Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

Arsenal 09.08.2010 er i mine øyne svakere enn det laget vi hadde i 2009/2010. Synes det som har skjedd i transfermarkedet så langt har vært veldig skuffende, men har fortsatt et håp om at Wenger skal finne de riktige spillerne. Når en ser på hva som har blitt gjort tidligere år så kan en vel ikke akkurat forvente noen storspillere inn, og det er heller ikke usannsynlig at vi må klare oss med de vi har per dags dato.

 

Vi er svekket i midtforsvaret i forhold til i fjor, og dette er paradoksalt nok den plassen vi var svakest på fra før. (Hvis en ser bort fra keeperplassen, som er et kapittel for seg.) Vi har mistet Campbell, Gallas, Senderos og Silvestre. Gallas var på sitt beste meget bra og ser fram til nå ut til å være langt bedre enn sin erstatter Koscielny. Sånn som jeg ser det så burde vi hentet enn langt sterkere og bedre stopper til å spille sammen med Vermaelen. Gjerne en med stor fart også, så kunne Koscielny og Djorou vært 3. og 4. valg. Vi er egentlig avhengige av å ha minst fire skikkelige stoppere, vi så hvor skjebnesvangert det ble med Silvestre som 4. valg i fjor.

 

Behovet for en keeper blir bare større og større, for hver kamp Almunia og Fabianski står så blir de mer og mer usikre og prestasjonene blir bare dårligere og dårlgiere. Det spesielt Fabianski har vist den siste tiden har vært helt katastrofe, og går ut over et allerede vaklende forsvar. Wenger har målsetnigner om å vinne PL i år, skulle han gjøre det med Almunia/FAbianski i mål så vil det være den største prestasjonen fotballverden har sett!

 

I tillegg til ny stopper og ny keeper trenger vi også en defensiv midtbanespiller som kan utfordre Song. Ser flere her inne har sett seg blind på treninger og treningskamper, men er redd det er for tidlig for Frimpong å spille PL allerede denne sesongen. Eastmond fikk sjansen i fjor og gjorde en respektabel jobb, men var ikke i nærheten av å være god nok til å spille fast i PL/CL. Konkurranse om plassene her hadde vært bra for laget, akkurat som det er bra at vi har konkurranse sentralt og på kantene.

 

På spissplass ser det egentlig bra ut, men Van Persie og Bendtner er veldig skadeutsatt, så vi får krysse fingrene for at Chamakh holder seg skadefri. JET er et fint alternativ hvis alle skulle være ute samtidig. Håper ihvertfall jeg slipper å se Arshavin mer som spiss, og Diaby som hengende spiss.

 

Slik jeg ser det trenger vi minst to spillere for å kunne vinne liagen uten å være svinheldig med skader/suspensjoner i andre lag. Jeg tar gjerne imot tre forsterkninger også, men vet jo at det aldri kommer til å skje. Hvis stallen er som den er i dag så er jeg redd vi må være fornøyd med topp 4 og kvartfinale i CL.

 

 

Er slett ikke så sikker på at vi er dårligere per i dag enn på samme tid i fjor.

Chamakh har styrket oss vesentlig offensivt og gitt Wenger muligheter han tidligere ikke hadde, utrolig å se hvor kjapt han tilpasset seg sine nye medspillere, veldig lovende for fortsettelsen.

Wilshere har tatt solide steg i forhold til på samme tid i fjor og ble fortjent tatt ut på landslaget denne uken, ser ikke bort fra at han kan slå til for fullt denne sesongen, uansett leder hans utvikling til mye større konkurranse på den andre indreløperplassen ved siden av Fabregas.

Frimpong har vært et veldig positivt bekjentskap i oppkjøringen, voldsom fysikk, glimrende teknikk og stor fart, tror faktisk ikke Song skal føle seg helt trygg på start-elleveren fremover men det er klart at vi her må ha tålmodighet.

Når det gjelder Silvestre og Senderos føler jeg faktisk at laget er styrket ved at de er fraværende, og vedrørende Sol kom vel ikke han tilbake til klubben før i januar 2010?

