Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

Nå er sesongen over, og det er på tide å se fremover til neste sesong. Nå tar jeg atter en gang over og leker Wenger, og ser på hvilke forandringer som jeg mener bør skje i spillerstallen.

 

Keeperplassen:

 

1 Manuel Almunia: Har nok et år bevist at han er en bra og reaksjonssterk shotstopper, men mangler de taktiske ferdighetene til å være en keeper på Premier League nivå. Manuel fyller 33 år i mai, og det ser ikke ut som om rutine hjelper ham noe heller. Wenger vil sikkert beholde ham som førstekeeper neste sesong også, men det vil ikke jeg. Almunia er en god reservekeeper, men holder ikke som førstevalg.

 

21 Lukasz Fabianski: Beviste mot Porto hvorfor han ikke er noen konkurrent til Almunia. Bør få free transfer.

 

24 Vito Mannone: Imponerte tidvis i de kampene han fikk, men beviste også at han har et godt stykke igjen. Jeg ville lånt ham ut en sesong, slik at han fikk kamptrening.

 

53 Wojciech Szczesny: Var god i pre season, og ble lånt ut til Brentford. Er i mine øyne den nest beste keeperen i stallen, og bør ha alle muligheter for å bli førstekkeper senere.

 

Konklusjon: Som ALLE* er enige i så trenger vi en ny førstekeeper. Denne gangen må han hentes fra øverste hylle, i stedet for tilbudshylla. Det kommer til å bli dyrt, men fortsetter vi slik vi har gjort det de siste fem årene så kommer vi til å spare oss til fant. Behold Almunia som reservekeeper og selg Fabianski. Mannone og Szczesny får slåss om å være tredjekeeper.

 

(*Alle utenom Wenger tydeligvis)

Forsvar:

 

Venstreback:

 

22 Gael Clichy: Har variert mye denne sesongen, fra det middelmådige til det fabelaktige. Har kanskje ikke blitt den backen vi håpte på, men jevnt over er han ok. Førstevalg også til neste sesong.

 

28 Kieran Gibbs: Slo såvidt igjennom denne sesongen, før en skade satte ham ut av spill. Vil gi Clichy kamp om plassen.

 

30 Armand Traore: Fikk noen kamper denne sesongen til å bevise at han ikke er god nok til å være mer enn et tredjevalg for oss. Det er nok best for både ham og oss at våre veier skilles.

 

Konklusjon: Vanskelig å felle noen avgjørende dom på akkurat denne posisjonen. Kanskje Clichy og Traore bør selges, men da må en klasseback kjøpes inn. Gjerne en rundt 30+ mens Gibbs modnes. Traore kan sikkert erstattes av en junior.

 

Høyreback:

 

3 Bacary Sagna: Solid bakover, men så som så fremover. Veldig god på sitt beste. Førstevalget kommende sesong.

 

27 Emmanuel Eboue: Så som så bakover, og ok fremover. Veldig merkelig spillertype dette. Ikke back, og heller ikke midtbanespiller. Har virkelig tatt seg sammen denne sesongen, og bør derfor være med i planene fremover.

 

Konklusjon: Her er det ok dekning, siden Djourou også kan bekle denne posisjonen. Det bør derfor ikke gjøres noen store forandringer her.

 

Midtforsvar:

 

5 Thomas Vermaelen: Kom inn som en åpenbaring i sommer. Vår desidert sikreste kort i forsvaret. Har ikke savnet Toure et minutt så lenge han har spilt.

 

6 Philippe Senderos: Ble lånt ut til Everton for å få kamptrening frem til VM. Har slitt med å få spilletid også der. Med utløpende kontrakt i sommer så er det nok takk og farvel til "Swiss-Tone"

 

10 William Gallas: Ryktes på veg bort. Spilte tidvis veldig godt sammen med Vermaelen, før han ble skadet.

 

18 Mikael Silvestre: Har masse rutine, men mangler stort sett resten. Bør slippes etter sesongen.

 

20 Johan Djourou: Har vært skadd hele sesongen, men er visst klar nå straks. Jeg har null grunnlag til å vurdere ham denne sesongen.

 

31 Sol Campbell: Kom inn i januar, og det virket som om han aldri hadde vært borte. Har utgående kontrakt, og det er fortsatt uvisst om han blir kommende sesong. Gi den mannen en ny kontrakt da!

