Jump to content

Spillerstallen 2010/2011


Tusmo

Recommended Posts

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

1. Angående slike uttalelser og artikler i spanske aviser, så er det ingen hemmelighet at flere av disse enkelt og greit er fabrikkert. Altså, det er mye av skriveriene i spanske medier (og andre land) som ikke stemmer.

 

Dog, intevjuet i Don Balon så faktisk relativt seriøst ut.

 

2. Spiller det virkelig noen rolle hvilke draktnumre spillerne har? Selv har jeg kjøpt hjemmedrakten som vi har nå (og neste sesong) med Wilshere og nummer 19 trykket på, og syns det ville vært dumt om han plutselig skiftet.

Personlig driter jeg i om Bendtner har nummer 9 eller 52.

Link to comment
Share on other sites

1. Angående slike uttalelser og artikler i spanske aviser, så er det ingen hemmelighet at flere av disse enkelt og greit er fabrikkert. Altså, det er mye av skriveriene i spanske medier (og andre land) som ikke stemmer.

 

Dog, intevjuet i Don Balon så faktisk relativt seriøst ut.

 

2. Spiller det virkelig noen rolle hvilke draktnumre spillerne har? Selv har jeg kjøpt hjemmedrakten som vi har nå (og neste sesong) med Wilshere og nummer 19 trykket på, og syns det ville vært dumt om han plutselig skiftet.

Personlig driter jeg i om Bendtner har nummer 9 eller 52.

 

Litt selvmotsigende det der da Wilshere? :P

 

Jeg vet ikke hvorfor, men spillernumre har for meg alltid vært en "big deal". Og jeg liker at de spillerne som spiller fast skal ha lavest mulig nummer, såfremt det ikke er en spiller som Clichy som f.eks. har spilt med nummer 22 skjorta i 7-8 sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Vi har det beste laghet vi har hatt på lenge.

Det er laget til Bertie Mee som van t the double.

Og det er lagene til Wenger; de uslåelige og det vi har 22.februar 2011.

Og kanskje et eller annet på tredvetallet, men de finnes det ikke så mye film av.

 

Laget i dag spiller den mest underholdende fotballen noen gang i England.

Jeg har mange år som tilhenger, men har aldri kost meg som i de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er kanskje litt feil å se på laget vårt etter en kamp mot Barca, men målet til Arsenal er å vinne CL. Da må vi også slå Barcelona. På en max dag med "alle" friske og raske kan vi klare det (vi gjorde det for litt siden...), men på bortebane i Spania sleit vi Big Time! og vi ryker i CC-finalen mot B'ham....

 

Laget vårt (beste 11'ver) med en liten kommentar på hvilket nivå jeg mener de er på:

 

Keeper: Szezchny - stort talent, men er det godt nok i en CL-finale?

 

Forsvar: Sagna - Djorou/Koscielny - Vermaelen - Clichy

 

Veldig usikker på denne lagdelen, vi har fått det bedre til i år (til tider), men av og til framstår vi som meget usikre bak der. En spiller som Clichy er bedre framover enn bakover. Jeg mener det bare er Vermaelen som er i nærheten av verdensklasse i dette leddet, de andre anser jeg som gode i PL. Og får å vinne CL må vi ha verdensklasse i mange posisjoner.

 

Midtbane: Fabregas - Song - Wilshere

 

En meget sterk lagdel, vi har en verdensklasse i Fabregas, Wilshere er på veg inn i den kategorien og Song er en meget solid spiller PL. Hvis det skulle mangle noe her er det en DM som takler og dominerer den defensive midtbanen, SOng kan gjøre det men er av og til ikke helt "på"!

 

Angrep: Walcott/Arshavin - V Persie - Nasri

 

En sterk lagdel med en stort potensial, men Walcott/Arshavin er ikke stabilt gode (et stykke opp til Messi-standard). VP er verdensklasse, Nasri i form er også det, men formen varierer.

