Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

Rosicky og Elija samme type spillere??? Elija er en typisk kant spiller, og selv om Rosicky spiller lant for oss er han ikke en typisk kantspiller fordet.. Samme gjelder vel Hazard selv om han kan bekle en sentral rolle også.. Skulle helst sett Robben\Ribery på en kant for oss jeg men ser at det kan bli vanskelig.. Saken er at jeg vi ha inn kanter som dominerer kamper og det har vi ikke.

 

Flamini dominerte midtbanen siste sesongen for oss og fått en trio med Song flamini Cesc tror jeg kunne blitt helt konge, Song milner cesc og for den del

 

Skrev ikke at Elija var en lik spillertype. Skrev Hazard var en temmelig lik spillertype som Nasri. Elija vil tilby noe annet. Men det er i en posisjon vi har god og bred dekning. Hvor Arsjavin og Nasri er førstevalg. Og hvis en Chamach kommer vil nok RVP også bli brukt der.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Spillere ut: Fabianski og Silvestre

 

Spillere inn: Ny keeper, Ny midtstopper, Ett rutinert midtbaneanker, En ving som kan spille både på høyre og venstre kant og ny spiss

 

 

På keeperplassen finnes det flere alternativer. Håper på en av disse: Lloris, Neuer, Adler, Akinfeev, Lopez (Villareal)

 

På stopperplass har jeg ikke orientert meg nok til å komme med forslag, men har hørt en del positive ting om Subotic.

 

Som rutinert midtbaneanker, mener jeg faktisk at Marco Senna kunne gjort en god jobb i ett par sesonger, til Eastmond blir tørr nok bak ørene :)

 

Når det gjelder ving som kan bekle begge kantene, ble jeg faktisk imponert over N'Zogbia på søndag. Han virker å være en litt annen type spiller enn det vi har i troppen fra før, noe som kan gi oss litt variasjon i angrepsrekka. Synes også N'Zogbia fremstår som en bedre spiller enn Valencia gjorde forrige sesong før han ble hentet av Unitd. Og det skader vel heller ikke at han kjenner PL såpass godt som han gjør.

 

På spissplass ser det ut til at vi får Chamack, så den ser ut til å være i boks.

 

Jeg ønsker vi skal fortsette med 4-3-3 formasjonen mot lag som vi normalt sett skal slå. Men i toppkampene, og vanskelige bortkamper i CL ønsker jeg faktisk at vi kjører 4-4-1-1 eller 4-2-3-1

 

I 4-4-1-1 har vi faktisk flere spillere som kan bekle rollen som hengende spiss. Diaby har spillt i en lignende rolle tidligere med bravur. Han var f. eks. meget god i den rollen i CL-kampen mot Liverpool, og da vi slo United 2-1 hjemme i PL forrige sesong. Cesc og Arshavin er også spillere som kan bekle denne rollen. Jeg tror faktisk Arshavin foretrekker denne rollen fremfor å være kantspiller i 4-3-3. Med denne formasjonen, får vi også litt mer utpreget kantspill enn i 4-3-3. Og med de rette spillerne på kanten, kan vi kanskje nok en gang bli ett kontringslag i verdensklasse som vi var for noen år siden

Link to comment
Share on other sites

Ny keeper (Sczszcscszeeezcsczsczsczsny)

Sagna (Eboue) - Gallas/ny midtstopper (Djorou) - Vermaelen (Campbell) - Clichy (Gibbs)

Song (Ny erstatter + Eastmond)

Fabregas (Ramsey)- Rosicky (Diaby/Denilson)

Walcott (Wilshere) - Van Persie/Chamakh (Bendtner)- Arshavin (Nasri/Vela)

 

Neste års lag med reserver i parantes

Keeper: Håper vi får inn en ordentlig topp keeper som er minst like god som keeperen til de andre topplagene i PL, Joe Hart hadde ikke gjort noe. Jeg sier som Lars Tjernås: Hadde arsenal hatt en Sørensen i mål ville de ha vunnet PL i år

