Jump to content

2008.10.29 Tottenham H


Amsen

Recommended Posts

Allt lå an til at Wenger kom til å signere i sommer, når han ikke gjorde det da det var mest opplagt, klarer jeg egentlig ikke se for meg at han vil gjøre det i vinter heller. Vi har jo hørt noe om at han prøvde seg på Alonso og Veloso, men hadde han virkelig prøvd så hadde en av de vært i Arsenal i dag :( Alonso har jo Briljert for pool hittil.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Interessant og se hvor mye én spiller kan forandre seg i løpet av 1 mnd sommerferie etter og ha vært en av verdens beste midtbanespillere både i liga og EM. Han har vært en flopp i omtrent hver kamp hittil i år. Hvorfor? HVORFOR?

Fordi han ikke kan spille som han gjorde i fjord. Han har jo MYE mer press på seg bakover!

 

Ikke helt enig i dette. Litt av problemet er at han faktisk vil for mye og skal gjøre det geniale hver gang. Blir derfor litt for sen både med enkle og vanskelige passninger og har derfor ikke fremstått så god som han var i fjor. Han må rett og slett innse at han ikke kan tre vanvittige gjennombruddspass hver gang han får ballen i bena. Ofte er høyt tempo på ballen det som skal til for at han selv eller andre får løftet spillet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Voldsomt så negative dere er da, gutter (og jenter?).

 

Dersom kampen hadde ebbet ut med 4-2 som et ganske rettferdig resultat hadde forumet vært fullt av lovord over fantastisk angrepsfotball, enorm defensiv jobb i midtbaneleddet, bra jobbing av backene og stor vinnervilje hos midtstopperne.

 

Vi produserte nok store sjanser til å score 5+ mål. Fra 20. minutt til 80. minutt nektet vi Tottene å ha ballen på vår banehalvdel. Både Denilson og Fabregas skal ha stor ære for det defensive arbeidet i nesten hele kampen. Begge backene var med offensivt og gjenvant veldig mange baller. Silvestre/Gallas scorer mål og dominerer inne i vår 16-meter.

 

Egentlig en fantastisk godt gjennomført kamp. Vi lekte med Tottenham og viste at vi er mange klasser bedre i alle spillets faser. Kanskje unntatt press på ballfører fra 20-30 meter. Der glapp konsentrasjonen og rollefordeling en 4-5 ganger i løpet av kampen. Dette førte desverre til mål ved flere anledninger. At enkeltspillere i tillegg er litt uheldig i avgjørende faser, gjør bitterheten ennå verre å leve med.

 

Ja, jeg er trist. Ja, jeg er bitter. Men heldigvis er jeg i stand til å se at vi gjør en kanonkamp, rent spillemessig.

Link to comment
Share on other sites

Dersom kampen hadde ebbet ut med 4-2 som et ganske rettferdig resultat hadde forumet vært fullt av lovord over fantastisk angrepsfotball, enorm defensiv jobb i midtbaneleddet, bra jobbing av backene og stor vinnervilje hos midtstopperne.

 

Vi produserte nok store sjanser til å score 5+ mål. Fra 20. minutt til 80. minutt nektet vi Tottene å ha ballen på vår banehalvdel. Både Denilson og Fabregas skal ha stor ære for det defensive arbeidet i nesten hele kampen. Begge backene var med offensivt og gjenvant veldig mange baller. Silvestre/Gallas scorer mål og dominerer inne i vår 16-meter.

 

Egentlig en fantastisk godt gjennomført kamp. Vi lekte med Tottenham og viste at vi er mange klasser bedre i alle spillets faser. Kanskje unntatt press på ballfører fra 20-30 meter. Der glapp konsentrasjonen og rollefordeling en 4-5 ganger i løpet av kampen. Dette førte desverre til mål ved flere anledninger. At enkeltspillere i tillegg er litt uheldig i avgjørende faser, gjør bitterheten ennå verre å leve med.

 

Ja, jeg er trist. Ja, jeg er bitter. Men heldigvis er jeg i stand til å se at vi gjør en kanonkamp, rent spillemessig.

 

Nei, det er slett ikke sikkert vi ville kommet med slike superlativer selv om Arsenal hadde vunnet kampen. Men fornøyd med resultatet ville vi naturligvis vært. Og nei, selv om Arsenal spillemessig var klart bedre enn spurs kampen sett under ett, og selv om vi ser bort fra resultatet var det slett ingen kanonkamp. De spilte BRA offensivt ja, men ikke kanongodt. Og når kampen utviklet seg som den gjorde, kan man i hvertfall ikke si at den var godt gjennomført fra Arsenal sin side, snarere tvert i mot.

 

For selv når man ser bort fra den bisarre avslutningen, var det jo mye å sette fingrene på defensivt. Forsvaret så jo ut som en hønsegård i forkant av 0-1 målet, med alt for stor avstand mellom forsvarsfirer og midtbane, der Bentley uforstyrret fikk lov til å trikse opp kula. Og det så lurvete ut ved en rekke andre anledninger også. Dette har jo vært en gjennomgangsmelodi lenge. Det er bare det at laget ikke har blitt like brutalt straffet som i går.

