Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spooky? Dette blir omtrent som å lese horoskop, dersom du leiter hardt nok, finn du alltid ut at det på ein eller annan måte kan passe...

Dagbladet hadde dette som hovudsak i går kveld, då kjente eg at eg blei litt kvalm.. Hobbyjournalistikk på skyhøgt nivå..

 

Flink til å lese mellom linjene du. Jepp.. det er nok en "forbannelse" det her! Vitenskapelig bevist.. eh. Nei. Det var bare et bittelite forsøk på humor (noe Dagbladet også gjorde, men folk tok det som en seriøs artikkel).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen som skjønner hvorfor Wenger plutselig insisterer på å spille Ramsey på venstrekanten? Greit nok at han løper mye, men ellers bidrar han virkelig ikke med noe særlig på kanten. Attpåtil når han spiller sentralt så blir han brukt som den offensive midtbanespilleren han IKKE er.

 

Aaron Ramsey anno 08-10 virket som en langt mer komplett spiller enn den spilleren vi ser i dag. Han kommer seg til gode posisjoner, men er en så dårlig avslutter at Clichy trolig ville ha puttet et par mål hvis han hadde hatt de samme sjansene som Ramsey har hatt. Samtidig virker det som om han i løpet av sesongen har tatt steg tilbake i utviklingen sin. Jeg har alltid likt Ramsey og håpet han skal bli så god som det jeg trodde han kunne bli, men denne sesongen virker det som om presset til å erstatte Cesc har blitt lagt på Ramsey. Noe som er virkelig skuffende management av Wenger. Denne sesongen burde i utgangspunktet blitt sett på som en "statist" rolle for Ramsey hvor han kunne få bygd seg opp både mentalt og fysisk i løpet av høstsesongen før han kanskje kunne blitt "unleashed" på vårparten.

 

Istedet så ble han kastet til ulvene og har fått gjennomgå mye i løpet av sesongen og har stått for mange øyeblikk hvor de fleste av oss har rivd oss i håret mtp. forspilte muligheter, enkle og åpenlyse pasningsvalg og "flikkene" han elsker å sende rett til motstanderne.

 

Håper at han neste sesong starter som fjerdevalg bak spillere som Song, Arteta, Wilshere og muligens M'Vila/Diaby (som om Diaby vil holde seg skadefri uansett) eller får seg et utlån til januar til en klubb hvor han faktisk kan spille uten særlig press og i sin naturlige posisjon som er litt dypere ned på banen. Altså sentralmidtbane. Han er rett og slett ikke i nærheten av å beherske denne posisjonen og det blir helt feil å "fast-tracke" Ramsey i denne posisjonen når til og med Cesc fikk 5-6 sesonger på seg før han ble flyttet opp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det mest du sier, spesielt det med posisjonene Ramsey blir missbrukt i. Men jeg mener han har blitt en aldri så liten syndebukk på forumet, når ting går dårlig så er det alltid han som får høre det. Til og med i tapet mot QPR gikk det utover han, da det var Vermaelen som var hovedgrunn til tapet. Han har kvalitetene, han er bare litt for ''ivrig'' i spillet, jeg er bombesikker på at vi har en kommende klassespiller i Ramsey. Er dog enig i at han har hadd en dårligere sesong nå, en de tidligere, men det er normalt i den alderen der.

 

Er sikker på at vi neste sesong ser en Ramsey som blomstrer!

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir Ramsey veldig mye tyn. Det er det ingen tvil om, men det er sjeldent jeg har lagt et helt tap på han. Han har dog stått for noen av sesongens store blundere og har i enkelte kamper tapt oss poeng. Både forrige sesong (hadde vel 2-3 kamper på rad hvor han sentret bakover og bommet totalt og det endte med mål for motstanderene) og denne sesongen hvor han har bommet på forholdsvis enkle sjanser eller rett og slett stoppet opp spillet vårt.

 

Du sier han har kvalitetene, men pdd. så ser jeg bare at han er veldig mye opp og ned. Ingen spesielle kategorier hvor han skiller seg ut og en del store svakheter i spillet hans. Som jeg har sagt hele sesongen så føler jeg ikke at denne gutten er god nok til å starte for oss og i den formen han har vært i den siste måneden så føler jeg ikke at han er på grensen til å ikke være god nok til å få seg et innhopp engang.. rett og slett skremmende fra en spiller jeg trodde ville kunne bli vår "Lampard" eller "Gerrard". Én ting er jeg hvertfall sikker på og det er at Wenger må få Ramsey dypere ned på banen og sørge for et mindre press på gutten. Da er jeg temmelig sikker på at han etterhvert vil begynne å vise seg frem igjen, men inntil det så burde han holdes langt unna startoppstillingen vår..

