del denne sesongen, derimot vært en av de største skuffelsene denne sesongen. Kostet mye, og ble rost opp i skyene. Hadde store forventninger......

Skal forsvares for at det var hans første år i PL samt mange makkere, men likevel var det mange personlige feil og dårlige valg som gikk igjennom i hele denne sesongen.

Følte meg aldri trygg med Koscielny denne sesongen, men skal gi han en sesong eller to som 1.valg fra benken, før jeg feller en knusende dom/gir han fortjent ros.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde Ikke store forventninger til Koscielny, du ser på mannen at han er en spinkel type, men jeg mener han har hatt fart og taklingsstyrke hele sesongen(til tross for andre spillere vi har som har taklingsvegring) og det jeg mente med 90% av sesongen var tiden hans med Djourou, der jeg mener han har vært god 90% av tiden, har vært litt opp og ned i det siste, men når JD spilte seg til fast plass var de VELDIG gode sammen.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny er mere enn god nok for Arsenal,det har han vist i år.Han har i flere kamper vært banens beste men dessverre har han også kuket det til enkelte ganger! Kunne tenkt meg en erfaren type i troppen som kunne veiledet midtstopperne våre!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde Ikke store forventninger til Koscielny, du ser på mannen at han er en spinkel type, men jeg mener han har hatt fart og taklingsstyrke hele sesongen(til tross for andre spillere vi har som har taklingsvegring) og det jeg mente med 90% av sesongen var tiden hans med Djourou, der jeg mener han har vært god 90% av tiden, har vært litt opp og ned i det siste, men når JD spilte seg til fast plass var de VELDIG gode sammen.

 

Vi får bli uenige på dette punktet ;)

Djourou og Koscielny har langt ifra fremstått (for min del) som et solid stopperpar, og har vært flere hakk dårligere enn det man kan forvente/kreve av en stopperduo som sloss om pokaler.

Mye usikkerhet, dårlige markeringer, hodeløse inngrep (ofte på yttersiden av motstanderen, som gjør at sonen foran mål blir åpent og uten sikring), og lite komunikasjon.

 

Ut ifra prislappen og skrytet han fikk i fransk fotball sesongen før han ble kjøpt, er det klart man får litt forventninger. Hvor ofte bruker Wenger en slik sum på en forsvarspiller, eller en spiller i det hele tatt?

Link to comment
Share on other sites

Synes det var et altfor risikabelt kjøp av Wenger for å være helt ærlig. Og å riske med forsvarsrekka er det siste Wenger burde gjort. Når alle våre erfarne stoppere forlot oss (+skadehistorikken til JD) trengte vi en rutinert stopper. Ikke en som spilte på nest høyeste nivå i Frankrike for to år siden. Han har gjort noen kjempekamper, men jeg er enig med vieira04, det er for mye usikkerhet, for mange hodeløse inngrep. Brutalt, men sånn må det være skal man vinne titler.

 

Og det er vell liten tvil om at det var Koscielny og ikke SS som skulle kjempe om plassen ved siden av TV5. Vi fikk en rutinert stopper i SS, som jeg hadde forhåpninger til, men han har skuffet enormt...

 

En må tenke på at også Vermaelen har en relativ lav midtstopperalder og kun èn sesong bak seg i PL. Dristig det Wenger gjorde forrige sommer. Desverre lykkes det ikke. Jeg håper han selger SS og henter inn et skikkelig beast, ala Samba. På noen dødballer ser jeg faktisk at Koscielny viker unna duellen. Vi trenger en som vil og SKAL være først på alt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Personlig syns jeg Koscielny er en super spiller så lenge han har en leder ved siden av seg, det får han i Per.

 

Spot on!

 

Koscielny fungerer utmerket når han har en som kan dirigere forsvaret ved siden av seg.

 

Jeg la også merke til stor forskjell på Koscielny når Szczesny kom i mål. kontra Almunia.

 

Jeg er hvertfall ikke like "nervøs" som jeg var forrige sesong - OM skaden på Vermaelen stemmer-.

Link to comment
Share on other sites

B)

Spot on!

 

Koscielny fungerer utmerket når han har en som kan dirigere forsvaret ved siden av seg.

 

Jeg la også merke til stor forskjell på Koscielny når Szczesny kom i mål. kontra Almunia.

 

Jeg er hvertfall ikke like "nervøs" som jeg var forrige sesong - OM skaden på Vermaelen stemmer-.

 

Enig. Den store svakheten til både Djourou og Kos er at er ikke flinke til å dirigere forsvaret.

Med enten Per el Thomas ved siden av seg er jeg ikke så nervøs som før. Begge fungerer bra.

Kanskje Kos et hakk bedre enn Djourou nå.

Men skulle Per få en skade....da er vi verre stilt.

Link to comment
Share on other sites

Problemet vi har i forsvar stikker langt dypere enn midtstopperne. Koscielny klarer seg bra når laget forsvarer seg bra, men når vi går opp i liminga så blir han frynsete på lik linje med alle andre. Det er defensiv samhandling , eller dvs mangelen på denne som er hovedårsaken til svært mange blundere. Bare det faktum at vi gjentatte ganger blir avkledd når vi prøver å sette en offsidefelle uten press på ballfører vitner om om det. Det er fotball ABC, men vi gjør det om igjen og om igjen og om igjen....