 

Til tider spiller vi fantastisk fotball, men det hjelper lite når vi i de store kamper choker noe så innmari. Vi viser at vi ikke er et vinnerlag, mener jeg. For å bli det trenger vi spillere som har vært med å vinne og vet hvordan det er. Spillere som står opp i de store kampene og ikke blir vippet av pinnen selv om f.eks. Barca trykker oss tilbake i en omgang. Jeg vil ha flere Vieira, Pires og Henry-typer som vinner pokaler for Arsenal! Barca blir ikke redd når f.eks. Walcott sparker ballen og løper av gårde, de bare tackler han hardt en gang og så er han ute av kampen. De vet at de er bedre enn oss og de viser det så til gagns ute på banen. Det er jeg j.... lei av!!! Noe må skje snart!!!

Link to comment
Share on other sites

Bendtner kan gå for min del etter sesongen for å gjøre plass til JET, det er ikke plass i troppen til RVP,Chamack, Bendtner og JET.

 

Etter min mening bør en av Chamack og Bendtner gå og da mener jeg det er greiest at Bendtner går..

 

Håper stort på at Hazard kommer inn i sommer jeg og btw..

Landsbury/Frimpong erstatter lett denilson.. Rosicky bør finne seg en ny klubb, sammen med i mine øyne Diaby( Men vet at det ikke kommer til å skje). Har også en følelse på at Arshavin kommer til å gå og det er vel derfor det forsatt lever et håp om Hazard.

 

I forsvaret er det bare Squilachy som må ut og Bartley kan komme inn, ellers er vi spikret!

Link to comment
Share on other sites

Syns også at Sagna er i verdensklasse Innbytterbenken, han var litt mer anonym mot Barca, men gjør sjeldent feil, jobber hardt og har ferdigheter i verdensklasse(Med unntak av innlegg) Syns egentlig å rate spiller for spiller blir for dumt da vi må ha en stall som United med spillere som komplementerer hverandre og gjør hverandre gode, for om vi plukker fra hverandre stallen til United så er det ikke mange store spillere der egentlig.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 17 2011, 05:18 PM) 217602[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Kanskje litt tidlig av meg å allerede begynne å tenke på spillerstallen neste sesong, men jeg må si jeg har et par ønsker for hvordan laget skal fremstå neste sesong:

 

Keepere: 53 Wojciech Szczesny, 21 Lukasz Fabianski, 24 Vito Mannone

Ut: 1 Manuel Almunia

Inn: Ingen så lenge vi har disse 3.

 

Begrunnelse: Almunia er ikke god nok til å være vår førstekeeper og han er også en dårligere keeper enn hva Fabianski er. Han ville vært grei å ha som tredjevalg i en sesong til, men han har forholdsvis høy lønn og ved et salg kan vi kutte litt lønninger og samtidig få inn et par ekstra millioner for spanjolen.

 

Forsvar: 3 Bacary Sagna, 5 Thomas Vermaelen, 6 Laurent Koscielny, 20 Johan Djourou, 22 Gael Clichy, 27 Emmanuel Eboue, 28 Kieran Gibbs, Kyle Bartley

Ut: 18 Sebastien Squillaci

Inn: Mamadou Sakho

 

Begrunnelse: Squillaci er ikke en spiller som er god nok for Arsenal. Han er middels på alt og er på feil side av 30. Har fått mange minner fra Silvestre når jeg har sett han spille og det er ikke akkurat positivt.

 

Sakho er en spiller jeg gjerne vil se. Venstrebeint midtstopper som kan spille på venstrebacken og har absolutt alt som skal til for å bli en midtstopper i verdensklasse. Bartley kan også bli en viktig backup og utifra det jeg har hørt så er han god nok til å være fjerde/femtevalg.

