Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

Får jeg som abonnerer på Arsenal TV se kampene i Emirates cup?

 

 

Nei, bare lyd fra Arsenal TV og det er vel bare Sky Sports 3 som viser den live, så vidt eg vet..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

http://www.arsenal.com/news/emirates-cup/w...-clear-the-air-

 

Intervju med Mr Wenger etter Milan kampen, og der var det flere ting som jeg la merke til.

 

* Frimpong er en spiller som tydeligvis har imponert sjefen, og som kan få flere sjanser denne sesongen. Kan han bli back up for Song, med tanke på at Ramsay neppe er tilbake før november/desember?

 

* Wilshere er en spiller som han ser for seg kan spille i flere posisjoner, og det vil vel åpne for mange sjanser for Jack, om han tar vare på disse sjansene.

 

* MYE prat om Fabregas sagaen, og for første gang virket han litt oppgitt over hvordan dette hadde utviklet seg. Virket som han savnet noe konkret fra Fabregas (på det offisielle planet), men ville heller ikke si noe om dette møte som det har blitt snakket om. Har spillertroppen vært misfornøyd med hvor usikkert dette har virket i de siste ukene, for Fabregas kunne helt klart gjort noe etter VM...

Det er første gang siden før VM, at jeg ble litt tenkende til situasjonen. Er Fabregas virkelig på vei ut?

Jeg har følt meg ganske sikker lenge at han ville bli, men synes det var noe som skurret under dette intervjuet pga antall spørsmål fra denne sagaen.......

 

* Ellers er jeg glad på at Wenger virkelig sjekker ut hva han vil ha av kvaliteter, før han kjøper:

 

On whether the two new boys have the ‘Arsenal' mould...

"We wanted a player up front who could play for the team, works hard and can play in different combinations. At the back we were looking for somebody who is calm, can play out from the back and read the game well. Of course it's only one game but their attitude in training is very good and they can only improve."

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/emirates-cup/w...-clear-the-air-

 

Intervju med Mr Wenger etter Milan kampen, og der var det flere ting som jeg la merke til.

 

* Frimpong er en spiller som tydeligvis har imponert sjefen, og som kan få flere sjanser denne sesongen. Kan han bli back up for Song, med tanke på at Ramsay neppe er tilbake før november/desember?

 

* Wilshere er en spiller som han ser for seg kan spille i flere posisjoner, og det vil vel åpne for mange sjanser for Jack, om han tar vare på disse sjansene.

 

* MYE prat om Fabregas sagaen, og for første gang virket han litt oppgitt over hvordan dette hadde utviklet seg. Virket som han savnet noe konkret fra Fabregas (på det offisielle planet), men ville heller ikke si noe om dette møte som det har blitt snakket om. Har spillertroppen vært misfornøyd med hvor usikkert dette har virket i de siste ukene, for Fabregas kunne helt klart gjort noe etter VM...

Det er første gang siden før VM, at jeg ble litt tenkende til situasjonen. Er Fabregas virkelig på vei ut?

Jeg har følt meg ganske sikker lenge at han ville bli, men synes det var noe som skurret under dette intervjuet pga antall spørsmål fra denne sagaen.......

 

* Ellers er jeg glad på at Wenger virkelig sjekker ut hva han vil ha av kvaliteter, før han kjøper:

 

On whether the two new boys have the ‘Arsenal' mould...

"We wanted a player up front who could play for the team, works hard and can play in different combinations. At the back we were looking for somebody who is calm, can play out from the back and read the game well. Of course it's only one game but their attitude in training is very good and they can only improve."

 

Virket ikke som Wenger var uklar ang. Fabregas-situasjonen, men som du sier oppgitt. Media og x antall personer fra Barca smeller jo ut uttaleler støtt og stadig og det er lite Arsenal kan gjøre.

