Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

Har ikke fått med meg noe spesielt som skulle kunne tyde på det. Hvor har dere dette fra?

 

Sånn generelt er det likevel sånn at hvis alt negativt feies under teppet slik at alt fokus er kun på det positive og det som alle og enhver ser er negativt ikke har konsekvenser (slik jeg er begynt å mistenke denne gruppen for å fungere), da er det verdens beste grobunn for klikkdannelser dermed til syvende og sist konflikter og likegyldighet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Har ikke fått med meg noe spesielt som skulle kunne tyde på det. Hvor har dere dette fra?

 

Sånn generelt er det likevel sånn at hvis alt negativt feies under teppet slik at alt fokus er kun på det positive og det som alle og enhver ser er negativt ikke har konsekvenser (slik jeg er begynt å mistenke denne gruppen for å fungere), da er det verdens beste grobunn for klikkdannelser dermed til syvende og sist konflikter og likegyldighet.

 

Ut fra denne komentaren til Wenger å dømme: 'lots of things going on that I can't talk about'..

Fjesene til spillerene og sier noe.. Men som jeg sa når jeg skrev det dette blir rein spekulasjon..

 

Har du noen tanker om dette??

Link to comment
Share on other sites

Ut fra denne komentaren til Wenger å dømme: 'lots of things going on that I can't talk about'..

Fjesene til spillerene og sier noe.. Men som jeg sa når jeg skrev det dette blir rein spekulasjon..

 

Har du noen tanker om dette??

 

Nei. Jeg har ikke fått med meg denne kommentaren og i hvilken sammenheng den falt. Har du en link til et eller annet?

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6851939,00.html

 

And this coming weekend, Arsenal will again play after United with their match at Blackpool on Sunday - indeed Wenger's men will not play on a Saturday again this term.

 

Wenger has not hidden his displeasure at their games being moved, saying: "There are a lot of things going on which I don't want to talk about.

 

"I have been here for 15 years, I know how things work, I want to be completely neutral, like I have to be.

 

"I am not involved in any decision. I do not do the schedule. I look when do we play? It is on Sunday until the end of the season.

 

"But I do not want to speak about anything else like we look for an excuse about our performance.

 

 

Sammenhengen er at Arsenal må spille restenav årets kameper på søndager og i den forbindelse vil han ikke uttale seg (sikkert for ikke å få straff eller virke som en dårlig taper).

Link to comment
Share on other sites

Ok. Å koble dette til noe internt blir vel litt som spøkelser på høylys dag. Den eneste kommentaren jeg har til dette er at hvis han har kommet frem til at det er like greit å holde kjeft om humpete baner, snøbyger, dommere, datoer og denslags både til omverdnen og ikke minst egne spillere så er det et fremskritt.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Å koble dette til noe internt blir vel litt som spøkelser på høylys dag. Den eneste kommentaren jeg har til dette er at hvis han har kommet frem til at det er like greit å holde kjeft om humpete baner, snøbyger, dommere, datoer og denslags både til omverdnen og ikke minst egne spillere så er det et fremskritt.

 

Leste den et annet sted der uttalelsen kom etter spørsmål juarnalist, skal se om jeg finner linken.

Link to comment
Share on other sites

Drømmesituasjon til sommeren:

 

Ut: Almunia, Denilson, Diaby, Rosicky, Bendtner. Av reserver og de yngre spillerne så håper jeg disse forsvinner: Mark Randall (aldri hatt en fremtid i Arsenal), Craig Eastmond, Rhys Murphy, Gavin Hoyte, Gilles Sunu, Sanchez Watt. | Muligens Clichy mtp. ryktene.

 

Inn: Sakho, Matuidi, Hazard, Benzema (:)), Lansbury, Coquelin, Frimpong, Vela. | Leighton Baines hvis Clichy forsvinner.

 

Antatt førstelag:

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy/Baines

 

Song - Fabregas

 

Walcott - Nasri - Hazard

 

v. Persie/Benzema

 

Hvor stor er virkelig sjansen for at Wenger bruker £10-12M på Sakho, £5-8M på Matuidi, £20M på Hazard og £20M på Benzema? Vi ville vel kanskje fått £1M for Almunia B), £5-8M for Denilson og Diaby, Rosicky nogenlunde det samme og hvis Benzema kommer så £12-15M for Bendtner. Så la oss si at minimum summen for disse spillerne er £28M. Den totale minimums prisen for Sakho, Matuidi, Hazard og Benzema er £55M.