Djorou (fraværende sist sesong) er minst på nivå med Senderos og Nordtveit er minst på nivå med Silvestre, jeg er imidlertid enig i at det er et stort tap å miste Gallas, og til tross for at Koscielny virker som en klok og god midtstopper virker det som om vi er noe svekket på midtstopperplassen, her forventer jeg imidlertid at det kommer en solid spiller på plass i løpet av august og gjør noe med dette.

Er også veldig enig i at vi hadde styrket oss vesentlig hvis vi hadde skaffet oss en stabilt god keeper, men denne situasjonen er vel temmelig uforandret fra i fjor...

Vår polske unggutt med det umulige navnet kan vel allerede ha styrket oss på denne plassen?

Fabianski bør lånes ut til en klubb hvor han får spille fast, gutten er så frynsete at det er vondt å se på ham.

Men når jeg skal vurdere dagens Arsenal opp mot fjorårets lag før seriestart er det en ting som står helt klart for meg, våre unggutter har fått et ekstra år på baken og har utviklet seg i løpet av det året.

Da tenker jeg først og fremst på Wilshere, Nasri, Fabregas, Gibbs, Clichy, Frimpong, Bendtner, Walcott og Song, men også på vår polske unggutt mellom stengene (klarer ikke å stave navnet hans) :o

Denne sesongen, som alle andre sesonger, vil helt klart bli påvirket av hvor heldig/uheldig vi er med skader, og hvis skadesituasjonen skal bli tilsvarende fjorårets sesong er vi sjanseløse.

Ingen klubb, inkludert Chelsky og manu, har muligheter til å ha 12-13 spillere på sidelinjen samtidig, og det var denne situasjonen som tok fra oss muligheten til å kjempe om gullet helt til slutt i fjor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

I og med at de yngre spillerne har blitt ett år eldre, og sikkert bedre, har kanskje den totale kvaliteten på troppen blitt bedre enn for ett år siden. Spillere som Frimpong, JET og Wilshere (og kanskje Wojciech) kan sikkert få litt større roller i laget, men tror ikke de er spillere som spiller så ofte denne sesongen heller.

 

Jeg mener vi hadde flere spillere som kunne gå inn på laget og gjøre en god jobb i fjor enn i år.

Det sier seg selv at regnestykket

 

Chamakh

+ Koscielny

- Senderos

- Campbell

- Silvestre

- Eduardo

- Gallas

 

ikke blir i positiv favør av Arsenal.

 

Det er vanskelig å forstå at Wenger ikke har hentet en stopper til, men det er helt ufattelig at ikke Wenger har hentet inn en keeper. Hadde han gått tydelig ut og vist at han ville satse på vår unge polakk, hadde jeg forstått litt mer av det, men det er helt umulig, ut fra treningskampene, å se hva Wenger sin plan er.

Link to comment
Share on other sites

Spilleren av de som har gått som vi ikke har erstattet

er etter min mening Gallas.

Vi savner en bauta til baki der.

At Senderos og Silvestre har gått legger jeg ikke så mye i.

Djorou er tilbake og er minst like god om ikke bedre enn disse.

En skikkelig skade på Vermaelan og vi er i deep shit.

 

Vela overtar Eduardo sin rolle i laget nå. Chamakh virker solid.

Så i angrepet er vi styrket etter min mening.

 

Jeg tror dette kan bli Wilshire sitt gjennombrudd i Arsenaltrøya.

Han styrker også midtbaneleddet.

 

Frimpong virker som en solid back-up til Song.

Der er vi etter mening også bedre.

 

Nasri er i kanonform og er bedre enn noengang.

 

Summerer en opp blir konklusjonen de fleste Arsenalfans mener.

Vi trenger en keeper og en stopper til.

Og dette er nøkkelroller i laget jeg håper Wenger gjør noe med.

Men men er spent på hva som skjer før 31 august.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nesten garantere at det kommer en ny midtstopper om ikke så lenge, Wenger sender speidere både hit og ditt for å se på spiller, i jakten på å finne den perfekte. Sitte nytt er at Arsene Wenger kan komme til å legge inn et bud på Paris Saint-Germains unge midtstopper Mamadou Sakho. Sakho er i Frankrikes tropp til landskampen mot Norge.

