Jump to content

2008.10.29 Tottenham H


Amsen

Recommended Posts

Hvorfor skjer dette arsenal spør folk... vel, en ting er at dette ikke ver arsenal sin dag i forsvaret og keeper men eg tror dette har mest å gjøre med mangel på RUTINE!. vi tar det for gitt at de ikke scorer 2 mål de siste ti minuttene. derfor skjer dette.. hadde vi har bra med rutine på laget er eg sikker på at vi hadde tatt 3 poeng mot dette laget og Hull, fullham og sunderland.

en annen ting som og mangler er den defansive krigeren. skall si nå at denilson hadde en grei kamp idag og var ikke hans feil men sånt utover sesongen så blir det for dårligt med han som defansiv, spesielt når han ikke altid er defansiv og det fører til at cesc må hjelpe til mer der bak.

 

Må bare si at tottene hadde flaks idag. men det hjelper ikke for oss. dette var 2 poeng tabt som vi virkeligt trenget og vi kan bare skylle på oss selv.

 

Rutine er en ting. Vilje langt viktigere. Viljen til aldri å gi opp, aldri å slippe seg ned før kampen er ferdig. I dag manglet vilje, smartness og stolthet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Jeg må innrømme at jeg for en snay time siden var dritsur etter denne kampen. Men ok, jeg stikker innom forumet for å se om det er noen oppmuntrende ord før jeg køyer, tenkte jeg i min naivitet.

 

Men makan til sutregjeng og dommedagsprofetier! Skulle tro jeg hadde klikka meg inn på tv-forumet!?

 

Ja vi tapte. Vi tapte to poeng i dag. Men steike karer, hva fikk vi se? Det er jo dette som er så bra med fotballen! Underholdning fra start til slutt. En skikkelig nesestyver i begynnelsen, før vi snudde og trodde vi var on the top of the world... Men vi ble trøkt skikkelig ned igjen. Ja, så gikk det ikke vår vei i dag (heller). Men neste gang...

 

Vi har, som mange påpeker, et urutinert lag. For oss som har fulgt med noen år så vet vi at etter sju fete så kommer sju magre. Og hvis dette er våre magre år, ja så gud bedre hvor fete de sju fete skal bli! Hold motet oppe gutter! Forskjellen på oss og yidsa er at når vi sier at vi har noe på gang, og at vi kan vinne ligaen neste år (og fremdeles har jeg tro på inneværende), ja så har vi faktisk noe på gang.

 

Vi gruser Liverpool i internt oppgjør, og vips så er det full spenning igjen. Og hva Liverpool gjelder; for en som vokste opp på 70- og 80-tallet så sitter den negative følelsen i fht det laget dypt, dypt inni meg. Men de har ingen erfaring med å sitte i førersetet pr i dag. Synes faktisk vi kan vurdere å håpe på at yidsa er flytsonen. I alle fall noen få dager til :lol:

Link to comment
Share on other sites

Den ene tinge som NESTEN skuffer meg mer enn resultatet er "supporterne" som drar 5-10 min før kamp slutt. Emirates var nesten bare halvfullt da Tottenham skåret sitt siste mål. Hvordan kan noen forlate denne hat kampen som var en thriller fra første sekund? Det er for meg helt ubegripelig, regner med att de er sjokkert når de kommer hjem og får høre att stillingen ble 4-4! Og da bør de tenke, ja dette resultatet kan ha noe å gjøre med att det bare var igjen en halv full stadion som så sluttminuttene.

Det var ihvertfall flauere enn resultatet, syns nå jeg.

Noe som kanskje er enda flauere er Manuel "langt under average" Almunia. Regner med jeg ikke trenger å begrunne den mer.

Litt overasket er jeg også av att vi prøver å skåre det 5. målet på stillingen 4-3, selv om vi blir presset. Sier litt om rutinen i dette unge laget, se for eksempel på Liverpool. De vant selvfølgelig 1-0 i en drittkjedelig kamp. Håper ikke vi blir "Boring Arsenal" igjen, men det må da vel finnes en mellomting??