 

Håvard Nordtveit: Har fått kallenavnet "Der Stadion Knüller" i FC Nürenberg. Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett ham et enste sekund, men kallenavnet er uansett hvor vittig det virker på norsk, et godt skussmål. Tipper at neste sesong er hans mulighet.

 

Konklusjon: Dersom Senderos, Silvestre, Gallas og Campbell forsvinner, kommer vi til å slite. Da sitter vi igjen med en god midtstopper og to som ikke har vist så mye ennå. Gi derfor enten Campbell eller Gallas ny kontrakt, og kjøp inn en ny klassestopper hvis ikke begge blir.

 

Defensiv midtbane:

 

17 Alex Song: Har virkelig tatt steget denne sosongen, og gjort denne posisjonen til sin også kommende sesong.

 

Craig Eastmond: Spilte noen kamper og fikk vist seg litt frem. En mann for fremtiden, selv om han ikke er noen direkte utfordrer til denne posisjonen.

 

Konklusjon: Dette er en sårbar posisjon. Når den er såpass viktig i forhold til spillestilen vår så er den rett og slett ikke godt nok dekket. Her trengs det en ny spiller til å konkurrere med Song om plassen.

 

Sentral midtbane:

 

2 Abou Diaby: Veldig ustabil, og gjør veldig mange taktiske feilvurderinger. Er sterk i duellspillet og har en god posjon pondus i spillestilen sin. Er ok i tøffe "grøftekamper" men er egentlig ikke førstelagsmateriale.

 

4 Francesc Fabregas: Vår kaptein bør vi prøve å beholde for enhver pris. Med han på laget kan vi slå hvem det skulle være, uten ham kan hvem som helst slå oss.

 

15 Denilson: Er jevnt over ok på det meste, men har som AnabOle etterlyste i en telefonsamtale, ingen klare styrker. En ok squadplayer, men bør ikke spille mer enn maks ti kamper i året.

 

16 Aaron Ramsey: Fikk sannsynligvis et stort tilbakesteg med den stygge skaden sin. Når han kommer tilbake i form bør han være i posisjon til å konkurrere omj plassen ved siden av Cesc.

 

32 Fran Merida: God tekninsk men mangler helt fart. Tipper dette var hans siste sesong hos oss.

 

Konklusjon: Her er det god bredde, men lav høyde. Spørs om Denilson bør ut, og en knallgod en bør hentes.

 

Venstre kant:

 

7 Tomas Rosicky: Har begynt å spille igjen, og bør være en del av laget fremover. Har ok kapasitet, og er på sitt beste veldig bra. Får håpe at han finner storformen til høsten. Kan også benyttes på midten.

 

12 Carlos Vela: Har ikke greid å slå igjennom. Har fart og teknikk til tusan, men greier ikke å omsette dette til bra spill i kamper. Bør vurderes solgt.

 

23 Andrey Arshavin: Vært mye opp og ned denne sesongen, og mest det siste etter jul. Linkes bort fra oss, men jeg håper vi får beholde ham en sesong til.

 

Hvis vi beholder Arshavin og Rosicky, har vi ok dekning. Vela bør i mine øyne selges.

 

Høyre kant:

 

8 Samir Nasri: Er god i perioder, for så å forsvinne litt. Er involvert i en del scoringer.

 

14 Theo Walcott: Har ikke innfridd denne sesongen, og bare glimtvis vist storspill. Bør vurderes frem mot neste sesong.

 

19 Jack Wilshere: De kampene jeg har sett av Bolton har han storspilt. Bør få en del kamper kommende sesong.

 

Konklusjon: Dersom ikke Theo tar seg sammen, bør han selges. Posisjonen er ok besatt da flere kan dekke denne.

 

Midtspiss:

 

9 Eduardo: Har ikke greid å finne tilbake til formen før han ble skadet. Bør få en sesong til før han eventuelt selges.

 

11 Robin van Persie: Vår eneste klassespiss. Spiller sjelden mer enn en halv sesong i året.

 

52 Bendtner: Har elendig teknikk, men skroter til seg et mål dann og vann. Bør beholdes kommende sesong, da han er en annerledes spilletype enn hva vi har ellers

 

Konklusjon: Med "Half Season" Robin og formsvake Dudu, har Bendtner fått vel mye ansvar denne sesongen. Jeg vil helst se en ny spiss til laget, så får Bendtner og Eduardo slåss om hvem som får være tredjevalg.