 

Altså £27M ut fra klubben på nye spillere. Hvor mye ville disse fire ha styrket oss fremfor for de 5 som forlater oss? Jeg ville sagt at det ville vært soleklare forsterkninger i hver eneste avdeling, men det er ikke sikkert at signeringen av Matuidi er nødvendig pga. Coquelin og Frimpong, ei heller Sakho hvis Vermaelen holder seg skadefri og Bartley blir i klubben som backup.

 

Forøvrig har jeg satt opp Fabregas som en mer boks-til-boks spiller mtp. at jeg syntes Nasri burde få sjansen som vår offensive midtbane og jeg foretrekker Cesc i en litt dypere rolle. Fabregas kommer mest sannsynligvis også til å miste halve sesongen og da har vi uansett Wilshere/Ramsey som er meget kapable til å fylle inn for el capitan.

 

Blir vel bare en FM/FIFA drøm det her, men artig uansett :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 5 2011, 08:08 PM) 221509[/snapback]

Drømmesituasjon til sommeren:

 

Ut: Almunia, Denilson, Diaby, Rosicky, Bendtner. Av reserver og de yngre spillerne så håper jeg disse forsvinner: Mark Randall (aldri hatt en fremtid i Arsenal), Craig Eastmond, Rhys Murphy, Gavin Hoyte, Gilles Sunu, Sanchez Watt. | Muligens Clichy mtp. ryktene.

 

Inn: Sakho, Matuidi, Hazard, Benzema (:)), Lansbury, Coquelin, Frimpong, Vela. | Leighton Baines hvis Clichy forsvinner.

 

Antatt førstelag:

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy/Baines

 

Song - Fabregas

 

Walcott - Nasri - Hazard

 

v. Persie/Benzema

 

Hvor stor er virkelig sjansen for at Wenger bruker £10-12M på Sakho, £5-8M på Matuidi, £20M på Hazard og £20M på Benzema? Vi ville vel kanskje fått £1M for Almunia B), £5-8M for Denilson og Diaby, Rosicky nogenlunde det samme og hvis Benzema kommer så £12-15M for Bendtner. Så la oss si at minimum summen for disse spillerne er £28M. Den totale minimums prisen for Sakho, Matuidi, Hazard og Benzema er £55M.

 

Altså £27M ut fra klubben på nye spillere. Hvor mye ville disse fire ha styrket oss fremfor for de 5 som forlater oss? Jeg ville sagt at det ville vært soleklare forsterkninger i hver eneste avdeling, men det er ikke sikkert at signeringen av Matuidi er nødvendig pga. Coquelin og Frimpong, ei heller Sakho hvis Vermaelen holder seg skadefri og Bartley blir i klubben som backup.

 

Forøvrig har jeg satt opp Fabregas som en mer boks-til-boks spiller mtp. at jeg syntes Nasri burde få sjansen som vår offensive midtbane og jeg foretrekker Cesc i en litt dypere rolle. Fabregas kommer mest sannsynligvis også til å miste halve sesongen og da har vi uansett Wilshere/Ramsey som er meget kapable til å fylle inn for el capitan.

 

Blir vel bare en FM/FIFA drøm det her, men artig uansett :P

 

 

HVor har du gjort av Wilshere i denne lagoppstilinga? Ville vel heller hatt han ved siden av Song.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 5 2011, 08:08 PM) 221509[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Drømmesituasjon til sommeren:

 

Ut: Almunia, Denilson, Diaby, Rosicky, Bendtner. Av reserver og de yngre spillerne så håper jeg disse forsvinner: Mark Randall (aldri hatt en fremtid i Arsenal), Craig Eastmond, Rhys Murphy, Gavin Hoyte, Gilles Sunu, Sanchez Watt. | Muligens Clichy mtp. ryktene.

 

Inn: Sakho, Matuidi, Hazard, Benzema (:P), Lansbury, Coquelin, Frimpong, Vela. | Leighton Baines hvis Clichy forsvinner.