 

Så selv om man burde ha vunnet, med den måten Arsenal opptrer defensivt på, så var og er risikoen dessverre overhengende for slike ting som i går. Selv om resultatet isolert sett så ut som en bisarr hendelse, sett i et lengre perspektiv var dette slett ikke uventet eller så tilfeldig som det så ut, og jeg er slett ikke overbevist om at dette er siste gangen denne sesongen at vi ser Arsenal drite seg ut på denne helt unødvendige måten.

 

Du skriver selv at konsentrasjonen glapp. Og poenget er jo det at det hjelper lite å spille som verdensmestere i 89 minutter, når man mister konsentrasjonen på slutten, og så likevel ender opp med lite eller ingenting. Og det er på dette punktet Arsenal virker MYE svakere enn sine rivaler per i dag, og som gjør at jeg dessverre er pessimist med tanke på ligagull. Dette handler ikke om seks poeng på etterskudd i oktober - noe som naturligvis er mulig å hente inn - det handler om en gjennomgående svakhet i laget, som over tid gjør det nesten umulig å unngå å havne på etterskudd. Håper de lærer av dette og beviser at jeg tar feil...!

Link to comment
Share on other sites

Høydepunkter (Lyden er som Almunia, på etterskudd gjennom hele kampen)

 

Dette var rett og slett ræva.

Det skal faen ikke være mulig å slippe inn 4 mål i en kamp som midtforsvaret spiller ganske bra.

 

Almunia var tvers igjennom elendig hele kampen. Maken til elendig keeperspill har jeg kanpt sett i en arsenal drakt før. Almunia var dårlig på alle 4 målene.

 

1. Målet. elendig alt han gjør. Den skal han redde. (minnet meg om Seaman).

2. Målet. En håpløs retur. Ræva

3. målet. Der gjør han noe som jeg har kritisert han for mange ganger tidligere. Han plasserer seg selv slik at han ikke ser utgangen på skuddet. Det er ett pent mål, bervares, men det er ikke verre enn at en riktig plassert keeper hadde reddet det.

4. målet. Den kan han nå men han trekker til seg armen helt på slutten. Jeg tipper han tror den går ut og skal hindre corner.

 

I fjor hadde vi en keeper som hadde 2 tabber og mange her skrek og fikk vilja si om at han måtte bli vraket. vel, vi er i den samme situasjoen igjen. Hiv Almunia på benken og erstatt han med fabianski. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Polens 2. keeper må være bedre enn Almunia.

 

I tillegg til målene så gjorde Almunia alt feil tidlig i kampen da bale kom gjennom og skjøt fra skrått hold. almunia var på vei ut (han trodde den skulle gå ut i feltet og gjorde da iflg. Orakelet riktig i å gå feil vei). og hadde skuddet gått innenfor stolpen så hadde det blitt mål fra nærmest død vinkel.

 

I en annen situasjon så tar Almunia supermann sats og bokser ballen ut på se særs bisarr måte, når det var både sikrere og enklere å ta den fast. Hva er det egentlig han holder på med?

 

Utover dette så synes jeg Adebayor, trass i mål og målgivende gjorde en alt for slett jobb.

Clichys tabbe er i tilgivelig.

Sagna skuffer (Eboue er for tiden en bedre back).

denilson imponerer

VP imponerer

Walcott gjør store framskritt og virker ikke så hjernedød som tidligere lenger.

Nasri skuffer, og jeg synes avslutningen hans da han er alene med gomez er elendig. godt gjort av Adebayor å følge opp den.

 

 

Wenger skal ha en pluss i margen for å vrake Kolo og satse på Silvestre (noe jeg nevnte for et par kamper siden), men hans bytter utover i kampen er rett og slett latterlige.

 

Alt i alt var dette en dritt kamp og et pinlig resultat.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia var tvers igjennom elendig hele kampen. Maken til elendig keeperspill har jeg kanpt sett i en arsenal drakt før. Almunia var dårlig på alle 4 målene.

 

1. Målet. elendig alt han gjør. Den skal han redde. (minnet meg om Seaman).

2. Målet. En håpløs retur. Ræva

3. målet. Der gjør han noe som jeg har kritisert han for mange ganger tidligere. Han plasserer seg selv slik at han ikke ser utgangen på skuddet. Det er ett pent mål, bervares, men det er ikke verre enn at en riktig plassert keeper hadde reddet det.

4. målet. Den kan han nå men han trekker til seg armen helt på slutten. Jeg tipper han tror den går ut og skal hindre corner.

 

I fjor hadde vi en keeper som hadde 2 tabber og mange her skrek og fikk vilja si om at han måtte bli vraket. vel, vi er i den samme situasjoen igjen. Hiv Almunia på benken og erstatt han med fabianski. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Polens 2. keeper må være bedre enn Almunia.

