Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

Etter å ha sett Frimpong og JET er jeg blitt usikker på om vi virkelig trenger noe mer på midtbanen.

Disse 2 overbeviste meg mye mer enn mange av 1 lagsspillerne mot Barnet.

Frimpong spesielt var som en tornado...han var overalt.

Minnet meg mye om Flamini og måten han sprang rundt som en terrier på midtbanen og la trykk på motstanderen.

Må si jeg er utrolig spent på utviklingen til Frimpong spesielt videre.

Fortsetter han slik trenger vi ikke en erstatter for Song. Da har vi

Frimpong,JET og Diaby som kan kle en slik rolle.

 

Akkurat nå er det 2 plasser som bekymrer mer. Keeperplassen og stopperplassen.

 

Jeg så ikke kampen mot Barnet , men jeg er allikevel usikker på om vi kan ta sjansen på å satse på et såpass usikkert kort over en hel sesong. Er ikke i tvil om at Frimpong kan gjøre kjempegode enkeltkamper, men frykter at det kan bli litt snaut. Men på den annen side, en eller annen gang må de få prøve seg om de er gode nok. og vi har jo satset på Fabregas og Song og diverse andre som har spilt seg til mer eller mindre fast plass. Ble plutselig litt usikker her.....

 

Ihvertfall enig at det må inn flere bakover på banen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Jeg så nettopp på tv2, der sa bohinen at han ikke liker kjøpelag og at Arsenal var et kjøpelag, MORNA:)

Jeg så programmet og det er motsatt av det du skriver.

Arne Erlandsen og Bohinen håpet Arsenal vant ligaen. Bohinen fordi Arsenal ikke var et kjøpelag. Han fremhevet natutlig nok Manchester City og Chelsea som det motsatte.

Jeg husker jeg stusset over positiviteten i forhold til oss.

Ivar Hoff var siste mann i panelet. Han har holdt med Tottenham i 50 år.

Link to comment
Share on other sites

Var det noen norske "eksperter" som faktisk ville ha Arsenal innenfor topp4? Første siden Dag Solheim jo..

Ja. Erlandsen var helt tydelig.

Bohinen ønsket Arsenal eller Manchester United.

Og hvorfor ikke Arsenal skulle vinne; naivitet i forsvarsspill.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok derfor Wenger kun har fokusert på å få inn forsvarspillere, jeg tror at med et kjøp til, så er vi en reel tittelkandidat. Offensiv mener jeg vi var det beste laget i fjor.

 

Vi spilte kanskje den mest attraktive fotballen offensivt, men scoret 20 mål mindre enn Chelsea forrige sesong. Så vi kan bli enda bedre og mer effektiv. Vi må bli enda flinkere til å bryte ned lagene som ligger hyperdefensivt og hevde oss mer i storkampene kommende sesong.

 

For ikke å glemme at vi trenger en stabil keeper også. Og en stopper til og mer fokus på kollektivt og aggresivt forsvarsspill...så begynner det å ligne noe. Så vi er nødt til å få en solid forsvarsenhet om vi i det hele tatt skal bli topp 3-4 neste sesong. Har vi fortsatt ubalanse defensivt og ikke er god nok kollektivt har det ikke så mye å si hvilke spillere vi har baki der egentlig. Kombinasjonen mellom keeper, fireren bak defensiv hjelp fra midtbanen MÅ fungere bedre sammen enn forrige sesong.

Ellers syns jeg fortsatt vi mangler litt cover for Song om han skulle bli skadet. Wenger satser nok på unggutta, men spørs om de holder i de skarpeste motstanderne i PL og i CL.

 

Vi er nesten der, men føler at vi trenger å krydre laget litt mer med 2-3 spillere til. Det lille ekstra. :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med Orakelet, blir vi bedre defensivt, kommer vi automatisk til å bli sikrere på oss selv og det kommer til å gjøre at vi kommer til å tørre mer offensivt.