DM: Når Soong skadet er arsenal mye mer sårbare defensivt. Hvis vi hadde fått inn en erstatter som hadde holdt ca det samme nivået ville det vært topp. Eastmond er på vei oppover, Denilson er ubrukelig der, så vi trenger en som kan være erstatter fram til Eastmond blomstrer

Midtstopper: Jeg håper Wenger forlenger avtalen til hvertfall en av Campbell eller Gallas. Hvis begge forlenger trenger vi likevel en erstatter på midtstopperplassen. Hvis en av dem ikke forlenger trenger vi en ny Vermaelen i tillegg

Spiss: Van Persie er den i Arsenal som har mest målpoeng per kamp i år for arsenal. Hvis vi fortsetter med 4-3-3 kunne vi satt RVP ut på vingen og Chamach inn i midten. Hvis vi går tilbake til 4-4-2 blir vi endel dårligere om enten RVP eller Chamakh blir skadet

Link to comment
Share on other sites

Frank McLintock har sitt klare syn på stallen. Jeg er så hjertens enig med den gamle kapteinen.

 

Mye bra lesing der ja.

 

Og jeg er veldig enig med Mclintock i forhold til med at det er på tide at fansen får vite sannheten i forhold til manglende investeringer. Er det slik at styret lyver til fansen om hva som er tilgjengelig for spillerkjøp og lar Wenger ta støyten fra supporterne? eller er det masse penger tilgjengelig, men Wenger er for sta til å bruke penger til å gjøre de nødvendige forsterkningene?

 

Svaret er det vel bare Wenger og styret som sitter med. Og det er vel ett spørsmål vil aldri kommer til å få besvart. Jeg må innrømme at jeg ikke er alt for glad i dette hemmelighetskremmeriet fra ledelsen sin side på såpass viktig spørsmål

Link to comment
Share on other sites

Spillere ut: Fabianski og Silvestre

 

Spillere inn: Ny keeper, Ny midtstopper, Ett rutinert midtbaneanker, En ving som kan spille både på høyre og venstre kant og ny spiss

På keeperplassen finnes det flere alternativer. Håper på en av disse: Lloris, Neuer, Adler, Akinfeev, Lopez (Villareal)

 

På stopperplass har jeg ikke orientert meg nok til å komme med forslag, men har hørt en del positive ting om Subotic.

 

Som rutinert midtbaneanker, mener jeg faktisk at Marco Senna kunne gjort en god jobb i ett par sesonger, til Eastmond blir tørr nok bak ørene B)

 

Når det gjelder ving som kan bekle begge kantene, ble jeg faktisk imponert over N'Zogbia på søndag. Han virker å være en litt annen type spiller enn det vi har i troppen fra før, noe som kan gi oss litt variasjon i angrepsrekka. Synes også N'Zogbia fremstår som en bedre spiller enn Valencia gjorde forrige sesong før han ble hentet av Unitd. Og det skader vel heller ikke at han kjenner PL såpass godt som han gjør.

 

På spissplass ser det ut til at vi får Chamack, så den ser ut til å være i boks.

 

Jeg ønsker vi skal fortsette med 4-3-3 formasjonen mot lag som vi normalt sett skal slå. Men i toppkampene, og vanskelige bortkamper i CL ønsker jeg faktisk at vi kjører 4-4-1-1 eller 4-2-3-1

 

I 4-4-1-1 har vi faktisk flere spillere som kan bekle rollen som hengende spiss. Diaby har spillt i en lignende rolle tidligere med bravur. Han var f. eks. meget god i den rollen i CL-kampen mot Liverpool, og da vi slo United 2-1 hjemme i PL forrige sesong. Cesc og Arshavin er også spillere som kan bekle denne rollen. Jeg tror faktisk Arshavin foretrekker denne rollen fremfor å være kantspiller i 4-3-3. Med denne formasjonen, får vi også litt mer utpreget kantspill enn i 4-3-3. Og med de rette spillerne på kanten, kan vi kanskje nok en gang bli ett kontringslag i verdensklasse som vi var for noen år siden

Ikke mye å være uenig i her, men jeg lurer litt på hvordan våre "utlånsspillere" passer inn i neste års stall.