 

I tillegg til målene så gjorde Almunia alt feil tidlig i kampen da bale kom gjennom og skjøt fra skrått hold. almunia var på vei ut (han trodde den skulle gå ut i feltet og gjorde da iflg. Orakelet riktig i å gå feil vei). og hadde skuddet gått innenfor stolpen så hadde det blitt mål fra nærmest død vinkel.

 

BE

 

Hei BE, jeg syns ofte du har vært for kritisk mot Almunia, men denne gangen er du helt spot on. Jeg kan virkelig ikke huske en verre keeperinnsats for Arsenal noensinne.

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett og slett ræva.

Det skal faen ikke være mulig å slippe inn 4 mål i en kamp som midtforsvaret spiller ganske bra.

 

Almunia var tvers igjennom elendig hele kampen. Maken til elendig keeperspill har jeg kanpt sett i en arsenal drakt før. Almunia var dårlig på alle 4 målene.

(..)

I tillegg til målene så gjorde Almunia alt feil tidlig i kampen da bale kom gjennom og skjøt fra skrått hold. almunia var på vei ut (han trodde den skulle gå ut i feltet og gjorde da iflg. Orakelet riktig i å gå feil vei). og hadde skuddet gått innenfor stolpen så hadde det blitt mål fra nærmest død vinkel.

 

I en annen situasjon så tar Almunia supermann sats og bokser ballen ut på se særs bisarr måte, når det var både sikrere og enklere å ta den fast. Hva er det egentlig han holder på med?

 

Utover dette så synes jeg Adebayor, trass i mål og målgivende gjorde en alt for slett jobb.

Clichys tabbe er i tilgivelig.

Sagna skuffer (Eboue er for tiden en bedre back).

denilson imponerer

VP imponerer

Walcott gjør store framskritt og virker ikke så hjernedød som tidligere lenger.

Nasri skuffer, og jeg synes avslutningen hans da han er alene med gomez er elendig. godt gjort av Adebayor å følge opp den.

 

 

Wenger skal ha en pluss i margen for å vrake Kolo og satse på Silvestre (noe jeg nevnte for et par kamper siden), men hans bytter utover i kampen er rett og slett latterlige.

 

Alt i alt var dette en dritt kamp og et pinlig resultat.

 

Vi er skjønt enige om at dette var et pinlig resultat, og at Almunia hadde en off-day. Synes dog du er i overkant hard i dine karakteristikker, og jeg synes ihvertfall at Almunia skal få sjansen til å rette opp dette. Han har tross alt vært blant de beste spillerne i høst. For øvrig enig i at byttene til Wenger var latterlige, som jeg vel allerede har påpekt, og jeg er til dels enig i noen av dine vurderinger vedrørende de andre spillerne. Van Persie er på gang igjen, men han har fortsatt en vei å gå, selv om han absolutt får pluss i boka etter denne kampen. Clichy varierer for mye i prestasjonene, og tabben hans er vel blant de verste jeg har sett. Sagna har på langt nær fremstått så overbevisende i år som i fjor. Er det den vanskelige andresesongen som har "skylda"?

Link to comment
Share on other sites

Hvilken emosjonell berg og dalbane dette var. Ein svak halvpart av første omgang ble etterfulgt av et stadig bedre arsenal som utligner fortjent på ein av mange farlige dødballer. Fikk ikkje beina opp på fotskammelen etter pausen før Gallas dundrer inn et klasseinnlegg fra vår presise venstrefot. Samme venstrefot spiller igjennom ein betydelig meir anonym liten franskmann, som elegant vipper over Gomes før togoleseren sørger for at Hutton ikkje hindrer at Tottenham må ta sitt neste spark innenfor midtsirkelen. Tomålsledelsen virker sikker, og bekreftelsen ble bare større da den ble gjenopprettet bare halvanna minutt etter at Almunia stikker nesa litt for langt frem nå han skal holde ballen. Kroppen går inn ein rolig og harmonisk tilværelse og kveldens spenning forflytter seg til Liverpool by hvor Adams mannskap kan påføre scouserene poengtap. Men Gael mister fotfeste, og Jenas brekker ballen elegant inn i hjørnet. Eg går inn i ein apatisk tilstand hvor eg bare observerer Bentley hoppende og dansende foran bortesupporterne, resten husker eg ikkje.

 

Fabregas er heilt klart på vei mot toppformen, og nå i godt tospann sammen med makker Neves. Nasri finner seg fortsatt ikkje til rette, og vandrer mye over hele banen uten at han klarer å skape særlig hodebry for bortelaget. Adebayor gjør svært få ting rett i dag utenom tåa som sikrer tomålsledelse, og han blir satt heilt i skyggen av nederlenderen på topp. Hvem skulle på forhånd tro at Robin vinner langt flere hodedueller mot Woodgate/Corluka enn hva Ade klarer? "Tre" målgivende og ett i nota selv gir han ein 10er på min private børsnotering. Dette er det ypperste eg har sett av ein enkeltspiller på lang lang tid. World class!