 

Antatt førstelag:

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy/Baines

 

Song - Fabregas

 

Walcott - Nasri - Hazard

 

v. Persie/Benzema

 

Hvor stor er virkelig sjansen for at Wenger bruker £10-12M på Sakho, £5-8M på Matuidi, £20M på Hazard og £20M på Benzema? Vi ville vel kanskje fått £1M for Almunia :P, £5-8M for Denilson og Diaby, Rosicky nogenlunde det samme og hvis Benzema kommer så £12-15M for Bendtner. Så la oss si at minimum summen for disse spillerne er £28M. Den totale minimums prisen for Sakho, Matuidi, Hazard og Benzema er £55M.

 

Altså £27M ut fra klubben på nye spillere. Hvor mye ville disse fire ha styrket oss fremfor for de 5 som forlater oss? Jeg ville sagt at det ville vært soleklare forsterkninger i hver eneste avdeling, men det er ikke sikkert at signeringen av Matuidi er nødvendig pga. Coquelin og Frimpong, ei heller Sakho hvis Vermaelen holder seg skadefri og Bartley blir i klubben som backup.

 

Forøvrig har jeg satt opp Fabregas som en mer boks-til-boks spiller mtp. at jeg syntes Nasri burde få sjansen som vår offensive midtbane og jeg foretrekker Cesc i en litt dypere rolle. Fabregas kommer mest sannsynligvis også til å miste halve sesongen og da har vi uansett Wilshere/Ramsey som er meget kapable til å fylle inn for el capitan.

 

Blir vel bare en FM/FIFA drøm det her, men artig uansett :P

HVor har du gjort av Wilshere i denne lagoppstilinga? Ville vel heller hatt han ved siden av Song.

 

Wilshere fremfor Fabregas? Nei du. Han har absolutt tatt meget store skritt denne sesongen, men han er på ingen måte en bedre spiller enn Fabregas eller Nasri som jeg har valgt i begge posisjonene. Forøvrig nevnte jeg nettopp dette i nest siste avsnitt. "Fabregas kommer mest sannsynligvis også til å miste halve sesongen og da har vi uansett Wilshere/Ramsey som er meget kapable til å fylle inn for el capitan." :)

Link to comment
Share on other sites

Etter MIN mening vil aldri Fabregas passe i en defansiv rolle sammen med Song. I denne rollen tror jeg Wilshere er et mye bedre alternativ. Fabregas har ikke de fighter egenskapende som skal til og heller ikke den motoren som trengs, i denne rollen. Jeg personlig tror Wenger har valgt riktig med å bruke Wilshere og Song i den defansive rollen. Med Fabregas, Nasri og Walcott foran der igjen. Tror heller problemet ligger i at vi dessverre ikke har en stabillt god nok spiss. RVP er på sitt beste mer en god nok. Det så vi rundt juletider.

Link to comment
Share on other sites

Etter MIN mening vil aldri Fabregas passe i en defansiv rolle sammen med Song. I denne rollen tror jeg Wilshere er et mye bedre alternativ. Fabregas har ikke de fighter egenskapende som skal til og heller ikke den motoren som trengs, i denne rollen. Jeg personlig tror Wenger har valgt riktig med å bruke Wilshere og Song i den defansive rollen. Med Fabregas, Nasri og Walcott foran der igjen. Tror heller problemet ligger i at vi dessverre ikke har en stabillt god nok spiss. RVP er på sitt beste mer en god nok. Det så vi rundt juletider.

 

TheLegend, inntil 2 sesonger siden så spilte vi 4-4-2 for det meste. Hvilken rolle tror du da Fabregas fylte? Jo han spilte sammen med Gilberto/Flamini og hadde en temmelig tilsvarende rolle som hva Wilshere har hatt denne sesongen. Primært så skal den rollen være en slags boks-til-boks/dyp-playmaker-rolle hvor Fabregas etter min mening spiller på sitt absolutt beste. Song skal være den spilleren i formasjonen som gjør det defensive og skal sjeldent gå over halvstreken i motsetning til Fabregas.

 

At Fabregas ikke har motoren til denne rollen er hvertfall meget meget ubegrunnet mtp. at han så og si hver bidige kamp er den spilleren som løper mest og forsvarer helt fra toppen sammen med Chamakh/RvP.

