Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

Bendiksen: Enig i Koscielny, men uenig i Nasri og Fabregas. Nasri jobber knallhardt selv om han ikke har fått til så mye framover i 2011. Fabregas henger med hode, men se på statistikkene hans, han gjør jobben sin like godt som i fjor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Skal si du kaster inn en brannfakler når du kaller alle de bautaer!

 

Koscielny er langt fra en bauta. Har ikke sett han åpna kjeften i hele år å tatt ansvar når ting ikke går vår vei (noe det ikke har gått siden før jul). Feilen som gjorde at vi tapte CC, de røde kortene han har pådratt seg som har vært totalt unødvendige. En puslette spiller, som ikke har de kvalitetene vi trenger: Fysikk, hodestyrke, beslutsomhet, lidenskap og ansvar!

 

Fabregas har også desverre blitt en luksusspiller slik som Torres var for Liverpool de siste sesongene. Virker som han er ferdig med Arsenal når jeg ser han på banen. Hodet henger ned, og holdningene generelt minner ikke om en kaptein i det hele tatt. Men hvem kan klandre han? Han må spille med spillere Almunia, Denilson, Diaby, Clichy, Bendtner, Chamakh, Eboue, Koscielny osv... Selg Fabregas før Arsenal ødelegger den fotballgleden han har igjen. Han fortjener bedre.

 

Nasri er heller ingen bauta som du kaller det. Han har vært totalt anonym siden jul, og det har en sammenheng med lagets prestatsjoner etter jul. Som de aller fleste andre i Arsenal, graver han seg ned når ting begynner å butte i mot. Hvis han ikke skriver under den nye kontrakten sin, fint! Vi trenger ikke umotiverte spillere, som bare spiller for lønningslippen. Det har vi nok av fra før.

 

Ser du har satt Arshavin i en parentes. Du kunne tatt deg bryet til å sette ti til på hver side.

 

Bauta er ikke synonymt med å åpne kjeften.

Jeg synes Koscielny har spilt godt og angående fadesen i CC finalen så mener jeg det er Keepergullungen sin skyld. Dersom han roper så skal han ta den, og slik jeg så situasjonen så ropte han, og det så sent at Koscielny hadde problemer med å ikke ta ballen.

 

Jeg har tro på en midtstopperduo med Kos og Vermaelen, med Djouoru som en meget god backup. Squillaci er ikke fantastisk, men man får heller ingen som er fantastisk til å være 4. valg. Jeg er derfor tilfreds med midtstoppersituasjonen.

 

Arshavin blir ikke brukt riktig derfor er han også desverre anonym, men dersom han blir brukt riktig er han rent gull. På tross av at han tydeligvis ikke funker på kanten er han ofte involvert i det vi skaper av farligheter fremover på banen. Jeg mener det ville være tåpelig å selge ham, istedet for å lage plass til ham et sted han passer bedre.

 

BE

 

Edit: Ang. Fabregas som kaptein er jeg enig. Han er ikke noe kapteinsemne. Vi har to kapteinsemner i laget i Vermaelen, men først og fremst i Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

MMaelan: Kan ikke nevne styrkene i laget vårt uten å ta med Cesc og Sczczney?

 

Jeg syns ikke Fabregas har vært sitt normale gode jeg denne sesongen.

WS kan bli en fremragende keeper for oss,men han er ennå ung. Potensiale har han definitivt.

Link to comment
Share on other sites

Spillere jeg håper blir solgt:

 

- Almunia: Har, noe ufortjent, blitt personifiseringen av alt som er er galt med Arsenal. Ingen tillit hos fansen. Med tanke på den sluttattesten han får hos oss, er det neppe penger å tjene her.

- Bendtners tyggis: Er for meg selve symbolet på Arsenals problemer. Et selvpåført handicap. 0,- kr inn.

- Bendtner: Har de fysiske forutsetninger for å bli en habil fotballspiller. Mangler de mentale nøklene for å utløse potensialet. Høy lønn gjør at en flaske "Amigo" ville være en god byttehandel for Wenger.

 

Spillere hvis salg bare vil påkalle likegyldighet:

 

- Fabregas: Det blir garantert mye støy denne sommeren også, med mindre Fab selv går ut tidlig og sier at han blir værende. Det tror jeg neppe skjer. Jeg tror han vil hjem. Greit nok. Salgssum: Opp mot £30millioner.

- Rosicky: Har aldri fått ut sitt potensiale i Arsenal-drakt. Synd. For i godt gammelt slag ville han vært en uvurderlig type for dagens Arsenal. Salgssum: 0,-.

- Eboue: Mye ablegøyer. Ikke kjempeflink til å sparke fotball. Salgssum: £0-1million.