Link to comment
Share on other sites

Så fikk alle Lehmann elskerne og Almunia haterne blod på tann. Blir rett og slett kvalm over hetsen mot Almunia etter denne kampen. Det er flere enn han som fortjener kritikk etter å ha tapt to poeng i denne kampen.

 

La oss ta for oss Almunia først. 1. målet er ikke en keepertabbe. Bedre keepere enn Almunia ville stått på akkurat samme plass i samme situasjon. Lehmann brukte å gjøre det, og hvem kan vel gleme Seaman i 95 mot Real Zaragosa? Når det gjelder 2. målet, er jeg enig i at det er en tabbe, etter som Almunia forsøker å holde ballen istedet for å slå den ut til siden eller til corner. Leste en eller annen som skrev at Almunia brukte lang tid på å komme seg i posisjon etter å ha gitt retur. Hvis man faktisk hadde sett kampen, ser man at Almunia faktisk får skuddet i ansiktet når han mislykkes med å holde ballen. Skuddet var ett rimelig hardt skudd, så det kan jo forsåvidt tenkes at Almunia var litt omtåket etter dette. 3. målet er absolutt ingen tabbe. Da kan man heller gi skryt til Jenas for ett meg velplassert skudd. 4. målet er heller ingen tabbe. Det snakkes om at Almunia står feilplassert før skuddet går. Dette er ren bullshit. Almunia står der han står. Han kan ikke lastes for at skuddet går via Silvestre og i stolpen.

 

Clichy derimot blir forsvart med at det å skli kan skje den beste. Det er forsåvidt greit nok. Problemet er at han hadde mange muligheter til å spille fra seg ballen lenge før han sklir. Og det er ikke første gangen vår kjære venstreback roter det til på den måten.

 

I tillegg kan vel i utgangspunktet hele laget ilegges skyld for at vi taper to poeng iløpet av minutter. At det ikke skal være mulig å holde ballen i laget, er for meg helt uforståelig. Istedet for å gjøre dette, driver man og forsøker på håpløse gjennomspill, og slår unødvendige feilpasninger.

 

Vil også gi litt kritikk til Wenger. Ingen kan komme og fortelle meg at ikke Walcott er istand til å spille 90 minutter. Han sammen med van Persie var de største truslene vi hadde på topp. Er også irriterende at han tar av van Persie, som faktisk greier å holde på ballen.

 

 

Nå er vi mest sannsynlig ute av gullkampen, og slik jeg ser det, er det muligens positivt. Da slipper vi å gå rundt med den urealistsike forventningen om dette var sesongen da PL-trofeet skulle komme tilbake til Arsenal. Så får man heller bruke tiden på å få spillerne samspilte til neste sesong. Så får vi bare krysse fingrene for at spillere som van Persie og Fabregas ikke forlanger klubbskifte til sommeren grunnet manglende suksess, eller at f. eks Vela forlanger klubbskifte for at han ikke får noe spilletid. Kan ikke være lett å være Vela å måtte sitte på benken, og se på at en spiller som Adebayor får ufortjent mye spilletid.

 

Mange snakker om at Wenger's største tabbe i sommer, var å ikke hente inn en erstatter for Flamini. Jeg mener faktisk at Wenger's største tabbe i sommer, var å ikke selge Adebayor

Link to comment
Share on other sites

La oss ta for oss Almunia først. 1. målet er ikke en keepertabbe. Bedre keepere enn Almunia ville stått på akkurat samme plass i samme situasjon. Lehmann brukte å gjøre det, og hvem kan vel gleme Seaman i 95 mot Real Zaragosa?

 

Du har helt rett, hvem kan vel glemme Seamans tabbe i 95. Jeg tror heller ingen av oss kommer til å glemme Almunias tabbe i 2008.

 

Almunias tabbe blir ikke mindre av at andre har gjort tilsvarende tabber før. Jeg har store problemer med å forstå logikken din her.

Link to comment
Share on other sites

Den som har skylda for dette tapet er WENGER!!!!!

 

Hvorfor i helvete skal han bytte ut spillerne som har spilt godt og skapt sjanser, 5-10 min før slutt og sette innpå defensive spillere???

 

Det er dette som gjør at vi blir like baktunge som (/%&¤/%¤/& og Tottenham får lov til å slippe inn i kampen igjen.

 

 

Takk skal du faen meg ha Wenger for en ødelagt måned!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Litt av problemet er at han faktisk vil for mye og skal gjøre det geniale hver gang. Blir derfor litt for sen både med enkle og vanskelige passninger og har derfor ikke fremstått så god som han var i fjor. Han må rett og slett innse at han ikke kan tre vanvittige gjennombruddspass hver gang han får ballen i bena. Ofte er høyt tempo på ballen det som skal til for at han selv eller andre får løftet spillet sitt.