 

Midtbane: 4 Francesc Fabregas, 8 Samir Nasri, 15 Denilson, 16 Aaron Ramsey, 17 Alex Song, 19 Jack Wilshere, 23 Andrey Arshavin, Emmanuel Frimpong, Henri Lansbury

Ut: 2 Abou Diaby, 7 Tomas Rosicky

Inn: Eden Hazard

 

Begrunnelse: Diaby er på sitt aller ypperste en knallgod spiller, men skadeproblemer og varierende prestasjoner (samt at han for en ukes tid siden ytret at han helst ville spille for Barcelona eller Real Madrid) gjør at Abou er en spiller jeg mener klubben ikke burde ha tålmodighet med. Det har allerede blitt lagt ned temmelig mange år i Diaby og jeg er redd for at hvis han om et par sesonger begynner å blomstre så syter han seg vekk. Lansbury tar plassen til Diaby uten spesielt store problemer. Pluss at han kan spille på høyrekanten også.

 

Tomas Rosicky er en spiller jeg alltid har likt, men han holder ikke nivået lenger og jeg tviler på at han kommer til å få sjansen til å spille særlig mye mer enn hva han allerede gjør her. Han fortjener å avslutte karrieren med å spille mest mulig.

 

Eden Hazard trenger jeg kanskje ikke å forklare hvorfor jeg vil se i Arsenal drakta? Fantastisk teknikk, hurtighet og en utrolig fotballforståelse. Blir allerede sett på som en klassespiller og storspiller for Lille i Ligue 1. Dog kommer han mest sannsynlig til å bli litt dyr, men det ville nok vært verdt det.

 

Angrep: 10 Robin van Persie, 11 Carlos Vela, 14 Theo Walcott, 29 Marouane Chamakh, 52 Nicklas Bendtner

Ut: Ingen forhåpentligvis.

Inn: Ingen.

 

Begrunnelse: I van Persie har vi en av verdens beste spisser, men problemet har vært å holde han skadefri. Han fortjener en sesong til for å bevise at han er over skadene sine. Chamakh og Bendtner kan også gjøre en meget god jobb hvis uhellet er ute og med Walcott og Vela som begge to kan spille på spissplass så tror jeg ikke dette blir noe problem såfremt vi ikke har maksimal uflaks.

 

Nye draktnumre:

 

1 - Wojciech Szczesny: Han fortjener å være nummer 1. Enkelt og greit.

2 - Johan Djourou: Vil gjerne se at vår beste forsvarsspiller får seg et lavere nummer.

7 - Jack Wilshere: Fantastisk spiller som fortjener nummer 7 drakta.

9 - Chamakh/Bendtner/Afobe?: Tror mest sannsynlig at Chamakh fortsetter med 29, men Bendtner har jo tidligere uttalt at nummer 9 er yndlingsnummeret sitt, men spørsmålet er vel om han blir i klubben. Hvis ikke kan det hende at Benik Afobe kommer inn på førstelaget og han ville jo vært en klassisk nummer 9.

13 - Eden Hazard: Kommer til å gjøre vår gamle nummer 13 til skam.

 

Da sesongen henger i en syltynn tråd synes jeg det er helt greit å se frem mot neste sesong..

 

Er enig med det du skriver men vil legge til noen

 

Keeper inn: Ingen..

Ut: Almunia

 

Forsvarspillere inn Bartley og miquel inn i førstelagstroppen og vermalen tilbake tror jeg holder, selv om vi kunne trengt en Sakho som du sier

Ut: Squilatci ut og om Clichy ikke vil skrive ny kontrakt en erstatter for han selfølgelig

 

Midtbane inn: Her har vi mange gode ute på lån, Landsbury blant annet som jeg tror er klar for å være en del av troppen. Ryodinho inn i troppen. Forhåpenteligvis Eden Hazard

Ut: Denilson, Diaby, Arshavin, Rosicky disse spillerne har vært passasjerer hele sesongen og vil ikke gi oss noe tap.. Hazrd er bedre enn Arshavin og Landsbury og Frimpong erstatter lett Denilson og Diaby, pluss at Ramsey er tilbake

 

Spiss Ut: Bendtner

Inn: JET

 

Dette er 2 spillere inn og kvitte oss med de som ikke gir noen ning til Arsenal fortbalklubb og etter min mening vil gjøre underverker!!

