Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Han løper utrettelig, det skal han ha. Men manglende samspill med enkelte/manglende rutine fører til at han også løper mye i veien. Men innsatsen er der, og da kommer resten med tiden.

 

joda, innsatsen og innstillingen er der. Talentet likeså. Men han roter det litt for mye til for seg. For dårlige pasninger og samspill som du er inne på, men det største problemet er temposkifte. Han løper hele tiden men nesten i samme fart hele tiden, og holder fpr lenge på ballen. Han bremser derfor overgangsspillet, som jeg var inne på i kamptråden fra i går. Men for all del, han viser i glimt hvilket talent han har. Det handler om å ta de riktige grepene for å ta det siste steget. Kanskje moden for et par kamper på reservelaget?

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Uten sammenligning forøvrig, for Ramsey har det nødvendige talentet - tror jeg, men dette blir litt som med Almunia diskusjonen. Nei, han er ikke så ille. Han er en fin fyr. Han gjør alltid sitt beste. Sånn er det med Ramsey også. Han er ikke (ennå i alle fall) på det nivået som trengs for at vi skal vere i stand til å være seriøse utfordrere til de beste lagene. Forhåpentligvis kan vi ta rotta på Spurs og/eller Chelsea etterhvert, men Ramsey versus van der Vaart/Modric/Lampard? Der ligger lista og Ramsey river på alle forsøk. Det er bare et faktum. Han går nå læretiden sin, litt som Szczesny, men utdannelsen betales i tapte poeng. Szczesny har en stor mulighet til å bestå eksamen, Ramsey henger i øyeblikket litt etter. Forhåpentligvis klarer han å heve seg til å ta det siste kneppet. For hans del kan kanskje det vere å konsentrere seg om å vere Aaron Ramsey og ikke Cesc Fabregas. Vet ikke om det er noe i det, men bare en følelse jeg har.

Link to comment
Share on other sites

 

joda, innsatsen og innstillingen er der. Talentet likeså. Men han roter det litt for mye til for seg. For dårlige pasninger og samspill som du er inne på, men det største problemet er temposkifte. Han løper hele tiden men nesten i samme fart hele tiden, og holder fpr lenge på ballen. Han bremser derfor overgangsspillet, som jeg var inne på i kamptråden fra i går. Men for all del, han viser i glimt hvilket talent han har. Det handler om å ta de riktige grepene for å ta det siste steget. Kanskje moden for et par kamper på reservelaget?

Ja han holder lenge på ballen, men det syns jeg delvis skyldes dårlige bevegelser fra kantene. Mot Chelsea borte storspilte Walcott og har alltid på løp noe som gjorde jobben enklere for Ramsey. Kampen på brua var vel årsbeste av Ramsey, og den pasningen til Gervinho i forkant av 1-1 målet ville selv Xavi vært stolt av. Men det henger mye sammen med samspill. Når gutten får et par sesonger til på baken, er jeg sikker på at han vil være i stand til å i større grad prege kamper på egenhånd, samt gjøre de riktige valgene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bombesikker på at Ramsey blir en klassespiller. Han hadde en dårlig kamp igår, og har hadd flere av de i sesongen, men han har også vist seg fra et nivå der ikke mange andre ligger. Som mot Chelsea. Matching er viktig for spillere som Ramsey, og det får han for tiden. Neste sesong tror jeg vi har en knallgod Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

De som spiller/har spilt fotball før vet hvordan det er å spille to jamper hver uke. Ramsey er en klassespiller og undervurdert. Han er allerede kaptein for landslaget, tatt alder i betraktning, og er en spiller for fremtiden.

 

Det er han og det kan han bli, men kampene går i nåtid. Vi tror vel alle at det er en god investering som vi vil få tilbakebetalt i mangfold.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Aaron Ramsey pdd. er en klassespiller så er fanken meg kriteriet for å være en klassespiller forbanna lav. At han kan bli god og faktisk meget god i fremtiden har jeg utrolig stor tro på, men pdd. er han ikke god nok til å være annet enn en innbytter for Arsenal eller backup mtp. rotasjon o.l.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Her er jeg helt på bølgelengde med StefanB.

 

Ramsey har mye å lære, før han burde bli omtalt som en klassespiller. De taktiske ferdighetene er langt ifra i ypperste klasse, og er kanskje Ramsey sin værste fiende.

 

Når skal ballen gå videre?

Hvilket rom burde han oppsøke i neste trekk, både med og uten ball?

Posisjonering både offensivt og defensivt, kan også til dels være veldig rotete.

 

Men; Ramsey er en spennende spiller for fremtiden. Blir 21år i jula, og har mange år foran seg til å modnes i den taktiske delen av spillet. Jeg tror at han har fått for stort ansvar i skadefraværet til Jack og andre midtbanespillere. Ramsey er pr.d.d ikke god nok (moden nok.....), til å spille så mye for et lag som skal sloss om gull og ære. Det blir litt for ofte helt ok, uten at han løfter opp til det nivået som vi faktisk må ha.

Ser absolutt en stor sentral midtbane med både Jack og Ramsey på banen samtidig i fremtiden, men da må de (spesielt sistnevnte) ta noen skritt de neste 2-3 sesongene. Ramsey har blitt en yndling pga skaden og fordi han virker som en kjernekar, og har kanskje sluppet unna mye "kritikk" i sitt spill pga dette.

 

Vi kunne hatt en fantastisk trio på sentral midtbane med Song, Arteta, og Fabregas, om ting hadde vært gjort litt annerledes fra Wenger sin side. Sukk...... Men, den sjansen er forbi.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Noe å tenke på i disse tider hvor vi ikke har noen friske backer?