Fabregas burde kanskje sagt i god tid før VM at en overgang til Barcelona kommer ikke til å skje enn å "ikke prate om det" hele sommer'n. Skjønner han hadde fokus på VM, men før og etter VM kunne han kanskje sagt noe mer klart. (med mindre han fortsatt håpet på en overgang da) Det er jo diffuse uttalelser som fører til alle ryktene og spekulasjonene. Han vet jo at Wenger har ingen planer om å selge han dermed er det jo lite å diskutere egentlig.

For å si det sånn. Det må en transfer request fra Cesc hvis det skal bli i nærheten av en overgang før deadline. Akkurat det ser jeg som lite sannsynlig. Det er jo ikke sånn at han akkurat vantrives i Arsenal.

 

Men dette er jo egentlig blitt en tradisjon i Arsenal nå. Aldri en sommer uten en transfersaga! Og kapteinen vår er oftest i fokus!

Link to comment
Share on other sites

Jeg så programmet og det er motsatt av det du skriver.

Arne Erlandsen og Bohinen håpet Arsenal vant ligaen. Bohinen fordi Arsenal ikke var et kjøpelag. Han fremhevet natutlig nok Manchester City og Chelsea som det motsatte.

Jeg husker jeg stusset over positiviteten i forhold til oss.

Ivar Hoff var siste mann i panelet. Han har holdt med Tottenham i 50 år.

 

http://vgd.no/sport/fotball-premier-league...er-klart/side/2

 

" Jeg direkte gruer meg til at Alsaker skal kommentere United.. Og Bohinen la vel ikke lista direkte høyt for studiosendingene når han kalte Arsenal for en kjøpeklubb"

 

Jeg er nok ikke den eneste som fikk med meg denne sendingen, mener BESTEMT at bohinen sa at Arsenal var et kjøpelag:) Var nok IKKE motsatt av det jeg skrev...

Link to comment
Share on other sites

http://vgd.no/sport/fotball-premier-league...er-klart/side/2

 

" Jeg direkte gruer meg til at Alsaker skal kommentere United.. Og Bohinen la vel ikke lista direkte høyt for studiosendingene når han kalte Arsenal for en kjøpeklubb"

 

Jeg er nok ikke den eneste som fikk med meg denne sendingen, mener BESTEMT at bohinen sa at Arsenal var et kjøpelag:) Var nok IKKE motsatt av det jeg skrev...

 

Som jeg husker så var det det. Kan jo ha hørt feil, men ble positiv da jeg hørte det.

Erlandsen håpet Arsenal, Bohinen sluttet seg til da han håpet ikke kjøpelagene ville klare det.

Det er jo heller ikke grunnlag for å kalle Arsenal det.

 

Damen som ledet programmet spurte hva som skulle til for at Arsenal skulle vinne og de sa det handlet om mindre naivitet i forsvarsspillet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dere skulle tatt ut en 11'er idag til seriestarten, hvordan vil den sett ut da?

 

Ville nok tatt ut dette laget i en 4-4-2:

 

Almunia

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

 

Nasri - Fabregas - Song - Arshavin

 

van Persie - Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Tror:

Almunia

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Diaby

Chamakh-RvP-Arshavin

 

Håper på:

Mannone/Szczesny

Eboue-Kosci-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Nasri

RvP-Chamakh-Arshavin

 

Nasri fortjener plass er veldig god pre-season. Eboue har mer sluttprodukt enn Sagna. Mannone/Szczesny fortjener plassen etter god pre-season.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det blitt satt store spørsmålstegn til om van Persie og Fabregas blir fysisk klar til seriestarten. De kommer fra landslagssopphold etter den siste treningskampen. Da ønsker jeg meg heller en 100% matchfit Nasri istedenfor en Cesc på 70-80% for eksempel....

 

Forvarsrekka er bankers tror jeg; Sagna, Koscielny, Vermaelen og Clichy. Midtbanen blir vel bestående av Nasri/Cesc (jeg tror Nasri), Song og Diaby. Det skal dog nevnes at de to sistnevnte har slitt med skader i pre-season. På topp debuterer garantert Chamakh, og garantert sammen med Arshavin. Ser for meg Rosicky/Eboue/Walcott på den siste plassen. Neppe van Persie som er lett utsatt for skader.