 

Hovedkonklusjon: Hadde jeg bestemt så hadde ny keeper og ny spiss stått øverst på handlelista. I tillegg ville jeg ha føyet til ny defensiv midtbane og en ny midtstopper. I tillegg er vi så forferdelig plaget med skader, fem-seks faste ute til enhver tid, at det ikke skader å forsterke stallen mer i bredden også. To-tre spillere på 33+ som ikke blir lei seg hvis de ikke får spille hver kamp.

 

Slik vil jeg se stallen til neste år:

 

I mål:

 

1. Keeper: En skikkelig god en.

2. Keeper: Almunia

3. Keeper: Mannone

4. Keeper: Szczesny

 

Forsvar

 

1. Venstreback: Clichy

2. Venstreback: Gibbs

3. Venstreback: Ny/juniorspiller

 

1. Høyreback: Sagna

2. Høyreback: Eboue

3. Høyreback: Junior/midtstopper/ny spiller

 

1. Midtforsvar: Vermaelen

2. Midtforsvar: Ny, stor og sterk midtstopper

3. Midtforsvar: Campbell eller Gallas

4. Midtforsvar: Djourou

5. Midtforsvar: Nordtveit

6. Midtforsvar: Junior

 

Midtbane

 

1. Defensiv midtbane: Song

2. Defensiv midtbane: Ny spiller

3. Defensiv midtbane: Eastmond

 

1. Sentral midtbane: Fabregas

2. Sentral midtbane: Ny spiller

3. Sentral midtbane: Diaby

4. Sentral midtbane: Ramsey

5. Sentral midtbane: Kantspiller

6. Sentral midtbane: Junior

 

Angrep

 

1. Venstrekant: Arshavin

2. Venstrekant: Rosicky

3. Venstrekant: Junior/en fra en annen posisjon

 

1. Høyrekant: Nasri

2. Høyrekant: Walcott/Wilshere

3. Høyrekant: Wilshere/Junior/Eboue

 

1. Midtspiss: van Persie

2. Midtspiss: Ny klassespiss

3. Midtspiss: Eduardo/Bendtner

 

Ut: Fabianski, Traore, Senderos, Silvestre, Campbell eller Gallas, Denilson og Vela.

Inn: Klassekeeper, klassestopper, god defensiv midtbanespiller og klassespiss.

 

Vel, det var mitt bidrag. Ikke det at dette kommer til å bli Wengers plan, men det er slik jeg ønsker det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Ut: Fabianski, Traore, Senderos, Silvestre, Campbell eller Gallas, Denilson og Vela.

Inn: Klassekeeper, klassestopper, god defensiv midtbanespiller og klassespiss.

 

Vel, det var mitt bidrag. Ikke det at dette kommer til å bli Wengers plan, men det er slik jeg ønsker det.

Jeg er enig i mye av det du skriver, men ser ikke poenget med å selge/slippe så mange. Ved å selge hele 7 spillere (som du ramser opp her) går dette fort utover bredden i troppen.

Vil gjerne beholde både Campbell og Gallas i tillegg til at vi henter en klassestopper. Vela bør også etter min mening få muligheten til å slå gjennom kommende sesong. Enten hos oss eller i lån i en annen PLklubb.

Link to comment
Share on other sites

Fin analyse Tusmo. Er enig i at det trengs å invistere i kvalitetsspillere. Av de spillerne du vil ta ut av laget så er jeg uenig. Jeg kunne tenkt meg å bli kvitt Senderos, Silvestre, Eduardo, Almunia og en av midtstopperne (Campbell og Gallas).

Traore vil slite med å få spilletid når Clichy og Gibbs er friske. Men jeg synes han burde fått sjangsen på venstremidtbane. Akkurat som Eboue spiller høyremidtbane. Traore har god fart, bra teknikk og en kjempe god innleggsfot. Skulle gjerne hatt han som stallfyll videre.

Link to comment
Share on other sites

Ut: Fabianski, Senderos, Eduardo, Silvestre, Campbell/Gallas

Utlån: Wilshere, Vela, Nordtveit og Szcezny

Inn: Given/Frey/Sørensen, Subotic/Sakho, Mutuidi og Chamakh

 

Dette er fullt mulig å få til med de £30 millionene Wenger visstnok skal ha fått til spillerkjøp. Jeg er heller ikke i mot at Wenger drar opp en Vermaelen-type av ermet til en relativt billig penge. For meg er førsteprioritert å få klar Chamakh, som jeg allerede tror er klar og en litt eldre klassekeeper.