- Squillaci eller Koscielny: Én av dem bør være fjerdevalg, én bør selges.

- Denilson: Som Eboue, uten ablegøyene. Salgssum: £1-2 millioner.

- Arshavin: En fantastisk spiller på sitt beste. Dog litt for langt mellom høydepunktene. Og mellom dem skjer det egentlig fint lite. Noen få rubler bør det være mulig å få for ham. £2-3 millioner?

- Fabianski

- Frimpong

- Vela

- Eastmond

- Lansbury

- E-Thomas

- Traore

- Mannone

 

Spillere jeg vil bli skuffet om forsvinner:

 

- Lehmann: I en stall som skriker efter rutine, bør vi beholde den mest rutinerte av dem alle!

- Szczesny: En av få spillere som faktisk ser ut til å bry seg. Det er jo hyggelig. Stort talent.

- Vermaelen

- Djourou: Bør beholdes som tredjevalg!

- Clichy

- Gibbs

- Sagna

- Ramsey

- Wilshere

- Song

- Nasri

- Walcott

- Diaby: Jeg er en stor fan. Har et enormt potensial og er en av få midtbanemenn med litt høyde og muskler. Må vel snart være kvitt skadene også?!

- van Persie

- Chamakh: God og nyttig i høst. Bør absolutt få være med på en ny sesong, forhåpentligvis som avlaster for van Persie.

 

Sum: Én skikkelig forsterkning på midtstopperplass. Fullgode erstattere for de som eventuelt forsvinner ut. Det bør være mulig selv innenfor Arsenal-rammer!

Link to comment
Share on other sites

Synes du var litt vel grei med prisen på et par av spillerne der Safe Hands. Selv dårlige spillere går jo for latterlige summer i disse dager. Denilson kan man fint dra inn £5mill og litt til for. Samme med Eboue. Bendter er fort verdt £10mill. kan fort bli en pen sum å handle for hvis Wenger spiller sine kort riktig

Link to comment
Share on other sites

Spillere jeg håper blir solgt:

- Bendtners tyggis: Er for meg selve symbolet på Arsenals problemer. Et selvpåført handicap. 0,- kr inn.

 

Hehe, jeg må innrømme at denne vedvarende irritasjonen din på tyggis-tyggingen er litt fornøyelig! B)

 

150-200 mill for Bendtner? DET er sinnsykt

Link to comment
Share on other sites

Newcastle prøvde vel faktisk å kjøpe Bendtner for £17-20M i januarvinduet. Utrolig at klubben ikke solgte han egentlig. Dog hadde han vel scoret hver bidige gang han hadde spilt mot Arsenal etter det B)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 20 2011, 08:11 PM) 224759[/snapback]

Newcastle prøvde vel faktisk å kjøpe Bendtner for £17-20M i januarvinduet. Utrolig at klubben ikke solgte han egentlig. Dog hadde han vel scoret hver bidige gang han hadde spilt mot Arsenal etter det B)

Ett poeng og 4-5 i målforskjell over to kamper. Kan jo nesten ikke bli værre jo! B)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 20 2011, 08:11 PM) 224759[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Newcastle prøvde vel faktisk å kjøpe Bendtner for £17-20M i januarvinduet. Utrolig at klubben ikke solgte han egentlig. Dog hadde han vel scoret hver bidige gang han hadde spilt mot Arsenal etter det ;)

 

Ett poeng og 4-5 i målforskjell over to kamper. Kan jo nesten ikke bli værre jo! ;)

Selger vi Bendtner til et annet lag i PL så opplever vi Adebayorgreia mot City hver eneste gang, at spilleren presterer over evne og tar ut på Arsenalfansen. Til tross for at spilleren skylder klubben og dens supportere det meste av grunnen til at han er den han er.

Link to comment
Share on other sites

Når Carroll kan koste £35mill så er 15-20 for Bendtner ikke så far off.

 

Syns ikke Carroll-kjøpet representerte markedet idag. Kom som følge av desperasjon. Man ville please fansen etter torres var borte og ikke minst med tanke på nedrykk.

 

 

;)-->

QUOTE(Stefan B @ May 20 2011, 08:11 PM) 224759[/snapback]

Newcastle prøvde vel faktisk å kjøpe Bendtner for £17-20M i januarvinduet. Utrolig at klubben ikke solgte han egentlig. Dog hadde han vel scoret hver bidige gang han hadde spilt mot Arsenal etter det ;)

 

Ja det er faktisk helt utrolig.