 

Fingers crossed

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 17 2011, 05:18 PM) 217602[/snapback]

Begrunnelse: Diaby er på sitt aller ypperste en knallgod spiller, men skadeproblemer og varierende prestasjoner (samt at han for en ukes tid siden ytret at han helst ville spille for Barcelona eller Real Madrid) gjør at Abou er en spiller jeg mener klubben ikke burde ha tålmodighet med. Det har allerede blitt lagt ned temmelig mange år i Diaby og jeg er redd for at hvis han om et par sesonger begynner å blomstre så syter han seg vekk.

 

Med denne argumentasjonen burde vi vel ha kvittet oss med Robin van Persie for 3-4 år siden, da han var like gammel som Diaby er nå?

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 17 2011, 05:18 PM) 217602[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Begrunnelse: Diaby er på sitt aller ypperste en knallgod spiller, men skadeproblemer og varierende prestasjoner (samt at han for en ukes tid siden ytret at han helst ville spille for Barcelona eller Real Madrid) gjør at Abou er en spiller jeg mener klubben ikke burde ha tålmodighet med. Det har allerede blitt lagt ned temmelig mange år i Diaby og jeg er redd for at hvis han om et par sesonger begynner å blomstre så syter han seg vekk.

Med denne argumentasjonen burde vi vel ha kvittet oss med Robin van Persie for 3-4 år siden, da han var like gammel som Diaby er nå?

Med tanke på at mannen er laget av taffel sticks så hadde det kanskje vært en god ting

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 17 2011, 05:18 PM) 217602[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Begrunnelse: Diaby er på sitt aller ypperste en knallgod spiller, men skadeproblemer og varierende prestasjoner (samt at han for en ukes tid siden ytret at han helst ville spille for Barcelona eller Real Madrid) gjør at Abou er en spiller jeg mener klubben ikke burde ha tålmodighet med. Det har allerede blitt lagt ned temmelig mange år i Diaby og jeg er redd for at hvis han om et par sesonger begynner å blomstre så syter han seg vekk.

Med denne argumentasjonen burde vi vel ha kvittet oss med Robin van Persie for 3-4 år siden, da han var like gammel som Diaby er nå?

 

Jeg har flere ganger ment at van Persie burde bli erstattet, men det er en ting van Persie aldri har slitt på og det er stabiliteten. Han har alltid vært langt mer stabil enn hva Diaby er og samtidig har også Robin sagt at han ønsker å bli værende i Arsenal karrieren ut. Diaby har sagt akkurat det motsatte.

Link to comment
Share on other sites

Vi har for mange spillere.

Vi kunne solgt ut ti spillere og kjøpt inn fem med høyere kvalitet. Det hadde vi tjent på.

Vi ser at det blir for tynt etter de syv åtte beste spillerne våre. Nå er seks av de ute, TV, JD, TW, CF, AS, WS.

Da er vi ikke så gode som vi skulle vært. Vi er avhengig av minst tre av disse gutta inn igjen. Vi er med andre ord mer sårbare enn de andre store ved skader og utestengelser.

Nesten alle Chelsea og Manchesterspillere, og veldig mange Tottenhamspillere, som spiller denne helgen, ville fått plass på Arsenal.

Ikke mange Arsenalspillere som var med mot West Brom i går ville fått motsatt mulighet.

 

Så for stor spillerstall med for lite kvalitet i bredden er slik jeg vurderer det Arsenals problem. Heller mindre spillerstall, med noe mer kvalitet opp til de tolv femten beste spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Vi har for mange spillere.

Vi kunne solgt ut ti spillere og kjøpt inn fem med høyere kvalitet. Det hadde vi tjent på.

Vi ser at det blir for tynt etter de syv åtte beste spillerne våre. Nå er seks av de ute, TV, JD, TW, CF, AS, WS.

Da er vi ikke så gode som vi skulle vært. Vi er avhengig av minst tre av disse gutta inn igjen. Vi er med andre ord mer sårbare enn de andre store ved skader og utestengelser.

