Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

16 spillere er på landslagsoppdrag. Ramsey, Frimpong, Lansbury, van Persie og Bendtner er på skadestua. Da er det ikke så mange igjen. Jeg gjetter på at følgende spillere er aktive på London Colney i disse dager:

 

Almunia

Fabianski

 

Koscielny

Squillaci

Djorou

Nordtveit

 

Denilson

Nasri

JET

 

Da ligger det godt til rette for drilling av defensive formasjoner. Jeg er veldig glad for at Squillaci ikke ble kalt opp til Frankrikes landskamper. Han har nå muligheten til å bli litt kjent i London og på treningsfeltet. Har tro på at Squillaci vil gi vårt defensive spill mer ro, og jeg er ikke lenger i tvil om at han vil bli et førstevalg på midtstopperplass. Sammen med Vermaelen kan han utgjøre en kraftfull stopperduo. Det er bare å krysse fingrene.

 

Er ikke Nordtveit med på U21-laget da? Eller er han fortsatt suspendert?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Slettet et par innlegg. Spillerstallen 2010/11 trenger ikke handle om hverken danskebåten i ålesund eller røkkeløkka!

Jeg ser dere gjør en aktiv innsats for å drepe humoren på dette forumet.

Bra jobbet, dere er snart i boks

 

BE

 

Redigert og slettet et parti av innlegget som gikk på enkeltpersoner.

 

RP7

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser dere gjør en aktiv innsats for å drepe humoren på dette forumet. Bra jobbet, dere er snart i boks

 

BE

 

Ja det får da være måte på moderering. Slike off-topic diskusjoner har alltid vært her, og det er da vel ikke noe problem? Det er de personlige angrep og hetsing folk vil bli kvitt.

 

Jeg undres hvor mange som er borte herifra innen jul hvis det fortsetter slik.

Link to comment
Share on other sites

Lar siste innlegg stå, men gjør oppmerksom på følgende:

 

Vi vil ikke ha en diskusjon i det offentlige rom rundt beslutninger fattet av mod-teamet.

 

Tilbake til topic.

Beklager at jeg sporer av debatten, men dette må jeg ta her og nå.

 

Er det bare meg, eller høres dette ut som noe som bolsjevikene i det gamle sovjetunionen kunne ha kommet med? Jeg håper for guds skyld at dette er en feilformulering fra din side, RP7, for dette holder ikke mål. Et diskusjonsforum der man blir fortalt hva man skal og ikke skal diskutere går rett og slett ikke an.

 

Jeg må bare beklage om det er noe jeg har oppfattet feil her, men for meg ser det ut som om modteamet har satt frem rammer over hvordan forumet skal være, og de som ikke passer inn i de rammene blir sendt rett til Sibir på straffearbeid!(Den siste leddsetningen var kun ment som en metafor).

Link to comment
Share on other sites

Beklager at jeg sporer av debatten, men dette må jeg ta her og nå.

 

Er det bare meg, eller høres dette ut som noe som bolsjevikene i det gamle sovjetunionen kunne ha kommet med? Jeg håper for guds skyld at dette er en feilformulering fra din side, RP7, for dette holder ikke mål. Et diskusjonsforum der man blir fortalt hva man skal og ikke skal diskutere går rett og slett ikke an.

 

Jeg må bare beklage om det er noe jeg har oppfattet feil her, men for meg ser det ut som om modteamet har satt frem rammer over hvordan forumet skal være, og de som ikke passer inn i de rammene blir sendt rett til Sibir på straffearbeid!(Den siste leddsetningen var kun ment som en metafor).

Du har nok forstått det helt rett Tusmo.