 

God pris og ikke god nok for Arsenal

Før høy selvtillit, klager i media

Passer kun i rollen til RVP

Link to comment
Share on other sites

Synes du var litt vel grei med prisen på et par av spillerne der Safe Hands. Selv dårlige spillere går jo for latterlige summer i disse dager.

 

Det første er godt mulig. Og jeg gjorde det litt med vilje. For jeg synes de fleste andre er vel optimistiske. Dessuten klør jeg meg i hodet når folk i det ene øyeblikket karakteriserer Denilson, Bendtner og Almunia som klovner og det som verre er - og i neste øyeblikk spekulerer på overgangssummer i hundremillionersklassen. Man må bestemme seg. Ellers henger det ikke på greip.

 

£15-20 millioner for Bendtner høres for meg urealistisk ut - og det gjør meg skremt med tanke på hva vi må betale hvis vi skal forsterke.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner dines with Villa's Gary McAllister

By Myles Palmer

 

"Good news, Gooners.

 

Niklas Bendtner and his mate Seb Larsson of Birmingham were seen in a fish restaurant with Gary McAllister and Villa coach Sid Cowans.

 

On Tuesday or Wednesday night.

 

How much is NB52 worth?

 

Discuss"

 

Ja kanskje Midlands er neste stoppested for Nic? I en klassisk 4-4-2 med Bent kunne nok dansken vist seg fra sin beste side.

 

Jeg er utrolig spent på hva en eventuell overgangssum blir. Spesielt med tanke på ryktene om at Newcs bød 17-20 mill pund.

Link to comment
Share on other sites

Det første er godt mulig. Og jeg gjorde det litt med vilje. For jeg synes de fleste andre er vel optimistiske. Dessuten klør jeg meg i hodet når folk i det ene øyeblikket karakteriserer Denilson, Bendtner og Almunia som klovner og det som verre er - og i neste øyeblikk spekulerer på overgangssummer i hundremillionersklassen. Man må bestemme seg. Ellers henger det ikke på greip.

 

£15-20 millioner for Bendtner høres for meg urealistisk ut - og det gjør meg skremt med tanke på hva vi må betale hvis vi skal forsterke.

At man kan dra inn 50-75 millioner på Denilson og det dobbelte for Bendtner er vel ikke så optimistisk? Det er jo dessverre der prisene ligger. Vi betalte jo 100 millioner for Koschielny og han var jo langt i fra noen kjent spiller

Link to comment
Share on other sites

Gode nok til å forbli i Arsenal sesongen 2011/2012

 

3 - Bacary Sagna

4 - Cesc Fabregas

5 - Thomas Vermaelen

6 - Laurent Koscielny

8 - Samir Nasri

10 - Robin van Persie

13 - Jens Lehmann (!)

14 - Theo Walcott

17 - Alexandre Song

19 - Jack Wilshere

20 - Johan Djourou

21 - Lukasz Fabianski

22 - Gael Clichy

29 - Marouane Chamakh

53 - Wojciech Szczesny

 

Usikre kort som enten må ta steget opp, dra på utlån eller bli solgt:

 

2 - Abou Diaby

11 - Carlos Vela

16 - Aaron Ramsey

23 - Andrey Arshavin

24 - Vito Mannone

28 - Kieran Gibbs

41 - Jay Emmanuel-Thomas

46 - Henri Lansbury

52 - Nicklas Bendtner

N/A - Emmanuel Frimpong

Spillere som ikke er gode nok til å spille for Arsenal:

 

1 - Manuel Almunia

7 - Tomas Rosicky

15 - Denilson

18 - Sebastien Squillaci

30 - Armand Traore

40 - Craig Eastmond

 

Begrunnelse for usikre kort:

Jeg kan skjønne at mange er nysgjerrige på om Diaby kan ta steget fullt ut og etablere seg på toppnivå. Personlig har jeg liten tro på det, men pga. hva dere andre tenker om spilleren så har jeg satt han som usikkert kort. Det samme med Vela som er motsatt av hva jeg føler for Diaby. Dette er spillere som enten må ta steget opp innen et par sesonger eller belage seg på å slite benken eller være reservespillere hvis de vil bli i klubben.

 

De spillerene jeg mener er gode nok og er for dårlige for klubben tror jeg ikke akkurat trenger en særlig stor begrunnelse.

 

Førstelag for 2011/2012 sesongen uten forsterkninger og uten usikre kort:

 

Wojciech Szczesny

 

Bacary Sagna - Johan Djourou - Thomas Vermaelen - Gael Clichy

 

Theo Walcott - Alexandre Song - Cesc Fabregas - Samir Nasri

 

Robin van Persie - Marouane Chamakh

 

Helt klart et godt lag, men spillere som Szcesny, Walcott og Chamakh skiller seg ut fra mesteparten av disse. Szczesny på alder og erfaring, Walcott på nogenlunde det samme pluss skader og ustabilitet og Chamakh fordi han ikke er en ekstremspiller som jeg mener vi burde ha i klubben.