Link to comment
Share on other sites

Det er først og fremst kommunikasjon - og selvtillitsproblemer som gjør at forsvaret konstant balanserer på knivseggen mellom suksess og fiasko. Enkeltspillerne er på sitt beste gode, men savnet etter en ledertype i midten har vært stor i Vermaelens lange skadeavbrekk. Det første målet til United demonstrerer jo glitrende de manglende kommunikasjonsproblemene til Kos og Djourou. Forhåpentligvis har Per like mye røst som høyde, og tar kontrollen fra første sekund, men det blir kanskje en smule ambisiøst å håpe på dette allerede mot Swansea. Forventer selvsagt seier, men om forsvaret opererer optimalt med to nyervervelser og en stopper som nettopp har vært med på et av de verste tapene i Arsenals historie blir spennende å se. Forhåpentligvis klarer Mertesacker å presse ut de siste dråpene av talentet til Koscielny.

Edited by PALTH
Link to comment
Share on other sites

Joda, han er mye bedre med en dirigent ved sin side. Men til tross for det så syns jeg han er for veik i duellene og klønete i taklingene, noe vi så gjentatte ganger i fjorårsesongen. *skrekk og gru*

 

Veik og klønete? Det høres ikke ut som Koscielny i mine ører. Han har hatt sine blundere ja, men med en leder ved seg så er han en kongespiller. Koscielny har potensialet til å bli en av verdens beste stoppere. Hjemmekampen mot Barcelona var et bevis på hvor god han kan bli.

Link to comment
Share on other sites

Veik og klønete? Det høres ikke ut som Koscielny i mine ører. Han har hatt sine blundere ja, men med en leder ved seg så er han en kongespiller. Koscielny har potensialet til å bli en av verdens beste stoppere. Hjemmekampen mot Barcelona var et bevis på hvor god han kan bli.

Veik og klønete er var tidvis synonymer til hans navn. At vi ikke fikk flere straffer i mot oss var kun på grunn av dårlig dømming. Han er også altfor veik i 50/50 duellene etter min mening. Om det er guts eller fysikk det står på vet jeg ikke. Jeg tror ikke han har de psykiske egenskapene til å bli en av verdens beste stoppere.

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg Koscielny er en super spiller så lenge han har en leder ved siden av seg, det får han i Per.

 

Jeg er mer av den fatning at han er en dyktig stopper så lenge han ikke må forsvare seg dypt(innen egen 16 meter i et etablert forsvar/eller i en kontrings situasjon).

 

Personlig mener jeg at han heller kunne hatt en strålende kariere som en defensiv midtbane.

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Veik og klønete er var tidvis synonymer til hans navn. At vi ikke fikk flere straffer i mot oss var kun på grunn av dårlig dømming. Han er også altfor veik i 50/50 duellene etter min mening. Om det er guts eller fysikk det står på vet jeg ikke. Jeg tror ikke han har de psykiske egenskapene til å bli en av verdens beste stoppere.

Koscielny kommer til å klare seg bra. I mertesacker, Kos og Vermaelen så har vi tre glimrende stoppere. Djourou er vel en man bør bekymre seg mer over. Han er jo en vandrende katastrofe både for klubb og landslag

Link to comment
Share on other sites

Koscielny kommer til å klare seg bra. I mertesacker, Kos og Vermaelen så har vi tre glimrende stoppere. Djourou er vel en man bør bekymre seg mer over. Han er jo en vandrende katastrofe både for klubb og landslag

 

Har en følelse av at han forlater Arsenal neste sommer, og erstattes da av en ung Kyle Bartley.

Link to comment
Share on other sites

@Kellman enig med deg angående Koscielny som DM. Jeg har lenge sagt at jeg gjerne skulle sett han prøve seg i en rolle som DM. Han er taklingssterk, brukbart tempo, virker å ha et bra blikk for spill og pasningsalternativer, og jeg tror han ville vært bedre i en slik rolle med et par som Vermalen og Mertesacker bak seg. Men, tviler på at AW ser det samme :-(

Link to comment
Share on other sites

Koscielny kommer til å klare seg bra. I mertesacker, Kos og Vermaelen så har vi tre glimrende stoppere. Djourou er vel en man bør bekymre seg mer over. Han er jo en vandrende katastrofe både for klubb og landslag

 

Joda, jeg ser at JD har virket usikker til tider, men jeg tror fortsatt han har noe å gjøre på toppnivå. Jeg er usikker på om jeg vil rangere ham bak Koscielny.

 

I 2010/11 spilte Koscielny 3819 minutter for Arsenal. Mens han var på banen scoret vi 81 og slapp inn 49.

 

I 2010/11 spilte Djourou 3166 minutter for Arsenal. Mens han var på banen scoret vi 71 og slapp inn 33.

 

Vi spilte 2084 minutter uten Djourou på banen. Da scoret vi 48 og slapp inn 31.

Link to comment
Share on other sites

Tror alle tre av stopperne våre jeg ser på som ballspillende kunne gjort seg godt både på backen og den defensive midtbaneplassen, det er da Djourou, Vermaelen og Koscielny. Mertesacker og Bartley ser jeg på som mer kontante "no nonsense" stoppere som egentlig ikke passer på noe annet sted enn midtstopperplassen.

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg ser at JD har virket usikker til tider, men jeg tror fortsatt han har noe å gjøre på toppnivå. Jeg er usikker på om jeg vil rangere ham bak Koscielny.

 

I 2010/11 spilte Koscielny 3819 minutter for Arsenal. Mens han var på banen scoret vi 81 og slapp inn 49.

 

I 2010/11 spilte Djourou 3166 minutter for Arsenal. Mens han var på banen scoret vi 71 og slapp inn 33.

 

Vi spilte 2084 minutter uten Djourou på banen. Da scoret vi 48 og slapp inn 31.

Interessante tall. Det å få litt statistiske data inn i diskusjonene er sunt.

Så en kontinuerlig vandrende katastrofe er han da ikke. Men han har ikke helt blitt til det jeg trodde for et par år siden, men han er ung og kan blomstre ennå.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...