 

Det eneste Wilshere har ovenfor Fabregas er nettopp denne engelske fighterånden, eller "grit" som jeg vil kalle det. Som jeg har sagt tidligere så er ikke Wilshere i nærheten av Fabregas verken når det gjelder offensive kreativitet eller utførelse og bidrar ikke i nærheten av nok når det gjelder assists/mål. Kanskje om en sesong eller to så er han i stand til å erstatte Fabregas, men inntil da så mener jeg at det er her Fabregas burde spille for å få mest ut av de spillerne vi har tilgjengelige..

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 6 2011, 03:06 PM) 221551[/snapback]

TheLegend, inntil 2 sesonger siden så spilte vi 4-4-2 for det meste. Hvilken rolle tror du da Fabregas fylte? Jo han spilte sammen med Gilberto/Flamini og hadde en temmelig tilsvarende rolle som hva Wilshere har hatt denne sesongen. Primært så skal den rollen være en slags boks-til-boks/dyp-playmaker-rolle hvor Fabregas etter min mening spiller på sitt absolutt beste. Song skal være den spilleren i formasjonen som gjør det defensive og skal sjeldent gå over halvstreken i motsetning til Fabregas.

 

At Fabregas ikke har motoren til denne rollen er hvertfall meget meget ubegrunnet mtp. at han så og si hver bidige kamp er den spilleren som løper mest og forsvarer helt fra toppen sammen med Chamakh/RvP.

 

Det eneste Wilshere har ovenfor Fabregas er nettopp denne engelske fighterånden, eller "grit" som jeg vil kalle det. Som jeg har sagt tidligere så er ikke Wilshere i nærheten av Fabregas verken når det gjelder offensive kreativitet eller utførelse og bidrar ikke i nærheten av nok når det gjelder assists/mål. Kanskje om en sesong eller to så er han i stand til å erstatte Fabregas, men inntil da så mener jeg at det er her Fabregas burde spille for å få mest ut av de spillerne vi har tilgjengelige..

Når det gjelder Wilshere så er han også bedre til å vende opp og forsere pressledd enn det Fabregas er. Bortsett fra det er jeg enig

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 6 2011, 03:06 PM) 221551[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

TheLegend, inntil 2 sesonger siden så spilte vi 4-4-2 for det meste. Hvilken rolle tror du da Fabregas fylte? Jo han spilte sammen med Gilberto/Flamini og hadde en temmelig tilsvarende rolle som hva Wilshere har hatt denne sesongen. Primært så skal den rollen være en slags boks-til-boks/dyp-playmaker-rolle hvor Fabregas etter min mening spiller på sitt absolutt beste. Song skal være den spilleren i formasjonen som gjør det defensive og skal sjeldent gå over halvstreken i motsetning til Fabregas.

 

At Fabregas ikke har motoren til denne rollen er hvertfall meget meget ubegrunnet mtp. at han så og si hver bidige kamp er den spilleren som løper mest og forsvarer helt fra toppen sammen med Chamakh/RvP.

 

Det eneste Wilshere har ovenfor Fabregas er nettopp denne engelske fighterånden, eller "grit" som jeg vil kalle det. Som jeg har sagt tidligere så er ikke Wilshere i nærheten av Fabregas verken når det gjelder offensive kreativitet eller utførelse og bidrar ikke i nærheten av nok når det gjelder assists/mål. Kanskje om en sesong eller to så er han i stand til å erstatte Fabregas, men inntil da så mener jeg at det er her Fabregas burde spille for å få mest ut av de spillerne vi har tilgjengelige..

 

Når det gjelder Wilshere så er han også bedre til å vende opp og forsere pressledd enn det Fabregas er. Bortsett fra det er jeg enig

 

Wilshere er så fantastisk god til å la ballen rulle og vende, samt det å gli forbi spillere. Fabregas derimot er utrolig flink til å vende vekk spillere som "ruser" mot han. En av de tingene jeg absolutt elsker ved han. Samtidig er han også i stand til å vende vekk et par spillere som når han scoret mot Tottenham og Milan, men Wilshere om et par år tror jeg kan fullstendig være på høyde med Fabregas hvis han kun snart begynner å legge til et "finishing touch".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

interesant å høre hvor Martin Keown mener Arsenal trenger å forsterke:

 

"Jack [Wilshere] has been fantastic and we’ve seen flashes of brilliance from [Robin] Van Persie. Cesc [Fabregas], as we all know, has been a great player even although he’s been injured for much of the season – there’s certainly uncertainty about his hamstring.

