Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

At Messi snakker om Cesc og Walcott sånn får meg til å drømme om Messi :D Desverre blir nok dette med drømmen, positivt at vi har spillere som nyter slik respekt i fotballverdenen, håper at Theo vil vise seg fra det nivået vi har håpet på i flere år fra denne sesongen :D

Link to comment
Share on other sites

Ja da var Koscielny i boks.

 

Og da står vi igjen med disse førstevalgene (og andrevalgene).

 

Almunia/Fabianski

 

Sagna/Eboue - Koscielny/Djourou - Vermaelen/Nordtveit? - Clichy/Gibbs

 

Fabregas/Nasri - Song/Denilson - Diaby/Rosicky?

 

van Persie/Walcott - Chamakh/Bendtner - Arshavin/Eduardo

 

Dette er laget etter at spillere som Gallas, Campbell og Silvestre er borte.

 

Personlig syntes jeg at de svake leddene i laget vårt skiller seg ganske klart ut. Keeperplass, backup til stopperne og backup til Song.

 

Almunia og Fabianski er som vi har sett de siste sesongene dessverre ikke gode nok for Arsenal. Flere gode alternativer til denne plassen, selv om Schwarzer ser mest sannsynlig ut.

 

Backup til stopper og ankerrollen mener jeg vi burde ta i ét. En spiller som kan bekle begge roller hadde vært ypperlig og selv om Campbell faktisk blir en sesong til mener jeg at dette kjøpet burde bli gjort uansett. Nordtveit og Bartley er ikke klare for Premier League ennå, og vi har slitt med skader i de bakre rekker de siste sesongene.

 

Utenom disse plassene er jeg utrolig fornøyd med laget, selv om jeg gjerne kunne sett noe "daukjøtt" forsvinne ut av laget.

Link to comment
Share on other sites

Offensivt er laget i verdensklasse, med fantastiske a-lagsspillere og gode reserver, skorter som sagt på stopper-reservene, men om Campbell blir så er det bare en keeper vi trenger, men hadde ikke takket nei til en squad spiller som trives både som stopper og defensiv midtbanespiller og tåler litt tid på benken

Link to comment
Share on other sites

Offensivt er laget i verdensklasse, med fantastiske a-lagsspillere og gode reserver, skorter som sagt på stopper-reservene, men om Campbell blir så er det bare en keeper vi trenger, men hadde ikke takket nei til en squad spiller som trives både som stopper og defensiv midtbanespiller og tåler litt tid på benken

 

Offensivt er vi vanvittig gode, særlig hvis Chamakh viser seg å være den spilleren jeg håper han er.

 

Defensivt trenger vi en keeper, men mener også at vi må ha en backup for Song og at det burde være en prioritet i sommer. Denilson duger dessverre ikke som DM og Eastmond er for ung og uerfaren. Dog mener jeg at han er et bedre alternativ enn hva Denilson er til DM-plassen.

 

Ny keeper og en backup for Song + kontraktfornyelse for Campbell = et helt vanvittig lag.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 8 2010, 01:39 AM) 201214[/snapback]

Offensivt er vi vanvittig gode, særlig hvis Chamakh viser seg å være den spilleren jeg håper han er.

 

Defensivt trenger vi en keeper, men mener også at vi må ha en backup for Song og at det burde være en prioritet i sommer. Denilson duger dessverre ikke som DM og Eastmond er for ung og uerfaren. Dog mener jeg at han er et bedre alternativ enn hva Denilson er til DM-plassen.

 

Ny keeper og en backup for Song + kontraktfornyelse for Campbell = et helt vanvittig lag.

Tror det hadde vært spennende hvis Wenger hadde dyttet Vermalen fram som DM når Song er borte. Trenger jo selvfølgelig litt flere stoppere i klubben først, men tror Vermalen hadde klart seg meget bra

Link to comment
Share on other sites

 

Når det fortsatt er mulig å få 9 i odds på Arsenal (888sport.com), klarte jeg ikke å la være. I put my money where my mouth is. USD 2400 satt! :)

 

Oddsen synker! Beste odds på Arsenal som PL-vinner er nå 8,00.

 

Et litt dypt tips er Chamach som topscorer til 34 i odds. Ellers står Tevez til litt fristende 13. Begge hos PaddyPower.

Link to comment
Share on other sites

Stefan B @ Jul 8 2010, 01:39 AM)

 

Offensivt er vi vanvittig gode, særlig hvis Chamakh viser seg å være den spilleren jeg håper han er.