 

Etter rapportene jeg har lest av Sczezny føler jeg vi burde hente en aldrende klassekeeper og la han stå i 2-3 sesonger før Woicjhez tar over. Forresten så er det morsomt å eksperimentere med navnet til den yngste polakken. :)

Link to comment
Share on other sites

Prioritere stopper-plassen i og med at jeg tror at Chamakh alt er på vei inn, vi kan gjerne få ut Eduardo å legge penger inn i en klasse-stopper og en klassekeeper som er 30 år eller eldre, sånn at Sczcney har noen å lære av frem til han er helt klar!

Link to comment
Share on other sites

Denilson ut er jo galskap, dette er nok mannen Wenger har mest tiltro til av alle, han har vel spilt mest av alle i Arsenal de siste to årene..

 

Hadde han ikke spilt så mye hadde det ikke vært så stor pågang på å få han ut av klubben.. :)

Link to comment
Share on other sites

flott tråd Tufsmo.

 

Mine tanker.

 

Keeperplassen:

 

1. keeper Fabianski. Han er en spiller med et helt sinnsykt potensial. Han mangler kun kamptrening da han av en eller annen merkelig grunn ikke spiller reservekamper. gi ham neste sesong og jeg tror han kommer til å være en fryd å ha på laget ettervert.

2. keeper polakk 2.

3. keeper. Mannone.

Ut Almunia

 

forsvar:

Ut: Sagna, ikke fordi jeg ikke liker spilleren, men fordi jeg har en liten snikende mistanke om at han er på vei ut. Han har virkelig ikke spilt bra i det siste.

Ut: Gallas desverre. Jeg har veldig sansen for ham, men for meg virker det som om hans Arsenalkarriere er ferdig.

UT: Silvestre: God nok som 5. valg men tviler på at kontrakten hans blir forlenget.

Inn: En eller annen midtstopper som er minst like god som Vermaelen og går inn som klart førstevalg. Bak Vermaelen og han nye har vi Sol og Djourou (som jeg tror er den nye Senderos). Med Nordtveit tilbake så har vi da god nok dekning på midstopperplass (ikke det at jeg tror Nordtveit er Arsenalmateriale men det vil tiden vise)

Inn: En høyreback. gjerne ung og lovende som backup til Eboue.

Midten: Ut denilson, Og evt. Rosicky

Inn: En kloning av Song.

 

Angrep:

Ut ingen.

Inn: Chamakh (fordi jeg er helt sikker på at han er klar for oss.)

 

Vårt lag blir da (førstevalg først):

 

Fabianski/polakk2/mannone

Eboue/ny ung og lovende- monster/vermaelen/sol/djourou/nordtveit- Clichy/gibbs/Traore

Nasri/Song/fabregas/Diaby/song klone/Ramsey/traore/Wilshere/(rosicky)/

Van Persie/Chamakh/arshavin/bendtner/Eduardo/vela/

 

Jeg tror at de som får sine gjennombrudd neste sesong er:

Fabianski som keeper.

Traore som venstre kant.

chamakh som spiss.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal satse på enda en middelmådig keeper(fabianski) neste sesong blir det ikke å forvente noen pokaler.

Fabiianski har vist meg nok til at han ikke kan kalles middelmådig. Han fikk med rette slakt for hans opptreden i Portokampen, men han har alt en toppkeeper trenger for å lykkes (muligens ikke det mentale men det finner vi ut av i løpet av neste sesong.

Jeg mener at det eneste han mangler er matctrening. Det bør han få i de siste kampene denne sesongen og sesongoppkjøringen for neste år, og da er han forhåpentligvis klar.

 

Men dette er ikke rett sted for å diskutere enkeltspillere, for dette er en tråd som fortjener å få leve før den sklir ut.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ut:

Det må ryddes plass til en ny keeper.

Silvestre erstattes av at Djourou kommer tilbake.

 

Inn:

Ny keeper, selvsagt.

Mister vi Gallas trenger vi et nytt førstevalg.

Ny spiss. Det virker å være Chamakh.

 

Kan Nordtveit være bakcup for både Song og midtstopperene?