 

Almunia - 3: Flere tabber. Så ham ikke ute i feltet en eneste gang idag? Hovedgrunnen til at vi taper.

Sagna - 5: Sagna har skuffet meg så langt denne sesongen. Klarer seg greit defensivt, bidrar nesten ikke oppover.

Gallas - 8: Captein fantastic! Billy var strålende idag! Måten han kjemper på, og hvor kald han er i forsvaret må bare beundres.

Silveste - 6: Mye slurv i 1. Men tar seg opp etterhvert. Gratulerer med ditt første mål i Arsenal, måtte det bli flere.

Clichy - 7: Fantastisk i nesten hele kampen, men tar noen ganger litt store sjanser med å drible i forsvar. Idag var han uheldig å sklei, da han heller skulle slått støtte.

Walcott - 7: Veldig bra til å finne rom å drible, men får aldri noe ut av situasjonene.

Fabregas - 7: Grei begge veier, var sikkert ikke lett i 1. da han hadde minst to mann på seg hele tiden. Men han sprang dem i senk etterhvert.

Denilson - 7: Han MÅ alltid ha noen irriterende dårlige pasninger helt i starten av en kamp. Men tar seg opp etterhvert.

Nasri - 6: Veldig dårlig i 1. Men kommer seg etterhvert. Men ikke helt den kampen jeg hadde håpet på fra ham.

Persie - 8: MoM. Gjorde veldig mye bra ut av seg! Venstre benet hans er fullt opp med krutt, og nå klarer han i tillegg å skåre med høyre!!

Adebayor - 6: Helt fraværende i 1. Men tar seg litt opp etter målet, og får en fin assist.

 

Alt i alt en grei kamp vi hadde vunnet, hadde vi hatt en "average" kiper i målet.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skjer dette arsenal spør folk... vel, en ting er at dette ikke ver arsenal sin dag i forsvaret og keeper men eg tror dette har mest å gjøre med mangel på RUTINE!. vi tar det for gitt at de ikke scorer 2 mål de siste ti minuttene. derfor skjer dette.. hadde vi har bra med rutine på laget er eg sikker på at vi hadde tatt 3 poeng mot dette laget og Hull, fullham og sunderland.

en annen ting som og mangler er den defansive krigeren. skall si nå at denilson hadde en grei kamp idag og var ikke hans feil men sånt utover sesongen så blir det for dårligt med han som defansiv, spesielt når han ikke altid er defansiv og det fører til at cesc må hjelpe til mer der bak.

 

Må bare si at tottene hadde flaks idag. men det hjelper ikke for oss. dette var 2 poeng tabt som vi virkeligt trenget og vi kan bare skylle på oss selv.

 

Rutine er en ting. Vilje langt viktigere. Viljen til aldri å gi opp, aldri å slippe seg ned før kampen er ferdig. I dag manglet vilje, smartness og stolthet.

 

Er absolutt ening i at vi manglet vilje og stolthet idag. men smartness kommer jo med rutine. hadde vi hat mer rutine i laget så hadde vi ikke blitt så streset i slutten. gael hadde ikke gitt bort den ballen. vi hadde roet ned tempoet oppe med spurs sit mål og tatt ballen ned til corner flagget.

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er mye fremtid i Arsenallaget, men det som er det alarmerende er hvor lett det er å score mot Arsenal. Vi har sluppet inn mange unødvendige mål, og svært få er når vi har vært etablerte i forsvaret. Altså, vi blir ofte tatt på senga. Skyldes det naivitet? Vet ikke, men noe må gjøres med forsvaret...

Link to comment
Share on other sites

4 baklengs som følge av at forsvaret ikke presser ballfører. Når skal de lære? 2 mål mot oss etter returer - Gallas var den som skulle hatt disse begge gangene. Helt unødvendig å kaste bort 2 poeng som vi gjorde i dag.