Da tenker jeg bl.a. på Håvard Nortveit, som slik jeg har forstått det har spillt defensiv midtbane i Tyskland og har fått bra omtale der. Farten er vel kanskje Håvards største bakdel, men kan han være et alternativ som backup for Song samtidig som han og som kan brukes meir eller mindre overalt i forsvaret. Jeg tviler på at han er godt nok pr. dato til å gå inn i førsteelleveren, men er det på tide å hente han tilbake som fast medlem i A-lagsstallen??

Link to comment
Share on other sites

Ikke mye å være uenig i her, men jeg lurer litt på hvordan våre "utlånsspillere" passer inn i neste års stall.

Da tenker jeg bl.a. på Håvard Nortveit, som slik jeg har forstått det har spillt defensiv midtbane i Tyskland og har fått bra omtale der. Farten er vel kanskje Håvards største bakdel, men kan han være et alternativ som backup for Song samtidig som han og som kan brukes meir eller mindre overalt i forsvaret. Jeg tviler på at han er godt nok pr. dato til å gå inn i førsteelleveren, men er det på tide å hente han tilbake som fast medlem i A-lagsstallen??

 

Jeg håper at spillere som Nordveit, JET og Wilshere blir å regne i førstelagstroppen neste sesong, for å sørge for ekstra god bredde i troppen

Link to comment
Share on other sites

Frank McLintock har sitt klare syn på stallen. Jeg er så hjertens enig med den gamle kapteinen.

 

Leste denne jeg og..

 

“They could have been improved with spending around £30 million. He could have got Shay Given and Richard Dunne for £12m and a centre-forward for £15m. For a club like Arsenal, that is not an astronomical amount of money.”

Link to comment
Share on other sites

Richard Dunne er "Mean" =)

Ham hadde jeg ikke hatt noe imot å se i drakta!

Helt enig. Han er på midt "årets lag".

 

van der Saar

 

G.Johnson - Dunne - Vermaelen - Cole

 

Valencia - Fabregas - Lampard - Malouda

 

Rooney - Drogba

 

Subs: Gomes, Evra, Dawson, Fletcher, Song, Bent, Tevez

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tenk dere dette laget fra neste sesong:

Buffon

Sagna-Richards-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Diaby/Melo

Arshavin

RvP-Chamakh

 

Altså en 4-3-1-2 formasjon. Evt RvP ut til høyre og Arshavin på venstre.

 

Da vil muligens dette være reservelaget:

 

Almunia/Mannone/Fabianski

Eboue-Sol-Djourou-Gibbs/Traore

Nasri-Eastmond-Ramsey

Walcott-Bendtner-Vela/Wilshere

Link to comment
Share on other sites

Hold Melo unna det laget! Nasri kan da bytte på med Diaby isteden.

Kunne ikke vært mer enig. Melo er en drittspiller. Ikke er han god, og han har i tillegg kommet til det stadiet noen brasilianere kommer til - at de virker mette, og at karrieren er på vei nedover. Akkurat som Robinho, Adriano, Ronaldo, Ronaldinho (før han tok seg sammen igjen).

Link to comment
Share on other sites

Wenger kommer til å satse på Samir Nasri. Gutten er bare 22 år gammel.

 

Enig med de andre at Melo har spilt opp til forventingene. Men sdvis dt er en mann som kan forandre Melo, så er det nettopp Wenger som kan gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Berre for å ta ein kjapp oppsummering for min del:

 

Ny klassekeeper

 

 

Sagna - Hangeland - Vermaelen - Clichy

 

 

Cesc - Song - Nasri

 

 

Walcott - RvP/Chamakh - Arshavin/RvP

 

 

Oppsummert

Keeperplassen : Behold Almunia som reserve. Ofre Fabianski for Mannone/Szczesny som gjerne kan gå på vidare låneopphald.

 

Forsvaret: Kjøp Hangeland. Behold Gallas og Campbell. Gjør vi det kan vi frigi Silvestre. Traore koster oss ingenting å beholde. Djorou kan til han har bevist noko som helst, være backup. Senderos bør frigis.