Link to comment
Share on other sites

Almunia skal IKKE være førstekeeper neste år, og det tror jeg Wenger også mener. Vi kommer til å hente en keeper i sommer, det er jeg overbevist om. Om det blir en klassekeeper gjenstår å se... Enten Fabianski eller Almunia må ut, for Mannone/Szczesny fortjener ikke å være helt ute i kulden.

 

På midtstopperplass skal Silvestre ut. Jeg håper vi beholder Gallas en sesong til, men ser ikke bort fra at han forsvinner. Føler meg overbevist om at Campbell er å se i stallen neste år også. Føler uansett vi trenger en ny midtstopper med litt erfaring, for etter neste sesong er jeg overbevist om at makkeren til Vermaelen er en spiller vi ikke har i stallen nå, og da er det bare å begynne å lete med en gang.

 

På midtbanen vil jeg ha ut Denilson. Det kommer selvfølgelig ikke til å skje, men jeg tror jeg tar livet av meg om jeg får nok en sesong med de tamme returløpa hans. Vi trenger et rivjern som backup på midtbanen. Kanskje hente inn en med rutine på 30+?

 

På spissplass regner jeg med at vi henter Chamakh. Da tror jeg vi har brukbar dekning. Eduardo eller Vela må nok se seg om etter andre arbeidsgivere i sommer. Blir ikke lei meg om vi henter inn en spiss som garantert scorer 20+, men føler meg overbevist om at Wenger nøyer seg med Chamakh.

 

Altså, inn:

En klassekeeper, midtstopper for fremtiden, rutinert squad-player på midtbanen, Chamakh.

 

Ut:

Denilson, Almunia/Fabianski, Vela/Eduardo.

 

Med tanke på hva Chelsea, Man Utd og Man City kommer til å forsterke med i sommer, tror jeg dette er et minimum om vi skal være med å kjempe om gullet neste sesong. Føler meg overbevist om at i hvert fall City og Chelsea kommer til å svi av et oljefond eller to på nye spillere, så konkurransen neste år kommer til å bli knallhard.

Link to comment
Share on other sites

Ut: Fabianski,Merida(AM),Senderos,Silvestre

 

Inn: En klassekeeper . Nå har vi 3 middelmådigheter

 

Midstopper: Hangeland inn?

 

Angrep: Chamakh inn

 

I tillegg en utfordrer til Song hvis ikke Eastmond tar steget neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Oppsummerer meget kort:

 

Spillere jeg vil ha ut: Almunia, Silvestre, Senderos (Og muligens Denilson hvis han ikke skjerper seg snart.)

 

Spillere som må komme inn er: En keeper på minimum samme nivå som VDS, Reina og Cech.

 

En god stopper dersom Gallas stikker, og muligens en god backup-stopper dersom Campbell legger skoa på hylla.

 

En over snittet god midtbanespiller dersom Denilson går ut, mulig sammen med Arshavin. Må hentes inn to dersom begge disse skulle dra.

 

En klassespiss som bøtter inn mål. Bendtner og Eduardo får finne seg i være backup for RVP og den nye spissen.

 

Da kan vi kjempe om PL gull også neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Ja hva skal man gjøre kommende sesong... Det er ett vanskelig spørsmål siden det er mange unge gutter som vokser enda litt til.

 

Vi kan ikke basere oss på ha mange skader, så å ha så bred stall som vi hadde hatt behov for denne sesongen er ikke realistisk. men jeg summerer kort hva jeg tror/mener

 

Mener:

 

Almunia ut - Erstatter: En topp keeper - Joe Heart er kanskje ikke ett dumt valg. Men jeg er ingen keeper ekspert.

 

Sagna ut - Han er alt for dårlig offensivt for vår spillestil. vi er avhengig av en back som slår gode innlegg - bare se hvor mye Chelsea/united scorer på innlegg fra sine backer. Dette burde vi også gjøre. Erstatter: En høyre back med store kvaliteter - hvem? ikke vet jeg...

 

Silvestre ut - ganske enkelt fordi han er rævva. Erstatter: Nordtveit tilbake fra lån - burde få sjansen etter sitt storspill i tyskland.

 

Denilson ut - folk flest har sagt hvorfor. Erstatter: Som mange påpeker - ett rivjern med rutine. Vi skulle virkelig ha hentet Patrick Vieira.......

 

Eduardo ut - Ikke stabil nok og vil aldri blomstre i Arsenal. Erstatter: En spiss med _kvaliteter_ - David Villa? chamakh? Jeg tror ikke sistnevnte er god nok for å gi oss de målene vi burde få. Men dog....