Nesten alle Chelsea og Manchesterspillere, og veldig mange Tottenhamspillere, som spiller denne helgen, ville fått plass på Arsenal.

Ikke mange Arsenalspillere som var med mot West Brom i går ville fått motsatt mulighet.

 

Så for stor spillerstall med for lite kvalitet i bredden er slik jeg vurderer det Arsenals problem. Heller mindre spillerstall, med noe mer kvalitet opp til de tolv femten beste spillerne.

 

Enig med deg her..

 

Noe av problemet synes jeg er at f eks Bendtner spiller mens jeg er 100 % sikker på at JET hadde gjort en bedre jobb.

Samme med Landsbury\Frimpong opp imot Denilson.. Bartley --> Squillachi

 

Jeg vil påstå at Wilshere har vært vår best\hvert fall mest stabile spiller i år..

Når jeg tenker på det er det ikke litt rart at en 18\19 år gammel gutt nesten uten erfaring kommer inn på laget å blir vår bestemann over natten nesten.. Det er ikke et styrketegn.. Men det Wilshere viser imotsetning er gøts som går langt utenpå de allerfleste på dette laget..

 

Almunia begynte sesongen som vår 1 keeper, fansen sa det skulle vært Chezny, med skadeflaks fikk vi viljen vår og vi hadde rett Wenger tok feil..

 

Wenger er for puslette i sånne avgjørelser, eks Denilson du er ikke god nok gå å fin deg en ny klubb burde han ha sagt for 2 sesonger siden minst..

Wenger må bli mer nådeløs hvis han skal fortsette i denne jobben!

 

The truth need to be told, Almunia, Squillaci, Denilson, Bendtner, kansje Diaby må få en sesong til på seg, men dere må finne dere nye klubber..

Erstatterene har vi allerede i klubben, de trenger bare få sjansen.

pluss på dette med 2 skikkelige gode spillere over 20 år som gir klubben et løft, en av de må være en direkte vingtype som kan dra av mann etter mann, så mener jeg vi er bankers!!

Link to comment
Share on other sites

 

Noe av problemet synes jeg er at f eks Bendtner spiller mens jeg er 100 % sikker på at JET hadde gjort en bedre jobb.

Samme med Landsbury\Frimpong opp imot Denilson.. Bartley --> Squillachi

 

Jeg vil påstå at Wilshere har vært vår best\hvert fall mest stabile spiller i år..

 

Her er det mye jeg er totalt uenig i. Alt faktisk :P

 

Når Bendtner har vært på banen for oss denne sesongen har vi 32-10 i målforskjell. Jeg synes han er undervurdert av mange. JET er ikke fast i startoppstillingen til Cardiff, og du er 100% sikker på at han vil gjort det bedre enn dansken? Jamie Sanderson (YoungGuns) skriver også at selv om det er mye talent i JET så er det en lang vei før han kan matche de angrepsspillerne som allerede er i A-stallen vår. Han har såvidt jeg har forstått store mangler i arbeidskapasitet og -vilje, bidrar lite defensivt og det har vel blitt snakket ganske åpenlyst om holdningsproblemer både på og utenfor banen. For all del, jeg synes han er et kjempespennende talent med ekstreme kvaliteter, men jeg tror ikke han kan gå rett inn på Arsenal og prestere.

 

Lansbury og Frimpong har også mye talent, men jeg tviler sterkt på at de kan måle seg med Denilson. Ihvertfall ikke på en god stund. Vi snakker om unge spillere uten PL-erfaring versus en noe eldre spiller med 100+ kamper på toppnivå. Ja, jeg vet at det er populært å mene at Denilson ikke holder tippeliganivå, men han er nok ikke så dårlig som enkelte later til å tro. Noe av problemet hans er at han sjelden får god respons fra fansen, selv når han gjør gode kamper. I mine øyne dominerte han midtbanen på Old Trafford i første omgang, nå sist. Selvtillitten hans må jo bli svekket når han ikke engang da får noe ros. http://bleacherreport.com/articles/642945-...urn-to-top-form

 

Jeg synes Wilshere har vært ganske god etter nyttår, og det toppet seg vel i første kampen mot Barca da han var meget god. I høst synes jeg han og Arshavin var våre svakeste kort av de som spilte mye.

