Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

Helt enig, jeg har vært en av de største? kritikerene hans her inne, men de siste måneders form er fantastisk. MoM idag og han vokser. Han er riktignok vaksinert mot å score, men er solid på midten. Det er natt og dag fra Ramsey som kant og til å ha han i midten der han hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Helt enig, jeg har vært en av de største? kritikerene hans her inne, men de siste måneders form er fantastisk. MoM idag og han vokser. Han er riktignok vaksinert mot å score, men er solid på midten. Det er natt og dag fra Ramsey som kant og til å ha han i midten der han hører hjemme.

Synes han er god sentralt, på back og på kant - han spiller ikke kant for å slå crossere, score eller slå spillere med fikse ting/fart. Han er der for å gi oss en ekstra pasningsspiller i midten og er god til det. Ingen tvil om at han har kommet seg, men han har aldri vært så dårlig som det virker som enkelte her tror. Bare ikke kald nok i de avgjørende situasjonene, men det samme kan forsåvidt sies om Jack.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste han mangler nå er ro i avslutningsøyeblikket. Mon tro om han scorer i Premier League denne sesongen. Man Utd hjemme hadde vært en fin anledning.

 

Flashback til 10/11 sesongen i så fall! En av hans klart beste kamper i Arsenal drakta. Var enorm den dagen.

 

Hadde vært utrolig artig om han hevet seg til det nivået igjen mot Manure.

Link to comment
Share on other sites

 

Flashback til 10/11 sesongen i så fall! En av hans klart beste kamper i Arsenal drakta. Var enorm den dagen.

 

Hadde vært utrolig artig om han hevet seg til det nivået igjen mot Manure.

 

Husker godt det målet! Syns at dette er en av hans beste kamper i Arsenal trøya! Håper virkelig han klarer å heve seg enda litt til.

Link to comment
Share on other sites

Dette er noe av de som mangler i spillet hans ja. Vært utrolig moro om han utviklet seg til å bli en giftig boks til boks spiller.

Og strengt talt så trenger han vell å tilføye dette dersom han skal forsvare en plass i startoppstillinga i fremtida? Spesielt dersom vi

styrker midtbanen til sommeren.

Motoren har han, det skorter i avslutningsøyeblikkene. Husker Fabregas også "var der", men tok raskt steget og netta etterhvert

jevnlig. Begynnte vell i 07/08 sesongen, da var han 20. Satser på at Ramsey kommer sent, men godt !

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som er herlig er at Arteta for alvor også har funnet tilbake til godformen sammen med Ramsey. Når han spilte med Wilshere så var det en stor endring i spillet hans. Tror energien og de defensive ferdighetene til Ramsey virkelig kler Arteta. De har også dannet et samarbeid som jeg aldri har sett Arteta ha sammen med Wilshere.

 

Skal dog sies at Ramsey og Wilshere har et godt samarbeid (eller hadde hvertfall). Håper og tror de vil danne midtbanen vår senere i fremtiden. Ramsey som en slags Xavi og Wilshere som en type Iniesta. Problemet er vel bare at vi mangler en skikkelig Busquets og en Messi på topp (Jovetic).

 

Denne Ramsey vi ser for tiden minner forøvrig sterkt om en ung Waliser jeg husker spilte for Arsenal. Vel med unntak at den 3-4 år yngre Waliseren den gang hadde godt med sluttprodukt. Tenk hvor god han ville vært i dag hvis det ikke var for den skaden.

 

http://www.youtube.com/watch?v=kVQvn60bzZo

 

PS: En ung Asmir Begovic i målet for Portsmouth. ;)

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Har sagt det før tror jeg, men sier det igjen! Ramsey har vært superb, spesielt i 2013! Håper virkelig han bare fortsetter å imponerer, jeg har kritisert han om og om igjen, men må svelge det meste jeg har kritisert han for.

Alt han mangler nå er avslutningene!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

https://www.youtube.com/watch?v=VBN57LkzG6g

 

Han lå litt høyere i banen mot United enn han har gjort mesteparten av sesongen, men syntes fortsatt at han var blant våre beste. Mangler litt på det offensive når det gjelder å velge den riktige pasningen (burde spilt Walcott inn fremfor Podolski bla.) og når det gjelder mål, men han er konstant i posisjoner hvor han får muligheter.

 

At han ble byttet ut for Wilshere skjønner jeg ikke. Ramsey hadde mer energi enn det Wilshere hadde som kom inn som innbytter og det er virkelig klasseforskjell på de to for tida.

 

Ramsey har virkelig gjort posisjonen ved siden av Arteta til sin egen.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

At han ble byttet ut for Wilshere skjønner jeg ikke. Ramsey hadde mer energi enn det Wilshere hadde som kom inn som innbytter og det er virkelig klasseforskjell på de to for tida.

 

Ramsey har virkelig gjort posisjonen ved siden av Arteta til sin egen.

Ingen tvil om at Ramsey-Arteta er vårt beste valg for de dype posisjonene på midten. Ramsey hadde en meget god kamp - er en av spillerne jeg følger mest kritisk, men var også en av de jeg gav mest ros når folk kritiserte han som verst. Han hadde en elendig pasning på førstetouch hvor han mottok ballen fra Sagna(men det var mest en dårlig pasning til han) og han burde helt klart spilt Walcott istedenfor Poldi. Han skilte seg dog positivt ut mot et bra lag og var vel vår beste rett bak stopperduoen.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Ramsey hører til baki der, det gjør også Wilshere synes jeg. Kanskje det er vår fremtidige sentrale midtbane?