 

Dette er noe jeg er helt sikker på at Wenger er fullstendig klarover og det viser han også med å kun hente inn defensive spillere. Min mening er at vi hadde et godt nok forsvar sist sesong men, at vi ikke helt klarte å knekke koden og få noe defensiv trygghet. Den koden MÅ vi knekke i år

Link to comment
Share on other sites

Her sier Fabianski at alle keeperne kjemper om å bli førstekeeper, og at alle har en veldig god sjanse.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...g-for-no-1-spot

 

Vet dere hva, når det er 2 uker til seriestart må vi da ha en keeper som gjør seg til et klart førstevalg! Det blir for dumt at fjerdekeeperen ligger på samme nivå som førstekeeperen... Hiv ut Mannone, Fabianski eller Almunia, og kjøp en keeper som ligger minst et par nivå over de andre.

Link to comment
Share on other sites

Så på forsiden av arsenal.com nå. - Koscielny ser jo tynnere ut enn Wenger jo!! ;)

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ur-centre-backs

 

Sett lite av han, mulig han er sinnsvakt god, men mitt førsteinntrykk av Kos, samt Wengers mange merkelige forsvarskjøp godt inntakt i minneboksen, gjør meg faktisk litt usikker på denne mannen. Må være en grunn til at Wenger brukte en god slump penger på franskpolakken, så vi får bare vente og se, og ikke være så negative som det jeg er ;) Men en bauta type Mertesacker/Hangeland hadde sannelig ikke vært dumt!!

 

Eneste minuset ved kjøpet av en "treg" forsvarsspiller er vell at vi blir litt sårbare på overganger i og med Wenger liker å sette linja høyt (Edit: Ikke at det har gått knirkefritt med raske stoppere heller...). Men et GIGA-pluss er dødballer/innlegg osv, og der hadde de to herremennene ovenfor kunne ryddet bort masser av farligheter. På dette området sliter vi som kjent stort. Drøm dere bort å se for dere en trygg keeper i tillegg... :o

Link to comment
Share on other sites

Her sier Fabianski at alle keeperne kjemper om å bli førstekeeper, og at alle har en veldig god sjanse.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...g-for-no-1-spot

 

Vet dere hva, når det er 2 uker til seriestart må vi da ha en keeper som gjør seg til et klart førstevalg! Det blir for dumt at fjerdekeeperen ligger på samme nivå som førstekeeperen... Hiv ut Mannone, Fabianski eller Almunia, og kjøp en keeper som ligger minst et par nivå over de andre.

 

Jeg tror ikke vi får noen ny keeper til neste sesong. Så jeg syns vi kan selge Mannone og Almunia. Jeg har faktisk troen på Fabianski til neste sesong, jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har liksom en følelse av at han er ferdig med tabbene nå, og at han kommer til og blomstre hos oss med spilletid neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

Inviduelt føler jeg de defensive spillerne ikke skiller seg så mye ut fra Man U og Chelsea. Kollektivt har vi derimot mye å hente (pluss luke vekk tabber). Etter en uke i østerrike er jeg overbevist om at forsvarrspillet blir bedre denne sesongen. Ved øvelser der forsvaret var etablert ble det veldig sjeldent mål og forsvaret ble drillet på aggressiviteten og å komme seg fort ut. Det er vanskelig å si hvem som blir førstevalget av Kosci og DJ, men begge gjorde det bra. Vermaelen er selvsagt førstevalg. ut ifra ryktene prøver Wenger å få inn Jagielka eller Mertesacker. Begge er klassespillere som jeg vil være fornøyd med. Dog er Jagielka dyrere og mer skadet.

 

Bergkamp88: Ingen grunn til bekymring. Kosci virker som en trygg spiller som ikke er typen som kommer inn og driter seg ut fordi han ikke har kamptrening. Tidligere har han spilt noe som midtbanespiller, så han er tryggere med ball en midtstoppere flest. God ro har han også.

 

EDIT: Mannone og Szcesny var best på treningsleiren. Det var veldig vanskelig å skille mellom keeperne, men de to skilte seg positivt ut på slutten.