 

BE

(edit: og etter 3 Pm fra forskjellige moderatorer så er jeg nok på vei til Sibir)

Link to comment
Share on other sites

Hva slags forum er det vi egentlig ønsker oss? Ønsker vi oss et forum der forumistene kan ha det gøy, prate om Arsenal, fotball og andre uviktige ting her i verden? Ja, det gjør i hvertfall jeg. Ja, jeg ønsker å lese gode, informative innlegg med gode argumenter. Men for å være helt ærlig, hvis den eneste hensikten her er å lese "artikler" så leser jeg heller artikler av ekte journalister. Gleden jeg har hatt av dette forumet er mye basert på godt lesestoff, så absolutt, men like mye glede har jeg hatt av humor, mangfold av forumister og uviktige diskusjoner.

 

Så igjen må jeg spørre, hva slags forum er det vi egentlig ønsker oss? Ønsker vi et forum slik det jeg har beskrevet ovenfor, eller vil vi ha et forum der en "elite" på ca 20 brukere skal skrive, og alle andre skal sitte på sidelinjen "and just speak when spoken to". En elite, der kun de som har 35 års fartstid som arsenalsupporter og utmerkede skrive- og argumentasjonsferdigheter, får lov til å delta. Du vet, den eliten som vet akkurat hvordan alle andre arsenalsupportere skal oppføre seg.

 

De brukerne dette gjelder ville sikkert frydet seg om så skjedde, men jeg forsøker nå å tale for breddens sak. Det må gå ann å flytte kvalitet til side en gang i blant, til fordel for humor og forumister som rett og slett ikke evner å skrive og argumentere så godt som enkelte her inne ønsker. Jeg vil mye heller lese et dårlig innlegg i ny og ne, enn å kun lese utmerkede artikler og analyser. Selvfølgelig bør alt holde innenfor rimelighetens grenser, bare så det er sagt!

 

Dette bør være et sted der ALLE medlemmer av Arsenal Supporter Club Norway kan ytre sine tanker og meninger om vårt kjære Arsenal, UAVHENGIG av kompetanse, ferdigheter og analytiske evner. Et forum som dette bør skape et samhold blant oss Gooners. Slik det er i ferd med å bli nå vil det bare splitte oss. Det brukes mer tid på å krangle om hvordan tingenes tilstand bør være her inne, enn å skrive disse kvalitetsinnleggene folk snakker om.

 

Så kom igjen, slett, moderer og steng tråder i hytt og pine. Det vil helt sikkert øke kvalitetet på det som blir skrevet, men det vil også drive folk vekk fra dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags forum er det vi egentlig ønsker oss? Ønsker vi oss et forum der forumistene kan ha det gøy, prate om Arsenal, fotball og andre uviktige ting her i verden? Ja, det gjør i hvertfall jeg. Ja, jeg ønsker å lese gode, informative innlegg med gode argumenter. Men for å være helt ærlig, hvis den eneste hensikten her er å lese "artikler" så leser jeg heller artikler av ekte journalister. Gleden jeg har hatt av dette forumet er mye basert på godt lesestoff, så absolutt, men like mye glede har jeg hatt av humor, mangfold av forumister og uviktige diskusjoner.

 

Så igjen må jeg spørre, hva slags forum er det vi egentlig ønsker oss? Ønsker vi et forum slik det jeg har beskrevet ovenfor, eller vil vi ha et forum der en "elite" på ca 20 brukere skal skrive, og alle andre skal sitte på sidelinjen "and just speak when spoken to". En elite, der kun de som har 35 års fartstid som arsenalsupporter og utmerkede skrive- og argumentasjonsferdigheter, får lov til å delta. Du vet, den eliten som vet akkurat hvordan alle andre arsenalsupportere skal oppføre seg.

 

De brukerne dette gjelder ville sikkert frydet seg om så skjedde, men jeg forsøker nå å tale for breddens sak. Det må gå ann å flytte kvalitet til side en gang i blant, til fordel for humor og forumister som rett og slett ikke evner å skrive og argumentere så godt som enkelte her inne ønsker. Jeg vil mye heller lese et dårlig innlegg i ny og ne, enn å kun lese utmerkede artikler og analyser. Selvfølgelig bør alt holde innenfor rimelighetens grenser, bare så det er sagt!