 

[Andrey] Arshavin recently for me has looked a lot more convincing but there has been too many other players out of sorts. We’ve not seen Nicklas Bendtner walking the walk. [Marouane] Chamakh has disappeared almost; the player at the start of the season was a revelation.

 

[Tomas] Rosicky hasn’t developed. It has been difficult for Arsenal because these players came here with big reputations and for one reason or another they haven’t taken off.

 

[samir] Nasri though is a player that I think is outstanding. Let’s remember that for all the doom and gloom, the team are only just second place and well ahead of team’s that have spent far more money than them.

 

I do feel they need a central midfield player; I feel for Jack Wilshere a little bit. For such a young man he seems to be the main driving force in that midfield and particularly when Fabregas isn’t around.

 

That may be an area where Arsenal need more mobility, slightly more experience. The question is where is that player? I don’t know where he is, but you’d like to think Arsene Wenger does."

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ut:

  • 1 : Manuel Almunia - Rett og slett ikke god nok. Enten det er som andrevalg eller tredjevalg. Katastrofe keeper.
  • 2 : Abou Diaby - Verdens største kjeks. Attpåtil er han en av verdens mest ustabile spillere.
  • 7 : Tomas Rosicky - Urovekkende dårlig etter han kom tilbake fra det lange skadeavbrekket sitt. Burde selges nå slik at han i det minste bringer litt penger inn i kassa.
  • 15 : Denilson - Er ikke i nærheten av Arsenal klasse og har de siste 2 sesongene stagnert og heller blitt dårligere enn bedre. Lansbury/Ramsey er en klar forbedring ovenfor brasilianeren.
  • 18 : Sebastien Squillaci - Middelmådig på det beste og er et av sesongens største bomkjøp. Absolutt ingenting å spare på.
  • 23 : Andrey Arshavin - Den Arshavin-en fra 08/09 sesongen er nok borte for alltid. Er ikke i nærheten av den spilleren de fleste av oss forelsket oss i og burde som Rosicky selges i sommer for å bringe inn penger til nye kjøp mens vi fortsatt kan få mest mulig for han.
  • 52 : Nicklas Bendtner - Har noe å tilføre klubben, men jeg mener han er en dårligere spiller enn Chamakh i det systemet jeg gjerne vil se Arsenal spille og gutten har også uttalt seg at han ønsker meg spilletid.

Usikre kort:

  • 4 : Francesc Fabregas - En av verdens beste midtbanespillere og kaptein for Arsenal F.C, men har vist en urovekkende trend de siste sesongene hvorav han kun har spilt 34 kamper i snitt samtidig som han uttaler seg støtt og stadig om at han vil tilbake til Barcelona en dag. Attpåtil har han også ikke vært i nærheten av den formen man forventer av vår kaptein. Burde i det minste bli fratatt kapteinsbindet neste sesong som helt klart virker å legge enda mer tyngde på skuldrene hans.
  • 27 : Emmanuel Eboué - En helt vanvittig kar, men når man ser på det sportslige så kan han like gjerne forsvinne fra klubben i sommer. Dog er dette absolutt ingenting som "må" skje, men med Carl Jenkinson som antagelig kommer i sommer blir det nok lite spilletid på Eboué kommende sesong.