Nemlig. Fabregas må innse at han ikke kan slå gjennombruddspasninger gang på gang. Det er frustrerende å se ham spille for tiden. Ja, klart han gjør det OK, men han senker tempoet og lar motstanderen organisere seg. Han bruker altfor lang tid med ball. Hver gang Fabregas har ballen bruker han fire-fem touch. Det sier seg selv at det ikke bidrar til noe effektivt angrepsspill.

 

Dessuten må Adebayor benkes til neste kamp. Hvorfor i all verden står han stille på bakken og lar Woodgate klarere hver elendige gang? Faen, så frustrerende å se på. Hvorfor får ikke Bendtner spille?

Link to comment
Share on other sites

Det er etter kamper som det her man skjønner at Gallas har så rett så rett. Laget eier ikke vinnermentalitet. På vårt beste, når alt stemmer, er vi kanskje blandt de 5 beste lagene i verden. Men er det noen som kan huske sist Chelsea, ManU eller Liverpool rotet bort en 2-målsledelse på hjemmebane fra det 88. minutt? Det har vel knapt nok skjedd. Førstemålet er minst en semitabbe. Det SKAL ikke gå ann å slippe inn mål fra 40 meter med god sikt! Gjør man det er man feilplassert, hvordan man kan argumentere mot det fatter ikke jeg. Andremålet er også en tabbe, uansett om han får ballen i hodet eller ikke. Klarer man ikke få hendene foran ansiktet på et langskudd er det en tabbe. Almunia har vært ganske god i år han, men han er ikke god nok for å spille på et lag som har som målsetning å vinne PL, da har man ikke råd til å ha en keeper som kan gjøre sånne ting. Midtbanen er også alt for sårbar. Vi spiller med 4 offensive spillere, og vi med en gang det kommer en kontra er det plutselig 30-40 meter mellom midtbane og forsvar. Livsfarlig hver gang. Vi har mange av de mest talentfulle spillerne i verden, men det holder ikke å kun ha kjempetalent i lengden. Vi trenger en hodesterk defensive midtbanespiller og en ny keeper, begge i verdensklasse. Så svi gjerne av 500 mill Wenger, det er bare du som tror du har tapt av den grunn!

Link to comment
Share on other sites

den store grunnen som gjorde at vi tapte igår var at vi står og ser på hva knottenham spillerne skal gjøre med ballen. vi er altfor sent oppi spillerne og dermed fikk de store rom. slik som på par av scoringene til spudz igår.

 

mål nr1: da står det 4 arsenal spillere og ser på hva jenas og bentley skal gjøre og PANG! 0-1!

 

mål nr2. dårlig press på ballfører og huddlestone får stå helt alene og skyte! men skal også sies att han får ballen litt heldig. + en gedigen keepertabbe...

 

mål 3. Glichy?

 

mål 4. Modric får stå alene og skyte..

 

vi må bli mye mer aggressive i å vinne tilbake ballen og å ikke stå å se på!

da scorer spudz 4 mål på 4 sjangser

 

i miss Flamoney=(

Link to comment
Share on other sites

Akkurat som Wenger er jeg positiv etter kampen.

Dette var en god lekse gutta fikk i hodet og nå har de fått enda mer erfaring. Bare godt det. Og jeg tipper Wenger selv har fått mer erfaring nå (spesielt i sommer) og at han ikke slipper noen spillere neste transfervindu og heller styrker laget enda mer.

Selvfølgelig er jeg utrolig skuffet over kampen i går, men ser heller på den lyse siden

Link to comment
Share on other sites

Sitter paa Stansted og skriver og er fortsatt enormt skuffet. At det gaar an. 4-2 med 1 minutt ordninaer tid igjen. Det SKAL vaere seier. Jeg har ikke sett gode repriser, men umiddelbart saa det ut som hvertfall 3-2 maalet var en tabbe fra Manuel. Uansett god stemning paa kampen foer elendigheten startet. Vi faar reise oss igjen og slaa ManU 8.nov.

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner ikke serien i år, tror verken Wenger eller styret tror på det. Vi har altfor lite rutine, og av de spillerne med rutine er det få som går skikkelig i krigen og viser den vinnerviljen og innsatsen vi trenger for å kunne vinne noe.

Gallas er ingen kapteinstype som vi trenger akkurat nå, Silvestre er for ny i klubben til dette, og Almunia er ikke blant verdens beste keepere.