 

Jeg orker ikke å si mer om kampen nå, men det var i alle noe som var veldig positivt i denne kampen: Dersom RvP opprettholder formen sin, vinner vi the treble i år :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eg er faktisk mest sjokkert, deretter sint. Denne kampen var død og begravd, og begge lag går i grunn og venter på at dommaren skal blåse i fløyta. Så får godeste Clichy ballen i ein forholdsvis ufarlig posisjon, men presterer å kløne det noko vanvittig til.

 

På 4-3 er me så naive at det er til å grine av. At me klarar å rote vekk dette her er heilt fantastisk. Fabregas bør ikkje få løn det neste året. Det han gjer dei siste minutta er ikkje verdig ein Arsenalspelar. Av alle ting i verden prøver han på vanskelege gjennombruddspasningar mot ein elendig og umotivert Adebayor som gjer at spurvane får trykka oss bakover, og er det noko me er rævva på så er det å forsvare oss mot slike lange ballar. Eg har ikkje ord.

 

Spelarbørs:

 

Manuel Almunia - 2. Gjer ein rævva kamp enkelt og greit. Mål nr 2 er ein megatabbe og er heller ikkje heilt stabil på mål nr 1. Mange rare valg og utboksingar elles.

 

Bakary Sagna - 4. Spelte i dag slik Lauren gjorde på sinne middels dagar. Grei kontroll bakover, aldri skikkelig med framover.

 

William Gallas - 6. Råsterk i nærduellane og ei flott scoring. Ikkje tøff nok på siste målet.

 

Mikael Silvestre - 5. Fin scoring, men er alt for passiv på dei to siste måla i mot. Elles greit.

 

Gael Clichy - 5. Låg lenge an til toppkarakter, men det han finner på mot slutten er heilt hinsides forjævlig. Er desverre praktisk talt grunnen til at me taper kampen

 

Theo Walcott - 7. Er vår einaste trussel omtrent heile førsteomgangen. Blir sliten utover i andre. God kamp

 

Denilson - 7. Speler veldig bra i 86 minutt. Så tar panikken han òg.

 

Cesc Fabregas - 5. Senker ofte tempoet i spelet og er fortsatt heilt ute av form. Vondt å sjå på han dei siste minuttane.

 

Samir Nasri - 6. Veldig usynlig i første, god i andre. Herlig gjennomløpning på målet til Ade. Slår for mykje søttepasningar høgt i banen.

 

Robin van Persie - 8. Farlig kampen gjennom. To assist og eit mål. Blir desverre tatt av heilt utan grunn. BB

 

Emmanuel Adebayor - 3. At ikkje innsatsen hans har blitt kommentert her inne er eg rysta over. I dag var han faktisk så dårlig at han var ei skam for drakta. Jobbar kun på ein ball heile kampen gjennom. Rævva, pinlig og han burde skamme seg. Slik som han speler i dag fortjener han ikkje ein gong mat i neste veke.

 

Arsene Wenger - 1. Trudde kampen var over etter 85 minutt, og gjer laget så baktungt at ein smell måtte komme. Har store forklaringsproblem.

Link to comment
Share on other sites

Her er vel noe av det MR Wenger kommer med etter kampen idag tenker jeg,

The concentration dropped a little bit," "We had so much control, we were too naive. We lacked a bit of maturity defensively.

 

Eller noe i den duren, hørt det før kanskje....hmmm føler det er den samme regla vær gang nå, de siste tre magre årene har det vært mer og mer de samme unnskyldningene, hva er reaksjonen på dette, vi senker snittalderen og bli mer og mer umodne for hvet år som går.

 

MR WENGER, PLEASE, ER DET IKKE PÅ TIDE Å GJØRE NOE??? HVIS VI MANGLER RUTINE, HVORFOR I ALLE DAGER FÅR VI DET IKKE INN DA?? NOE MÅ DA KUNNE SKJE????

