Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nydelig kamp av Ramsey i dag. Bortsett fra en tidlig takling på Noble så gjorde han praktisk talt alt rett. Viste frem pasningsfoten og fotballhodet i kveld syntes jeg.

Et teit balltap hvor han prøver å slå en umulig gjennombruddspasning eller så spilte han Xavi-esque i dag.

Link to comment
Share on other sites

Å ha en midtbanespiller som faktisk går inn i taklinger i stedet for å trekke seg unna og løpe ved siden er vesentlig, og der var Ramsey god i dag. Virket mye tryggere på arbeidsoppgavene sine nå som den mest defensive på midten, i forhold til når han har spilt sammen med Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Et teit balltap hvor han prøver å slå en umulig gjennombruddspasning eller så spilte han Xavi-esque i dag.

 

Sant. Glemte den. Ellers var han meget god.

 

Å ha en midtbanespiller som faktisk går inn i taklinger i stedet for å trekke seg unna og løpe ved siden er vesentlig, og der var Ramsey god i dag. Virket mye tryggere på arbeidsoppgavene sine nå som den mest defensive på midten, i forhold til når han har spilt sammen med Arteta.

 

Minnet mye om Carrick i dag for å være ærlig. Ikke bare nummeret bakpå ryggen som minnet om United sin midtbanemann. :P

Link to comment
Share on other sites

Nok engang spiller Ramsey en meget god kamp. Det som overrasker meg med hans prestasjoner i kveld er hans defensive arbeid, som han tidligere, med god grunn, har fått mye kritikk for. Har alltid sett for meg Ramsey som en spiller i en langt mer offensiv rolle, men han viser tegn i dag på at han fort kan få en lys framtid dypere i banen. En Ray Parlour type på gang her?

Link to comment
Share on other sites

Som deg Hedly så ble jeg meget overrasket over det defensive arbeidet til Ramsey i dag (går) da det har vært mitt hovedpunkt av kritikk den siste tiden, men i dag var han rett og slett strålende fremover og bakover.

 

Det som nå er typisk er at han droppes mot Liverpool etter en såpass god kamp som det her. Diaby kommer garantert til å spille og hvis Arteta er tilbake så kommer han jo garantert til å gå rett inn i laget dessverre.

 

Håper Ramsey får et par kamper i samme posisjon på rappen nå. Diaby er klart best som boks-til-boks.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt hvorfor han skulle droppes mot Liverpool, nei. Men Diaby vil nok komme til å spille uansett.

 

Ser for meg noe ala dette:

Diaby - Ramsey

Walcott - Wilshere - Cazorla

 

Tror en slik midtbane ville fungert strålende mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt hvorfor han skulle droppes mot Liverpool, nei. Men Diaby vil nok komme til å spille uansett.

 

Ser for meg noe ala dette:

Diaby - Ramsey

Walcott - Wilshere - Cazorla

 

Tror en slik midtbane ville fungert strålende mot Liverpool.

 

Ingen Podolski????

Link to comment
Share on other sites

Ramsey ser ut til å finne tilbake til steget og timingen som gjorde ham spesiell før skaden. Da sitter pass, taklinger og posisjonering på en helt annen måte. Ramsey bør spille lørdag, Diaby mot 'pool. Sistnevnte har en fin evne til å rive midtbanen til de røde i filler helt på egenhånd

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mange ganger kritisert Ramsey, og vært meget frustrert over waliseren. Men jeg må si at gutten var et fantastisk skue i gårsdagens kamp. Jeg har sett kampen i reprise, og fulgt med på ramsey (så godt det lar seg gjøre...) - og han har 3 nøkkelprestasjoner gjennom gårsdagens kamp

 

1. Utrolig arbeidsmoral (det har han strengt tatt alltid hatt)

2. Enda mere "sharpness" fysisk - noe som RP7 også sier gjør at pass, taklinger og posisjonering sitter mye mye bedre

3. Utrolig ballsikker

 

Han har dog et par pasningsfeil, og en av dem var ganske stygg, men hvem har ikke det i løpet av 90 minutter?