Link to comment
Share on other sites

Her er det mye jeg er totalt uenig i. Alt faktisk ;)

 

Når Bendtner har vært på banen for oss denne sesongen har vi 32-10 i målforskjell. Jeg synes han er undervurdert av mange. JET er ikke fast i startoppstillingen til Cardiff, og du er 100% sikker på at han vil gjort det bedre enn dansken? Jamie Sanderson (YoungGuns) skriver også at selv om det er mye talent i JET så er det en lang vei før han kan matche de angrepsspillerne som allerede er i A-stallen vår. Han har såvidt jeg har forstått store mangler i arbeidskapasitet og -vilje, bidrar lite defensivt og det har vel blitt snakket ganske åpenlyst om holdningsproblemer både på og utenfor banen. For all del, jeg synes han er et kjempespennende talent med ekstreme kvaliteter, men jeg tror ikke han kan gå rett inn på Arsenal og prestere.

 

Lansbury og Frimpong har også mye talent, men jeg tviler sterkt på at de kan måle seg med Denilson. Ihvertfall ikke på en god stund. Vi snakker om unge spillere uten PL-erfaring versus en noe eldre spiller med 100+ kamper på toppnivå. Ja, jeg vet at det er populært å mene at Denilson ikke holder tippeliganivå, men han er nok ikke så dårlig som enkelte later til å tro. Noe av problemet hans er at han sjelden får god respons fra fansen, selv når han gjør gode kamper. I mine øyne dominerte han midtbanen på Old Trafford i første omgang, nå sist. Selvtillitten hans må jo bli svekket når han ikke engang da får noe ros. http://bleacherreport.com/articles/642945-...urn-to-top-form

 

Jeg synes Wilshere har vært ganske god etter nyttår, og det toppet seg vel i første kampen mot Barca da han var meget god. I høst synes jeg han og Arshavin var våre svakeste kort av de som spilte mye.

 

Enig i dette innlegget!

 

Det snakkes om å selge unna spillere som har masse erfaring i PL, og sette inn spillere som såvidt har prøvd seg for Arsenal i pre-season og CC! Det tror jeg ikke er løsningen på å vinne pokaler. Det må komme inn spillere som har erfaring allerede og som er bedre enn f.eks, Denilson. De unge spillerne må matches forsiktig så kanje vi får opp unge spillere som Wilshere i 1 av 10 tilfeller!

Link to comment
Share on other sites

Til veldig mange kamper vil nok Denilson være et bedre valg en yngre utrutinerte spillere. For eksempel mot Man U, Chelsea, Tottenham og City er rutine ofte nøkkelen til suksess.

I kamper mot lag lengre ned på tabellene derimot syns jeg Wenger i større grad kunne sluppet til yngre spillere.

Spesielt denne sesongen virker det som Arsenal laget sliter med og komme ut av startgropa som for eksempel i kampene mot WBA.

Jeg vil tro at yngre spillere som hadde fått mulighetene i slike kamper ville visst en langt større vilje og iver etter å vise seg fram for ”sjefen”, og gitt 110% fra første spark på ballen.

Vi har sett det i ligacup kamper tidligere sesonger, der Wenger har valgt meget unge spillere stort sett over hele linja. Ungguttene har stort sett alltid gått ut i kampen med stort tempo og massevis av entusiasme.

Nettopp entusiasmen og viljen til å virkelig blød for den røde drakten savner jeg i mange kamper, spesielt i kampene mot mindre meritterte lag, kanskje ville våre unge talentfulle kunne ha bidratt i større grad med dette.