 

Defensivt trenger vi en keeper, men mener også at vi må ha en backup for Song og at det burde være en prioritet i sommer. Denilson duger dessverre ikke som DM og Eastmond er for ung og uerfaren. Dog mener jeg at han er et bedre alternativ enn hva Denilson er til DM-plassen.

 

Ny keeper og en backup for Song + kontraktfornyelse for Campbell = et helt vanvittig lag.

 

 

100 % enig! Riktignok hjelper det ikke med ny keeper hvis han er et 17-årig talent eller noe sånt.. Et sånt kjøp er ikke akkurat utypisk Wengersk. Scwarzer eller Frey hadde vært direkte himmelsk !

 

Back-up for Song trengs også sårt i mine øyne. Denilson har jeg aldri vært noen tilhenger av og mener han ikke holder mål. Desverre har jeg veldig liten tro på et DM kjøp. Men så lenge vi får en ny, god, keeper og en stopper/Campbell er jeg veldig godt fornøyd egentlig..

 

Edit: Hva tror dere forresten rundt plassering av Chamakh og van Persie? Dette er jeg meget spent på. Blir Chamakh med sin fantastiske hodestyrke midtspiss, eller blir det Robin, som ble "dyrket" på den plassen ifjor? Personlig tror jeg på den sistnevnte løsningen. Men vet ikke helt hva jeg HÅPER på. Time will tell!

Link to comment
Share on other sites

100 % enig! Riktignok hjelper det ikke med ny keeper hvis han er et 17-årig talent eller noe sånt.. Et sånt kjøp er ikke akkurat utypisk Wengersk. Scwarzer eller Frey hadde vært direkte himmelsk !

 

Back-up for Song trengs også sårt i mine øyne. Denilson har jeg aldri vært noen tilhenger av og mener han ikke holder mål. Desverre har jeg veldig liten tro på et DM kjøp Men så lenge vi får en ny, god, keeper og en stopper/Campbell er jeg veldig godt fornøyd egentlig..

 

Edit: Hva tror dere forresten rundt plassering av Chamakh og van Persie? Dette er jeg meget spent på. Blir Chamakh med sin fantastiske hodestyrke midtspiss, eller blir det Robin, som ble "dyrket" på den plassen ifjor? Personlig tror jeg på den sistnevnte løsningen. Men vet ikke helt hva jeg HÅPER på. Time will tell!

 

Jeg tror det samme som deg at van Persie blir midtspiss, men jeg håper på at Chamakh kommer til og spille midtspiss, og van Persie spiller på høyrevingen. van Persie har jo imponert som høreving på landslaget før, så jeg ser ingen fare med at han spiller der. Chamakh er den type midtspiss vi trenger, en hodesterk spiller+ at han har veldig bra teknikk og god til og binde sammen spillet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det samme som deg at van Persie blir midtspiss, men jeg håper på at Chamakh kommer til og spille midtspiss, og van Persie spiller på høyrevingen. van Persie har jo imponert som høreving på landslaget før, så jeg ser ingen fare med at han spiller der. Chamakh er den type midtspiss vi trenger, en hodesterk spiller+ at han har veldig bra teknikk og god til og binde sammen spillet.

 

Håper hvertfall Chamakh blir dyttet inn i midten underveis i kampen, HVIS vi skulle slite med å score. Da kan vi svinge innlegg inn i feltet og bruke hodestyrken til Chamakh. Håper for guds skyld Wenger tenker det samme og at vi ikke fortsetter med forutsigbart småspill. Ikke misforstå : Jeg elsker spillestilen vår, men vi trenger å ha en plan B. Dytt Chamakh inn i midten - pøs på med innlegg fra RVP, Nasri, Rosicky, Arshavin - og vips har vi en plan B som er supergiftig! Clichy og Sagna sine innlegg når desverre bare Chamakh til knehasen.........

Link to comment
Share on other sites

Håper hvertfall Chamakh blir dyttet inn i midten underveis i kampen, HVIS vi skulle slite med å score. Da kan vi svinge innlegg inn i feltet og bruke hodestyrken til Chamakh. Håper for guds skyld Wenger tenker det samme og at vi ikke fortsetter med forutsigbart småspill. Ikke misforstå : Jeg elsker spillestilen vår, men vi trenger å ha en plan B. Dytt Chamakh inn i midten - pøs på med innlegg fra RVP, Nasri, Rosicky, Arshavin - og vips har vi en plan B som er supergiftig! Clichy og Sagna sine innlegg når desverre bare Chamakh til knehasen.........