 

 

Hva jeg tror:

 

Jeg tror ikke vi henter en pøkk. Alt blir for dyrt, ikke bra nok, passer ikke inn, folk fra skader tilbake er som nye signeringer bla bla bla bla. (Ja jeg har gått lei etter en del sesonger med det samme opp og ned i mente.)

Link to comment
Share on other sites

UT:

 

Almunia: Altfor svak til å være førstekeeper, helt ok som backup. Men tviler sterkt på at han ville sagt ja til å sitte på benken til fordel for en ny keeper. Pluss jeg vil ha Szczesny som andrekeeper neste sesong.

 

Fabianski: Liker fyren, men kommer nok aldri til å lykkes i Arsenal.

 

Silvestre: Er ikke god nok.

 

Gallas: Vil ikke at Gallas forsvinner, men tror dessverre han gjør det.

 

Senderos: Er ikke god nok for oss.

 

Eduardo: Har aldri kommet seg etter skrekkskaden, og får heller ikke tillit i Arsenal pdd. Hjelper heller ikke med at han ikke passer inn i formasjonen vi spiller om dagen.

 

 

INN:

 

Sebastien Frey, Thomas Sørensen, Hugo Lloris. En av de to første keeperne ser jeg gjerne som førstekeeper i Arsenal i et par år før Szczesny tar over helt. Hvis ikke tar jeg gjerne Hugo Lloris som kan være førstekeeper i hvertfall 10 år hvis han blir hentet.

 

Gary Cahill/Subotic samt et talent. Gary Cahill/Subotic inn som makker ved siden av Vermaelen, med Campbell, Djourou, Nordtveit og det nye talentet som backup.

 

Blaise Matuidi. Inn som backup for Song. Vi har Eastmond, men pdd. holder han ikke høyt nok nivå til at jeg mener vi ikke trenger forsterkninger her.

 

Marouane Chamakh. Mye tyder på at han allerede er en done deal. En klar forsterkning ovenfor hva vi allerede har mener nå jeg.

 

 

 

Laget ville da sett slik ut neste sesong: (Mener forøvrig at vi burde bytte tilbake til 4-4-2 neste sesong, men det er tatt i en annen tråd)

 

Frey/Sørensen/Lloris

 

Sagna - Cahill/Subotic - Vermaelen - Clichy

 

Nasri - Fabregas - Song - Arshavin

 

van Persie - Chamakh

 

 

Gidder ikke å sette opp noen benk fordi dette blir tatt fra kamp til kamp.

 

En ordentlig matchvinner i mål og en skikkelig spiss på topp tror jeg kan gjøre underverker for oss, samtidig som formasjonen gjør at spillere som Walcott, Vela og Arshavin enkelt kan spillere på flere plasser. Som f.eks. på kanten eller ved siden av enten Chamakh eller Bendtner. Dette kan de ikke gjøre i 4-3-3 fordi de trenger en makker på topp, og dette får de da i den gode gamle 4-4-2 formasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil egentlig bare se Almunia og evt Fabianski ut og en klassekeeper inn.

 

Fabianski er fortsatt ung som keeper, og kan enda bli noe, men pr dags dato ser jeg større talent hos Mannone og Szczesny.

Silvestre kan bli, men bør ikke være mer enn 5.-6. valg. Tror likevel han kan tilføre mye på treningsfeltet.

 

Denilson kan fortsatt utvikle seg til å bli en habil backup i indreløperrollen men bør ikke få sjansen som DM igjen...

 

Inn: Frey/Lloris/Akinfeev/Hart eller noen andre...

Chamakh, en kombinert DM/Stopper eller en skikkelig verdensklassestopper.

 

Håper Wenger klarer å sikre ny kontrakt på Gallas og Campbell.

 

Men neste sesong vil jeg gjerne se en slik formasjon:

 

Ny keeper

Sagna-Ny stopper-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Diaby

Arshavin

RvP-Chamakh

 

Reserver: Campbell/Gallas, Eboue-Djourou-Ny DM/Stopper, Nasri, Rosicky, Bendtner, Walcott, Vela, Dudu, Gibbs, Traore, Eastmond...