 

Når det gjelder Keeperplassen håper jeg litt på Given, Han er god en mot en, har enorme reflekser, et godt grep, god i feltet og en leder som Arsenal så til de grader trenger bak der

Link to comment
Share on other sites

Det nærmer seg seriestart og vi har ennå ikke forsterket troppen, men kun erstattet noen av de som har dratt. Erstattet til det bedre? tja, kanskje. Det er litt vanskelig å si hvor bra Chamahk og Koscielny kommer til å gjøre det kommende sesong, men de har vært ganske bra i pre-season.

 

Ser ut som Frimpong tar steget inn i førstelagstroppen nå, men det gjenstår jo å se om han klarer å holde nivået mot de beste.

 

Likevel føler jeg det fortsatt bør hentes inn to eller tre spillere så fort som mulig, noe jeg vet er høyst usannsynlig siden Wenger av en eller annen grunn alltid skal vente til timene før transferdeadline kommer. :huh:

 

1 keeper - Hart eller Given burde være høyaktuelle.

1 el. 2 stopper(e) - Flere aktuelle navn, men jeg har tro på at Zapata kunne vært en solid forsterkning. Gjerne en engelsk stopper også.

1 midtbanespiller - Ja, jeg vet vi har fler enn nok, men skadehistorien i Arsenal tilsier at det aldri bli nok.

 

Keeper og stopper må uansett prioriteres. Og gjerne få inn noen på trenersiden som kan fortelle spillerne hvordan et forsvarsspill skal gjøres og organiseres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nesten garantere at det kommer en ny midtstopper om ikke så lenge, Wenger sender speidere både hit og ditt for å se på spiller, i jakten på å finne den perfekte. Sitte nytt er at Arsene Wenger kan komme til å legge inn et bud på Paris Saint-Germains unge midtstopper Mamadou Sakho. Sakho er i Frankrikes tropp til landskampen mot Norge.

 

Når det gjelder Keeperplassen håper jeg litt på Given, Han er god en mot en, har enorme reflekser, et godt grep, god i feltet og en leder som Arsenal så til de grader trenger bak der

Given ville i kraft av den han er og sitt rykte skape mange positive vibrasjoner inn i laget vårt.

Forsvarsspillerne ville respektert han og gitt alt han ba om av trøkk.

Link to comment
Share on other sites

Har dere glemt at Denilson eksisterer? Eller bare avskrevet han?

 

Denilson er ikke glemt og alle håper vel at han skal ta steget, men når har det gått noen år og han har etter min mening fått for mye tillit av Wenger.

Jeg syns han "faller litt mellom stolene" på banen. Han kan være dårlig noen kamper og andre kamper står han litt mer fram. Men jeg mener han ikke har utviklet seg godt nok som spiller de siste 2-3 årene. Han har blitt mer treffsikker på skuddene sine og scorer noen viktige mål innimellom, men sånn generelt syns jeg ikke han evner å prege kamper. Kanskje han stabiliserer midtbanen litt mer når han spiller, men han er ikke sterk fysisk og sliter i defensive spillet syns jeg. Spesielt hvis man sammenlikner med Song som har blitt atskillig bedre i sin rolle siste 1-2 årene.

 

Denilson er en lojal spiller som gir alt, men hvis han ikke får en "Flamini-utvikling" og står fram mer kommende sesong tror jeg fort han havner bak spillere som Diaby, Wilshere og Ramsey i kampen om en plass på midten.

 

Alle håper jo han blir bedre og jeg innrømmer med glede at jeg tok grundig feil hvis det skjer, men pr. i dag ser jeg ikke at han har ferdighetene inne til å bli mye bedre og vil nok stå høyt på salgslista mi hvis noen flere skulle selges i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det bare 4 dager igjen til sesongstarten. Har troa på laget og troppen, men kan jo ikke stikke under en stol at vi har et par svake punkt som LYSER rødt. Og nå blir folk overrasket; jeg tenker da på keeper og midtstopper.