 

Edit: Forøvrig det jeg har mislikt mest og gjort meg veldig irritert over Ramsey er at han har blitt satt foran i køen for bedre spillere. Arshavin og Rosicky i starten av sesongen. Deretter fortsatte Wenger med Ramsey ovenfor Rosicky helt til han fikk en skade. Etter det så prøvde han seg igjen med Ramsey ovenfor Rosicky, men det fungerte ikke. Nå derimot har han plutselig bestemt seg for å sette Ramsey foran Gervinho, Chamberlain og Benayoun på venstrekanten. Det også uten hell. Mot Everton så sløste Ramsey noe utrolig og kampen endte heldigvis 1-0 til oss. QPR derimot så gjorde han vel ingenting spesielt bra eller dårlig og det tapet kan man ikke legge på Ramsey (som trolig alltid gjør sitt beste, selv om hans beste pdd. ikke er godt nok på dette nivået), men man må spørre seg selv om den kampen ville endt annerledes hvis Chamberlain, Gervinho eller Benayoun hadde startet fremfor en Ramsey som er ute av form og virker å være "out of depth" på dette nivået. Attpåtil så spilte han på venstrekanten når han er en sentral midtbanespiller. Kudos til Wenger der. Han kan dette med å bygge opp selvtilliten til gutten..

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Du har kanskje ikke lagt et helt tap på han, men det er ikke så mange timene du mente at lagets gode form skyldtes ene og alene at Ramsey ble tatt ut av laget.

 

Uansett, jeg mener han får for mye tyn. Han har vært skuffende i år, men prøver alltid hardt, og involverer fortsatt seg veldig mye i spillet. Å bli merket som den nye Fabregas var nok for mye for han, han spilte altfor mye i høst og sliter nok med å finne seg en plass i laget. Nå går det veldig mye stang ut for han. Det å kjøre han på venstrekanten er nok et prosjekt jeg ikke tror vi får se så mye av fremover, men jeg er overbevist om at han kommer til å bli en stor spiller. Han har vist utallige ganger hvor god han er, formsvinger er bare naturlig. Han kommer sterke tilbake.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Du har kanskje ikke lagt et helt tap på han, men det er ikke så mange timene du mente at lagets gode form skyldtes ene og alene at Ramsey ble tatt ut av laget.

 

Uansett, jeg mener han får for mye tyn. Han har vært skuffende i år, men prøver alltid hardt, og involverer fortsatt seg veldig mye i spillet. Å bli merket som den nye Fabregas var nok for mye for han, han spilte altfor mye i høst og sliter nok med å finne seg en plass i laget. Nå går det veldig mye stang ut for han. Det å kjøre han på venstrekanten er nok et prosjekt jeg ikke tror vi får se så mye av fremover, men jeg er overbevist om at han kommer til å bli en stor spiller. Han har vist utallige ganger hvor god han er, formsvinger er bare naturlig. Han kommer sterke tilbake.

 

La til en edit mens du skrev innlegget ditt forøvrig.

 

Og ja. Mye av grunnen til at midtbanen vår fungerer så perfekt er fordi Ramsey ikke er der. Skal innrømme at det var litt overdrevent å si at den gode formen vår alene kom fordi Ramsey forsvant ut av laget. At vi fikk tilbake Sagna og Gibbs hjalp utrolig mye på forsvaret og kantspillet (mest for Walcott sin del), men en av grunnene til at Walcott også har fungert så bra er fordi Rosicky er veldig flink til å spille frem Walcott på kanten og holde spillet flytende i høyt tempo. Noe Ramsey ikke er i stand til i samme rolle.

 

Det var vel jeg og du som hadde en diskusjon i Szczesny tråden om jeg riktig også angående nettopp Rosicky og Ramsey. Hvordan du mente Ramsey var milevis eller lysår foran Rosicky hvis jeg husker rett? Vel jeg er veldig glad Wenger til slutt så det siste for med Ramsey ved roret tviler jeg på at midtbanen vår ville vært så god om dagen som den er med Rosicky, Arteta og Song.

Link to comment
Share on other sites

Enhver spiller som ikke fyller sin rolle vil få kritikk. Spesielt hvis det ikke vises fremgang, eller ennå værre stagnasjon og tilbakegang. Syndebukk? Det er gått inflasjon i uttrykket syndebukk på dette forum. Aaron Ramsey er pr. dato etter min mening milevis unna den kvalitet som behøves i et lag med ambisjoner om å skulle kunne seriøst konkurrere om PL eller CL seier. Det betyr ikke at han er en dårlig spiller, eller at han ikke kan ta et nytt steg en eller annen gang. Wenger kan bare ikke tillate at Arsenal FC må vente på det. Han må fylle rollen med den kvalitet som trengs - nå.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel jeg og du som hadde en diskusjon i Szczesny tråden om jeg riktig også angående nettopp Rosicky og Ramsey. Hvordan du mente Ramsey var milevis eller lysår foran Rosicky hvis jeg husker rett? Vel jeg er veldig glad Wenger til slutt så det siste for med Ramsey ved roret tviler jeg på at midtbanen vår ville vært så god om dagen som den er med Rosicky, Arteta og Song.

