Jump to content

2008.10.29 Tottenham H


Amsen

Recommended Posts

Arsenal - Tottenham

Onsdag 29 oktober 2008

 

 

Ja, da er duket klart for et nytt North-London Derby, og som vi alle vet kan dette gå begge veier.

Vi har hatt taket på Spurs i det siste og jeg håper gutta revansjerer seg etter det tragiske tapet.

Er redd Tottenham får "boost" etter at de ansatte Redknapp.

Men jeg er optimist til denne kampen og satser på en storseier.

 

 

Kampen går på Canal+ sport1 og Canal+ sport HD(?)

Kl: 21.00

Emirates Stadium

 

Arsenal skader/suspensjoner: Eduardo og Rosicky er fortsatt ute

Tottenham skader/suspensjoner: Woodgate(?) og Gilberto/Dawson og Bale(?)

 

 

 

Håper på dette laget:

 

--------------Almunia------------------

Sagna---Gallas-----Toure---Clichy

Walcott---Cesc---Song----Nasri

------------Ade-------Rvp--------

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Ah, endelig! Et nytt Nord-London-derby står for tur! Selv om det alltid er nervepirrende, ser jeg virkelig fram til disse kampene, på onsdag har vi noe å revansjere, Ligacupen i januar.

 

Tottenham ser ut til å ha fått seg et løft etter kampen i dag mot Bolton, og det ligger tydeligvis en Redknapp-effekt i luften. Litt synd, for det betyr at det blir jevnt på Emirates, hvor Tottenham har en veldig god mulighet til å stjele alle poengene.

 

Når det gjelder oss, var vi gode i dag mot West Ham, men man må trekke ned litt, etter dårlige prestasjoner fra blant annet Cesc Fabregas og Mikäel Silvestre. I denne kampen må laget være 100% konsentrert, ellers vil det gå skjeis (?). Jeg håper Wenger velger å sette ut Silvestre til denne kampen, Djourou inn for ham, syntes Eboue skal få fortsette på backen, og så kan Sagna komme inn i sluttminuttene som i dag. Det begynner dessuten å bli et luksusproblem på topp. Adebayor, Bendtner og van Persie viste så absolutt i dag at alle tre innehaver kvaliteter, blir spennende å se hvem Wenger velger her. Jeg håper det blir Adebayor og Bendtner, men de passer dessverre ikke godt i lag, håper på dette laget:

 

Almunia

Eboue - Djourou - Gallas - Clichy

Denilson - Song

Fabregas

van Persie - Adebayor - Bendtner

 

  • Kan si med engang at jeg tviler på dette laget!
  • Djourou inn på laget for å markere Parlyochenko (?)
  • Denilson og Song tar seg av Jenas og Modric
  • van Persie og Bendtner i litt brede posisjoner
  • Fabregas som støtte til Adebayor, skal slå mange passninger i bakrom, vP og dansken vil frigjøre rom for Ade
  • Er nervøs, er som vanlig pessimist, 0-2 Tottenham

God kamp alle sammen! Og: COME ON YOU GUNNERS! <3

Link to comment
Share on other sites

Under denne kampen sitter jeg ringside på Emirates! ;) :D Det må bare bli utrolig morro..

 

Har et spørsmål som vel egentlig ikke hører hjemme i tråden, men fant ingen tråd i spørre i så tok kamptråden.. Noen som har link til ei side med de mest ''brukte'' kampsangene? Altså på under kamp! :D Greit å lære seg tekst på en del av sangene så man kan henge seg på :)

 

PS: Mange andre norske goonere som skal over!?? :D B)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har link til ei side med de mest ''brukte'' kampsangene? Altså på under kamp! :D Greit å lære seg tekst på en del av sangene så man kan henge seg på :)

http://www.fanchants.com/football-team/arsenal/

 

Dette er nok den beste siden for Arsenalsanger, hvor du til og med kan høre over 50 av dem. Kan også legge til at det er jeg som har lagt inn de fleste sangene her! :D

 

Så for å gjøre Arsene fornøyd, stem i og syng! Stemningen blir nok god mot Spurs, men generelt sett er dette et stort problem på Ashburton. Så lær deg så mange sanger som mulig, du har ingenting å tape! ;)

 

Ellers gleder jeg meg sykt til denne kampen, og personlig ville det blitt en drøm oppfylt, om jeg kunne få sett kanskje det største lokalderbyet i England, live på balløya.

 

Men men, dette er årets kamp, uten tvil! Arsenal - Proud of North London.

Link to comment
Share on other sites

Kongsberg/heistadmoen.