Inn:

  • Neven Subotic - Et monster av en stopper som nærmer seg 100 kamper for Borussia Dortmund. Vil tilføre oss mye brutalitet som vi mangler i de bakre rekker og ville vært en nærmest perfekt partner for Vermaelen.
  • Scott Parker - Er engelsk. En ledertype og er alltid den spilleren som jobber sokkene av seg. Samtidig er han en av få engelske spillere som faktisk innehar teknikk og pasningskvalitet. Og mtp. at West Ham har rykket ned så burde han ikke være så altfor dyr.
  • Yann M'Vila - En defensiv midtbanespiller som er ung, men som er meget meget god allerede. Fikk sansen for han etter jeg så han spille for Frankrike og han har ikke skuffet meg. Rask, taklingssterk, stor motor og forholdsvis høy. Et skikkelig powerhouse som også er innehaver av meget god teknikk.
  • Eden Hazard - Utrolig rask og driblesterk. Blendende teknikk og overblikk. Fortsatt ikke interessert? Neivel. Han er også kun 20 år gammel (født i januar 1991), men har allerede godt over 100 kamper på det øverste nivået i Frankrike og har vært fast inventar de siste 3 sesongene. Har også denne tøffe innstillingen som Wilshere og Messi og blir sjeldent påvirket når motstanderen prøver å sparke han ut av kampen. Burde være det viktigste kjøpet på hele lista.
  • Balázs Dzsudzsák - Rask, venstrebeint og meget god teknisk. Samtidig er han en dødballsekspert og scorer forholdsvis mye mål. Spiller for PSV og vil trolig trenge å tilpasse seg den engelske ligaen, men jeg tror han ville ha klart å tilpasse seg Premier League greit. Han har forøvrig 24 mål på 49 kamper for PSV hittil denne sesongen.
  • Karim Benzema - Rask, sterk og høy. Meget god teknikk og har en råhet for han mål som ingen andre i laget vårt har. Kan spille de fleste roller oppe på topp enten alene eller sammen med en partner. En spiller som jeg mener er noe av det meste komplette ute på markedet. Kan spille i bakrom og på fot, men er helt klart best som målscorer og det er derfor jeg ønsker han. Vil bli dyr, men han ville vært fantastisk for oss.

Szczesny

 

Sagna/Jenkinson - Subotic/Djourou - Vermaelen/Koscielny - Clichy/Gibbs

 

Nasri/Hazard - Parker/Song - M'Vila/Wilshere - Hazard/Dzsudzsak

 

v. Persie/Chamakh - Benzema/Walcott/

 

Sterkere defensivt med Subotic/Vermaelen og Parker/M'Vila, men samtidig sterkere offensivt med Hazard/Dzsudzsak/Benzema. Det kunne ikke blitt bedre enn det her.

Link to comment
Share on other sites

For det første, dette kommer aldri til å skje :blink:(er lov å drømme)

Jeg tror også at så mye inn og ut ville skapt endel utro i troppen.

Vi må heler ikke glemme at vi var veldig nære i år og at bare vi hadde vunnet Ligacupfinalen, så kunne vi ha stått som mestere neste søndag. Jeg tror derfor det er ekstremt viktig å beholde grunnstammen i troppen, Wilshere, Song, Vermaelen, RVP, Sagna, Walcott(gir han en sesong til, for å overbevise meg) og Nasri. Alle disse er spillere som jeg mener vi må bygge laget rundt. Det hjelper ikke å kjøpe seg til suksess, i alle fall ikke i den posisjonen vi er i nå.

 

Noen må skje, men dette er etter min mening små endringer i trenerteamet og 1-2 store kjøp, som kan være med å løfte troen på sølvtøy. Kvaliteten i troppen er der, det er bare troen som mangler.

Link to comment
Share on other sites

Grunnstammen i laget er der den. Szczesny, Sagna, Vermaelen, Clichy og Nasri. Grunnen til at Song og Wilshere ikke er førstevalg tar jeg rett under her nå.

 

Song er en av mine absolutt yndlingsspillere. Støttet han gjennom tykt og tynt, men han har til tider vært utrolig dårlig. Han har mye å lære fortsatt. Nemlig det å holde seg til det han kan best og vil med Scott Parker og Yann M'Vila få sterk konkurranse som kun vil gjøre han bedre.

 

Wilshere er på benken fordi han er 19 år gammel og ja han er allerede en god fotballspiller, men han vil trenge tid. Derfor er Parker hentet inn fordi han har utrolig mye å tilføre Jack. Samtidig vil han brukes i et rotasjonssystem og mtp. at han kun er 19 år gammel og mest sannsynligvis vil være ute av spill til minimum september så trenger vi en erstatter. Når Jack er 20-22 år gammel vil han mest sannsynligvis nærme seg (eller allerede ha rundet) 100 ligakamper og erstattet Scott Parker fullstendig. Samtidig vil han ikke lide av hva Fabregas har gjort. Nemlig det å spille altfor mange kamper i en tidlig alder.