 

Gleder meg uansett! :)

Link to comment
Share on other sites

http://vgd.no/sport/fotball-premier-league...er-klart/side/2

 

" Jeg direkte gruer meg til at Alsaker skal kommentere United.. Og Bohinen la vel ikke lista direkte høyt for studiosendingene når han kalte Arsenal for en kjøpeklubb"

 

Jeg er nok ikke den eneste som fikk med meg denne sendingen, mener BESTEMT at bohinen sa at Arsenal var et kjøpelag:) Var nok IKKE motsatt av det jeg skrev...

Du har forsåvidt rett her. Jeg så også sendinga, men trur Bohinen rota det litt til for seg selv.. Han sa at han ikke håpte et kjøpelag vant, "som f.eks Man City, Chelsea" før han prutselig la på "Arsenal også".. Ble veldig overraska, men trur ikke han mente å sammenligne oss med de to førstnevnte, i og med at han etterpå sa han håpte vi vant pga måten vi lager egne spillere på.. Vi gikk fra det ene til det andre :)

 

Ser at noen setter opp Almunia i en mulig start 11er, synes folk han skal få en sjangse til? Eller er det rett og slett alternativene som ikke holder mål?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer egentlig at Fabregas blir klar mot Liverpool. Okei, Spania kom til finalen. Men nå spilte ikke han så mange kamper. Hadde han spilt like mange kamper som Xavi, så hadde jeg skjønt det.

 

Wenger nevnte det mentale. For å ta en slags oppsummering av hva Wenger sa : Det har vært en lang sesong for Fabregas, og for å holde seg på topp i 40-60 kamper er det helt nødvendig med en god ferie for å ta fatt på en ny, lang og krevende sesong, uavhengig av hvor mye spilletid han fikk i VM. Han spilte finale den 11, deretter ventet en del dager med feiring så han har fått ferie til den 5. Og 9 dager med trening holder nok kanskje ikke nei.

Link to comment
Share on other sites

Du har forsåvidt rett her. Jeg så også sendinga, men trur Bohinen rota det litt til for seg selv.. Han sa at han ikke håpte et kjøpelag vant, "som f.eks Man City, Chelsea" før han prutselig la på "Arsenal også".. Ble veldig overraska, men trur ikke han mente å sammenligne oss med de to førstnevnte, i og med at han etterpå sa han håpte vi vant pga måten vi lager egne spillere på.. Vi gikk fra det ene til det andre :)

 

Ser at noen setter opp Almunia i en mulig start 11er, synes folk han skal få en sjangse til? Eller er det rett og slett alternativene som ikke holder mål?

 

Han har vel imponert i pre-season, men jeg personlig tror at når presset kommer, så kommer det elendige keeperspillet tilbake. Szczesny er min mann i mål.

Link to comment
Share on other sites

Tror:

Almunia

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Diaby

Chamakh-RvP-Arshavin

 

Håper på:

Mannone/Szczesny

Eboue-Kosci-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Nasri

RvP-Chamakh-Arshavin

 

Nasri fortjener plass er veldig god pre-season. Eboue har mer sluttprodukt enn Sagna. Mannone/Szczesny fortjener plassen etter god pre-season.

Tror-laget ditt tror jeg også på. Men er rimelig sikker på at Nasri kommer til å spille.

På bekostning av en av disse; RvP, Song eller Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder mine følelser vedrørende spillerstallen 2010/11, så er jeg i en "limbo"-tilstand. Jeg håper av hele mitt hjerte at ungdomslinjen skal slå til denne sesongen, men hjernen sier at vi er i svakeste laget.

Førstelleveren er ikke så dårlig, men backupen er ikke god nok.

 

Offensivt så mener jeg vi har en relativt brukbar stall, med en blanding av bra erfarne spillere og talenter på vei til å slå ut i blomst.

 

Defensivt så er jeg derimot litt mer tvilende.