 

han er jo forsåvidt spot on med mye av det han sier, men mannen gjør aldri noe med det føler jeg, han er selvsagt en liiiitt bedre egnet mann enn meg til og styre skuta, selv om jeg er habil på FM. MEN GJØR NOE MED DET!

 

Det er han som bygger opp forventningene med gang på gang og si at vi skal kjempe om trofeer at vi har solide spillere, han er med de daglig på treningsfeltet, men hvorfor skjer slike ting som idag da? idag var jo kampen "drept" vi hadde full kontroll, men så rakner det igjen...som noen sier føler det er en større makt av og til. men vår argeste konkurenter i den såkalt fire store kvartetten forbedrer seg stadig, pool, manure og chelski har alle tatt fremskritt og fått bedre og breiere stall i år, mens vi egentlig er svekket.

er det ambisjoner er det økonomi eller er det Wengers franske arroganse som gjør han besatt av og skulle vinne med "billige" og egenutvikle lag. Skal være den første til og si det, hadde det blitt gull ifjor så hadde det vært det som hadde smakt best av alle jeg har opplevd og det er noen nå, bedre en unbeaten også, men når ting rakner så hjelper det liksom ikke. Roper absolutt ikke om hans avgang, for da tror jeg det hadde kollapset totalt, men vil fremover...oppover...VINNE!!!

 

Må jo kanskje begrense meg, vi har da opplevd betydlig verre tider en det vi gjør nå, vi spiller i enkelte kamper monsterfotball som ingen er i nærheten av, men vi er altfor variable. Og det at ting har vært tøffere og vanskligere enn før gjør det ikke greit at vi ikke skal kjempe om ting nå, det går selvsagt i bølgedaler, men det er så mye potensial i og rundt klubben vår nå at det skal være mulig og være seriøse utfordrere til viktige tittler. Her er det en del og lære av rødnese og gjødselklubben, de har holdt seg i toppen og vært seriøse utfordrere hvert år siden begynnelsen av 90 tallet.

 

Mye frustasjon som skal ut etter slike opplevelser, sikkert noe usaklig også, men takk for Arsenal Norway sitt forum så jeg kan bli kvitt noe....

 

 

Uansett. ARSENAL FOOTBALL CLUB BY FAR THE GREATEST TEAM THE WORLD HAS EVER SEEN.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er en good keeper, men i går dreit han seg rett og slett ut..

jeg mener at den forsvarende delen av laget vårt har skylden for tapet, alle mann, angrepet vårt i går var faktisk veldig bra, Persie har bare blitt bedre og bedre, det samme med walcott...

 

Og det med suporterne er jeg helt enig i.. tror det stod 82 min på klokken og halve emirates var tømt for Arsenal suportere.. Skammelig, rett og slett flaut!

 

Vi kan nok ikke gjøre noe annet enn å legge dette bak oss og se frem til neste kamp..

Link to comment
Share on other sites

Feilen i går var ikke bare pga tabbene, det var også Wenger sin feil! Han skulle aldri gått over fra 4-4-2 til 4-5-1 mot tottenham, vi åpna jo rett og slett opp! Alle vet jo at tottene alltid vil gi allt mot Arsenal, helt til siste sekund. Vi gikk fra å spille bra angreps fotball, til å spille trilleball.Når tottene da fikk inn et mål, ble gutta våre helt stressa og det ble enda et mål, dette kan også ha noe med mangel på erfaring å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Og Man u, Chelsea og Liverpool vinner, mens vi står igjen med buksa nede og fire mål i sekken mot Scums...

Hvordan skal vi vinne gull når vi roter bort slike kamper.....???