 

Når det gjelder å kjøpe seg til suksess. Så mener jeg det stikk motsatte.

 

Selvfølgelig hjelper det å kjøpe seg til suksess. Supporterne og spillerene får erfaringen ved å vinne et par troféer og samtidig vil man øke draktsalget og klubben vil antagelig få langt større sponsoravtaler.

 

Dog er jeg fullstendig imot City sin filosofi når det gjelder det å bygge opp et lag, men med 4-6 kjøp ville det forsatt hovedsaklig vært Arsenal "gutter" som danner laget. Av førstevalgene vil alle spillerene ha vært i klubben i minst 4 sesonger (med unntak av Vermaelen som faktisk bare vil ha vært her i 2) og et lite dytt ville gitt spillerene våre og den kommende generasjonen følelsen av å være i et vinnerlag. Noe som disse gutta sårt trenger.

 

Dog som du sier ville det potensielt kanskje ødelagt litt av kameratskapet laget har, men når de allerede mangler det fundamentale (nemlig å kjempe for hverandre) så er dette en risiko jeg ville vært villig til å ta. Tror også spillere som van Persie og Nasri ville vært meget fornøyde hvis spillere av dette kaliberet kom inn.

 

Forøvrig hjelper det fint lite at vi "nesten" vant Ligacupen og at vi da "kunne" vært mestere neste søndag når faktum er at vi har driti oss ut hver eneste gang vi har hatt sjansen de siste 6 sesongene..

 

PS: Vet at dette kun er en drøm, men jeg drømmer så mye jeg vil! Haha :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan seriøst si at jeg ikke hadde blitt lei meg visst alle utenom RVP, Walcott, Wilshere, Frimpong, Vermaelen, WS, Ramsey, nasri hadde stukket...

Og da skal det også sies at kun 4 av disse er god nok til en plass i første 11'eren.

Link to comment
Share on other sites

The Legend: som moderator burde du kanskje unngå å quote innlegg som er rett over deg? Uansett; Interessante tanker StefanB, ville vært litt mer realistisk å få inn en av de to sentrale og en av de to vingene selv om jeg ikke tror noe av det er veldig sannsynlig, Hazard, M'vila og Subotic ville vært drømmesigneringer i sommer! Parker har jeg heller ikke noe imot, men pris i henhold til alder og skadehistorikk, tror jeg ikke det ville vært veldig lurt

Link to comment
Share on other sites

The Legend: som moderator burde du kanskje unngå å quote innlegg som er rett over deg? Uansett; Interessante tanker StefanB, ville vært litt mer realistisk å få inn en av de to sentrale og en av de to vingene selv om jeg ikke tror noe av det er veldig sannsynlig, Hazard, M'vila og Subotic ville vært drømmesigneringer i sommer! Parker har jeg heller ikke noe imot, men pris i henhold til alder og skadehistorikk, tror jeg ikke det ville vært veldig lurt

Og greit med rammer rundt det som quotes. Ser jo ut som et og samme innlegg egentlig.

StefanB sine tanker er spennende. Vi må nok røske litt opp. Vi har for mange spillere som ikke hører hjemme der vi skal være, og som avslører dette gang på gang. Lista til StefanB er grei.

Link to comment
Share on other sites

Scott Parker er definitivt spennende og en fightertype som definitivt kunne røska litt opp blant guttene.

RvP,Vermaelan og Nasri er definitivt styrken i laget vårt.

En skadefri RvP sammen med en sulten Chamakh(Bendtner) eller

en annen spiss kan være en nøkkel for suksess.

 

Pr idag så er det kun RvP jeg ser på som en stjernespiller av virkelig klasse i dagens skadefrie tropp.

 

Grunnstammen uten vår eneste goalgetter og den som virkelig har fighterviljen virker unektelig litt rart SB.

Link to comment
Share on other sites

Beklager, men jeg kunne ikke vite at noen ikke hadde lagt ut et innlegg før meg.