Da bør vi ha grei bredde i forsvaret. Sagna bør få ein sesong til å bevise at han kan finne nivået han hadde i debutsesongen. Har vært litt for ustabil i år. Eboue har hatt nokon gode innhopp i hans fravær og er absolutt ein konkurrent til plassen.

 

Midtbane: Song er god, men hadde ikkje vært meg i mot om han måtte ha slåss med Thiago Motta/Yaya Toure/Mathieu Flamini om plassen. Diaby som 3. valg. Eg har trua på Nasri, men eg syns han blir litt for usynleg i periodar. Skulle kanskje prøvd seg i ein meir offensiv rolle? Cesc er Cesc, punktum.

Rosicky er fortsatt for skadeplaga til å være tiltenkt ein førstelagsrolle, god backup. Eboue er potet. Merida bør definitivt gå. Behold Denilson denne sesongen som 5. valg og kjøp Shaun Wright Phillips for skarve £5 millioner som det ryktes om. Ramsey vil være ein naturleg backup når han er tilbake. Wilshere kan få seg ein sesong til på lån i ein PL-klubb.

Da bør vi være godt rusta på midtbana.

 

Angrep: Eg tykkjer Walcott gjorde ein god avslutning på sesongen og er villig til å gi han ein ny sjanse som høgreving. Han seier sjølv at han trives best som spiss, men blir brukt på høgreving. Syns Wenger kunne eksperimentert litt meir med Walcott som midtspiss når vi leder 4-0 eller i liga-cup. Alternativet her er Rosicky, og eventuelt Shaun W. Phillips.

 

RvP er også skadeplaga, at eg ikkje syns han burde reknast som førstelagsspelar gjennom ein heil sesong. Her bør vi forsterke med ein spelar som kan gå rett inn på laget. Eg er som mange andre rimeleg sikker på at det blir Chamakh, som har imponert meg litt i CL i år, men statestikken er bare heilt på det jamne. Arshavin er diverre i krappe bølgedalar, men særdeles god "når han gidder". La oss håpe han er ekstra motivert når sesongen begynner på igjen.

 

Her er det for tynt til tross; Eduardo og Vela bør faktisk begge gå etter mitt syn. Hent Thierry Henry tilbake for ein billeg penge. For å være litt føre var, Bendtner kommer garantert til å kreve førstelagsspel. God avslutning på sesongen til tross, eg trur ikkje han banker inn 25+ mål og bør difor ikkje være tiltenkt ein førstelagsrolle, men meir ein hyppig brukt supersub ala Solskjær. Dette aksepterer han neppe og vil på transferlista. For å være litt proaktiv altså selges Bendtner i sumar og Darren Bent hentes inn. Han er nok nøgd om å kjempe om førstelagsspel i Arsenal framfor nok ein sesong i Sunderland. Skår i gleda er at han blir nok betrakteleg dyrare enn dei £10 millionane Sunderland gav for han, og handelen går i vasken. Uavhengig av kva vi eventuelt ville solgt Bendtner for er det uaktuelt å gi meir enn £15 millionar for ein spiss som i utgangspunktet er tiltenkt ein aktiv reserverolle. Alternativet da er å tvinge Bendtner til å bli og akseptere å kjempe vidare om førstlagsplass som ein aktiv supersub i hvertfall ut sesongen.

 

 

Konklusjon:

- Ny klassekeeper,

- Hangeland,

- Midtbaneanker/-terrier som konkurrent/backup til Song

* Shaun Wright Phillips om vi får han for £5 millioner, som det har versert rykter om

* Darren Bent (hvis vi selger Bendtner og får Bent for under £15 millioner)

- Chamakh (gratis minus ein fet sign-on-fee)

- Henry på billigsalg

 

Med dette scenarioet har vi ikkje sprengt banken!

Da vinner vi 2010/2011.

 

puh, den kjappe oppsummeringa tok meg lenger tid enn eg trudde, god natt :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå som Chamakh har ankommet klubben, og om vi klarer å beholde Fabregas, trenger vi ikke forsterke noe mer offensivt. Da er vi, etter min mening, bedre offensivt enn Chelsea.