Fotball består av to deler, forsvar og angrep... Vi er i verdensklasse framover på banen, men bakover er vi ikke et topplag verdig... :(huff a meg :(

Akkurat som jeg skulle sagt det selv, dette er lavmål. Patetisk. Personlige feil ødelegger festen totalt, dette var skuffende. Om vi ikke slår Stoke neste gang lurer jeg på om vi faktisk vil vinne gull. Men vi får bare se framover, "gleder" meg sikkelig til skolen nå. :(

 

EDIT: Det er også en årsak, Utne. Tenkte på det samme selv.

Link to comment
Share on other sites

Å slippe inn 4 mål på hjemmebane er i alle tilfeller alarmerende, Wenger MÅ sette ned foten nå og la dette få konsekvenser. Spesielt for eget vedkommende med sine 3 komplett idiotiske bytter. Å ta av Walcott og Van Persie er ren galskap i slike kamper. Selv om du leder så er det ingen grunn til å svekke laget. Poenget med bytter vel heller å styrke laget?!?!? Wenger var dessverre ute og kjøre med byttene sine nok engang,

Vi har sett dette mange ganger før, og vi fikk se det igjen. Vi hadde en tomålsledelse og god kontroll på kampen. Wenger tenker: "Dette resultatet vil jeg bevare" Han tar derfor ut tre offensive spillere og setter inn tre defensive. Vi står da igjen med to semioffensive midtbanespillere i form av Cesc og Diaby, og tre dårlige defensive midtbanespillere. Den eneste offensive spilleren på banen i rødt er Offsidebayor. Ved disse byttene slipper vi scum inn i kampen igjen, og gir dem muligheten til å ta seg inn igjen. I mine øyne er Wenger den ansvarlige for å hive to poeng i klosettskåla, men Almunia og Clichy er svært delaktige.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende forestilling. Almunia hadde jo en fryktelig dag på jobben, men Clichy var også et rotehue i går. Han var slapp i første omgang, men vesentlig bedre i andre omgang, helt til han gjorde den fatale tabben.

 

Syns også det er merkelig at vi nok en gang starter en fotballkamp på den måten vi gjør. Vi virker slappe, uinteresserte og daffe. Noe som resulterer til at Tottenham får styre kampen og tar ledelsen. Virker som om spillerne i kamper hvor de fleste tror Arsenal er super-favoritter så går dette inn i hodet på spillerne og de forventer at ballen bare triller i mål av seg selv hos motstanderen.

 

Det er helt greit at man kan spille uavgjort på hjemmebane innimellom, men ikke når man leder 4-2 og i et øyeblikk virker å ha full kontroll. Når Tottenham reduserte til 4-3 så skjønte jeg hvor dette bar. Det var bare typisk at vi skulle rote det bort. Jeg skjønner heller ikke hvorfor spillerne ikke roer ned spillet. På 4-3 så begynner vi å stresse med å score et femte mål - noe som i og for seg er greit, men ikke hvis man ikke har en konkret angrepsplan. Da er det bedre om man roer det ned, drøyer litt tid og kanskje klarer å skape en supersjanse, i stedet for at alt blir sånn halvveis.

 

Det er snart på tide at spillerne begynner å innse at kamper ikke er over selv om man leder med ett eller to mål. Man er nødt til å jobbe hardt og fortsette i samme spor selv om man leder med to mål - i stedet for å bli arrogante og uforsiktige.

 

Adebayor var en skygge av seg selv i går. Bendter kan godt få sjansen igjen i neste kamp, fordi det virker som om Adebayor passer bedre som superinnbytter nå om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var komikveld for alle andre enn oss (som det snarere var tragikomedie for), mens yidsen må ha opplevd dette som å stå opp fra de døde. Og rent fotballmessig var jo nesten alle målene bisarre og et resultat av tragikomisk forsvarsspill. Dette er jo for så vidt noe yidsen er vant med, men nå legger Arsenal seg sannelig på det samme nivået.