Link to comment
Share on other sites

Det kan vel diskuteres mye frem og tilbake dette..Bendtner ER en viktig rotasjons-spiller for oss,det har vist seg gang på gang selv om han ikke helt teknisk sett passer inn i spillestilen vår! Han representer en mangelvare i angrepet vår,nemlig fysikk og er dødelig på dødballer! Når det gjelder Frimpong så synes jeg att det hvertfall JEG fikk sett av han før han ble skadet tilsier att han faktisk allerede er en mere voksen og autoritær spiller enn Denilson..Jeg tror og håper han er den 3-mannen vi mangler på midtbanen sammen med Wilshere og Fabregas! Får han litt erfaring mellom beina tror jeg han kan måle seg med de beste DM i Premier Leauge som De Jong,Ramires,Essien etc..

Link to comment
Share on other sites

Satse på Denilson som etter 150 kamper for Arsenal aldri har dominert eller vært banens beste i en kamp for oss. Det er jo klart gjennom spilletiden Wenger har gidd han at til å med Wenger har gitt opp, for 2 sesonger siden over 30 kamper fra start, i fjor 19 kamper fra start og i år 6 kamper fra start i PL.. Med Diaby og Denilson i samme startoppstilling har Arsenal en vinnprosent på 40 %.

 

Med f eks Squilachi har Arsenal 4 cleen sheets på 26 eller 28 kamper..

 

Om 3 valget på topp er Bendtner eller JET, jeg føler potensialet til JET er mye større enn f eks Bendtner sitt og at han har en evne til å gjøre noe uforventet som hverken Chamack eller bendtner kan gjøre... Mener dette er noe vi sårt trrenger.. synes ikke Bendtner eller Chamack gjør nok ut av de mulighetene de blir gitt i Arsenal trøyen..

Ser man på stats er Bendtner en bedre målscorer enn Chamack, men tror at selv om Chamack er eldre, at han har et større potensial enn Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Ser man på stats er Bendtner en bedre målscorer enn Chamack, men tror at selv om Chamack er eldre, at han har et større potensial enn Bendtner.

 

Her er jeg faktisk helt uenig med deg. Syns Bendtner mange ganger viser prov på et meget stort potensial, spesielt på tampen av forrige sesong visste han at han har alt som skal til for å bli en storscorer. Denne sesongen har det vært lenge mellom høydepunktene for Nick, men jeg håper vi får se han flere sesonger i klubben.

På sitt beste syns jeg han har visst seg meget god både langs bakken og på hodet, i tillegg har han til tider hentet fram lekkerbisken avslutninger alà en viss Thierry Henry.

Chamakh er absolutt en ok squadplayer, han presterer jevnt og jobber alltid hardt, men jeg syns ikke han skiller seg ut med noen ekstremferdigheter. Han er på en måte OK på det aller meste, men har ingen ferdigheter der han er outstanding.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med deg, Bendtner er dessuten vanskeligere for et forsvar å håndtere, tror han er smartere på banen enn Chamakh, bruker å tenke når Bendtner byttes på, at nå blir det mål. Tror nok at Arsenal scorer flere om man måler i minutt med Bendtner på banen enn med Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dette blir rein spekulasjon, men tror dere det er splittelse i stallen nå?

 

Er jo mange ting det kunne blitt splittelser om..

 

Wenger sier i dag at det er 'lots of things going on I can't talk about'.. Kunne nesten være en indikasjon på noe sånt. Eller meg som er helt ute??

Link to comment
Share on other sites

Dette blir rein spekulasjon, men tror dere det er splittelse i stallen nå?

 

Er jo mange ting det kunne blitt splittelser om..

 

Wenger sier i dag at det er 'lots of things going on I can't talk about'.. Kunne nesten være en indikasjon på noe sånt. Eller meg som er helt ute??

 

Har tenkt tanken selv. Kanskje det også er grunnen til at Nasri og Clichy drøyer såpass med å signere ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt tanken selv. Kanskje det også er grunnen til at Nasri og Clichy drøyer såpass med å signere ny kontrakt.

 

Er jo langt ifra noen umulighet hos oss det.. Har jo hatt det tidligere med Adebayor og Gallas for eksempel!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...