På back-plassene så er vi brukbart stillt, med Sagna/Eboue og Clichy/Gibbs så er jeg optimist.

Defensiv midtbane er ett av mine ankepunkt. Song er ett klart førstevalg, men en klar erstatter ser jeg ikke i dagens a-stall. Fra reservelaget er Eastmond en mulighet, men jeg tror ikke han er klar til å ta denne rollen "permanent" ennå.

 

Midtforsvaret er som mange andre har nevnt en litt tynn stall. Vermalen er førstevalget, og makkerplassen står vel mellom Djourou og Koscielny med Nordtveit kanskje som 4. valg. Djourou var ute med skade det meste av siste sesong og jeg er/var litt usikker på han som en av våre faste i den posisjonen. Koscielny vet jeg ikke så mye om, men jeg blir ikke helt beroliget av rapportene fra treningskampene i sommer.

 

Keeperproblemet er allment kjent, men jeg tviler på at vi får inn noen erstatter i denne rollen.

 

Overgangsviduet varer ut måneden, og selvsagt kan det komme overraskelser, men min optimisme tidligere i sommer er snudd til en klar pessimisme vedrørende flere nye spillere nå. Jeg vil ha minst to nye spillere som går rett inn på laget, en målvakt og en god defensiv spiller som blir partner til Vermalen. Hvis denne spilleren eventuellt også kan fungere i defensiv midtbane eller "frigjøre" andre spillere til å dekke den posisjonen så hadde det vært enda bedre (usikkert hvem, men.....).

 

Slik stallen ser ut nå, så vinker jeg egentlig farvel til ligagullet og forventer en hard kamp om å klare kvalifikasjonsplass til CL. Noen vil vel anklage meg for å være overdrevet pessimist og for å "svikte" laget. Ja det er mulig det, men jeg mener virkelig at den defensive delen av laget er så tynn at vi er altfor utsatt hvis "skade-spøkelset" kommer denne sesongen også. Jeg er mest redd for skader på Song og Vermalen, for jeg klarer egentlig ikke å se hvem som er klar til å dekke deres plass.

Link to comment
Share on other sites

Stort sett enig med deg, en stopper og en keeper og vi vinner gullet, har Frimpong og Eastmond som backup på den defensive midtbanerollen, hvor Song heldigvis ikke er særlig skadeutsatt, men tror at også Vermaelen kan fungere på den defensive midtbanen, og sjansene for at vi har tre midtstoppere ute pluss Song og at vi "må" bruke Nordtveit og en defensiv midtbanespiller fra jr.laget ser jeg på som ganske urealistisk, til tross for at vi er "The Arsenal"

Link to comment
Share on other sites

Stort sett enig med deg, en stopper og en keeper og vi vinner gullet, har Frimpong og Eastmond som backup på den defensive midtbanerollen, hvor Song heldigvis ikke er særlig skadeutsatt, men tror at også Vermaelen kan fungere på den defensive midtbanen, og sjansene for at vi har tre midtstoppere ute pluss Song og at vi "må" bruke Nordtveit og en defensiv midtbanespiller fra jr.laget ser jeg på som ganske urealistisk, til tross for at vi er "The Arsenal"

Tja, hadde jeg bare vært like optimistisk som deg så hadde det vært bra.

 

Jeg vil bruke siste kamp i den nylige avsluttede sesongen som ett eksempel. Resultatet vart bra da vi møtte ett Fulhamlag som kun tenkte på Europacup-finalen som skulle spilles få dager senere. Men i den kampen var Gallas, Vermalen og Song ute med skader. Som sagt så møtte vi laber motstand, men i en kamp mot ett lag som ville kjempe så er jeg ikke sikker på at det hadde gått like bra. Vi hadde også Campbell i den kampen, men vi har ingen Campbell nå.

 

Når jeg tar utgangspunkt i det som Arsenal (Arsenal.com) presenterer som forsvarsspiller så synes det som et meget tynt utvalg. Jeg er klar over at vi har litt flere å spille på, men ikke mange.

