Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Et utlån fra august ut desember hadde trolig vært det ypperste. Da hadde han trolig fått spilt på seg selvtillit og samtidig trolig vært i form når ACN begynner og vi begynner å slite som vanlig.

 

Når det gjelder Djourou så er nok små sjanser for et utlån på han ja. Er 25 år og burde nå spille alle kamper han kan. Håper han holder hodet nede og jobber knallhardt med seg selv og at Bouldie hjelper han med sine største svakheter.

Link to comment
Share on other sites

Et utlån fra august ut desember hadde trolig vært det ypperste. Da hadde han trolig fått spilt på seg selvtillit og samtidig trolig vært i form når ACN begynner og vi begynner å slite som vanlig.

 

Når det gjelder Djourou så er nok små sjanser for et utlån på han ja. Er 25 år og burde nå spille alle kamper han kan. Håper han holder hodet nede og jobber knallhardt med seg selv og at Bouldie hjelper han med sine største svakheter.

Helt enig, ville utvilsomt vært en av lagets store stjerner i Fulham, Wba, Villa eller noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ramsey med to straffespark på kort stund mot Sør Korea - står igjen med 1 mål og en redning. Skal man være kritisk så var begge straffene dårlig satt, men gutten viser mental styrke ved å tørre å gå frem i en såpass viktig kamp og ta begge straffene.

Han spilte akkurat Sturridge gjennom med et hælspark. Godt å se at hælsparkene sitter. Han hadde vel 259 forsøk forrige sesong som ble kontring imot :)

Link to comment
Share on other sites

Highlights fra kampen. Alle 3 av straffene til Ramsey er med.

 

Straffe 1 og 2 er mildt sagt elendige. Nummer 3 derimot er forholdsvis bra. Dog ser den fortsatt ut til å være litt for nærme keeper hvis keeperen hadde valgt riktig side.

 

Dog viser han som nevnt tidligere at han har en sterk psyke. Skyter to straffer hvordan han bommer på den siste, men allikevel så er han først ute i straffekonkurransen. Credit til waliseren vår der!

Link to comment
Share on other sites

Han tørr absolutt - og han har vist frem mye bra i dette OL'et her. Han har jo en kapasitet få andre har - om han blir enda litt smartere i sine løp og defensive arbeider så blir han en bauta av en box2box spiller. Jeg tror dog han ikke er noen ren offensiv midtbane...

 

Avskriver absolutt ikke Ramsey, og tror at 2 ting har ødelagt litt for karrieren hans: Shawcross sin takling, og Wenger sin blinde tillit som gjorde at gutten spilte ekstremt mye en periode.

 

Med selvtillit og tid på banen, så kan gutten absolutt bli en av de britiske øyers store midtbanespillere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da får vi vente å se om den der "Ramsey-teorien" holder vann. Hvilken kjendis dør i dag?

Tenkte det samme da han scoret, spent på å lese nettaviser når jeg kommer på jobb i morgen. De engelske tabloidene vil garantert finne en eller annen "kjendis" om det så er en som var med på Big Brother Brasil i 1999 som døde i løpet av natten.

Link to comment
Share on other sites

Fjorårssesongen til Ramsey var vel så som så. Hans første hele sesong etter skaden var mye på det jevne, men en ting husker jeg spesielt godt. Alle de 100%-sjansene han misset. Kanskje det var så mange som 10 i løpet av hele sesongen? Vi supportere er vel såpass enkle at dersom han hadde scoret på halvparten av dem, ville han hatt en god sesong. Dersom han hadde satt alle ville han vært verdensklasse (?).

 

Gutten er flink til å komme seg i scoringsposisjoner, og det gleder meg å se at han scorer mål. Tror han kommer til å få en langt bedre sesong enn i fjor, selv om han muligens får mindre spilletid. Gledlig også å se at han ikke gjør seg bort hverken på kant eller sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Gutten er flink til å komme seg i scoringsposisjoner, og det gleder meg å se at han scorer mål. Tror han kommer til å få en langt bedre sesong enn i fjor, selv om han muligens får mindre spilletid. Gledlig også å se at han ikke gjør seg bort hverken på kant eller sentralt.

Sagt det før, posisjoneringen hans uten ball minner om Lampard, har desverre vært altfor stresset i avslutningsøyeblikket en del ganger, i går tok han det med ro og scora et kjempemål!

Link to comment
Share on other sites

Spillere som Cazorla, Diaby og Arteta bidrar til å løfte mye vekt av de unge skuldrene til Ramsey - og da kommer han til å blomstre. Jeg er 100% overbevist om at han kommer til å bli en veldig viktig spiller for oss i fremtiden når han får utvikle spillet sitt uten det massive presset han hadde i fjor, samt det konstante maset rundt beinbruddet og bortgangen til Gary Speed.

Link to comment
Share on other sites

Hadde mye press på seg i fjor, var landslagskaptein, skulle ta over etter Fabregas og mistet sjefen sin. Virker mye lettere i hodet nå, avslutningen mot grekerne var fantastisk og løpene hans er som jeg har sagt tusen ganger tidligere, veldig like Lampard sine. Viser igjen hvor spennende han er som spiller til nå i denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Ramsey har vært meget god i de fleste av kampene sine hittil, men i går så syntes jeg ikke han var imponerende. Han trenger fortsatt en del defensiv drilling før han kan spille den dype rollen ved siden av Arteta. Gjør også til tider litt vanskelige valg fremfor å velge den lette løsningen, men han har blitt milevis bedre på det siste området der. Dog syntes jeg til tider han kan bli litt overivrig når det kommer til å gjøre offensive løp.

 

Et eksempel er når han spilte ballen til Gibbs for deretter å sette fart i håp om veggspill inn i et område med 3 West Ham spillere som selvfølgelig blokkerte alle pasningsalterativer for Gibbs når det kom til å nå Ramsey, men samtidig også tvang Gibbs til å spille støttepasning og senke tempoet i spillet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Han hører definitivt ikke til sentralt på midtbanen nå som vi har Cazorla i fri rolle. Han har imponert meg de kampene han har spilt på kanten. Alt i alt viser han fremgang fra i fjor men vi må ikke glemme att han har såvidt passert 20 år så her har Wenger mye fotballspiller å høste av ham :)

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe han får en Song-lignende utvikling. Husker det var få, inkludert meg selv som hadde troen på den mannen når han var 20-22... Tok kjempesteg på kort tid

Song utviklet seg med mye mindre press, Ramsey var fansens favoritt når han var tenåring og spilte glitrende før skaden. Når han kom tilbake måtte han gå rett inn i fast rolle(ta over etter Fabregas) og bli landslagskaptein. Likevel så ser alle som kan litt om fotball at gutten har et kjempetalent! Tror han kommer til å bli en glitrende kar for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har vært veldig god så langt i sesongen. Masse initiativ og han blør for drakta.

Bli kvitt noen feilpasninger hadde vært greit.

 

ja, etter den forferdelig dårlige sesongen i fjor, ser Ramsey nå mye bedre ut. Han har fortsatt en vei å gå, men gutten har åpenbart et stort potensiale, og pila peker ihvertfall i riktig retning.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...