Link to comment
Share on other sites

Inviduelt føler jeg de defensive spillerne ikke skiller seg så mye ut fra Man U og Chelsea. Kollektivt har vi derimot mye å hente (pluss luke vekk tabber). Etter en uke i østerrike er jeg overbevist om at forsvarrspillet blir bedre denne sesongen. Ved øvelser der forsvaret var etablert ble det veldig sjeldent mål og forsvaret ble drillet på aggressiviteten og å komme seg fort ut. Det er vanskelig å si hvem som blir førstevalget av Kosci og DJ, men begge gjorde det bra. Vermaelen er selvsagt førstevalg. ut ifra ryktene prøver Wenger å få inn Jagielka eller Mertesacker. Begge er klassespillere som jeg vil være fornøyd med. Dog er Jagielka dyrere og mer skadet.

 

Bergkamp88: Ingen grunn til bekymring. Kosci virker som en trygg spiller som ikke er typen som kommer inn og driter seg ut fordi han ikke har kamptrening. Tidligere har han spilt noe som midtbanespiller, så han er tryggere med ball en midtstoppere flest. God ro har han også.

 

EDIT: Mannone og Szcesny var best på treningsleiren. Det var veldig vanskelig å skille mellom keeperne, men de to skilte seg positivt ut på slutten.

 

Takk for godt svar! Det er selvfølgelig sant at den kollektive biten ikke har vært god nok og i tillegg at forsvaret/hele laget vårt har hatt en tøff oppgave med å tilvenne seg/mestre det nye systemet. Som følge av at vi har et nokså lite "duellinteressert lag", samt keepere som er dårlige i feltet, er jeg opptatt av at de forsvarsspillerne vi henter inn er skikkelser som virkelig tar for seg, kan skubbe unna spisser og virkelig renske opp i luftrommet.

 

Ballbehandlingen og pasningene til Kos så jeg tidlig var bra, og det er selvfølgelig godt med tanke på spillemåten vår, men jeg håper inderlig han har noe av det jeg nevnte ovenfor i seg. Hvordan fremsto han i duellspill/hodespill på treningene?

 

Veldig kjekt å ha en som var i Østerrike og kan informere litt :o Har mange spørsmål virrende oppe i hodet til en som har vært på leiren, men det gjelder å sile ut og du har antageligvis maange spørsmål å besvare fra alle her inne;P

 

Men for å ta et par, hvis du er villig ;)

 

* Var Almunia virkelig syk eller er han trolig på vei bort ?

 

* Ditt inntrykk av Chamakh?

 

* Hvem imponerer mest og skuffer mest av utespillerne våre?

Link to comment
Share on other sites

De svarene får du i neste TGP, men jeg kan svare fort.

 

* Var Almunia virkelig syk eller er han trolig på vei bort ?

Mest sannsynlig på vei bort. fans reagerte på kroppsspråket hans og han kom alltid et par minutte etter de andre keeperne inn på banen. Det var en dag han ikke var med på spillerbussen. Lurer på hva han gjorde da.

* Ditt inntrykk av Chamakh?

God hodespiller. Ikke så god feilvendt og er ikke helt inne i spillet. Bommer på store sjanser, men scorer også noen nydelige mål. JET var totalt sett bedre, men Chamakh tenger nok litt tid.

* Hvem imponerer mest og skuffer mest av utespillerne våre?

Beste spiller: Uten tvil Nasri. Arsavin slapp, men har fine avslutninger og bevegelser. Vermaelen sikker som banken.

Største overaskelse: JET! Wilshere og Frimpong også veldig bra.

Skuffelse: Innleggene til Clichy og Sagna. Jeg kunne slått bedre inn med uvant fot i blinde. Walcott er veldig ustabil. Enten veldig bra avslutninger og innlegg eller langt over.