 

Dette bør være et sted der ALLE medlemmer av Arsenal Supporter Club Norway kan ytre sine tanker og meninger om vårt kjære Arsenal, UAVHENGIG av kompetanse, ferdigheter og analytiske evner. Et forum som dette bør skape et samhold blant oss Gooners. Slik det er i ferd med å bli nå vil det bare splitte oss. Det brukes mer tid på å krangle om hvordan tingenes tilstand bør være her inne, enn å skrive disse kvalitetsinnleggene folk snakker om.

 

Så kom igjen, slett, moderer og steng tråder i hytt og pine. Det vil helt sikkert øke kvalitetet på det som blir skrevet, men det vil også drive folk vekk fra dette forumet.

 

Spot on! Dette var som å lese mine egne tanker!

Link to comment
Share on other sites

Beklager at jeg sporer av debatten, men dette må jeg ta her og nå.

 

Er det bare meg, eller høres dette ut som noe som bolsjevikene i det gamle sovjetunionen kunne ha kommet med? Jeg håper for guds skyld at dette er en feilformulering fra din side, RP7, for dette holder ikke mål. Et diskusjonsforum der man blir fortalt hva man skal og ikke skal diskutere går rett og slett ikke an.

 

Jeg må bare beklage om det er noe jeg har oppfattet feil her, men for meg ser det ut som om modteamet har satt frem rammer over hvordan forumet skal være, og de som ikke passer inn i de rammene blir sendt rett til Sibir på straffearbeid!(Den siste leddsetningen var kun ment som en metafor).

Vil tilføye at jeg fikk en pm fra RP7 der han forklarte saken på en bedre formulert måte, med bakgrunn i forumreglene. Siden han ikke postet innlegget her, tar jeg meg den frihet å poste pm'en her:

 

Hei Tusmo.

 

Kan godt tenkes at bolsjevikene kunne skrevet noe slikt og også endel andre diktatorer for den sakens skyld. For min del kunne dette forumet vært drevet mye friere da jeg sjelden lar meg hisse opp over medskribenters rare formuleringer eller personangrep. Enkelte innlegg skummer jeg gjennom og forstår at jeg ikke har mye å bidra med, andre gir meg endel og fører til gode diskusjoner.

 

Problemet er bare at enkelte henger seg opp i absolutt alt og dermed har vi det gående med uttallige PM`er, krangler og diskusjoner. I sin tid har dette ført til at flere moderatorer som egentlig gjorde en god jobb sluttet. De fikk passet sitt påskrevet så det holdt i flere diskusjoner og navn etc ble offentliggjort. Retningslinjene ble deretter endret og jeg limer inn punkt 8 slik at du kan forstå bakgrunnen for min uttalelse i tråden:

 

"8.Klager

Dersom du har problemer med andre skribenter på forumet, så forsøk å løse dette ved å sende en personlig melding. Dersom dette ikke hjelper, så ta kontakt med administrator/moderator og forklar problemet. Ved ingen tilfeller skal det opprettes tråder der tema er persondiskusjon ,diskusjon av avgjørelser på utestenging, eller andre handlinger gjort av administrator/moderator i denne sammenheng. Dersom det i slike tilfeller kreves en diskusjon i plenum, så skal slike tråder opprettes av administrator/moderator. Overtredelse av dette vil føre til utestengelse."

 

Vær gjerne uenig. Skriv gjerne innlegg hvor du presiserer hvordan du ønsker modereringen skal foregå. Det er bare på denne måten vi kan bli bedre og finne en form på forumet som de fleste kan leve med. De som befinner seg i hver sin ende av toleranseskalaen vil nok aldri bli fornøyde, men hvis 95% syns vi har funnet en grei linje så har vi gjort en rimelig god jobb.