 

PS: Har fjernet det nå

Ingenting å beklage for, men jo færre quotes jo ryddigere side :blink:

 

MMaelan: Kan ikke nevne styrkene i laget vårt uten å ta med Cesc og Sczczney?

Link to comment
Share on other sites

Ingenting å beklage for, men jo færre quotes jo ryddigere side :blink:

 

MMaelan: Kan ikke nevne styrkene i laget vårt uten å ta med Cesc og Sczczney?

Jeg ser Sczczney blir skrytt opp i skyene her på forumet og han får ofte god score på spillerbørsen. Jeg har sett potensiale i ham men mener han langt ifra er ett ferdig produkt. Jeg mener også han gjennomgående får for høy score blant medlemmene i spillerbørser.

 

Ta for eksempel kampen i går. Mange gav ham score 7 på spillerbørsen. Hva gjorde han for å fortjene dette? Mitt svar er ingen verdens ting. Han er for dårlig/passiv i feltet. Han hadde en elendig pasning på tilbakespill tidlig i kampen. Hans to redninger i 2. omgang var overvurdert. Den første karakteriserer jeg som en dårlig redning på grunn av den farlige ukontrollerte returen han gav. Den andre redningen var ok, ikke mer. Det var ett skudd rett på ham og han har ikke kontroll da han ikke får kroppen bak ballen.

 

Det første målet er utagbart og vanvittig pent av Bent. Mål to derimot gjør han det for enkelt for Bent.

Han blir stående helt rolig, når han egentlig skal være i bevegelse framover. Han gjør det vanvittig enkelt for Bent og gir Bent muligheten til å skyte til venstre, høyre, over eller under keeper. Jeg sier ikke at det er keepertabbe, eller ett skudd keeper bør redde, men selv om dette kan karteriseres som nesten 100% sjanse er keepersjobb å gjøre det vanskeligst mulig for avslutteren. Det gjorde ikke Sczczny.

 

Kampen forut for denne kampen var det mange som gav Djourou skyld for mål to. Det er for meg uforståelig da Djourou var den eneste som faktisk forsøkte. Skylden for det målet bør Ramsey ha for hans hasardiøse pasning til Sagna, og Sczczney ha for å ikke redde. Når keeperen får aller fingrene på ballen skal den reddes.

 

Bautaer på Arsenals lag i år er:

Vermaelen

Koscielny

Sagna

Song

Fabregas

Nasri

Van Persie

(Arshavin)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Bautaer på Arsenals lag i år er:

Vermaelen

Koscielny

Sagna

Song

Fabregas

Nasri

Van Persie

(Arshavin)

 

BE

 

Skal si du kaster inn en brannfakler når du kaller alle de bautaer!

 

Koscielny er langt fra en bauta. Har ikke sett han åpna kjeften i hele år å tatt ansvar når ting ikke går vår vei (noe det ikke har gått siden før jul). Feilen som gjorde at vi tapte CC, de røde kortene han har pådratt seg som har vært totalt unødvendige. En puslette spiller, som ikke har de kvalitetene vi trenger: Fysikk, hodestyrke, beslutsomhet, lidenskap og ansvar!

 

Fabregas har også desverre blitt en luksusspiller slik som Torres var for Liverpool de siste sesongene. Virker som han er ferdig med Arsenal når jeg ser han på banen. Hodet henger ned, og holdningene generelt minner ikke om en kaptein i det hele tatt. Men hvem kan klandre han? Han må spille med spillere Almunia, Denilson, Diaby, Clichy, Bendtner, Chamakh, Eboue, Koscielny osv... Selg Fabregas før Arsenal ødelegger den fotballgleden han har igjen. Han fortjener bedre.

 

Nasri er heller ingen bauta som du kaller det. Han har vært totalt anonym siden jul, og det har en sammenheng med lagets prestatsjoner etter jul. Som de aller fleste andre i Arsenal, graver han seg ned når ting begynner å butte i mot. Hvis han ikke skriver under den nye kontrakten sin, fint! Vi trenger ikke umotiverte spillere, som bare spiller for lønningslippen. Det har vi nok av fra før.

 

Ser du har satt Arshavin i en parentes. Du kunne tatt deg bryet til å sette ti til på hver side.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...