 

På den tiden var Ramsey lysår foran Rosicky - men så begynte Rosicky å våkne til liv igjen på nyåret og er nå kanskje en av våre viktigste spillere. Poenget mitt var at Ramsey var en langt mer skapende spiller, scoret mål og var påvirkende til avgjørende hendelser foran boksen, noe Rosicky absolutt ikke var på den tiden. Ting går litt i rykk og napp, brått er det Ramsey som er helten mens en annen blir syndebukk. Spillere veksler i perioder med god form og dårlig form, Ramsey er i dårlig form nå - men det er først og fremst denne syndebukk-behandlingen jeg ikke har noe til overs for.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som at folk har glemt at Ramsey faktisk spilte en meget stor rolle i snuoperasjonen i høst. Var instrumental i flere av kampene som gjorde at vi fikk sesongen tilbake på rett spor. Han har nå vært skadet, spilt for mye, er sliten og er fortsatt ung, så han kommer til å være ustabil.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som at folk har glemt at Ramsey faktisk spilte en meget stor rolle i snuoperasjonen i høst. Var instrumental i flere av kampene som gjorde at vi fikk sesongen tilbake på rett spor. Han har nå vært skadet, spilt for mye, er sliten og er fortsatt ung, så han kommer til å være ustabil.

 

Det var også mange som kritiserte han en del i den perioden hvor laget snudde trenden. Jeg mener hvertfall at hovedårsaken til den snuoperasjonen var at Arteta ble bedre og bedre, samt viktigere og viktigere for Arsenal-laget. Spe på med en RvP som putta bare han så på ballen så "snudde" trenden, selv om laget fortsatt var forkjølet...

Link to comment
Share on other sites

 

På den tiden var Ramsey lysår foran Rosicky - men så begynte Rosicky å våkne til liv igjen på nyåret og er nå kanskje en av våre viktigste spillere. Poenget mitt var at Ramsey var en langt mer skapende spiller, scoret mål og var påvirkende til avgjørende hendelser foran boksen, noe Rosicky absolutt ikke var på den tiden. Ting går litt i rykk og napp, brått er det Ramsey som er helten mens en annen blir syndebukk. Spillere veksler i perioder med god form og dårlig form, Ramsey er i dårlig form nå - men det er først og fremst denne syndebukk-behandlingen jeg ikke har noe til overs for.

 

Og jeg var veldig uenig. Syntes Rosicky var god de få gangene han spilte og viste langt mer initativ fremfor Ramsey. I vår første Champions League kamp mot Olympiakos så mente jeg at Rosicky var såpass mye bedre enn Ramsey og at samarbeidet mellom han og Arteta virket langt bedre. Rosicky har generelt sett vært en kvalitetsspiller for oss både før og etter skaden sin, men var i en lang periode veldig effektiv og ikke særlig stabil. Selv sa han at dette kom av at han ikke spilte mange kamper på rad og der er jeg ikke uenig. Så en Rosicky som var inn og ut av laget og ute av form er på lik linje med en Ramsey som spiller fast.

 

Rosicky er og har vært en langt bedre spiller enn Ramsey siden starten av 2000-tallet, men kun tilfeldigheter har gjort at han ikke har lykkes i Arsenal før nå.

 

Ellers er jeg helt enig med Orakelet ovenfor. Ramsey har aldri vært "on-fire" eller vært en stor bidragsyter på annet enn løpskapasitet hele sesongen. Arteta og Song fant tonen og vi hadde en Walcott og Gervinho som begge to begynte å bli varme i skjorta på den tiden. Attpåtil var Andre Santos i meget god form også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener han har langt mer å tilby enn løpskapasitet (det var ikke løpskapasiteten som ordnet matchvinnerne mot Man U i mai og i årets sesong mot Marseille, samt var en stor del av grunnen til at vi slo Udinese og Sunderland), og at det blir absurd å si det er det eneste han bidrar med - men ok, vi skal la Ramsey få snakke for seg selv med beina fremover. Rosicky har alltid vært en klassespiller, men det er ikke akkurat noen kontroversiell påstand å si at han har slitt med uttellingen de siste årene. Det har løsnet nå, men i perioden før det skjedde bidro Ramsey fint med scoringer og målgivende. Nå har formkurvene skiftet.