 

Jeg er på Heimevernskurs denne og neste uke. Spørsmålet er hvor er det muligheter til å se kamp i nevnte område? Det skal brenne kaldt i helvete om jeg skal gå glipp av kampen mot tottentottene, vil heller ikke gå glipp av kampen mot Stoke.

 

Takker!

Link to comment
Share on other sites

Ser mange som mener denne kampen kan gå alle veier pga derbyoppgjør. Men da halve tottenham laget er nytt ser jeg ikke helt hvordan de kan gå inn med derby innstillingen de tidligere har gjort. Vi skal kunne ta denne kampen, og det gjør vi.

Link to comment
Share on other sites

Dette er blir nok utvilsomt et av årets største høydepunkt. Arsenal - Tottenham, et sikkelig London-derby. Denne kampen må jeg definitivt se. Gleder meg så utrolig mye. Tottenham er som oftest vanskelig å slå, men på en god dag kan vi fort vinne med noen mål, men da må alt klaffe. Redknapp er en meget rutinert herremann som jeg frykter, han kan fort finne på noe lurt her. Resultatet vil jeg ikke tippe. Håper på dette laget: (men tror på LordTerm sin oppstilling)

 

Almunia

Eboue - Djourou - Toure - Clichy

Fabregas - Song - Nasri

Walcott - Adebayor - van Persie

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Under denne kampen sitter jeg ringside på Emirates! :D :D Det må bare bli utrolig morro..

 

Har et spørsmål som vel egentlig ikke hører hjemme i tråden, men fant ingen tråd i spørre i så tok kamptråden.. Noen som har link til ei side med de mest ''brukte'' kampsangene? Altså på under kamp! :P Greit å lære seg tekst på en del av sangene så man kan henge seg på :)

 

PS: Mange andre norske goonere som skal over!?? :D B)

Stand up,if you hate tottenham !

Link to comment
Share on other sites

Nå er vi høyt oppe etter 2-0 over West Ham og blir nok for små på Emirates på onsdag. Tipper 2-0 til Tottenham, etter at vi har jogga oss igjennom kampen og blitt kontra i senk. Skål.

Ja det var skikkelig team spirit opp mot vårt største hat-oppgjør.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli spennende.

 

Ser for meg følgende lag.

 

Almunia

Sagna - Gallas - Toure - Clichy

Walcott - Song - Fabregas - Eboue

V Persie - Adebayor

 

Vi får minimum 2 mål.

håper på det laget jeg også. Nasri er ikke i form og må benkes. Bendtner og RvP får slåss om plassen ved siden av Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er det duket for et nytt derby mellom den stadig voksende storebroren og den definitive lilleboren i Nord-London! Kun seier er godt nok og jeg forventer full tenning selv om vi møter ligaens så langt desidert svakeste lag. Man må forvente at et revansjesugent Spurs med ny manager og ny giv kommer til å gi 110% på onsdag. Forhåpentligvis går Spurs offensivt og ambisiøst ut fra første berøring. Det kan gi oss muligheten til å bruke det rommet et alltid like gavmildt spurve-forsvar etterlater seg. Vi er som kjent best da vi møter angripende lag og det er mye derfor at vi har sanket så jevnt med poeng fra naboen de senere årene, for Spurs har faktisk angrepet oss stort sett hver gang. Nå sitter det imidlertid en gammel ringrev med taktisk kløkt og ikke minst masse erfaring fra oppgjør mot Arsenal i Tottenhams ettertraktede managerstol. Harry Redknapp er en slu gammel rev og jeg blir ikke overrasket om vi ser et mer forsiktig og tålmodig Spurs på Emirates onsdag. De er gode på overganger og har spillere som Lennon og Modric til å sette i gang angrepene sine. Derfor veldig viktig at vi har hurtighet i fireren bak hvis kampbildet blir som jeg forventer.

 

Tottenhams svakheter er allikevel så mange at jeg neppe tror Harry klarer å snu skuta så kraftig at de tar poeng mot oss i vår egen storstue. Til det er vi for gode offensivt og Spurs for svake defensivt. Det høres veldig enkelt ut, men det er et udiskutabelt faktum. Om ikke fotballgudene slår seg helt vrange mener jeg derfor at vi i dagens situasjon bør putte minst tre baller bak den emosjonelle Spurs-keeperen og jeg har ekstremt vanskelig for å se at Bent og co putter mer enn 1 bak Manuel. Tottenham står tross alt uten seier på fremmed gress så langt, selv om det i rettferdighetens navn må nevnes at de tok med seg ett poeng fra brua.

