Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

Ramsey passer bedre på midten med Arteta for tiden pga krigingen hans. Jeg er mektig imponert over endringen i instillingen hos gutten, han går virkelig til i krigen og har vært en av våre bedre i våres. Jeg rev meg i håret av han tidligere i høst, men nå er det betryggende å ha han i start 11'eren.

 

Jeg har fremdeles tilgode å regne med mål fra han uansett situasjon.. Pulsen er rimelig lav med han i en ypperlig mulighet kontra mange andre :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her har du ikke lest innlegget jeg siterer Stefan. Det er helt klart snakk om Ramsey, antar at du ikke snakker slik om Ramseys form for tiden..

 

Trodde det var snakk om Wilshere. :)

 

Nei om Ramsey er jeg enig. Målene og pasningene vil helt klart komme om man ser tilbake på hva Ramsey pleide å gjøre når han kom i slike posisjoner. Som man ser på videoen jeg la ut tidligere så kan man flere ganger se Ramsey "gli forbi" spillere og vise tekniske finesser og smart spill som få andre 22-åringer (eller spillere generelt sett) gjør. Dette var ting som han ikke prøvde på eller gjorde med like stor selvtillit som det han gjør nå. Han har rett og slett full kontroll. En annen ting man må bite merke til er hvor sjeldent han mister ballen i forhold til hva han gjorde før. Ja han spiller feilpasninger innimellom (ligger som regel på rundt 90% pasningssuksess) som fører til balltap, men det er nå ytterst sjeldent han dveler på ballen og blir fratatt ballen i farlig posisjon. Dette er i sterk kontrast til hva han gjorde tidligere i sesongen og forrige sesong. Er rett og slett bemerkelsesverdig hvordan han har tatt seg opp på tross av at han fortsatt sliter foran mål. Vil tippe at dette endrer seg rimelig drastisk neste sesong. Han har potensiale til å score mange mål fra sin dype midtbanerolle.

Link to comment
Share on other sites

Syns han misser for mykje på "killer passes". Er vel han som spelar til ein svakt plassert podolski i staden for å spele til Walcott midt på mål på vår eine kontring. Men mange steg i riktig retning og viser kva som bur i han. Vert spennande om han klarer det siste steget å bli ein spelar som skaper fleire sjansar for seg sjølv og andre...

Link to comment
Share on other sites

Det kunne fort vært 2-0 på den pasningen der om han hadde sent den til walcott isteden for. Ellers så har Ramsey vist VELDIG bra tegn de siste 10 kampene!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

136856414751879.gif

 

Klasseavslutning av Ramsey. Ikke hans beste kamp totalt sett, men i førsteomgang var han veldig god. Begynte andreomgangen rimelig svakt før han tok seg opp igjen. Målet var prikken over i-en og forhåpentligvis bare nok et skritt videre for Ramsey som for alvor begynner å skinne på midten.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en elendig pasning som kunne ført til mål i mot cirka midtveis i kampen om jeg ikke husker feil, ellers var det nok en meget sterk kamp av Aaron. Viser at han kan å avslutte om han bare har tid i de avgjørende øyeblikkende - dette målet, og målet mot Olympiakaos var nydelige og jeg håper gutten kan begynne å gjøre slikt litt oftere. Sagt det i lang tid, men ser potensialet til å putte Lampard-antall mål hver sesong for denne gutten.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en elendig pasning som kunne ført til mål i mot cirka midtveis i kampen om jeg ikke husker feil, ellers var det nok en meget sterk kamp av Aaron. Viser at han kan å avslutte om han bare har tid i de avgjørende øyeblikkende - dette målet, og målet mot Olympiakaos var nydelige og jeg håper gutten kan begynne å gjøre slikt litt oftere. Sagt det i lang tid, men ser potensialet til å putte Lampard-antall mål hver sesong for denne gutten.

203 mål som midtbanespiller for Ramsey? Tror du må ha drukket mye rart i går gitt.. Ramsey har ikke skuddfot som er i nærheten av FL og er ikke i nærheten av klokskapen i boksen. Ramsey er en ærlig spiller som gjør en god jobb og kan putte fra tid til annen. Noe mer tror ikke jeg han er kapabel til.

I går var han ok første omgang og avsluttet ok. Var fryktelig svak de første 20 av andre omgang. Han falt, jogget, var ute av posisjon, slo håpløse pass og vimset rundt. Skulle nok ut for Wilshere rett før målet til Walcott, men fikk fortsette siden målet kom og hans kapasitet defensivt overgår hva Wilshere klarer per i dag. Målet var fint og ga tydelig selvtillit. Det sammen med et Wigan som avsluttet de siste 20 med tårer i øynene reddet kvelden for unge Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey scores v Utd, Bin Laden dies.

Ramsey v Spurs, Steve Jobs dies.

Ramsey v Marseille, Gaddafi dies.

Ramsey v Sunderland, Whitney Houston dies.

 

btw: when he broke his leg, there was an 8.8 earthquake in Chile

 

Temmelig spooky.

 

Se opp!