 

I tillegg har vi en manager som sliter med taktiske bytter i løpet av kampen, det har han vist hvert eneste år han har vært i klubben. Likevel er Wenger den manageren som vil få oss tilbake i toppen. Bare ikke i år. Til det har vi for få skikkelige ledertyper. Den eneste spilleren i troppen jeg kan se har såpass rutine og vinnervilje til å skaffe oss en pokal er Fabregas. Men det er muligens for tidlig å gi ham kapteinsbindet. Uansett er det jeg føler vi mangler aller mest en spiller som Carragher, Vidic, Terry, Flamini, Gattuso, Vieira eller (synd å si det men sant) en Roy Keane eller Savage(hater den tullingen). Altså en kriger som tar seg av grovjobbinga og som kan ta noen smeller og kanskje være litt stygg. Nærmeste vi har dette i årets stall er Eboue, men han er ikke god nok til å spille sentralt på midten. Selv om jeg mener han er et bedre alternativ enn Denilson, som blir for lik Fabregas...

 

Men vi har fortsatt en sjans på en av cupene, og vi bør komme langt i både FA- og Champions League skal vi kunne si oss noe fornøyde med denne sesongen. Aller helst også vinne en av de.

Link to comment
Share on other sites

La oss ta for oss Almunia først. 1. målet er ikke en keepertabbe. Bedre keepere enn Almunia ville stått på akkurat samme plass i samme situasjon. Lehmann brukte å gjøre det, og hvem kan vel gleme Seaman i 95 mot Real Zaragosa?

 

Du har helt rett, hvem kan vel glemme Seamans tabbe i 95. Jeg tror heller ingen av oss kommer til å glemme Almunias tabbe i 2008.

 

Almunias tabbe blir ikke mindre av at andre har gjort tilsvarende tabber før. Jeg har store problemer med å forstå logikken din her.

 

Jeg mener fortsatt det ikke er en keepertabbe. Målet Seaman slapp inn, er mye mer keepertabbe, med tanke på at det skuddet kom fra midtstreken. Altså ett skudd som var fra bortimot den doble distansen av skuddet til Bentley.

 

Almunia har blitt den nye hakkekyllingen i klubben. Det skrikes etter en keeper i verdensklasse. Seaman var en keeper i verdensklasse, men gjorde likevel sine tabber. Lehmann var en keeper i verdensklasse, og gjorde absolutt sine tabber. Forskjellen på Seaman og Lehmann var at de hadde solide forsvar foran seg, som gjorde det mye enklere å være keeper. Med det forsvaret Arsenal har for tiden, tror jeg de fleste keepere i verden ville slitt med å imponere.

 

Van der Saar og Cech rankes som de beste keeperne i Premier Leauge. Men de har da også solide forsvar foran seg.

 

Problemet i Arsenal, er at Wenger ikke har evnet å skape ett godt forsvar siden siste rest av fab four forsvant. Han lyktes med å hente Campbell, og fikk omskolert Toure. Det funket utrolig bra i 1-2 sesonger. Men etter at Campbell forsvant, har ikke Wenger evnet å innse at vi trenger en skikkelig duellspiller der bak. Gallas, Toure og Silvestre taper alt for mange hodedueller, noe som gjør at det ofte er farlig når vi har dødballer imot. I tillegg er det ofte for stor avstand mellom forsvar og midtbane. Dette kommer selvfølgelig av at vi ikke har noen naturlig deffensiv midtbanespiller i klubben, ett annet felt jeg mener Wenger har feilet på.

 

Så hele poenget med dette innlegget, er at det blir alt for enkelt å legge skylden på Almunia. Han har sine svakheter, men jeg mener at han er mer enn god nok til å være kepper på dette nivået, hvis han får ha ett forsvar foran seg som faktisk fungerer. Jeg tviler sterkt på at Buffon ville fremstått som verdens beste keeper i Arsenal for å si det sånn.

 

Vi taper som ett lag, og vi vinner som ett lag. Og skal man kritisere spillere etter tap og tapte poeng, så bør fingeren faktisk rettes mot de som ikke yter 100% til enhver tid

Link to comment
Share on other sites

La oss ta for oss Almunia først. 1. målet er ikke en keepertabbe. Bedre keepere enn Almunia ville stått på akkurat samme plass i samme situasjon. Lehmann brukte å gjøre det, og hvem kan vel gleme Seaman i 95 mot Real Zaragosa?

 

Du har helt rett, hvem kan vel glemme Seamans tabbe i 95. Jeg tror heller ingen av oss kommer til å glemme Almunias tabbe i 2008.

 

Almunias tabbe blir ikke mindre av at andre har gjort tilsvarende tabber før. Jeg har store problemer med å forstå logikken din her.

 

Jeg mener fortsatt det ikke er en keepertabbe. Målet Seaman slapp inn, er mye mer keepertabbe, med tanke på at det skuddet kom fra midtstreken. Altså ett skudd som var fra bortimot den doble distansen av skuddet til Bentley.

 

Almunia har blitt den nye hakkekyllingen i klubben. Det skrikes etter en keeper i verdensklasse. Seaman var en keeper i verdensklasse, men gjorde likevel sine tabber. Lehmann var en keeper i verdensklasse, og gjorde absolutt sine tabber. Forskjellen på Seaman og Lehmann var at de hadde solide forsvar foran seg, som gjorde det mye enklere å være keeper. Med det forsvaret Arsenal har for tiden, tror jeg de fleste keepere i verden ville slitt med å imponere.