 

Satte opp et lag med disse to som vår sentrale midtbane for en måneds tid siden, men jeg anser ikke Wilshere som god nok defensivt. Mot mindre god lag så kan det fungere, men vi trenger virkelig en stor defensiv midtbane i laget slik at vi kan veksle mellom Ramsey, Arteta, Wilshere og vår nye DM i mine øyne. Gonalons er forøvrig mannen jeg tenker på.

Link to comment
Share on other sites

Han er heller ikke god nok offensivt til å ha en 10'er rolle. han trenger nok å utvikle seg ytterligere den godeste Wilshere. I øyeblikket er han litt hypet synes jeg.

Ramsey derimot har utviklet seg flott i år i en dypere rolle. Alle krumspringene er nesten borte og maskinen går for fullt.

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg enig med deg. I mine drømmer så ender han opp som innbytter/rotasjon for Cazorla og Ramsey/Arteta for offensiv midtbane og den dype rollen på midten. Tror han vil ha godt av å få en skikkelig preseason under beltet samtidig som han får en rimelig rolig sesong hvor han kan utvikle seg uten altfor mye press på skuldrene sine. Pdd. er også Arsenal best lønnet med å ha Wilshere på benken fra start. Uten Wilshere i 2013 så har vi fremstått som et bedre lag hver eneste gang han ikke har spilt. Til og med når han kom inn i går så var han meget svak.

 

Ramsey har tatt store steg siden han kom inn i laget i sin dype rolle. I mine øyne trolig vår beste spiller (sammen med Cazorla, Koscielny og Mertesacker) i 2013. Er klasseforskjell mellom han og unge Wilshere om dagen. Talentet til Wilshere derimot er det ingen tvil om, men Wenger må roe ned litt på bruken av gutten og jobbe hardt med han. Han er som påpekt verken god nok bakover eller fremover.

Link to comment
Share on other sites

Snakker om å ha funnet forumets nye huggestabbe. Det er slett ikke rart at Wenger velger å bruke Ramsey titt og ofte, for han er en utrolig talentfull spiller.

 

.......

 

Jeg er bombesikker på at Ramsey vil få en feiende fin utvikling i klubben, og jeg håper flere ser hans bidrag til laget framover. Samme tendens på forumet så vi også med Song og Walcott. Begge ble nøkkelspillere i klubben.

 

Av og til er det utrolig deilig å få rett til slutt. Det er en grunn til at Ramsey er vår mest stabile spiller for øyeblikket, det er fordi han har fått tillit fra dag en denne sesongen. Er utrolig glad for at det er Wenger som styrer klubben og ikke dette forumet, da hadde vi mistet en utrolig spiller i Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Så kan du sikkert finne en del som bad om at han måtte få en dypere rolle også At han ble kritisert for å sette verdensrekord i piruetter i den offensive rollen er ikke det samme som at alle mener han er ubrukelig. Ros for det han scorer mye på nå fikk han i rikelig monn før også. På hele tiden og bånn guffe på motoren. Med litt større avstander til omgivelsene finner han nå også pasningsalternativene han ikke gjorde før.

Link to comment
Share on other sites

 

Av og til er det utrolig deilig å få rett til slutt. Det er en grunn til at Ramsey er vår mest stabile spiller for øyeblikket, det er fordi han har fått tillit fra dag en denne sesongen. Er utrolig glad for at det er Wenger som styrer klubben og ikke dette forumet, da hadde vi mistet en utrolig spiller i Ramsey.

Amen!

Synes Wilshere er bra defensivt, problemet er at han løper seg vekk, han er alltid den som går i press uansett hvor han er og det fører til at han ofte blir liggende igjen feil sted når motstander kontrer. Mangler "smartnessen" Ramsey har bygd seg opp ved rutinen.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Du har nok rett i at han har vært en liten hoggestabbe og det har kommet altfor mange harde ord. Men veldig mye av det som er blitt skrevet om Ramsey i "nedgangstidene" han har også vært konstruktivt og på sin plass etter min mening.

 

Så kan man spørre seg, er det riktig at man gir unge spillere ubegrenset tilitt fordi man en dag tror og håper de skal bli det nye store ?

 

Det har slått riktig vei mange ganger, men også slått feil vei mange ganger. Skal vi vinne titler må vi ha en solid enhet.

 

Ramsey har fått mye tillitt, også da det har gått trått, og det ser ut til å ha båret frukter. Må si det var nydelig å se HUNGEREN hans igår ! Hungeren for å vise seg frem gjennom å jobbe beinhardt og sprinte i angrep ved hver anledning. Det han må jobbe med, bl.a, er å bli klokere i posisjonsspillet defensivt og bedre i de avgjørende fasene offensivt

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Det ene blir han bedre i for hver kamp jeg ser han, i det andre er han like ræva som når han kom tilbake fra skade..

 

Usikker på hva du tenker på nå. For i øyeblikket syntes jeg han rett og slett er rimelig giddalaus. Virker ikke matchfit i det hele tatt..

Link to comment
Share on other sites

 

Usikker på hva du tenker på nå. For i øyeblikket syntes jeg han rett og slett er rimelig giddalaus. Virker ikke matchfit i det hele tatt..

Her har du ikke lest innlegget jeg siterer Stefan. Det er helt klart snakk om Ramsey, antar at du ikke snakker slik om Ramseys form for tiden..

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...