 

RP7

 

Jeg føler meg iallefall tilfreds med denne forklaringen, og håper at dere andre også gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Vil tilføye at jeg fikk en pm fra RP7 der han forklarte saken på en bedre formulert måte, med bakgrunn i forumreglene. Siden han ikke postet innlegget her, tar jeg meg den frihet å poste pm'en her:

Jeg føler meg iallefall tilfreds med denne forklaringen, og håper at dere andre også gjør det.

 

 

Ja jøss, har aldri hatt problemer med moderatorene, har aldri blitt moderert en eneste gang her inne og det sier antagelig noe om både moderatorene og meg :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Litt talltull på torsdagskvelden. Og dette er en ganske tullete statistikk, men allikevel viser den hvor mange poeng hver spiller har vært med å kapre i PL. En av de store svakhetene med oversikten kan illustreres med bunnplasseringen til JET, som var så 'uheldig' å bli byttet inn i Chelseakampen. Det skilles heller ikke om spilleren har spilt hele kampen, eller blitt byttet inn på overtid. Oversikten gjelder kun de 15 PL-kampene vi har spilt.

 

Navn - Kamper - Vunnet - Uavgjort - Tap - Poeng - Poengsnitt pr kamp

 

 

Djourou 5 5 0 0 15 3,00

Gibbs 2 2 0 0 6 3,00

Bendtner 5 4 0 1 12 2,40

Denilson 8 6 1 1 19 2,38

Vermaelen 3 2 1 0 7 2,33

Fabregas 10 7 1 2 22 2,20

Eboue 6 4 1 1 13 2,17

Fabianski 9 6 0 3 18 2,00

Rosicky 13 8 2 3 26 2,00

A. Song 14 9 1 4 28 2,00

Arshavin 15 9 2 4 29 1,93

Chamakh 15 9 2 4 29 1,93

Wilshere 12 7 2 3 23 1,92

Clichy 14 8 2 4 26 1,86

Diaby 7 4 1 2 13 1,86

Walcott 7 4 1 2 13 1,86

Almunia 6 3 2 1 11 1,83

Squillaci 12 7 1 4 22 1,83

Sagna 13 7 2 4 23 1,77

C. Vela 4 2 0 2 6 1,50

Koscielny 10 4 2 4 14 1,40

van Persie 5 2 1 2 7 1,40

Jay E-T 1 0 0 1 0 0,00

 

Uten å legge for mye i tallene, må jeg si at jeg liker tallene til Djourou langt bedre enn Koscielny :)

Link to comment
Share on other sites

Litt talltull på torsdagskvelden. Og dette er en ganske tullete statistikk, men allikevel viser den hvor mange poeng hver spiller har vært med å kapre i PL. En av de store svakhetene med oversikten kan illustreres med bunnplasseringen til JET, som var så 'uheldig' å bli byttet inn i Chelseakampen. Det skilles heller ikke om spilleren har spilt hele kampen, eller blitt byttet inn på overtid. Oversikten gjelder kun de 15 PL-kampene vi har spilt.

 

Navn - Kamper - Vunnet - Uavgjort - Tap - Poeng - Poengsnitt pr kamp

Djourou 5 5 0 0 15 3,00

Gibbs 2 2 0 0 6 3,00

Bendtner 5 4 0 1 12 2,40

Denilson 8 6 1 1 19 2,38

Vermaelen 3 2 1 0 7 2,33

Fabregas 10 7 1 2 22 2,20

Eboue 6 4 1 1 13 2,17

Fabianski 9 6 0 3 18 2,00

Rosicky 13 8 2 3 26 2,00

A. Song 14 9 1 4 28 2,00

Arshavin 15 9 2 4 29 1,93

Chamakh 15 9 2 4 29 1,93

Wilshere 12 7 2 3 23 1,92

Clichy 14 8 2 4 26 1,86

Diaby 7 4 1 2 13 1,86

Walcott 7 4 1 2 13 1,86

Almunia 6 3 2 1 11 1,83

Squillaci 12 7 1 4 22 1,83

Sagna 13 7 2 4 23 1,77

C. Vela 4 2 0 2 6 1,50

Koscielny 10 4 2 4 14 1,40

van Persie 5 2 1 2 7 1,40

Jay E-T 1 0 0 1 0 0,00

 