 

For dette var veldedighet fra Arsenal av verste sort, og dessverre en indikasjon på hvorfor Arsenal IKKE vinner ligaen denne sesongen. Og dette handler ikke om at man ikke klarer å slå bunnlaget hjemme - noe som er frustrerende nok i seg selv - men MÅTEN det skjer på. For når man leder med to mål i siste minutt skal det være UMULIG å rote bort poeng på dette nivået (det var det altså ikke for Arsenal..). Særlig når man har hatt et såpass stort spillemessig overtak (med unntak av det første kvarteret), og skapt så mange flere store sjanser enn motstanderne.

 

Som sagt; det er frustrerende å ikke klare å slå bunnlag, å gjøre det på denne måten er direkte provoserende og utilgivelig. Og det mest håpløse er faktisk at vi her snakker om å sløse bort talentet sitt. Å ha et middelmådig talent er på sett og vis en slags lettelse. Da kan ingen klandre deg for at du ikke klarer å nå til topps. Ingen kan kreve mer enn du har kapasitet eller talent til. Men å ikke få ut sitt potensiale på grunn av latskap, mangel på holdninger, mangel på konsentrasjon, og mangel på profesjonalitet, det blir jeg virkelig provosert av. Og det er det Arsenal er i ferd med å gjøre nå. Dette er det mest talentfulle Arsenal-laget jeg har sett i mine snart 39 år som supporter, og desto mer skuffende er det å registrere at de roter seg bort på de "enkle" tingene. Det vanskelige, å SPILLE fotball - i betydningen kombinasjonsspill - er de best på. Å forsvare seg - som tross alt er MYE enklere (det er lettere å ødelegge for andre enn å skape noe selv) kan det se ut som Wenger fullstendig har glemt. Der er de på småguttnivå.

 

Og det handler om mer enn å forsvare seg. Det handler om rutine; evne til å drepe kamper, evne til å hindre at motstanderne i det hele tatt slipper til. Og da er vi direkte tilbake til det vi har kritisert Wenger for så ofte; han har systematisk tappet laget for rutine (selv om det faktisk er slik at det man hadde av rutine i går Almunia-Gallas-Silvestre, var bakover på banen...), og har ikke evnet å skape et lag med den rette balansen. Og Wenger selv viste vel med sine bytter i går at defensive bytter, det mestrer han ikke. DET var jo indirekte årsaken til den bisarre avslutningen; når Arsenal la seg bakpå for å sikre seieren, mistet de momentet, og la alt på et sølvfat for Tottenham. Når skal de lære at de ikke mestrer å spille defensivt, og faktisk ta konsekvensen av det?

 

Og alt dette har jo på sett og vis vært en rød tråd i ALLE årene under Wenger. Selv i de "store" sesongene var jo dette en akilleshæl for Arsenal. Da vant man likevel fordi man var så enormt suverene offensivt, noe som kompenserte for de defensive skakhetene og vel så det. Dit har man enda et stykke å gå i dag, talentet på tross.

 

Og er det da ikke noe lys i tunnellen? Jo da, HVIS man klarer å våkne opp etter denne flausen, og faktisk lære av det, så kan det komme noe godt ut av dette. Dette minner meg faktisk MYE om høsten 2001. Laget spilte bra angrepsfotball, men rotet bort for mange poeng på tilsvarende vis som i går, og kom på etterskudd i forhold til rivalene. Best huskes 2-4 tapet for Charlton (den gangen bunnlag) i månedsskiftet oktober-november 2001, i en kamp Arsenal skapte mer enn 25 STORE sjanser, Charlton hadde fem, og scoret altså på fire av dem. Likheten med gårsdagens kamp er nesten slående... Etter denne leksen våknet laget til liv, og vi husker jo alle vårsesongen 2002, der man på de siste 21 kampene hadde 18 seire og 3 uavgjort, og vant de 13 siste kampene... Kan historien gjenta seg? Det er ihvertfall noe sånt man nå er avhengig av, og det viser vel hvor vanskelig det nå skal bli for Arsenal å vinne ligaen, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Det gjør vondt å erkjenne at vi pr dags dato ikke er gode nok. :(

De fleste av oss ser at laget skriker etter rutine og det var nok en gang mangel på erfaring og inteligens som ble utslagsgivende i avgjørende øyeblikk.