 

Iflg Arsenal.com så har vi sju forsvarere: Sagna, Koscielny, Clichy, Traore, Vermalen, Djourou og Gibbs. Dvs tre venstrebacker, en høgreback og tre stoppere. Eboue vil selvsagt være backup på høgrekanten, og det finnes spillere på reservelaget som kan brukes. Vi har mistet tre stoppere (greit nok Silvestre var ikke noe stort tap) og fått inn en ny stopper (to hvis Nordtveit reknes med). Så jeg beklager men jeg er fremdeles skeptisk til vår stall i de bakre rekker.

Link to comment
Share on other sites

Da er det en uke til seriestart. Vi er ferdige med treningskampene, kamper der vi har scoret mye, men også fått mange unødvendige baklengsmål. Vi har nok spilt med en del spillere som kommer til å få minimalt med spilletid denne sesongen, og flere av dem har vert involvert i baklengsmål, men likevel problemet ligger der.

 

Det har komt inn 2 spillere, ut er Gallas, Silvestre, Eduardo og Campbell gått. Alle disse burde etter min mening blitt erstattet av spillere utenfra. Vi har erstattet to av dem. Vi har også mistet Senderos og Merida. Disse spillerene erstatter vi etter min mening med egne tallenter som Nordtveit, Frimpong osv. Ser vi på hvem som er gått ut og hvem som er komt inn så er det vel ikke i tvil om at en skadeplaget stall er blitt tynnere? Og vi sliter allerede med skader.

 

Wenger har ikke lagt skjul på at han har vert på jakt etter en keeper og en stopper til. Men at han sliter med å finne disse rette spilleren til rett pris. Fakta er vel at det blir vanskeligere og vanskelige å finne dissse spilleren til rett pris jo mer vi nærmer oss seriestart og ikke minst overgangsfristen. Andre lag skal også tross alt erstatte den eller de spillerne som vi kjøper. Og prisen vil nok ikke gå ned for at vi skal klare å overbevise om et salg.

 

Når det gjelder keeperplassen så imponerer verken Almunia eller Fabianski, de har vel egentlig aldri imponert noe spesielt. Mitt valg av de fire vi har er en ung polsk keeper med et flott navn. Men om han er god nok enda, ja det vil tiden vise. Fabianski viste i går at han er usikker, og at han gjør forsvaret usikkert. Det oser usikkerhet av han, om det er en sykdom som Almunia har smittet han med, ja det vet jeg ikke, men de er ganske så like de to gutta på det område der.

Om vi vinner seriemesterskapet uten å kjøpe en ny keeper så skal jeg som nevnt i en tråd tidligere springe Sotra på langs i en slik teletubie drakt som er så inn.... (Er ganske så sikker på at jeg slipper det, er bare en ørliten mulighet for det, det er at Wenger gir vår unge polakk en sjanse, og at han tar den på en suveren måte, men jeg tror ikke Wenger gi han den sjansen)

 

Forsvaret er for tynt, vi må ha en stopper til, akkurat nå har vi tre stykker og en av dem er skadeplagede Djourou, det holder ikke. Her må vi inn med minst en spiller, om ikke Wenger tar en Liverpool variant og henter tilbake en frigitt spiller som sliter med å finne seg en ny klubb.... (Gallas og ikke Silvestre!!)

Men vi må ha inn en spiller til, svært gjerne en som kan spille defansiv midtbane siden jeg mener at vi er tynt besatt her også, og at spilleren dermed vil få mer spilletid også.

 

Midtbanen er vel det område vi er best besatt etter mitt synt, om vi ser bort fra den defansive posisjonene, her har vi mange kort å spille på.