Link to comment
Share on other sites

Keeper: Almunia ut, Fabianski ut.. Inn klasse keeper en av, der sistnevte har inponert og hadde nok kommet til en billig penge. Lioris, Neuer, Adler, Diego Alves

 

Sivestre ut, Gallas ut( tror det er modent for et skifte) Treoe kan gå da vi ikke har bruk for han. kan ta opp en ungdom.. Campell ønsker jeg en seong til som backupp

 

Midtbanen: Skulle ønske å se Denilsom ut synes har er relativt usynnlig og ikke en spiller som vinner oss fotballkamper, egner seg heler ikke som backupp for Song. Meridastikker nok, selv om jeg synes det er kjipt, tør ikke tenke på kan han hadde fått til med Denilson sin spilletid..

Skulle kjøpt en spiller som kan soille med cesc--song-- ? men samtidig dekke Song sin plass skikkelig, i tillegg bør dette være en spille med fart i beina.. Milner(selv om han kansje ikke kan bekle den rollen\ flamini hadde hvert drømmen..

 

Kvalitetsving som sklir forbi backer lekende lett og lager røre, som kan gå ut over og innover, som vil han ball hele tide ball.. Skulle kjøpt Robben i fjor på i fjor.. Elija fra twente kansje, Eden Hazard hadde vært en drøm også

 

Mener Arshavin bør få fingen ut, synes sesongen hannes har alt vært alt for dårlig i forhold til forventningen som forventes av han.. Wenger sa: "Arshvin can be our messi" Har ikke set noe i nærheten på 40 kamper i år.. hadde byttet han i Hazrd på direkten

 

Walcott er et kapital for seg selv, mener han bør boholdes, Wilshere hadde fått til sånn ca ti ganger mer med Wacott sin spilleted.. Tror også hadde han fått Arshavin sin spilletid denne sesongen hadde han overgodt han også..

 

Eduardo bør låne ut eller selges, samme med Vela, av den enkle grunne at de duger ikke litt en gang når de kommer innpå og de er for ubrukelig til å starte..

 

Walcott burde også vurderes utlånt, har SÅ lyst denne manne skal få det til men han svikter og svikter.. på snart 4 sesonger i klubber kan jeg omtent ikke se noen fremgang hos han.

 

Tror Chamck er bedre enn de fleste har inne tror, hvor mye mål scoret Pires før han kom til England?? ikke 25 på en sesong ..

 

Regnerstykke: Denilsom 5-7 Mill, Eduaro, 6 mill, Vela 5 mill, Almunia 2 mill kansje, Fabiaski 1 mil det er 20 mill

 

Hazard blir nok dyr: 15-18 mill alternativt Elija 9 mill..

Flamini usikker, Men 6 til 8 mill burde jo kunne gått.

Milner sikkert 15 mill, men han er vel det nærmeste du kommer Gerard uten og være Gerard

Keeper alt fra 7-8 Til 20 mill.. Stopper: Subotic sies å være meget meget bra, men koster nok en litt over 15 mill, er et par andre stoppere fra tyskland som skal være bra og, Sakho har vært nevnt, han er litt ung men en typisk leder.. stopperen fra Bari ser også meget fristende ut, men er redd han blir for dyr etter WM

Link to comment
Share on other sites

Må si meg uenig i noen av de endringene du vil ha pacman. Jeg ser fler av grunnene til at du vil ha noen av de respektive spillerne. Kan jo starte med de offensive midtbanespillerne. Eden Hazard og Elija, dette er to spillere jeg mener vi IKKE trenger. Hazard går rett inn som en lik spiller som Nasri og Rosicky. Og vil derfor være overflødig. Da jeg mener Nasri holder høyt nok nivå, og backupen i Rosicky er god nok. Elija kommer også inn i de posisjonene vi har sterkest spillere. Ser du sier at Vela, Walcott osv er for dårlig. Men ser hverken at Elija er bedre, og jeg er uenig i utsagnene. Vela har gjort sine saker bra når han har spilt etter min mening. Mot West-Ham hadde han en kanon kamp, og jeg føler det heller er mangel på tillitt og mulighet til å spille som ødelegger for at vårt 5 valg i de offensive posisjonene ikke får spille. Walcott må gis lengre tid. Det har blitt en sånn 16 åring hype, etter at Fabregas, Messi og Rooney kom til jorda. Se på spillere som Milner, Young, Lennon som er spillere som i dag blir regnet som meget gode spillere og ja de er i gjennomsnitt 23 år eller noe. Det er rett og slett ikke vanlig at fotballspillere blir enorm gode før i den alderen. Dette at du ikke sier at du har sett noen fremgang, er jo en måte og se det på. Men jeg syntes nå i det siste og spesielt i tiden hvor han var god for england at han har en mye klokere spiller og at skadene har ødelagt mye.