 

Da det gjelder laget så håper jeg at Sagna er tilbake fra start. På midtstopperplass så både tror og håper jeg at vi starter med de samme to som mot WestHam. De to franskmennene så ut til å fungere godt sammen og da må vi dyrke det samarbeidet. Vi MÅ ha et patent midtforsvar om vi skal henge med i toppen og selv om det betyr at vi må vrake Arsenals mest sympatiske spiller, Kolo, så må det bare gjøres. Silvestre gir Gallas trygghet til å bidra mer offensivt og han rydder rutinert opp i luftrommet. I tillegg er han rolig og god med ballen i beina og i motsetning til Kolo så måker han ikke ballen uadressert da han vinner ballen.

Song gjorde en god figur mot Hammers og bør få muligheten igjen sentralt, selv om jeg er noget kritisk til vår kamerunske venn. Synes han virker generelt sett lite bevegelig og tidvis ukonsentrert. Men han er kanskje pr. dags dato vårt beste alternativ i rollen ved siden av Cesc, iallefall hvis vi skal få maksimalt utbytte av Fabregas` offensive kvaliteter. Denilson og Diaby blir begge for offensive og gjør at den eminente spanjol må ta unødvendig defensivt ansvar som igjen hindrer han offensivt. På høyrekant håper jeg Theo starter. Tottenhams venstreside defensivt har fremstått direkte pinlig og her kan TW14 virkelig komme til sin rett.

På motsatt side bør Diaby starte. Han var usedvanlig sprek i Istanbul og jeg gleder meg rett og slett til fortsettelsen. Teknikken og steget hans er en fryd for øyet.

Nasri har hatt et par kamper under pari og bør hviles, til tross for at han da ikke kan begynne å ta opp arven etter Bobby med å score mot erkerivalen.

På topp starter nok Ade og RvP. Smarbeidet de to i mellom kunne vært bedre, men matching sammen er beste medisin.

 

 

 

Almunia

 

Sagna- Gallas- Silvestre- Clichy

 

Theo- Fabregas- Song- Diaby

 

RvP- Ade

 

 

 

Tipper 4-1

Link to comment
Share on other sites

Et av sesongens høydepunkt står for døren og klubbene befinner seg som vanlig på hver sin ende av tabellen. Arsenal har for tiden klart å vinne de siste kampene men gjerne ikke like overbevisende hver gang, og minnene om Fulham, Sunderland og Hull ligger enda i minnet.

 

Tottenham på siden side har hatt klubbens verste sesong start og befinner seg på sisteplass i Premiere League. Juande Ramos fikk lørdag kveld fyken sammen med hele hans støtteapperat noe som tyder på desperasjon innad i klubben og hos styre. De har dog vert kjappe med å finne en erstatter, og det kan vise seg å være en god innvestering ettersom det Harry Redknapp har gjort med Portsmouth ikke er å stikke under en stol. Er forresten meget fornøyd med at en viss legende er blitt blivende igjen i havnebyen, enn så lenge. Trenerskiftet viste seg å ha umiddelbar effekt og tottenham fikk sesongens første seier hjemme mot Bolton. Det er ennå tidlig å si om noe Redknapp-effekt er på gang men det er vel ofte slik at ny trener gir ny giv innenfor spillergruppen og dette er noe de fleste Arsenalsupportere er oppmerksomme og gjerne litt nervøse over.

 

Kampen på Emirates onsdag kveld har alle forutsetninger til å bli en klassiker, slik som forsåvidt alle Nord-London derbyer har men forventer dog seier med Wengers plettfrie statistikk mot yidsa, og hvis Adebayor starter, håper jeg inderlig at han fortsetter i tro Robert Pires stil og skårer mot våre nokså vemmelige naboer.

 

Har uansett en eventuell redningsplan hvis det mot all formodning ikke skulle gå veien: Drikke seg til man ikke kjenne høyra fra venstra :lol:

 

 

Håper forresten på dette laget:

Almunia

Eboue - Toure - Djorou - Clichy

Walcott - Fab - Denilson - Nasri

RVP - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen gleder jeg meg virkelig til. Her kan vi være virkelig opptimistiske for Arsenal kommer til levere festfotball.:lol:

 

Etter denne kampen kommer Tottenham til å ligge enda mer på bunn av tabellen og med enda dårligere målforskjell. Satser på 3-0 til Arsenal og Adebayor kommer til å score for det gjør han alltid på spurs :P

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp der jeg ikke tør spå resultatet.

 

Logisk sett så skulle vi vinne denne kampen lett, vi er i utgangspunktet et meget bedre lag, men i slike lokaloppgjør (les:hatkamper) finnes det ingen logikk.

 

Så når jeg setter meg foran tv'en onsdag kveld så blir det neglebiting i stor skala, og selv en innbarka ateist som meg kommer til å sende et par bønner til høyere makter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...