 

Da er det bare et opplyst problem igjen, nemlig det defensive. Ikke bare sliter vi defensivt, men 4 av midtstopperne våre står uten kontrakt.

 

Gallas, Silvestre og Campbell er uten kontrakt, og jeg lurer på om også Senderos står uten kontrakt? Han kommer neppe tilbake til Arsenal uansett.

 

Jeg mener at Gallas og Silvestre ikke skal få nye kontrakter, men at Campbell ska få en 1-års kontrakt, med mulighet til å forlenge med 1 år.

 

Jeg har en følelse av at Djourou kommer til å få tillit til neste sesong, da jeg har hørt at Djourou og Vermaelen hadde et veldig godt sammarbeid på banen, før Djourou ble skadet.

 

Jeg mener dog at å satse på Djourou neste sesong er litt for usikkert, og at Wenger bør kjøpe en verdensklasse midtstopper ved siden av Vermaelen.

 

Da har vi Campbell, Djourou og selveste Håvard Nordtveit som reserve på midtstopper :D

 

Det største problemet gjenstår, nemlig en ny keeper. Og svaret på det er enkelt og greit: Selg Almunia, og kjøp en verdensklasse keeper.

 

Det er livsviktig at Wenger finner riktig balanse defensivt neste sesong, og da må han nok få ut Gallas og Almunia. Silvestre holder heller ikke mål.

Link to comment
Share on other sites

Har utrolig lyst på en ny stopper som er ganske lik Campbell i spillestil, men at vi fortsatt beholder Campbell. Syns Vermaelen og Campbel har funket perfekt pga av at Campbell ligger igjen litt når Vermaelen går opp, men når Vermaelen og Gallas spilte så gikk begge opp, og vi fikk se et perfekt eksempel på hva som skjer da mot både United og Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så mange midtstoppere i verden som går opp da :) Og det ble jo mindre og mindre effektivt lengre ut i sesongen desverre, fordi motstanderne klarte å demme opp, inn med en litt mer defensiv orientert stopper enn Vermaelen og jeg er fornøyd, såfremt han kan tingene sine, og vi ikke kjøper Wes Brown eller en annen som tar over etter Silvestre som dårligste kjøp..

Link to comment
Share on other sites

Dersom jeg skulle ønsket meg noe hadde det vært:

 

Inn:

Yaya Toure/Lorik Cana, Yoann Gourcuff, Henry, Hugo Lloris, Ny stopper

 

Ut:

Denilson, Eduardo, Gallas

 

Hadde vært noe, men så sannsynlig er det vel ikke.

Link to comment
Share on other sites

Nå ligger det video på Arsenal.com, hvor Wenger snakker om hvorfor han signerte Chamakh.

 

På slutten av videoen sier han dette: "We'll get one or two more signings, that's for sure"

 

Fantatstisk deilig å høre at Wenger endelig offentliggjør planene sine. Nå har vi noe å se frem til!

 

Regner med at det er først og fremst en midtstopper, og deretter en keeper.

Link to comment
Share on other sites

Joda, men Wenger har sagt lignende tidligere også. Det er nok det som er håpet og ønsket for sommeren, men det er fortsatt en lang vei til kjøpene er i boks vil jeg tro, og mange ting kan skje i forhandlinger etc med de spillerne man har sett seg ut.

 

Vi får bare vente og se, og ikke ha altfor høye forhåpninger. <_<

Link to comment
Share on other sites

Mange tror kanskje at det var en selvfølge at Chamakh skulle komme til Arsenal.

Disse har ikke fulgt med i internasjonal fotball så alt for lenge...

Denne gutten har så stort potensiale at mange klubber, for ikke si samtlige klubber, ville ha ham.

Han var jo altså gratis og har bevist at han holder mål i både fransk liga og CL.

Wenger feide de andre til siden og vant kampen, takk boss!!

Så blir fortsettelsen utrolig viktig, AW går offensivt til verks, gledelig nok, og sier at vi skal signe flere.

Det forteller meg at det jobbes intenst for tiden og jeg stoler på at spillerne snart er på plass.

Mr Wenger for president <_<

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...