 

Van der Saar og Cech rankes som de beste keeperne i Premier Leauge. Men de har da også solide forsvar foran seg.

 

Problemet i Arsenal, er at Wenger ikke har evnet å skape ett godt forsvar siden siste rest av fab four forsvant. Han lyktes med å hente Campbell, og fikk omskolert Toure. Det funket utrolig bra i 1-2 sesonger. Men etter at Campbell forsvant, har ikke Wenger evnet å innse at vi trenger en skikkelig duellspiller der bak. Gallas, Toure og Silvestre taper alt for mange hodedueller, noe som gjør at det ofte er farlig når vi har dødballer imot. I tillegg er det ofte for stor avstand mellom forsvar og midtbane. Dette kommer selvfølgelig av at vi ikke har noen naturlig deffensiv midtbanespiller i klubben, ett annet felt jeg mener Wenger har feilet på.

 

Så hele poenget med dette innlegget, er at det blir alt for enkelt å legge skylden på Almunia. Han har sine svakheter, men jeg mener at han er mer enn god nok til å være kepper på dette nivået, hvis han får ha ett forsvar foran seg som faktisk fungerer. Jeg tviler sterkt på at Buffon ville fremstått som verdens beste keeper i Arsenal for å si det sånn.

 

Vi taper som ett lag, og vi vinner som ett lag. Og skal man kritisere spillere etter tap og tapte poeng, så bør fingeren faktisk rettes mot de som ikke yter 100% til enhver tid

 

Det er utrolig å klare å si at det første målet ikke er en keeper tabbe. Jeg mener det er latterlig dårlig keeperspill.

dessuten motsier du deg selv. Du sier at det ikke er tabbe, men at seaman sin er mye mer tabbe. Haha.

Du skriver at almunia har blitt den nye hakkekyllingen mens du hakker ned på Adebayor.

Adebayor var vår viktigste spiller sammen med Fabregas i fjor. Han har startet sesongen meget god i år også. At folk hakker ned på ham skjønner ikke jeg. Men hva har egentlig Almunia bevist? Hvor mange matchvinnende redninger hadde han i hele forrige sesong? Hvor mange ganger var han ute i feltet og plukket ned innlegg? Hva har han bevist? faktum er at han på over en sesong har hatt to bra kamper, og det er de siste to kampene før Tottenham kampen. utover det har han ikke gjort en dritt.

 

Du begrunner hans inkompetanse i feltet med dårlig forsvar. Du begrunner hans evne til å plassere seg selv bak muren, eller en medspiller slik at han ikke ser utgangen på skuddet med et dårlig forsvar og ingen god defensiv midtbanespiller. Du begrunner hans utrolige evne til å stå feilplassert med det samme. Altså at forsvaret ikke er godt og vi mangler en god defensiv midtbanespiller.

 

det er en grunn til at Almunia har vært en benkesliter gjennom hele karrieren. Han er rett og slett møkk i forhold til hva vi er vant med mellom stengene.

 

Sorry Kim. Jeg forstår deg ikke.

 

Med kjærlig hilsen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolig å klare å si at det første målet ikke er en keeper tabbe. Jeg mener det er latterlig dårlig keeperspill.

dessuten motsier du deg selv. Du sier at det ikke er tabbe, men at seaman sin er mye mer tabbe. Haha.

Du skriver at almunia har blitt den nye hakkekyllingen mens du hakker ned på Adebayor.

Adebayor var vår viktigste spiller sammen med Fabregas i fjor. Han har startet sesongen meget god i år også. At folk hakker ned på ham skjønner ikke jeg. Men hva har egentlig Almunia bevist? Hvor mange matchvinnende redninger hadde han i hele forrige sesong? Hvor mange ganger var han ute i feltet og plukket ned innlegg? Hva har han bevist? faktum er at han på over en sesong har hatt to bra kamper, og det er de siste to kampene før Tottenham kampen. utover det har han ikke gjort en dritt.

 

Du begrunner hans inkompetanse i feltet med dårlig forsvar. Du begrunner hans evne til å plassere seg selv bak muren, eller en medspiller slik at han ikke ser utgangen på skuddet med et dårlig forsvar og ingen god defensiv midtbanespiller. Du begrunner hans utrolige evne til å stå feilplassert med det samme. Altså at forsvaret ikke er godt og vi mangler en god defensiv midtbanespiller.

 

det er en grunn til at Almunia har vært en benkesliter gjennom hele karrieren. Han er rett og slett møkk i forhold til hva vi er vant med mellom stengene.

 

Sorry Kim. Jeg forstår deg ikke.

 

Med kjærlig hilsen

 

BE

 

Jeg kritiserer Adebayor for den arbeidsinnsatsen han legger ned på banen. Det er noe helt annet. Hadde Adebayor gitt 100% i hver kamp, så hadde jeg ikke hatt noe å utsette på spilleren.