 

Wengers naivitet i forhold til eget materiale er i ferd med å bli komisk. Han må snart forstå at det er nå som gjelder og ikke om to tre eller femten år. Det er bra å jobbe langsiktig men det hjelper fint lite når vi år etter år mister nøkkelspillere som ikke har "tid" til å vente. Laget mangler ikke så mye på å være ett topp lag og nå må Wenger innse at det må investeringer til på veien.

 

Jeg skal være meget fornøyd dersom vi berger fjerdeplassen. Så kan vi heller drømme om heder og ære i en eller annen cup. Er redd også det blir en drøm...

Link to comment
Share on other sites

Det som skjedde i går, minner egentlig ganske mye om kampen mot liverpool i CL, da Wallcott kom med det fantastiske løpet sitt, da greide vi også å rote bort seieren med en gang. Vi trenger en ny forsvars trener og mer erfaring og hodestyrke. Dumt vi ikke henta Adams i sommer, tror han kunne bidratt med mye.

Arsenal forsvaret har ikke vært noe spesielt å skryte av siden Adams og co herjet ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Det som skjedde i går, minner egentlig ganske mye om kampen mot liverpool i CL, da Wallcott kom med det fantastiske løpet sitt, da greide vi også å rote bort seieren med en gang. Vi trenger en ny forsvars trener og mer erfaring og hodestyrke. Dumt vi ikke henta Adams i sommer, tror han kunne bidratt med mye.

Arsenal forsvaret har ikke vært noe spesielt å skryte av siden Adams og co herjet ligaen.

 

forsvaret var jo bra når vi vant serien sist, da vi gikk gjennom en hel sesong uten å tape! vi trenger en forsvarssjef, og akkurat nå føler jeg at vi ikke har noen ordentlig forsvarssjef. Gallas burde egentlig hatt en sånn oppgave, men han er noen ganger duellsvak mot spillere som er gode i lufta.. Vi trenger en konge bak der, så er jeg sikker på at resten av laget føler seg sikre på forsvaret!

Link to comment
Share on other sites

forsvaret var jo bra når vi vant serien sist, da vi gikk gjennom en hel sesong uten å tape!

 

Ja, forsvaret var nok betydelig bedre den gangen enn nå, men hvor bra var egentlig forsvaret i 03/04 sesongen? Som jeg skrev, vi så mye av de samme svakhetene den gangen. Poenget var at laget den gang var så suverene offensivt at det kompenserte for den defensive naiviteten. Der er man ikke i dag.

Link to comment
Share on other sites

Interessant og se hvor mye én spiller kan forandre seg i løpet av 1 mnd sommerferie etter og ha vært en av verdens beste midtbanespillere både i liga og EM. Han har vært en flopp i omtrent hver kamp hittil i år. Hvorfor? HVORFOR?

Fordi han ikke kan spille som han gjorde i fjord. Han har jo MYE mer press på seg bakover!

Link to comment
Share on other sites

Interessant og se hvor mye én spiller kan forandre seg i løpet av 1 mnd sommerferie etter og ha vært en av verdens beste midtbanespillere både i liga og EM. Han har vært en flopp i omtrent hver kamp hittil i år. Hvorfor? HVORFOR?

Fordi han ikke kan spille som han gjorde i fjord. Han har jo MYE mer press på seg bakover!

Akkurat det har de fleste av oss vært redd for og advart for i mange måneder... Når Flamini forsvant fikk fabregas mye mer defansivt ansvar og da blir han ikke like brilijernde forover på banen for det er der han hører hjemme... Desverre så har ikke Wenger sett dette.. Men det kommer jo et overgangsmarked i Januar, der har Wenger muligheten til å gjøre noe han desverre ikke gjorde før sesongen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...