 

rett og slett en "extraordinary" prestasjon av den unge waliseren. Jeg håper han fortsetter med dette nivået. Kanskje han faktisk er løsningen vår i mellomleddet? Jeg sier ikke at det er saken nå - han må vise det samme mot bedre motstand først, men jeg likte virkelig det jeg så.

 

Det som gjorde at jeg også fikk et enormt smil under denne kampen er

 

Gibbs - Ramsey - Wilshere - Walcott

 

4 unge britiske spillere, som alle leverte flotte prestasjoner i går. BRITISKE gutter! Og i tillegg kom Ox innpå som jeg håper skal ta flere steg i den kommende tiden.

 

Veldig veldig morsomt. (Nei jeg er ikke syk... men akkurat de nevnte ting burde få etthvert arsenal-hjerte til å dunke noen ganger ekstra. Jeg er fortsatt kritisk til enkelte elementer...)

Link to comment
Share on other sites

 

Ingen Podolski????

 

Skulle til å skrive at jeg ønsker han helt på topp mot Liverpool, men følte at jeg da kom til å spore diskusjonen veldig av. Giroud er god han, når vi får til å komme til mange innlegg og rommene er store. Tror Liverpool kommer til å gjøre det veldig vanskelig for kjekkasen vår, men med en mer eksplosiv og bedre avslutter på topp så tror jeg det vil skape store problemer for forsvaret til Liverpool.

 

Nok om det her, dette får vi ta opp når en kamptråd kommer på plass!;)

Link to comment
Share on other sites

Håper Poldi fortsetter på kant, merket i går den enorme forskjellen på avleveringer og kloke pasninger fra han og Walcott. Walcott er god for tiden, men gjør mange ekstremt feile pasningsfeil, som kunne gitt Cazorla alene ett par mål igår.

 

Han har vår beste innleggsfot etter min mening, og passer utmerket på kanten, men mot bedre motstand så forsvinner Poldi ut av kampene når han spiller på kanten. Han blir veldig isolert og begynner ofte å trekke seg innover i banen for å involvere seg, noe som ofte ender med balltap, siden ingen holder bredde. Da vil det nok fungere bedre med at Santi kan trekke innover ettersom han er langt bedre med ball enn Podolski.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En "liten" Ramsey video. Ikke alltid den beste kvaliteten på videoen, men en artig skue.

 

http://www.youtube.com/watch?v=tF3sXZHZXKo

 

Når det gjelder Ramsey så syntes jeg denne sesongen (særlig de par siste månedene) at han endelig har begynt å komme seg tilbake til det nivået som han holdt før skaden. Har hele veien sagt at potensialet var der, men at han var milevis unna. Nå derimot syntes jeg han bare er mil unna å nærme seg et høyt nivå. Pasningsspillet hans har forbedret seg og attpåtil har han blitt bedre på det taktiske. Tøffheten og energien hans kan også vise seg å være uvurderlig etterhvert. Han mangler fortsatt litt på enkelte avgjørelser både fremover og bakover, men i mine øyne så er han på enkelte områder allerede foran Arteta og har det "lille ekstra" som spanjolen ikke har. Nemlig litt fart og uforutsigbarhet.

 

I mine øyne så trenger han nå å spille så mye han kan mens den gode formen holder seg. Akkurat som Wilshere så er det visse ting som trenger å forbedre seg, men dette kommer kun ved hjelp av spilletid. En utenkelig tanke på starten av sesongen for min del, men jeg mener at Arteta burde droppes til benken for Ramsey så lenge han presterer. Han er omtrent på samme nivå generelt sett som spanjolen, men "taket" hans er langt langt høyere.

Link to comment
Share on other sites

Han mangler fortsatt litt på enkelte avgjørelser både fremover og bakover, men i mine øyne så er han på enkelte områder allerede foran Arteta og har det "lille ekstra" som spanjolen ikke har. Nemlig litt fart og uforutsigbarhet.