 

Hvis du ikke skjønner det faktum at ett solid forsvar er med på å gjøre det lettere for en keeper, så får det heller være. Du har vært en av Almunia største kritikere her inne på forumet, og måten du har rakket ned på Almunia over lengre tid, er rett og slett kvalmt. Du har sittet og lovpriset Lehmann, som har gjort mange flere tabber i sin Arsenalkarriere enn det Almunia har gjort. Du glemmer også at det forsvaret Lehmann hadde foran seg i de første 2-3 sesongene var av ett helt annet kaliber enn det Almunia har foran seg for tiden. Hvis man ser på målene Almunia har sluppet inn mot Hull, Sunderland og Tottenham, så er dette mål som har kommet av at motstanderne har fått alt for mye tid og rom til å fyre av fra distanse. De fleste keepere i verden ville slitt i lignende situasjoner, hvor det er for lite press fra forsvaret, og for stor distanse mellom forsvar og midtbane.

 

Almunia sin prestasjon på banen i går, er selvfølgelig ikke god nok, men når det snakkes om at alle fire målene er tabber osv, så går det for langt. Så istedet for å kritisere spilleren nå, så kan vi heller stille oss bak spilleren, og vise at fansen støtter han. Inntil Wenger eventuelt henter en ny keeper, så er det Almunia som er vår førstekeeper. Mange snakker om at Fabianski er en bedre keeper. Da sier jeg bare: Are you havin' a laugh? Jeg var tilstede på pre season i Bad Waltersdorff, og jeg kan informere om at det er klasseforskjell på Almunia og Fabianski. En ting er sikkert, og det er at hvis Fabianski hadde vært vår førstekeeper på det nåværende tidspunkt, så hadde tallenes tale vært ennå verre.

 

Men du og jeg kommer uansett aldri til å bli enige, så vi får heller la det være med det.

Link to comment
Share on other sites

Voldsomt så negative dere er da, gutter (og jenter?).

 

Dersom kampen hadde ebbet ut med 4-2 som et ganske rettferdig resultat hadde forumet vært fullt av lovord over fantastisk angrepsfotball, enorm defensiv jobb i midtbaneleddet, bra jobbing av backene og stor vinnervilje hos midtstopperne.

 

Vi produserte nok store sjanser til å score 5+ mål. Fra 20. minutt til 80. minutt nektet vi Tottene å ha ballen på vår banehalvdel. Både Denilson og Fabregas skal ha stor ære for det defensive arbeidet i nesten hele kampen. Begge backene var med offensivt og gjenvant veldig mange baller. Silvestre/Gallas scorer mål og dominerer inne i vår 16-meter.

 

Egentlig en fantastisk godt gjennomført kamp. Vi lekte med Tottenham og viste at vi er mange klasser bedre i alle spillets faser. Kanskje unntatt press på ballfører fra 20-30 meter. Der glapp konsentrasjonen og rollefordeling en 4-5 ganger i løpet av kampen. Dette førte desverre til mål ved flere anledninger. At enkeltspillere i tillegg er litt uheldig i avgjørende faser, gjør bitterheten ennå verre å leve med.

 

Ja, jeg er trist. Ja, jeg er bitter. Men heldigvis er jeg i stand til å se at vi gjør en kanonkamp, rent spillemessig.

Takk for dette innlegget. Det var god lesning oppe i alt det negative.

Etter som jeg skjønner ligger vi på tredjeplass i ligaen, mens Liverpool ligger seks poeng foran, som vi gjorde i fjor i perioder.

Hva er problemet. Maken til nederlagsprofetier. Clichy skled og det kan skje mange. Den siste gikk i stanga og ut til motspiller. To mål på et par minutter. Dette er den sjarmerende fotballen, men denne gangen gikk det i vår disfavør.

Tenk Thomas mot Liverpool for ca. 20 år siden. Ja fotballen er sjarmerende i sin uforutsigbarhet.

 

Det er 84 poeng igjen å spille om.

Link to comment
Share on other sites

Fant dette på Adebayors blogg på adidas.com.

 

Hello it is Manu.

 

You know, I am still a little shocked, about what happened last night. It is difficult to sleep after something like that. I think I watched the game on replay in my head, maybe 20 times. Especially the last 2 minutes. Whenever we play Tottenham it is a big game. No matter what time of year. Or even where we are in the League. To be honest, I felt pretty good going into the game. I’ve scored 7 goals in the last 7 games against Totthenham. And we had a good practice before. When I scored, you know, I thought we had the three points. And then Robin also scored. But that is football. They have a new manager, so they are playing a little harder, all trying to prove themselves. But even so, we scored 4 goals. Next time we must do better. I want to thank you for your support. It helps me and the whole team as we work towards Saturday.

 

But we will put things right on the 7th of February when we go to White Heart Lane. And I hope we draw them in the FA Cup. And the Carling Cup. There’s no chance of meeting them in the UEFA Champions League though :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...