 

Forslag til kjøp sommeren 2011:

 

Keeper: Vi skulle gjerne hatt en forholdsvis gammel keeper som har erfaring fra toppnivå. En som kan holde i en sesong eller to som førsteskanse før Szczesny er skikkelig moden.

 

Mitt forslag (som i fjor) er Mark Schwarzer. Etter min mening en av de aller beste keeperne i Premier League.

 

Midtstopper: En stor jævel er mitt valg. Enhver av de tre ville vært et godt kjøp selv om jeg ville foretrukket de to siste.

 

Christopher Samba

Neven Subotic

Mamadou Sakho

 

Midtbanespillere: Vi har fortsatt ikke en spiller som kan konkurrere med Song enten det er som anker i 4-2-3-1 eller 4-4-2. Vi har heller ikke en eneste naturlig kantspiller i klubben og det er trolig det største savnet i hele vårt offensive spill.

 

Sentrale midtbanespillere/DM

Yann M'Vila

Scott Parker

Blaise Matuidi

Moussa Sissoko

Lassana Diarra

 

Kantspillere

Eden Hazard

Balazs Dzsudzsak

Charles N'Zogbia

 

Spisser: Kun van Persie i verdensklasse og i en 4-4-2 trenger man minst to som er i nærheten av dette nivået.

 

Karim Benzema

Radamel Falcao

Gervinho - Kan også spille som høyrekant/ving og er nok det billigste alternativet på lista her.

 

Førstelaget med forsterkninger og mine førstevalg

Mark Schwarzer

 

Bacary Sagna - Neven Subotic - Thomas Vermaelen - Gael Clichy

 

Samir Nasri - Yann M'Vila - Cesc Fabregas - Eden Hazard

 

Robin van Persie - Benzema

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig av det meste du skriver her Stefan B, men jeg mener så absolutt at Aaron Ramsey skal stå på den øverste listen for han har det lille ekstra. Potensialet hans er stort og vi har bare glimtvis fått sett hva Ramsey står for på grunn av den horrible skaden. Det Ramsey trenger er tillit og spillertid, da tror jeg at Ramsey viser sitt fulle potensial.

 

Mange av de du ønsker inn tror jeg virkelig kan løfte klubben, som du sier er en høy forsvarsjævel det vi trenger, en Samba hadde vært drømmen. En Scott Parker på billigsalg på midten hadde også vært knall, han har dominert for West Ham iår, og hans erfaring hadde kommet gått med.

 

Det som blir vanskelig er spissjakten, her trengs det 1-2 spisser, men i dagens marked er nesten hver eneste spiss overpriset, Falcao er utvilsomt talentfull, men prisenlappen som er satt på han kan ikke forsvares. Benzema er jeg usikker på, en god spiller men han kommer aldri til klubben visst prisen blir for høy. En høy prislapp skremmer bort de fleste og ihvertfall Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey står på usikre kort fordi han enten trenger sakte spilletid og ikke kastes innpå laget som han har blitt gjort i den siste tiden (og det i et lag som er i utrolig dårlig form) eller et kort låneopphold slik at han får spilt på seg selvtillit igjen.

 

Han er absolutt ikke en spiller jeg mener burde selges, men det er bare sånn jeg vurderte kvalitetene og hva han tilfører dette laget pdd. Når han får tilbake det nivået han begynte å nærme seg før skaden traff så er Ramsey bankers :P

 

Når det gjelder spisser har jeg kun satt opp 1 fordi Walcott er beregnet til å spille spiss i mitt lag sammen med van Persie og Chamakh. Walcott er et usikkert kort mtp. skader og ung alder og det er derfor jeg helst vil ha inn en spiss til som kan spille i rommet bak van Persie ;)

 

Forøvrig tror jeg ikke Falcao eller Benzema kommer. Kevin Gameiro eller Gervinho er to spillere som også er interessante, men Gameiro kommer heller ikke så veldig billig, men mtp. at Lorient skal være villige til å la han gå og vi har et forholdsvis godt forhold med klubben så skal man ikke utlukke det heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vela and Botelho go on loan to Spain

 

Nå begynner det virkelig å bli tynt i rekkene.