 

I mine øyne så trenger han nå å spille så mye han kan mens den gode formen holder seg. Akkurat som Wilshere så er det visse ting som trenger å forbedre seg, men dette kommer kun ved hjelp av spilletid. En utenkelig tanke på starten av sesongen for min del, men jeg mener at Arteta burde droppes til benken for Ramsey så lenge han presterer. Han er omtrent på samme nivå generelt sett som spanjolen, men "taket" hans er langt langt høyere.

Spørsmålet er om fart og uforutsigbarhet slår mer klokskap, rutine, pasningssikkerhet og disiplin. Personlig mener jeg de bør spille sammen og at vi kan dytte Cazorla på kant og bruke Wilshere sentralt.

 

Edit: Liker forøvrig at forumet plutselig har fått opp blikket for Aaron for når jeg sa han har vært bra i hele sesongen fikk jeg kritikk av nesten samtlige her fordi "han ikke var god nok", vært skarp hele sesongen uansett hvor han har spilt. Fremtiden hans er nok som en slags indreløper.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

The renaissance of Aaron Ramsey

 

aaron_ramsey_and_arsenal_celebrate_26037.jpg

 

Benjamin Blake looks at the return to form of Arsenal midfielder Aaron Ramsey.

 

In June 2008, Arsenal captured the most coveted young talent in Britain for just under £5m from Cardiff City. Aaron Ramsey was being hailed as the future of Welsh football having made his Championship debut aged just 16 years 124 days.

 

After an impressive display in the FA Cup final against Portsmouth at 17 years of age, he moved to London where made a bright start, quickly becoming a fan favourite. Despite not starting regularly, it was clear to see why Arsene Wenger had pulled out all the stops to ensure he chose them over Manchester United. In his second full season in the Premier League, “Rambo” was forcing his way into the first team on a regular basis Gunners fans were starting to see a player that would undoubtedly go on and become one of the world's finest midfielders.

 

He was scoring goals, pulling the strings from midfield and making fans wonder how much Cesc Fabregas would be missed if he were to join Barcelona the next summer.

 

Everybody knows of the fateful day at the Britannia and everybody knows of his Ramsey's struggles since. Arsene Wenger came out and said that there would be no long-term restrictions physically or mentally and that his young welsh protégé would return to his previous level.

 

Unfortunately for him, another gifted youngster by the name of Jack Wilshere had become a fixture in the first team squad and limited Ramsey's inclusion. Loan spells at Cardiff and Nottingham Forest were meant to provide Ramsey with a platform to build up his fitness and confidence, but just over two years on, we still haven't seen Ramsey push on to what we all know he could have been.

 

It is hard to say exactly why Ramsey has struggled to regain top form as there are many reasons, but none definitive. Of course, a severe leg break is tough to recover from, but physically, Ramsey has been in peak physical shape for the majority of the last two seasons. Perhaps psychologically he has yet to completely recover from the blow by Ryan Shawcross, and although he will be the only one who can answer that question, it would appear not, considering his tenacity in the challenge during recent matches.

 

He was arguably overused last season, more out of necessity than anything else after the departures of Fabregas and Samir Nasri. He started last season brightly in an advanced midfield role, but sometimes he looked a little out of place so far up the pitch, dawdling on the ball too often and picking the wrong pass on occasion.

His goalscoring touch had also seemed to have evaded him and by mid-season he had already played 30 games in what was truly his first full season in the Premier League. This led to fatigue and in turn a loss of confidence, with the Emirates faithful keen to see him taken out of the side. And it has taken him the best part of a calendar year to regain his place as a regular starter.

 

Arsene Wenger's purchase and deployment of Santi Cazorla in the hole behind a striker meant Ramsey wasn't going to be first choice from the start of the current season.

 

Pair that with the fact Jack Wilshere has been used in a more advanced role during the campaign and it appears Ramsey is the odd man out. To accommodate Ramsey, he was shifted to the right wing position more often than not, which didn't play to his strengths, or to the fans enjoyment for that matter.

