Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

Nå er det fortsatt slik at i en handel så er det 3 parter som må være enige; spiller, selgende lag og kjøpende lag. Ingen av oss vet hva Arsenal eller Wenger har forsøkt å gjøre på overgangsmarkede. Når Wenger etter et overgangsvindu sier at han har forøkt å hente spillere så tror jeg på ham. Men, som i Barca-sagaen så er det ikke alltid slik at kjøpende klubb kan diktere reglene. Denne sommeren har han hentet en stopper, vi vet at de har forhørt seg om både Hart og gamlingen fra Australia og han har hentet en angriper av høy klasse. Syns derfor det er nokså merkelig at du fremstiller det som om Wenger ikke gjør noe.

Som jeg har sagt mange ganger, er det stor forskjell på å prøve og å "prøve". Hadde Wenger virkelig ville hatt ny keeper, hadde han fått tak i det. Vi babler i vei om at andre klubber ikke skal få kjøpe våre spillere, hvis de da ikke blar opp så og så mye. Vel, de samme reglene gjelder for oss. Vil vi ha det vi TRENGER og MÅ HA, må vi betale det det koster.

 

Nja, det er mange som er enig med deg i det.

 

Jeg er ikke enig. Jeg er veldig glad for at Arsenal satser helhjertet på "Project Youth". Ved å handle mange inn spillere utenfra vil man bremse mulighetene for alle de unge talentene vi har i klubben.

 

Dersom vi skulle blitt en "kjøpeklubb" hadde vi uansett tapt konkurransen mot mer kjøpesterke klubber.

Hadde Manu eller Chelsea (eller Tott, Pool, Everton, City eller Villa for den del) hatt et så svakt punkt som vi har i buret, så hadde de handlet for lenge siden. Det er det som er forskjellen på oss og de to andre vi bør sammenligne oss med - de har ikke noe svakt punkt i laget!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Kan vel ikke sammenligne oss med en "kjøpeklubb" vel..Når laget trenger en forsterkning som foreks en keeper(som vi har manglet i 4-5 sesonger nå) så skal en manager som har lyst å vinne noe kjøpe en keeper! Enkelt og greit! Vi er tross alt millioner av fans som bruker tid og penger på Arsenal og jeg kan tenke meg att hvertfall 90% av oss etterlyser en keeper av klasse..Personlig så FORVENTER jeg meg att en keeper nærmest er kalr for å skrive under i skrivende stund,om ikke blir jeg SKUFFET..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stolt av denne klubben.

 

Tenk hva det kunne blitt om vi hadde kommet oss litt lavere på lista. For egentlig er vel plasseringen vår et sunnhetstegn og lista kunne vært snudd. Med Manchester City på bunn.

 

absolutt et sunnhetstegn, og rett ut imponerende. Dette er det klareste beviset på Wengers genialitet, at han klarer å gjøre Arsenal til en reell utfordrer til ligatittelen på tross av at han går overskudd på transfermarkedet. Men nettopp DERFOR er det så ekstra surt at han ikke gjør de SMÅ, ENKLE grepene som skal til for å ta laget det siste stykket. Dette behøver ikke å rokke særlig ved det generelle og svært så positive inntrykket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stolt av denne klubben.

 

http://arsenalaction.com/2010/08/11/arsena...table-2003-2010

 

Tenk hva det kunne blitt om vi hadde kommet oss litt lavere på lista. For egentlig er vel plasseringen vår et sunnhetstegn og lista kunne vært snudd. Med Manchester City på bunn.

Joda, de tallene er flott lesing. (De er forresten hentet fra www.transferleague.co.uk). Tror forsåvidt de fleste er veldig stolte av hva Wenger har fått til, men når man til stadighet lukter på suksess så er det jo ikke rart at folk ønsker seg et par investeringer for at man skal klatre helt til topps. Hadde vi "sløst" like mye som Fulham så hadde vi jo hatt en stopper til og en keeper på plass før sesongstart. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stolt av denne klubben.

 

http://arsenalaction.com/2010/08/11/arsena...table-2003-2010

 

Tenk hva det kunne blitt om vi hadde kommet oss litt lavere på lista. For egentlig er vel plasseringen vår et sunnhetstegn og lista kunne vært snudd. Med Manchester City på bunn.

Selvsagt er det veldig imponerende, men:

Sett at en bileier har tatt svært godt vare på bilen sin, og slik sett har spart penger på å ikke trenge nye deler. Hvis han da oppdager at det er fullt i hull i eksosanlegget, vil han ikke da skaffe et nytt et med en gang? Den oversikten du viser til der, gjør jo at man med god samvittighet kan få tak i en skikkelig keeper!

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er det veldig imponerende, men:

Sett at en bileier har tatt svært godt vare på bilen sin, og slik sett har spart penger på å ikke trenge nye deler. Hvis han da oppdager at det er fullt i hull i eksosanlegget, vil han ikke da skaffe et nytt et med en gang? Den oversikten du viser til der, gjør jo at man med god samvittighet kan få tak i en skikkelig keeper!