 

Keepersituasjonen:

Veldig vankselig å avgjøre. Det var først de siste dagene vi klarte å bestemme oss for hvem som var best. Øvelsene gjorde at man ikke kunne vurdere hvordan de gjør det på områder som igangssettinger og feltarbeid, samt hvordan de gjør det når forsvaret står høyt eller når det andre laget angriper med mye press og/eller høyt tempo. Ofte fikk vi følelsen av at det var mer andre spillere som skøyt keeperne gode enn at det var gode skudd. Men totalt sett var Mannone og Szczesny best. Sistnevnte har rå spenst og imponerte på trening der spillerne bare kunne heade ballen. Det var få tabber, men også få ekstreme redninger. Almunia var den eneste som hadde en tabbe i løpet av oppholdet og det skjedde kun én gang. Szczesny hadde fleste syke redninger, men Mannone var mest stabil. Som sagt, vanskelig å avgjøre når vi bare fikk sett et veldig begrenset område på hva keeperne kan.

 

Det skal uansett sies at det alltid var få mål mot etablert forsvar på treningene. Få får håpe at det er et tegn på at forsvaret er blitt bedre kollektivt og ikke at angrepet ikke klarer noe uten RvP og Fab :o

Link to comment
Share on other sites

Herlig, takk igjen. Må bare si det skal bli fantastisk deilig å slippe det uanfektede trynet til Almunia når han gjør sin *"#&%! tabbe for sesongen (hvis han drar). Ellers får vi håpe Chamakh viser seg fra en bedre side enn på treningsleiren. Bare synd vi ikke får utnyttet hans hodestyrke til fulle mtp de horrible innleggene fra våre backer.... Videre veldig gledelig at Samir synes å komme i skikkelig form samt imponerende innsats fra unggutta!

Link to comment
Share on other sites

Det vil overraske meg veldig om Almunia blir solgt. Jeg forstår heller ikke hvordan vi skal få plass til en 5. keeper i stallen. Å selge spillere i dag er svært vanskelig da klubbene har mer enn nok med å ta vare på økonomien og begrense antall spillere i stallen.

 

Og keeperne våre står ikke øverst på ønskelisten rundt omkring. Nei, jeg er sikker på at keeperplassen går til Almunia. Og han er ikke hovedårsaken til at vi slipper inn så mange mål som vi gjør.

 

Det viktigste er det kollektive forsvarsspillet og problemet med innlegg. Vi taper rett og slett for mange baller i forsvarsspillet vårt, og spesielt i høyden.

 

Dette tror jeg heller ikke Wenger klarer å gjøre noe med. Til tross for at han har bekreftet at vi trenger en fjerde midtstopper i klubben. Jeg regner vel med at han kjøper eller leier en back-up til de vi allerede har.

 

Forbered dere på en ukjent type som ikke blir værende så lenge i klubben.

 

Og Wenger har allerede klart for seg hvem som starter mot Liverpool:

 

Almunia

Sagna - Vermaelen - Kos - Clichy

Nasri - Song - Diaby

Arshavin - Chamack - Van Persie

 

Uff... vi har altfor mange offensive spillere i klubben? Hva med Walcott, Vela, JET... Mot Liverpool mangler vi jo normale midtbanespillere som også tenker defensivt?

Link to comment
Share on other sites

Nei, men det ligger vel i kortene at han trenger hvile litt lenger enn de andre?

Eller tar jeg feil?

 

Og så et spørsmål. Får jeg som abonnerer på Arsenal TV se kampene i Emirates cup?

 

Nei, du kan høre kampen med bare kommentator, så får du se hødepunkter som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Nei, men det ligger vel i kortene at han trenger hvile litt lenger enn de andre?

Eller tar jeg feil?

 

Og så et spørsmål. Får jeg som abonnerer på Arsenal TV se kampene i Emirates cup?

 

 

Jeg tipper han er tilbake til den tid. Jeg håper hvertfall det. Jeg tror ikke han får hvile noe lenger enn RvP. De var med like lenge i VM. Så enten begge eller ingen.

 

Skysports 3 viser kampene - så det må være mulig å finne en stream.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...