 

Keeper er det verste da 1.keeperen mangler. Sånn som jeg ser det er det Almunia som bør stå av de vi har nå. Han er en middels keeper med klare mangler i forhold til å kommandere feltet og å styre forsvaret. Han er allikevel det sterkeste vi har. Fabianski sprer skrekk i eget forsvar. Han kan i større grad enn Almunia være en matchvinner, men problemet er at han så ofte er matchtaper. Han er som en vingeløs flue i feltet. De to andre, Mannone og Szczesny har større potensiale enn de to første, men er ikke klare som 1.valg. Spesielt Szczesny viser stort potensiale. En sesong i en dårlig PL-klubb kunne vært det han trenger. Wenger har forsøkt å hente Schwarzer. Det er vel en midlertidig løsning før vår yngste polakk er mer moden. Mener ikke han er god nok, men bedre enn det vi har! Jeg tror ikke City slipper Given eller Hart. Hvilke muligheter står vi da igjen med? Tror ikke en spiller som Akinfeev er tilgjengelig for under £20 mill, og det er i meste laget. Håper Wenger har et ess i ermet, men tror ikke vi får ny nr.1.

 

Midtstopper er det også behov for. Spesielt med tanke på cover. Om Koscielny/Djourou er gode nok som 1.valg er jeg ikke sikker på, men mer bekymret for hva som skjer ved skader/suspensjoner. Song kan steppe inn, men i de større kampene er vi avhengig av han på midten. Tror AW har en midtstopper til klar før overgangsvinduet stenger, men ikke til helgen.

 

Fremover er vi godt forspent. Chamakh virker som en skikkelig forsterkning etter det jeg har sett av ham. God til å holde på ballen, og flink i link-up-spillet. Blir gøy å se han. DM er den minst dekte posisjonen. Song er klasse, men bak ham er det svakere. Denilson og Diaby kan ta rollen, men fyller den ikke som Alex. I preseason har Frimpong imponert. Tror han kan gjøre en grei jobb allerede i år, men en så fersk spiller er alltid litt variabel.

 

Så med 4 dager igjen ser jeg med skrekkblandet fryd frem til sesongen. Spørsmålet er om de offensive kreftene er nok til å dekke over de defensive svakhetene. Håper AW kan roe nervene mine noe.. Det som er sikkert er at det hvertfall ikke blir kjedelig!!!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det bare 4 dager igjen til sesongstarten. Har troa på laget og troppen, men kan jo ikke stikke under en stol at vi har et par svake punkt som LYSER rødt.

(..)

Så med 4 dager igjen ser jeg med skrekkblandet fryd frem til sesongen. Spørsmålet er om de offensive kreftene er nok til å dekke over de defensive svakhetene. Håper AW kan roe nervene mine noe.. Det som er sikkert er at det hvertfall ikke blir kjedelig!!!

 

Kjedelig blir det forhåpentligvis ikke, men jeg må innrømme at jeg er mer nøktern i mine forventninger enn på mange år. Så får jeg heller bli positivt overrasket? Laget er bra nok på sitt beste, men fortsatt er troppen for ujevnt besatt, og selv om ikke skadesituasjonen nok er så ille som enkelte aviser rapporterer - jeg tror mange av de rapportert skadde stiller mot Pool - sitter jeg med en følelse at den kommende sesongen på mange måter blir en gjentakelse av de foregående. Et par forsterkninger bør på plass, særlig keeper, men også en midtstopper, som mange andre skriver.

Link to comment
Share on other sites

Det som overrasker meg er at Wenger brukte mye tid på å overbevise Fabregas til å bli, mens han gjør ingenting for å FAKTISK prøve å beholde Cesc og de andre store stjernene.

I svææært lang tid har det vært svææært tydelig hva som er de svake punktene i Arsenal som trengs å gjøre noe med. ALLE ser at laget mangler en keeper og en stopper, og jeg driter i hvor mye Wenger og mange andre sier at de har speidere som ser etter spillere, for selv de som ikke har veldig peiling på fotball, kan lett ramse opp noen spillere som kunne gjort en god jobb for Arsenal. Nå har vi supportere vært tålmodige lenge, men i år, som tidligere år, har ikke laget blitt styrket i sommerpausen, til tross for diverse lovnader. Nå er seriestarten 4 dager unna, og vi har en tøff bortekamp mot Pool. Tenk hvis kampen blir avgjort på en brøler fra Almunia/Fabianski...

Link to comment
Share on other sites

Nå er seriestarten 4 dager unna, og vi har en tøff bortekamp mot Pool. Tenk hvis kampen blir avgjort på en brøler fra Almunia/Fabianski...