Uten å legge for mye i tallene, må jeg si at jeg liker tallene til Djourou langt bedre enn Koscielny ;)

 

 

Tidenes manager for Arsenal er vel Pat Rice, han ledet laget i 3 kamper og fikk 3 seiere. På tide å sparke Wenger, sette inn Pat Rice som hans erstatter og Djourou som kaptein. Det ville nok løst alle våre problemer :)

 

Gitt statistikken din så blir vårt beste lag som følger; Fabianski, Eboue, Vermaelen, Djourou, Gibbs, Rosicky, Fabregas, Denilson, Arshavin, Song, Bendtner. Benk; Almunia, Chamakh, Wilshere, Diaby, Clichy, Squillaci

 

Jeg kimser ikke av det laget, i allefall ikke hvis Rice får lede dem :)

 

Edit: Hvor har du gjort av vår kanskje beste spiller i år, Samir Nasri?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kanskje litt tidlig av meg å allerede begynne å tenke på spillerstallen neste sesong, men jeg må si jeg har et par ønsker for hvordan laget skal fremstå neste sesong:

 

Keepere: 53 Wojciech Szczesny, 21 Lukasz Fabianski, 24 Vito Mannone

Ut: 1 Manuel Almunia

Inn: Ingen så lenge vi har disse 3.

 

Begrunnelse: Almunia er ikke god nok til å være vår førstekeeper og han er også en dårligere keeper enn hva Fabianski er. Han ville vært grei å ha som tredjevalg i en sesong til, men han har forholdsvis høy lønn og ved et salg kan vi kutte litt lønninger og samtidig få inn et par ekstra millioner for spanjolen.

 

Forsvar: 3 Bacary Sagna, 5 Thomas Vermaelen, 6 Laurent Koscielny, 20 Johan Djourou, 22 Gael Clichy, 27 Emmanuel Eboue, 28 Kieran Gibbs, Kyle Bartley

Ut: 18 Sebastien Squillaci

Inn: Mamadou Sakho

 

Begrunnelse: Squillaci er ikke en spiller som er god nok for Arsenal. Han er middels på alt og er på feil side av 30. Har fått mange minner fra Silvestre når jeg har sett han spille og det er ikke akkurat positivt.

 

Sakho er en spiller jeg gjerne vil se. Venstrebeint midtstopper som kan spille på venstrebacken og har absolutt alt som skal til for å bli en midtstopper i verdensklasse. Bartley kan også bli en viktig backup og utifra det jeg har hørt så er han god nok til å være fjerde/femtevalg.

 

Midtbane: 4 Francesc Fabregas, 8 Samir Nasri, 15 Denilson, 16 Aaron Ramsey, 17 Alex Song, 19 Jack Wilshere, 23 Andrey Arshavin, Emmanuel Frimpong, Henri Lansbury

Ut: 2 Abou Diaby, 7 Tomas Rosicky

Inn: Eden Hazard

 

Begrunnelse: Diaby er på sitt aller ypperste en knallgod spiller, men skadeproblemer og varierende prestasjoner (samt at han for en ukes tid siden ytret at han helst ville spille for Barcelona eller Real Madrid) gjør at Abou er en spiller jeg mener klubben ikke burde ha tålmodighet med. Det har allerede blitt lagt ned temmelig mange år i Diaby og jeg er redd for at hvis han om et par sesonger begynner å blomstre så syter han seg vekk. Lansbury tar plassen til Diaby uten spesielt store problemer. Pluss at han kan spille på høyrekanten også.