 

Flamini vil jeg ikke se i klubben. Han er ikke god nok for Milan, han er ikke god nok for Arsenal. Jeg vil ikke hente reservespillere. Og ikke eks-arsenal spillere med hjerte et helt annet sted.

 

Milner er en klassespillere og det er det ingen tvil om. Ville mer enn gjerne sett han i en arsenal trøye. Og hans egenskaper som potet er også bra for klubben. Trur han dog er alt for dyr.

 

Stoppere skal jeg ikke uttale meg så alt for mye om da jeg ikke ser mye på tysk liga, og bare enkelte kamper i den italienske ligiaen. Men vi trenger en stopper. Og når jeg ser tilbake på perioden hvor arsenal vant ligamesterskap var det fordi vi hadde et bunnsolid midtforsvar og en bunnsolid keeper. Jeg trur dette er den viktigste faktoren for at vi igjen skal vinne titler. So splash the cash!

Link to comment
Share on other sites

Må si meg uenig i noen av de endringene du vil ha pacman. Jeg ser fler av grunnene til at du vil ha noen av de respektive spillerne. Kan jo starte med de offensive midtbanespillerne. Eden Hazard og Elija, dette er to spillere jeg mener vi IKKE trenger. Hazard går rett inn som en lik spiller som Nasri og Rosicky. Og vil derfor være overflødig. Da jeg mener Nasri holder høyt nok nivå, og backupen i Rosicky er god nok. Elija kommer også inn i de posisjonene vi har sterkest spillere. Ser du sier at Vela, Walcott osv er for dårlig. Men ser hverken at Elija er bedre, og jeg er uenig i utsagnene. Vela har gjort sine saker bra når han har spilt etter min mening. Mot West-Ham hadde han en kanon kamp, og jeg føler det heller er mangel på tillitt og mulighet til å spille som ødelegger for at vårt 5 valg i de offensive posisjonene ikke får spille. Walcott må gis lengre tid. Det har blitt en sånn 16 åring hype, etter at Fabregas, Messi og Rooney kom til jorda. Se på spillere som Milner, Young, Lennon som er spillere som i dag blir regnet som meget gode spillere og ja de er i gjennomsnitt 23 år eller noe. Det er rett og slett ikke vanlig at fotballspillere blir enorm gode før i den alderen. Dette at du ikke sier at du har sett noen fremgang, er jo en måte og se det på. Men jeg syntes nå i det siste og spesielt i tiden hvor han var god for england at han har en mye klokere spiller og at skadene har ødelagt mye.

 

Flamini vil jeg ikke se i klubben. Han er ikke god nok for Milan, han er ikke god nok for Arsenal. Jeg vil ikke hente reservespillere. Og ikke eks-arsenal spillere med hjerte et helt annet sted.

 

Milner er en klassespillere og det er det ingen tvil om. Ville mer enn gjerne sett han i en arsenal trøye. Og hans egenskaper som potet er også bra for klubben. Trur han dog er alt for dyr.

 

Stoppere skal jeg ikke uttale meg så alt for mye om da jeg ikke ser mye på tysk liga, og bare enkelte kamper i den italienske ligiaen. Men vi trenger en stopper. Og når jeg ser tilbake på perioden hvor arsenal vant ligamesterskap var det fordi vi hadde et bunnsolid midtforsvar og en bunnsolid keeper. Jeg trur dette er den viktigste faktoren for at vi igjen skal vinne titler. So splash the cash!

 

Rosicky og Elija samme type spillere??? Elija er en typisk kant spiller, og selv om Rosicky spiller lant for oss er han ikke en typisk kantspiller fordet.. Samme gjelder vel Hazard selv om han kan bekle en sentral rolle også.. Skulle helst sett Robben\Ribery på en kant for oss jeg men ser at det kan bli vanskelig.. Saken er at jeg vi ha inn kanter som dominerer kamper og det har vi ikke.

 

Flamini dominerte midtbanen siste sesongen for oss og fått en trio med Song flamini Cesc tror jeg kunne blitt helt konge, Song milner cesc og for den del

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...