 

Det er jeg helt enig med deg i.

Link to comment
Share on other sites

ele FEM reservelagsspillere er tatt opp på førstelaget hevder Youngguns!

 

Nordtveit

Lansbury

Frimpong

Eastmond

Emmanuel-Thomas

 

Det er forventet at de skal få draktnummer senere denne uka. Gratulerer!

 

Det gir oss en stall på 31 spillere. Jeg tipper at det ikke blir flere signeringer, selv om jeg nok håper på en erfaren midtstopper.

 

Lansbury, JET og Eastmond er 1990 modeller. De kom til Arsenal da de var 8, 7 og 11 år gamle. De var sentrale på laget som vant FA youth cup i 2009. De to første var på utlån i Championship forrige sesong, mens Eastmond fikk en smak av førstelaget. Alle tre er født innenfor en halvtimes tube radius fra Highbury. ;) .

 

Frimpong har vært tilknyttet klubben siden han var 9 år, tror jeg. For en stund siden sto det på profilen hans at han hadde blitt oppdaget som 9-åring da han spilte fotball i de støvete gatene i Ghanas hovedstad. Arsenal flyttet unge Emmanuel og hans familie ut av slummen til ordentlige forhold i London, passet på at alt lå til rette for en fin oppvekst. Offisielt ble han medlem av Arsenal som 11-åring. Frimpong som er født i januar 1992 var også en del av U-18 laget selv om han ikke hadde fylt 17 da sesongen startet. I fjor var han sentral på laget som vant The Double

 

Nordtveit er også 1990 modell og kom til klubben samme sommer som de tre londongutta, men han gikk rett inn på reservelaget, og ble kaptein ganske raskt. I mai 2008 satt han på benken i PL-avslutninga mot Sunderland. Etter det ble det endel rør i Spania før han kom til LSK i mars 2009. Siden da har han spilt rimlig fast på vårsesongen i Tippeligaen. Rett over til full Bundesliga med mye spilletid. På toppen av dette kommer et tosifret antall landskamper for aldersbestemte lag. Ikke verst på 15 måneder ;) .

 

Jeg tror alle disse kan tilføre førstelagstreningene mye. Entusiasme, klubbfølelse, vinnermentalitet og profesjonalitet. Bra tilskudd til stallen.

Link to comment
Share on other sites

I Englandkampen i går var Walcott bra, Gibbs veldig bra, mens Wilshere ikke viste noe (noe som sikkert skyldes at han bare fikk 10 minutter.

Jeg mener vi bør spille med Clichy som vback og Gibbs som vmidtbane/ving, så kan de operere slik Nederland ofte gjør (at de bytter litt på hvem som er hva osv). Jeg mener vi ikke har bedre venstreving, så hvorfor ikke...

Link to comment
Share on other sites

I Englandkampen i går var Walcott bra, Gibbs veldig bra, mens Wilshere ikke viste noe (noe som sikkert skyldes at han bare fikk 10 minutter.

Still glad you left Theo Walcott behind then Mr Capello?

 

Fantastisk overskrift fra Guardian's nettutgave. Håper bare det fortsetter for Theo... Og når det gjelder Wilshere, var vi vel alle vitne til begynnelsen på noe stort for Jack og England. Tviler ikke et sekund på at han blir like viktig som f.eks. Gerrard er for England nå. At Gibbs kom inn for selveste Cashley ved pause kan vel heller ikke være negativt... <_<

 

Arsenal/England-kombinasjonen er sannelig på vei tilbake. Og godt er det!

Link to comment
Share on other sites

I Englandkampen i går var Walcott bra, Gibbs veldig bra, mens Wilshere ikke viste noe (noe som sikkert skyldes at han bare fikk 10 minutter.

Jeg mener vi bør spille med Clichy som vback og Gibbs som vmidtbane/ving, så kan de operere slik Nederland ofte gjør (at de bytter litt på hvem som er hva osv). Jeg mener vi ikke har bedre venstreving, så hvorfor ikke...

 

Støtter deg i denne! Både Gibbs og Clichy er for god til å ikke spille! Wenger kommer til å bruke Arshavin der men i mine øyne har han kun en naturlig posisjon,nemlig bak spissene..Nå som Gibbs er inne i landslagsvarmen bør Wenger smi videre å bruke ham,så hvorfor ikke <_<

Link to comment
Share on other sites

Støtter deg i denne! Både Gibbs og Clichy er for god til å ikke spille! Wenger kommer til å bruke Arshavin der men i mine øyne har han kun en naturlig posisjon,nemlig bak spissene..Nå som Gibbs er inne i landslagsvarmen bør Wenger smi videre å bruke ham,så hvorfor ikke <_<

Nasri er da også brukbar på venstre?

Link to comment
Share on other sites

Med Cesc ute, skal Nasri spille i hans posisjon

 

Er Cesc ute da? Spilte jo 45 min. mot Mexico og selv om han kanskje ikke spiller 90 minutter de første to-tre kampene blir det nok både han og Nasri sammen på midten. Supplert med Wilshere, Rosicky og etterhvert Diaby. Jeg ser ikke for meg at Arshavin blir flyttet inn sentralt med den formasjonen vi spiller nå.