Fordelen er jo at vi da kan klappe oss selv på brystet å si "Hva var det vi sa" ;)

Link to comment
Share on other sites

Det som overrasker meg er at Wenger brukte mye tid på å overbevise Fabregas til å bli, mens han gjør ingenting for å FAKTISK prøve å beholde Cesc og de andre store stjernene.

I svææært lang tid har det vært svææært tydelig hva som er de svake punktene i Arsenal som trengs å gjøre noe med. ALLE ser at laget mangler en keeper og en stopper, og jeg driter i hvor mye Wenger og mange andre sier at de har speidere som ser etter spillere, for selv de som ikke har veldig peiling på fotball, kan lett ramse opp noen spillere som kunne gjort en god jobb for Arsenal. Nå har vi supportere vært tålmodige lenge, men i år, som tidligere år, har ikke laget blitt styrket i sommerpausen, til tross for diverse lovnader. Nå er seriestarten 4 dager unna, og vi har en tøff bortekamp mot Pool. Tenk hvis kampen blir avgjort på en brøler fra Almunia/Fabianski...

 

Nå er det fortsatt slik at i en handel så er det 3 parter som må være enige; spiller, selgende lag og kjøpende lag. Ingen av oss vet hva Arsenal eller Wenger har forsøkt å gjøre på overgangsmarkede. Når Wenger etter et overgangsvindu sier at han har forøkt å hente spillere så tror jeg på ham. Men, som i Barca-sagaen så er det ikke alltid slik at kjøpende klubb kan diktere reglene. Denne sommeren har han hentet en stopper, vi vet at de har forhørt seg om både Hart og gamlingen fra Australia og han har hentet en angriper av høy klasse. Syns derfor det er nokså merkelig at du fremstiller det som om Wenger ikke gjør noe.

Link to comment
Share on other sites

Syns derfor det er nokså merkelig at du fremstiller det som om Wenger ikke gjør noe.

 

tja, det eneste vi kan se er de handler som faktisk blir gjennomført, det er og blir målestokken. Vi ser ikke hva Wenger FORSØKER å gjøre. Men at ingen handel skjer er enten et tegn på at Wenger er FOR kritisk på en eller annen faktor (penger?), eller at han ikke gjør nok. Hvis en av rivalene absolutt mangler en spiller, slik Arsenal nå gjør på keepersiden, så er vel erfaringen at de får ting til å skje. Jeg kan heller ikke helt se at det er tilfeldig at Wenger FREMSTÅR som mye mer passiv på transfermarkedet enn de nærmeste rivalene, siden dette er et mønster vi nå har sett i årevis. Det må simpelthen skyldes en bevisst strategi fra Wengers side, KANSKJE kombinert med en mer generell mangel på evne?

Link to comment
Share on other sites

tja, det eneste vi kan se er de handler som faktisk blir gjennomført, det er og blir målestokken. Vi ser ikke hva Wenger FORSØKER å gjøre. Men at ingen handel skjer er enten et tegn på at Wenger er FOR kritisk på en eller annen faktor (penger?), eller at han ikke gjør nok. Hvis en av rivalene absolutt mangler en spiller, slik Arsenal nå gjør på keepersiden, så er vel erfaringen at de får ting til å skje. Jeg kan heller ikke helt se at det er tilfeldig at Wenger FREMSTÅR som mye mer passiv på transfermarkedet enn de nærmeste rivalene, siden dette er et mønster vi nå har sett i årevis. Det må simpelthen skyldes en bevisst strategi fra Wengers side, KANSKJE kombinert med en mer generell mangel på evne?

 

Sant nok, ser poenget ditt.

Jeg tror nok mer det går på at han opptrer på den måten han ønsker at også andre skal oppføre seg på. Dvs kontakte aktuell klubb først for å forhøre seg om mulighetene til å hente spillere. Hvis klubben sier nei så respekterer Wenger dette og vi hører aldri noe om det.

 

En annen ting vi glemmer er at det faktisk er kommet 4 store signeringer siste 1.5 år. I motsetning til mange andre så synes jeg ikke dette er så veldig passivt. I tillegg har vi for første gang ikke mistet noen spillere til andre klubber. Å beholde stammen i laget er det viktigste Wenger kan gjøre og for første gang på lang tid har han vært kapabel til dette.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok, ser poenget ditt.