 

However, in January, following an injury to Mikel Arteta, Ramsey was called upon to play in an anchor man role in front of the back four, an unfamiliar position for the Welshman. Ramsey went on record to say that Wenger had had words with him before the game, explaining exactly what was required of him: discipline, simplicity and intelligence.

 

And while it's difficult to argue that Ramsey flourished in the Spaniard's role, it took Ramsey out of the firing line for fans and media alike due to the fact that he wasn't expected to contribute greatly to the attacking play. He could simply go about his business and do what was asked of him.

 

Playing in a deeper midfield position and taking on more defensive responsibility has brought about, amongst others, two major changes in Ramsey's game. The first is that Ramsey has become more responsible with the ball at his feet. Before his big injury, Ramsey was extremely effective receiving, turning and playing the ball quickly.

 

Rarely did he take more than three or four touches in the ball before passing. Last season and for much of this season, Arsenal fans had grown accustomed to him stepping on the ball and slowing play down or missing the opportunity to make the right pass because he took one too many touches. During his current run in the first team, it has been evident that Ramsey has played a much more simple game. He has distributed the ball much quicker and is often picking the right pass.

 

Ensuring he doesn't give the ball away cheaply is one of the primary responsibilities as one of the two holding midfield players and something he has achieved with aplomb recently. Playing in this manner has lifted the burden of being a creative force, allowing other, more accomplished players like Cazorla, Wilshere and Rosicky to do that job. Getting Ramsey back to performing the basics is Wenger's way of taking Ramsey out of the spotlight and letting him develop to greater effect.

 

The second improvement in Ramsey's game is his defensive nous. Starting at the Allianz Arena ahead of the likes of Diaby and Coquelin exemplified the trust Wenger now places in Ramsey to stifle attacks as well as start them. Since his deployment in the anchor role of midfield, Ramsey has kept the positional awareness and discipline off the ball in his play.

 

He has never been one to shy away from a tackle and has a very good footballing brain, but up until recently he has never been forced to take responsibility on the defensive side. Now that he occupies greater responsibility, his impressive stamina and ability to press the ball can be complimented and taken advantage of by being in the right positions at the right time. In Munich against the Bavarians, Ramsey made more interceptions than any other player on the pitch.

 

His improvement on the defensive side of his game and greater care with the ball has enabled him to also become more involved in the entire game. In the 4-1 victory over Reading, Ramsey was consistently moving into little pockets of space in more advanced areas of the pitch. The difference between the Reading game and perhaps sometime toward the beginning of the season is that Ramsey was decisive and effective with the ball.

 

He completed 78 of 85 passes with 37 coming inside the Reading third of the pitch and led both teams with 4 key passes. What's more is that when he did venture forward, he was in position to regain the shape of the team were the move to break down, shown by a match-leading 6 interceptions.

 

I for one am one of Ramsey's biggest fans and it pains me to hear fellow Arsenal supporters giving him a share of stick, deservingly or not. It seems strange that for a player with so much potential and under the tutelage of Arsene Wenger that Ramsey is not further along in his development than he currently is.

You only have to look back to his performance for the Wales U21 at 17 years of age team against England, where he ripped the English midfield apart until a tactical replacement of Lee Cattermole after just 31 minutes, to see the devastating potential this young man possesses.

 

But in recent weeks Ramsey has put in some extremely mature performances and it seems he is starting to build on a more structured approach to matches. His future may lie a little further up the pitch than he currently occupies but reverting to a deeper position has seen him come on leaps and bounds in a short space of time.

It's also easy to forget that Rambo only turned 22 a short while ago, but both Wenger and Ramsey himself will be expecting that he becomes a regular starter next season and solidifies his position in the gunner's engine room.

 

Based on his recent performances, there is every reason for Arsenal fans to expect the same. From there, nothing should stop him from becoming one of football's elite midfielders like he was destined to be.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

×
×
  • Create New...