 

Når det gjelder Gibbs/Clichy kan det skje at Clichy blir solgt den dagen Gibbs er helt klar for å overta venstrebackrollen. (Som ble gjort med Silvinho -> Cashley Cole -> Clichy) Siden Gibbs imponerer i såpass ung alder blir det kamp om plassen og det er jo bare positivt. Tviler derimot på at begge starter kampene sammen på venstresiden. Samtidig blir Vela ofte brukt som innbytter når Arshavin går av så backene er nok ikke førsteprioritet på venstrekanten selv om de kan spille der.

 

I tillegg har vi Traore som jeg mener må omskoleres til ren venstreving fordi han ikke er spesielt god defensivt, men har hurtighet og gode innlegg offensivt. Tror derimot ikke han får mange sjanser kommende sesong eller blir lånt ut igjen.

Link to comment
Share on other sites

Så nettopp Mr.Arsenal avskrev Arsenal denne sesongen.

De mangler det som krevs for å vinne PL mente han og

hadde ikke tøffheten og vinnermentaliteten som trengs

for å vinne PL.

 

Akkurat den tøffheten skulle vi hatt i Campbell eller

en type alla Campbell,Keown Adams.

 

Og forsvarsarbeidet til Arsenal ble nevnt. Hmmmm...

Syns jeg har hørt det før....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er troppen for denne sesongen bekreftet:

 

Senior squad

1 Almunia, Manuel

 

2 Arshavin, Andrey

 

3 Bendtner, Nicklas

 

4 Chamakh, Maroune

 

5 Clichy, Gael

 

6 Denilson, Pereka Neves

 

7 Diaby, Vassiriki Abou

 

8 Djourou-Gbadjere, Johan Danon

 

9 Eboue, Emmanuel

 

10 Fabianski, Lukasz

 

11 Fabregas Soler, Francesc

 

12 Koscielny, Laurent

 

13 Mannone, Vito

 

14 Nasri, Samir

 

15 Rosicky, Tomas

 

16 Sagna, Bacary

 

17 Song Bilong, Alexandre Dimitri

 

18 Van Persie, Robin

 

19 Vermaelen, Thomas

 

20 Squillaci, Sebastien

 

 

På denne siden er det en laaaaaaaaaaaang liste med unggutter som vi kan bruke den sesongen:

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...ad-2010-11.html

Link to comment
Share on other sites

Som dere legger merke til står Walcott, Wilshere, Ramsey, Gibbs og Vela på under 21 lista, dette er etablerte førstelags spillere.

Med eventuelle forsterkninger i januar kan 5 spillere legges til i 25 manns troppen uten å berøre den totale troppen.

 

http://younggunsblog.co.uk/2010/09/arsenal...under-21-squad/?

 

Merk at mange utlånte spillere står på lista.

Link to comment
Share on other sites

Som dere legger merke til står Walcott, Wilshere, Ramsey, Gibbs og Vela på under 21 lista, dette er etablerte førstelags spillere.

Med eventuelle forsterkninger i januar kan 5 spillere legges til i 25 manns troppen uten å berøre den totale troppen.

Ja kan det, men er ikke lurt med tanke på fremtiden. Allerede neste år må flere av de yngre registreres, og dette antallet bare øker i de kommende årene. Syns ikke vi trenger flere spillere, men noen kunne nok vært byttet ut.

Link to comment
Share on other sites

Ja kan det, men er ikke lurt med tanke på fremtiden. Allerede neste år må flere av de yngre registreres, og dette antallet bare øker i de kommende årene. Syns ikke vi trenger flere spillere, men noen kunne nok vært byttet ut.

 

Sikkert en av grunnen til at sjefen ikke har gått apeshit på overgangsmarkedet. Med lønningene og andre utgifter på hver eneste spiller, har vi som klubb ikke råd til å bli sittende daukjøtt, som eks. Citey.

Link to comment
Share on other sites

16 spillere er på landslagsoppdrag. Ramsey, Frimpong, Lansbury, van Persie og Bendtner er på skadestua. Da er det ikke så mange igjen. Jeg gjetter på at følgende spillere er aktive på London Colney i disse dager:

 

Almunia

Fabianski

 

Koscielny

Squillaci

Djorou

Nordtveit

 

Denilson

Nasri

JET

 

Da ligger det godt til rette for drilling av defensive formasjoner. Jeg er veldig glad for at Squillaci ikke ble kalt opp til Frankrikes landskamper. Han har nå muligheten til å bli litt kjent i London og på treningsfeltet. Har tro på at Squillaci vil gi vårt defensive spill mer ro, og jeg er ikke lenger i tvil om at han vil bli et førstevalg på midtstopperplass. Sammen med Vermaelen kan han utgjøre en kraftfull stopperduo. Det er bare å krysse fingrene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...