Jeg tror nok mer det går på at han opptrer på den måten han ønsker at også andre skal oppføre seg på. Dvs kontakte aktuell klubb først for å forhøre seg om mulighetene til å hente spillere. Hvis klubben sier nei så respekterer Wenger dette og vi hører aldri noe om det.

 

En annen ting vi glemmer er at det faktisk er kommet 4 store signeringer siste 1.5 år. I motsetning til mange andre så synes jeg ikke dette er så veldig passivt. I tillegg har vi for første gang ikke mistet noen spillere til andre klubber. Å beholde stammen i laget er det viktigste Wenger kan gjøre og for første gang på lang tid har han vært kapabel til dette.

 

For all del, Wenger gjør en kjempeinnsats tross alt. Men selv om han jobber hardt for å beholde stjernene, jeg tror Wenger kunne gjort denne delen av jobben lettere for seg selv med å være mer offensiv på transfermarkedet. Fire store signeringer på 1,5 år er isolert sett kanskje ikke så ille, men når man sammenlikner med de nærmeste rivalene er det muligens for dårlig. Dessuten handler ikke dette om hvor mange man faktisk kjøper men hvor mange man har behov for. Trenger du ingen spillere er det heller ikke vitsen å kjøpe noe. Men det er et faktum så nært det er mulig å komme at Arsenal trenger noen nye spillere, særlig i kassa.

 

det kan godt hende Wengers "stahet" er et utslag av at han ønsker å beholde sin integritet, at han faktisk innser at det bør være et visst samsvar mellom liv og lære. Der har nok mange klubber og managere MYE å lære av Wenger...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan heller ikke helt se at det er tilfeldig at Wenger FREMSTÅR som mye mer passiv på transfermarkedet enn de nærmeste rivalene, siden dette er et mønster vi nå har sett i årevis. Det må simpelthen skyldes en bevisst strategi fra Wengers side, KANSKJE kombinert med en mer generell mangel på evne?

 

Nå er det vel bare Man City som er storshopper for tiden. Arsenal har gjort ca. like mange/gode signeringer som Man U og Chelsea de siste par-tre sesongene.

Link to comment
Share on other sites

jo da, men behovet for nye spillere har vært mye større i Arsenal, noe som burde gitt flere kjøp.

 

Nja, det er mange som er enig med deg i det.

 

Jeg er ikke enig. Jeg er veldig glad for at Arsenal satser helhjertet på "Project Youth". Ved å handle mange inn spillere utenfra vil man bremse mulighetene for alle de unge talentene vi har i klubben.

 

Dersom vi skulle blitt en "kjøpeklubb" hadde vi uansett tapt konkurransen mot mer kjøpesterke klubber.

Link to comment
Share on other sites

Nja, det er mange som er enig med deg i det.

 

Jeg er ikke enig. Jeg er veldig glad for at Arsenal satser helhjertet på "Project Youth". Ved å handle mange inn spillere utenfra vil man bremse mulighetene for alle de unge talentene vi har i klubben.

 

Dersom vi skulle blitt en "kjøpeklubb" hadde vi uansett tapt konkurransen mot mer kjøpesterke klubber.

 

for all del, jeg også har jo vært en av de som GENERELT har støttet Wengers ungdomslinje. Problemet er ikke det. Problemet er at han har ridd dette prinsippet FOR langt, og unnlatt å forsterke laget på et par helt avgjørende og åpenbare punkter, som i etterpåklokskapens lys KANSKJE kunne ha gitt oss et par pokaler. Å kjøpe ny keeper vil ikke stå i motstrid til å praktisere en ungdomslinje.

Link to comment
Share on other sites

Nja, det er mange som er enig med deg i det.

 

Jeg er ikke enig. Jeg er veldig glad for at Arsenal satser helhjertet på "Project Youth". Ved å handle mange inn spillere utenfra vil man bremse mulighetene for alle de unge talentene vi har i klubben.

 

Dersom vi skulle blitt en "kjøpeklubb" hadde vi uansett tapt konkurransen mot mer kjøpesterke klubber.

Men på et eller annet tidspunkt, spesiellt på en viktig plass som keeperplassen, så må man stikke fingeren i jorda og se seg om etter alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...