 

Aaron Ramsey: a viable full-back option?

 

As Arsenal chased the winner, they dropped Aaron Ramsey into full-back. His first contribution after his immediate arrival was to drive at the Wolves defence, nearly putting in Robin van Persie. He was later playing at right-back and was able to provide the passes and drive Johan Djourou was not. Certainly this was against backs-to-the-walls opposition therefore Wolves were unable to test his defensive game but with wing-backs being an important part of Arsenal’s play, perhaps is not such a far-right option.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette med å evt dra Ramsey inn som back, er en gambling som neppe gir god odds mot gode lag. Mot lag som er gode på overganger, gode til å føre kamper med godt vingspill og mye kvalitet offensivt, og som har god bevegelse på den offensive delen av spillet, så frykter jeg at Ramsey kan bli et offer. Ikke bare mann mot mann, men også ved possisjonering, og organisering. ("offside-felle"/bakrom)

Av en merkelig grunn, så kan det virke som om Wenger nesten er besatt av å bruke spillere i uvante posisjoner ved skader. Så; det ville kanskje ikke være noe sjokk, om Ramsey ble puttet inn på backplass.

 

Om det skulle vise seg, at våre back-skader ikke kommer tilbake kjapt (sjansen er vel...bugg bugg); så kan dette være et nøkkelpunkt for vår del frem mot sommeren på en negativ måte. Vi kan bli veldig sårbare på disse to posisjonene i forsvar, og dette vil sikkert bli utnyttet.

Når man begynner å få en defensiv trygghet i laget, så er det vel typisk at dette skal gambles bort.

 

Muligens kunne Ramsey vært helt ok som back i en hjemmekamp mot et lag som Wolves, men hvor mange slike kamper er det frem mot sommeren? Hva med de andre vanskelige bortekampene, og ikke minst toppkampene på Emirates?

 

Nei; Ramsey får fortsette å lære seg midtbanelivet, for det er mye igjen å lære der.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/ramsey-expect-more-from-me-in-2012

 

Ramsey mener vi skal forvente mere i 2012, noe jeg er enig i. Tror han kommer til å ta steg neste år. Ser dere diskuterer Ramsey på backen, noe jeg mener bør være helt 100% uaktuelt. Han er ingen forsvarspiller, og skal heller ikke missbrukes der. Kommer ikke til å være noe fordel for laget heller.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey spilte støtt og stadig høyreback for Cardiff, men hvis høyreback krisen fortsetter etter at Wilshere er tilbake så burde Wenger se ann muligheten for å spille Ramsey på høyrebacken mot antatt svakere lag. Forhåpentligvis blir det ikke en realitet :P

Link to comment
Share on other sites

Husker Flamini spilte mye venstreback i 2005/2006-sesongen og klarte seg fint der. Ganske utrolig at man kom seg til en CL-finale med Senderos og Flamini som viktige brikker i forsvaret.

 

Uansett, Ramsey bør holde på midtbanen og tror neppe Wenger kommer til å sende han på backen med mindre det er virkelig krisetilstand og Sagna, Jenkinson, Djouruo, Koscielny, Coquelin og Yennaris er alle skadet...

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

 

I tillegg så slapp vi vel omtrent ikkje inn mål..?|

Vi satte vel ny rekord, ja. Slapp ikke inn mål i hverken åttendelsfinalen, kvarten eller semien. I tillegg hadde vi Eboue i forsvarsrekka, sammen med Senderos og Flamini. Han var riktignok god på den tiden, men det er fortsatt Eboue. :P

Link to comment
Share on other sites

Vi satte vel ny rekord, ja. Slapp ikke inn mål i hverken åttendelsfinalen, kvarten eller semien. I tillegg hadde vi Eboue i forsvarsrekka, sammen med Senderos og Flamini. Han var riktignok god på den tiden, men det er fortsatt Eboue. :P

Og Flamini var jo kjempeflink. Reiv og sleit og vant dueller.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er en av de beste duellspillerne jeg har sett i Arsenal. Synd han dro til Milan. En av de største feilene Wenger har gjort var å slippe Flamini, Gilberto og ikke minst Diarra over et så kort tidsrom. Hadde vi beholdt Flamini og Diarra lengre enn vi gjorde ville vi vært et langt bedre lag i dag. Spesielt ergelig er det at de forlot klubben og spillere som Denilson fikk overta.

Link to comment
Share on other sites

At Diarra fikk dra etter bare 5 måneder er fortsatt et mysterium. Det er greit at han ville ha spilletid men å selge han etter så kort tid var et uforståelig trekk. Han måtte ha gjort noe med bikkja til Wenger for å forsvinne så kjapt. Gilberto dro også et år for tidlig, han kunne lett prestert et år eller to til. Stor, stor spiller og kraftig undervurdert i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter kampen i går kan man trygt slå fast at Ramsey ikke mestrer box-til-box-rollen på midtbanen, men at han må spille i "Fabregas' posisjon". Han klarer ikke å orientere seg raskt nok og er veldig usikker med ballen under press. Var litt stygt gjort av Wenger å plassere han der, men var veldig få løsninger når ikke Arteta var tilgjengelig. Kunne kanskje brukt Rosicky der, men...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ramsey scores v Utd, Bin Laden dies.

Ramsey v Spurs, Steve Jobs dies.

Ramsey v Marseille, Gaddafi dies.

Ramsey v Sunderland, Whitney Houston dies.

 

btw: when he broke his leg, there was an 8.8 earthquake in Chile

 

Temmelig spooky.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...