Link to comment
Share on other sites

Mot Manchester United hjemme i april 2011 var han stor. Spilte dog dypere enn det han har gjort denne sesongen og var i stand til å diktere spillet mye mer, men ellers før (og etter) så var han ikke noe å hoppe i taket over. Mange svake prestasjoner og nybegynnerfeil som en spiller av Ramsey's forventede kaliber ikke burde stått for. Mot Marseille hadde han en god avslutning, men han kom inn i kampen som innbytter og bidro for en gangs skyld veldig positivt. Startet derimot returoppgjøret et par uker senere og var ikke noe spesielt god. Var en av de kjedeligste kampene jeg har sett på mange herrens år for å si det sånn. Mot Udinese var vi svake. Walcott spilte meget god i begge oppgjør og var den største grunnen til at vi gikk videre. Ramsey hadde innlegget som Walcott briljant styrte i nettet, men at han får et målpoeng i et par kamper i løpet av en sesong hvor han har spilt nesten 40 kamper (og de fleste fra start) burde man nærmest forvente mtp. hvilken posisjon han har blitt brukt i. Ramsey har hatt et fåtall med gode kamper denne sesongen og det er fakta. Gutten har potensiale, men denne sesongen så har det vært hans store motor og klønete bein som har fått mest oppmerksomhet. Ikke ubegrunnet heller.

 

At Rosicky ikke har vært en effektiv spiller mtp. målpoeng er forøvrig helt korrekt, men i motsetning til Ramsey så setter han fart på spillet vårt. Ramsey roer det ned og har ødelagt for så mange angrep at man nesten ikke kan telle det på en kuleramme engang. Rosicky gjør andre spillere gode og særlig høyrekanten vår med Walcott og Sagna har virkelig høstet frukten av måten Rosicky jobber knallhardt på og slipper ballen fort ut mot høyre. Ramsey ødela som oftest dette ved å spille bakover, holde ballen for lenge eller å spille pasningen bak spilleren på løp. At Ramsey bidro "fint" med scoring og målgivende er jeg ellers uenig i. Scoret 2 mål og har 4 assists på 28 kamper i Premier League er ikke akkurat imponerende tall for en spiller i denne posisjonen og det er nettopp der jeg mener Ramsey blir ødelagt. Gutten burde spille i en Arteta lignende rolle. En god del tid på ballen og muligheter for langpasninger. Samtidig så har han ikke dette målpoengspresset på seg som en spiller i denne posisjonen alltid får. I så fall så må han lære av Rosicky som gjør medspillerene sine bedre uten nødvendigvis å alltid få seg et mål eller en assist, men akkurat der er Rosicky i en klasse for seg selv. Ufattelig fotballforståelse på Lille Mozart.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har kikket på videoen, og jammen var det ikke det samme som jeg såg på tv. En medspiller får som regel ballen, men: Han bruker nesten alltid 2-3 touch på ballen. I stor grad unødvendig. Burde være. Tar tid og senker tempoet. Mye balltrilling, Flere balltap enn fremadrettet spill med både vilje og evne, men det skal han ha - når han mister ball starter en jakt på den.

 

Utbrent? Ja, da passer det fint med et OL til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

The most shocking stats ever.

 

We have played 18 league games since Jan 1st.

 

11 games Ramsey started we have 10 points from 33 possible

 

7 games he has not started we have 21 points of 21 possible

 

Orker ikke å dobbeltsjekke dette, men det forundrer meg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Mannen er jo helt udugelig. Er ikke mange spillere i Arsenal opp igjennom tidene jeg har vært så frustrert og irritert på som den gutten her. Han har rett og slett ingen ting å bidra med. Skal vi klare tre poeng neste helg så kan ikke han spille. Så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Mannen er jo helt udugelig. Er ikke mange spillere i Arsenal opp igjennom tidene jeg har vært så frustrert og irritert på som den gutten her. Han har rett og slett ingen ting å bidra med. Skal vi klare tre poeng neste helg så kan ikke han spille. Så enkelt er det.

 

Så så.. joda. Han har noe å bidra med, men bare ikke helt ennå. Han trenger virkelig et lån neste sesong hvor han kan spille uten et relativt høyt press. Spørsmålet er vel hvilke PL klubber som kunne tenkt seg å låne han.

Link to comment
Share on other sites

 

Så så.. joda. Han har noe å bidra med, men bare ikke helt ennå. Han trenger virkelig et lån neste sesong hvor han kan spille uten et relativt høyt press. Spørsmålet er vel hvilke PL klubber som kunne tenkt seg å låne han.

 

Jeg syns ikke han har noe å bidra med i Arsenal. Han har ingen store kvaliteter som jeg ser det. Hverken fart, teknikk, vilje eller overblikk. Han har en helt ok pasningsfot, men det er det. Måten han småjogget hjem på Norwich' kontringer var rett og slett så utrolig provoserende at jeg holdt på å koke over. Når man ikke har en bedre holdning enn som så, så har han absolutt ingen verdens ting å gjøre på dette laget. Vi trenger vinnere, og Ramsey er ingen vinner.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...