 

Dette er spillerene vi sitter igjen med pdd.:

 

Keepere:

 

1 - Almunia

13 - Szczesny

21 - Fabianski

24 - Mannone

 

Forsvarsspillere:

 

3 - Sagna

5 - Vermaelen

6 - Koscielny

18 - Squillaci

20 - Djourou

25 - Jenkinson

28 - Gibbs

30 - Traorè

 

Midtbanespillere:

 

2 - Diaby

7 - Rosicky

8 - Nasri

16 - Ramsey

17 - Song

19 - Wilshere

23 - Arshavin

26 - Frimpong

40 - Eastmond

46 - Lansbury

 

Angrepsspillere:

 

10 - van Persie

14 - Walcott

15 - Oxlade-Chamberlain

27 - Gervinho

29 - Chamakh

31 - Miyaichi

52 - Bendtner

(12) - Campbell

 

Dette syntes jeg er vanvittig svakt! Vi sitter med 7 spillere som aldri (regner med Eastmond og Gervinho her siden førstnevnte bare har 4 ligakamper for Arsenal mens Gervinho har 1) har spilt for Arsenal i Premier League før og attpåtil har vi 6 spillere som bare har spilt for Arsenal i 1-2 sesonger (Szczesny, Vermaelen, Koscielny, Squillaci, Wilshere, Chamakh).

 

Når jeg faktisk går igjennom laget nå så kan jeg ikke gjøre annet enn å grøsse. Slik det står akkurat nå så er vi på starten av en helt ny opprensing i stallen med utrolig mange endringer på veldig kort tid.

 

Samtidig har vi spillere som fortsatt virker å være på vei ut i Nasri og Bendtner samt at van Persie og Walcott etter sesongen kun vil stå med 1 år igjen på kontrakten.

 

Slik det står akkurat nå har vi ufattelig mange uprøvde unge talenter som backup samt at vi har et par som rett og slett ikke holder nivået selv om de er seniorer (Almunia, Squillaci og til dels Diaby, Rosicky og Chamakh).

Link to comment
Share on other sites

Vela and Botelho go on loan to Spain

 

Nå begynner det virkelig å bli tynt i rekkene.

 

Dette er spillerene vi sitter igjen med pdd.:

 

Keepere:

 

1 - Almunia

13 - Szczesny

21 - Fabianski

24 - Mannone

 

Forsvarsspillere:

 

3 - Sagna

5 - Vermaelen

6 - Koscielny

18 - Squillaci

20 - Djourou

25 - Jenkinson

28 - Gibbs

30 - Traorè

 

Midtbanespillere:

 

2 - Diaby

7 - Rosicky

8 - Nasri

16 - Ramsey

17 - Song

19 - Wilshere

23 - Arshavin

26 - Frimpong

40 - Eastmond

46 - Lansbury

 

Angrepsspillere:

 

10 - van Persie

14 - Walcott

15 - Oxlade-Chamberlain

27 - Gervinho

29 - Chamakh

31 - Miyaichi

52 - Bendtner

(12) - Campbell

 

Dette syntes jeg er vanvittig svakt! Vi sitter med 7 spillere som aldri (regner med Eastmond og Gervinho her siden førstnevnte bare har 4 ligakamper for Arsenal mens Gervinho har 1) har spilt for Arsenal i Premier League før og attpåtil har vi 6 spillere som bare har spilt for Arsenal i 1-2 sesonger (Szczesny, Vermaelen, Koscielny, Squillaci, Wilshere, Chamakh).

 

Når jeg faktisk går igjennom laget nå så kan jeg ikke gjøre annet enn å grøsse. Slik det står akkurat nå så er vi på starten av en helt ny opprensing i stallen med utrolig mange endringer på veldig kort tid.

 

Samtidig har vi spillere som fortsatt virker å være på vei ut i Nasri og Bendtner samt at van Persie og Walcott etter sesongen kun vil stå med 1 år igjen på kontrakten.

 

Slik det står akkurat nå har vi ufattelig mange uprøvde unge talenter som backup samt at vi har et par som rett og slett ikke holder nivået selv om de er seniorer (Almunia, Squillaci og til dels Diaby, Rosicky og Chamakh).

 

Skjønner ikke hva du bekymrer deg sånn for! Her har vi mange store offensive talenter og om 2-3 år kan dette laget vinne hva det skal være <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker på de kommende kampene. Hva slags stall har vi å plukke spillere av nå. Hva slags lag kan vi komme til å stille med mot Liverpool, Udinese og Man U? Keeperplassen er bankers. Sagna, Kos, Vermaelen, Ramsey, Walcott, Arshavin, Rosicky, Frimpong og Chamack det samme slik situasjonen er nå. Det store spørsmålet om Djourou er skadet, blir hvem han putter inn i forsvaret. Det blir vel den vi alle frykter...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...