 

Tomas Rosicky er en spiller jeg alltid har likt, men han holder ikke nivået lenger og jeg tviler på at han kommer til å få sjansen til å spille særlig mye mer enn hva han allerede gjør her. Han fortjener å avslutte karrieren med å spille mest mulig.

 

Eden Hazard trenger jeg kanskje ikke å forklare hvorfor jeg vil se i Arsenal drakta? Fantastisk teknikk, hurtighet og en utrolig fotballforståelse. Blir allerede sett på som en klassespiller og storspiller for Lille i Ligue 1. Dog kommer han mest sannsynlig til å bli litt dyr, men det ville nok vært verdt det.

 

Angrep: 10 Robin van Persie, 11 Carlos Vela, 14 Theo Walcott, 29 Marouane Chamakh, 52 Nicklas Bendtner

Ut: Ingen forhåpentligvis.

Inn: Ingen.

 

Begrunnelse: I van Persie har vi en av verdens beste spisser, men problemet har vært å holde han skadefri. Han fortjener en sesong til for å bevise at han er over skadene sine. Chamakh og Bendtner kan også gjøre en meget god jobb hvis uhellet er ute og med Walcott og Vela som begge to kan spille på spissplass så tror jeg ikke dette blir noe problem såfremt vi ikke har maksimal uflaks.

 

Nye draktnumre:

 

1 - Wojciech Szczesny: Han fortjener å være nummer 1. Enkelt og greit.

2 - Johan Djourou: Vil gjerne se at vår beste forsvarsspiller får seg et lavere nummer.

7 - Jack Wilshere: Fantastisk spiller som fortjener nummer 7 drakta.

9 - Chamakh/Bendtner/Afobe?: Tror mest sannsynlig at Chamakh fortsetter med 29, men Bendtner har jo tidligere uttalt at nummer 9 er yndlingsnummeret sitt, men spørsmålet er vel om han blir i klubben. Hvis ikke kan det hende at Benik Afobe kommer inn på førstelaget og han ville jo vært en klassisk nummer 9.

13 - Eden Hazard: Kommer til å gjøre vår gamle nummer 13 til skam.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel slik, at Diaby har nr 2. Men Wilshere er definitivt en nr 7. Skulle gjerne sett at det ble ryddet opp litt i spillernes draktnr. Har vel vært inne på det tidligere, men jeg mener fortsatt at nr 1-11 skal vise antatt beste lag, og 12-22 skal være for de som er nesten like gode, og er utfordrere.

 

1, 12 - keepere. 2,13 - høyre back osv

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker så har aldri Djourou og Squillaci spilt sammen? Det hadde vært spennende å se de to en gang fordi jeg synes Squillaci ikke er så dårlig som mange mener!

 

Djourou og Squillaci har spilt sammen jo, men det har selvfølgelig ikke vært kjempe mange kamper. Squillaci syntes jeg spilte temmelig dårlig sammen med Djourou også, men Djourou i den perioden var jo et helt forsvar alene.

 

Her kan man se tall når det gjelder stopperne våre:

 

Djourou 0,33

Kocielny 1,19

Squilacci 1,53

Vermaelen 0,67

 

Kocileny Vermalen 1,0

Kocielny Djorou 0,29

Squilacci Djorou 1,0

Kocielny Squilacci 1,5

 

Problemet med å ha en stopper som Squillaci er at siden han ikke passer inn med Koscielny har vi essiensielt et problem hvis det kommer en skade på Vermaelen eller Djourou. Og hvis vi må kvitte oss med en stopper for å kjøpe en ny en så er det ingen tvil om hvem av Djourou, Vermaelen, Koscielny og Squillaci forsvinner. Det er sistnevnte.

 

Selvfølgelig kan det hende at Bartley kommer inn som fjerde/femtevalg og at det ikke kommer noe salg av Squillaci og at vi ikke kjøper Sakho, men et salg av Squillaci og kjøp av Sakho ville vært by far det beste valget hvis man ser etter kvalitet og bredde i laget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...