 

Det er både plusser og minuser med van Persie og Arshavin på kantene, det kommer mest sansynelig til og komme færre innlegg, men vi får et utrolig giftig våpen ved at begge kan dra seg inn i banen å skyte og både van Persie og Arshavin har veldig gode skuddfoter. I tillig åpner det mere rom får Sagna og Clichy hvis vingene drar seg innover, og med MYE innleggstrening kan de bare legge ballen på hode til Chamkh, så er det mål :)

Link to comment
Share on other sites

Var noen av tullingene som nevnte at Arsenal ikke hadde like bra økonomi som Chelsea og United.. Var det ikke noe sånt at Arsenal er den eneste klubben i Premier League som ligger i pluss? Skal bli koslig med Premier League med disse typene.. Men positivt er jo at to av de vil at Arsenal vinner da :)

Link to comment
Share on other sites

Var noen av tullingene som nevnte at Arsenal ikke hadde like bra økonomi som Chelsea og United.. Var det ikke noe sånt at Arsenal er den eneste klubben i Premier League som ligger i pluss? Skal bli koslig med Premier League med disse typene.. Men positivt er jo at to av de vil at Arsenal vinner da :)

 

Haha, skulle akkurat inn og skrive nøyaktig det samme som deg. Etter å ha ett den sendingen der, har jeg ikke akkurat blitt mindre skeptisk til at TV2 skal vise Premier League.

 

De har rett og slett ikke peiling! GUD som jeg savner karene fra Canal+, allerede før sesongen har startet. Jaja, om Arsenal leverer varene, har de ikke mye de skulle ha sagt allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Haha, skulle akkurat inn og skrive nøyaktig det samme som deg. Etter å ha ett den sendingen der, har jeg ikke akkurat blitt mindre skeptisk til at TV2 skal vise Premier League.

 

De har rett og slett ikke peiling! GUD som jeg savner karene fra Canal+, allerede før sesongen har startet. Jaja, om Arsenal leverer varene, har de ikke mye de skulle ha sagt allikevel.

 

TV2 er helt latterlige, det samme er jo også Viasat.

 

Skulle ønske det gikk ann å velge kommentatorspråk, for da hadde jeg holdt meg ekslusivt til engelsk under kampene :)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 19 2010, 12:02 AM) 201836[/snapback]

TV2 er helt latterlige, det samme er jo også Viasat.

 

Skulle ønske det gikk ann å velge kommentatorspråk, for da hadde jeg holdt meg ekslusivt til engelsk under kampene :)

 

Samme her. Det er klasseforskjell på engelske og norske kommentatorer og fotballeksperter. Jeg håper inderlig ikke TV2 får besøk av noen tidligere managerer eller legender i studio, slik som Canal+ gjorde av og til. For da kommer jeg til å bli direkte flau over å være nordmann...

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett Frimpong og JET er jeg blitt usikker på om vi virkelig trenger noe mer på midtbanen.

Disse 2 overbeviste meg mye mer enn mange av 1 lagsspillerne mot Barnet.

Frimpong spesielt var som en tornado...han var overalt.

Minnet meg mye om Flamini og måten han sprang rundt som en terrier på midtbanen og la trykk på motstanderen.

Må si jeg er utrolig spent på utviklingen til Frimpong spesielt videre.

Fortsetter han slik trenger vi ikke en erstatter for Song. Da har vi

Frimpong,JET og Diaby som kan kle en slik rolle.

 

Akkurat nå er det 2 plasser som bekymrer mer. Keeperplassen og stopperplassen.

Link to comment
Share on other sites

Urolig deilig å se at Silvestre ikke er å finne i laglista!! Makan til udugelig spiller, som vi kjøpte når han var på vei NED! i form. Har sittet mange ganger å spydd ut eder og galle de kampen han har spilt for oss. Hodeløs i plassering, taklinger og bare generelt forsvarspill. Holder knapt nivået til Mongolsk 3. divisjon. (pust Teo, pust... puh... )

Link to comment
Share on other sites

Urolig deilig å se at Silvestre ikke er å finne i laglista!! Makan til udugelig spiller, som vi kjøpte når han var på vei NED! i form. Har sittet mange ganger å spydd ut eder og galle de kampen han har spilt for oss. Hodeløs i plassering, taklinger og bare generelt forsvarspill. Holder knapt nivået til Mongolsk 3. divisjon. (pust Teo, pust... puh... )

 

Silvestre skulle bare blitt kjøpt inn som trener og mentor for de yngre spillerne. Han skulle som du sier aldri fått noe som helst spilletid for oss. Han var en helt middelmådig spiller på det beste, og det sier vel det meste ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...