 

Spisser. Her slett vi faktisk i fjor på grunn av skader, og Wenger lurte lenge på om han skulle hente inn en til i vintervinduet. Vi måtte spille med Arsh alene på topp i en lengre periode, noe som både vi og han ikke syntes fungerte så veldig bra. Vi har nå hentet inn en spiller, men også gitt slipp på en. Vi får håpe at han vi har hentet inn, ikke er så skadeplaget som han som er borte. Men om normalt skadeplagede spillere som Bendtner og Van Persie er skadet samtidig så begynner det å bli tynt på topp. En skade på Chamakh da så er vi skikkelig ute å kjører. Vela er håpet vårt for at vi har nok spisser, han har sett ok ut i noen kamper nå, og dette kan bli sesongen der han får sitt virkelige gjennombrudd i drakta vår om han holder seg skadefri. Han kan faktisk etter mitt syn bli den avgjørende spillerene om vi havner blandt topp tre eller ikke, for skader kommer vi til å få, så han vil få mange sjanser om han er god nok.

 

Det blir en spennende sesong, men jeg er helt sikker på at den kommer til å bli enda mer spennende om Wenger gjør de rette tingene nå i innspurten og henter inn minst to spillere til, men jeg er redd at han ikke finner de til rett pris.....

Link to comment
Share on other sites

Arsenal 09.08.2010 er i mine øyne svakere enn det laget vi hadde i 2009/2010. Synes det som har skjedd i transfermarkedet så langt har vært veldig skuffende, men har fortsatt et håp om at Wenger skal finne de riktige spillerne. Når en ser på hva som har blitt gjort tidligere år så kan en vel ikke akkurat forvente noen storspillere inn, og det er heller ikke usannsynlig at vi må klare oss med de vi har per dags dato.

 

Vi er svekket i midtforsvaret i forhold til i fjor, og dette er paradoksalt nok den plassen vi var svakest på fra før. (Hvis en ser bort fra keeperplassen, som er et kapittel for seg.) Vi har mistet Campbell, Gallas, Senderos og Silvestre. Gallas var på sitt beste meget bra og ser fram til nå ut til å være langt bedre enn sin erstatter Koscielny. Sånn som jeg ser det så burde vi hentet enn langt sterkere og bedre stopper til å spille sammen med Vermaelen. Gjerne en med stor fart også, så kunne Koscielny og Djorou vært 3. og 4. valg. Vi er egentlig avhengige av å ha minst fire skikkelige stoppere, vi så hvor skjebnesvangert det ble med Silvestre som 4. valg i fjor.

 

Behovet for en keeper blir bare større og større, for hver kamp Almunia og Fabianski står så blir de mer og mer usikre og prestasjonene blir bare dårligere og dårlgiere. Det spesielt Fabianski har vist den siste tiden har vært helt katastrofe, og går ut over et allerede vaklende forsvar. Wenger har målsetnigner om å vinne PL i år, skulle han gjøre det med Almunia/FAbianski i mål så vil det være den største prestasjonen fotballverden har sett!

 

I tillegg til ny stopper og ny keeper trenger vi også en defensiv midtbanespiller som kan utfordre Song. Ser flere her inne har sett seg blind på treninger og treningskamper, men er redd det er for tidlig for Frimpong å spille PL allerede denne sesongen. Eastmond fikk sjansen i fjor og gjorde en respektabel jobb, men var ikke i nærheten av å være god nok til å spille fast i PL/CL. Konkurranse om plassene her hadde vært bra for laget, akkurat som det er bra at vi har konkurranse sentralt og på kantene.

 

På spissplass ser det egentlig bra ut, men Van Persie og Bendtner er veldig skadeutsatt, så vi får krysse fingrene for at Chamakh holder seg skadefri. JET er et fint alternativ hvis alle skulle være ute samtidig. Håper ihvertfall jeg slipper å se Arshavin mer som spiss, og Diaby som hengende spiss.

 

Slik jeg ser det trenger vi minst to spillere for å kunne vinne liagen uten å være svinheldig med skader/suspensjoner i andre lag. Jeg tar gjerne imot tre forsterkninger også, men vet jo at det aldri kommer til å skje. Hvis stallen er som den er i dag så er jeg redd vi må være fornøyd med topp 4 og kvartfinale i CL.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...