Link to comment
Share on other sites

203 mål som midtbanespiller for Ramsey? Tror du må ha drukket mye rart i går gitt.. Ramsey har ikke skuddfot som er i nærheten av FL og er ikke i nærheten av klokskapen i boksen. Ramsey er en ærlig spiller som gjør en god jobb og kan putte fra tid til annen. Noe mer tror ikke jeg han er kapabel til.

I går var han ok første omgang og avsluttet ok. Var fryktelig svak de første 20 av andre omgang. Han falt, jogget, var ute av posisjon, slo håpløse pass og vimset rundt. Skulle nok ut for Wilshere rett før målet til Walcott, men fikk fortsette siden målet kom og hans kapasitet defensivt overgår hva Wilshere klarer per i dag. Målet var fint og ga tydelig selvtillit. Det sammen med et Wigan som avsluttet de siste 20 med tårer i øynene reddet kvelden for unge Ramsey.

Sa jeg 203 mål? Nei, jeg sa Lampard-antall mål og med det mener jeg ti mål + etter endt sesong. Ramsey er som Lampard kjempegod til å pushe opp fra sin dype midtbaneposisjon og finne sjanser, at skuddfoten er så som så og at det har tatt(og kommer til å ta lenger tid) er ikke så farlig. 203 mål har jeg aldri sagt, det skal mye til før en sentral midtbanespiller kommer opp i det igjen.

 

Mannen har forøvrig en utrolig løpskraft, hender at han har et par feil i starten eller midten av kampen, men mot slutten er han alltid en av de beste på banen, gleder meg til fortsettelsen for Aaron

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Ramsey gjør en fantastisk jobb bakover på banen, men offansivt synes jeg han gjør alt for mange feil. Først er han for treig til å kunne utfordre de aller fleste. Så har han særdeles mange rare pasningsvalg på den siste tredjedelen. Men det verste, er at han har omentrent samme tilslaget som Gervinho. Men er mektig imponert over hans defansive arbeid da.

Link to comment
Share on other sites

 

Sa jeg 203 mål? Nei, jeg sa Lampard-antall mål og med det mener jeg ti mål + etter endt sesong. Ramsey er som Lampard kjempegod til å pushe opp fra sin dype midtbaneposisjon og finne sjanser, at skuddfoten er så som så og at det har tatt(og kommer til å ta lenger tid) er ikke så farlig. 203 mål har jeg aldri sagt, det skal mye til før en sentral midtbanespiller kommer opp i det igjen.

 

Mannen har forøvrig en utrolig løpskraft, hender at han har et par feil i starten eller midten av kampen, men mot slutten er han alltid en av de beste på banen, gleder meg til fortsettelsen for Aaron

Skjønte det og var ment som en spøk:-)

Lampards antall er ekstremt og vi må i tillegg huske at dette er for Chelsea hvor han ankom i 2001 da han var 23 år. Han scoret også 39 mål i West Ham. Helt utrolig imponerende spiller.

Link to comment
Share on other sites

Skjønte det og var ment som en spøk:-)

Lampards antall er ekstremt og vi må i tillegg huske at dette er for Chelsea hvor han ankom i 2001 da han var 23 år. Han scoret også 39 mål i West Ham. Helt utrolig imponerende spiller.

Spøke over nettet funker dårlig vettu :P

Jeg tror aldri han vil bli en Lampard i den forstand at han skal knalle inn mål etter mål fra langt hold, men at han kan komme opp i 10+ ila en sesong bør være mulig mtp. hvor mange sjanser som faller til den mannen.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey hadde vel 2 meget brukbare muligheter i kampen i går alene. Det er ikke akkurat uvanlig vil jeg påstå. Som oftest så får han 2-3 gode sjanser i nesten hver eneste kamp grunnet de dype løpene han kommer på. Før i går så har han veldig sjeldent vært i nærheten av å lage mål i år, men jeg ser helt klart potensialet i Ramsey til å score 10+ mål i løpet av en sesong.

 

Tror virkelig Ramsey kan bli en kjempe på midtbanen vår. Enten det er ved siden av Wilshere eller en ny midtbanespiller (Gonalons). Alle ingrediensene er der hvertfall. Har jo også tatt store steg bare de siste 2-3 månedene han har spilt i sin rette posisjon.

 

En annen ting med Ramsey er virkelig hans mentale styrke. Folk sier Wilshere er en fighter.. Ramsey overgår han vitterlig der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

I mine øyne den spilleren som har stått mest ut så langt i preseason. Fortsetter den gode formen han viste på våren og er i mine øyne sammen med Arteta soleklart førstevalg på midten. Det tok sin tid, men han er endelig tilbake på det nivået han var på før beinbruddet. Mentaliteten til denne gutten er rett og slett drøy. Elsker at han aldri gir opp.

 

http://www.youtube.com/watch?v=WtwDJHJjsJk

 

http://www.youtube.com/watch?v=mw9ZE-LId4o

Link to comment
Share on other sites

Delvis enig men venter på at han møter Premier League motstand før jeg konkluderer. Jeg mener det er veldig bobb bobb han har levert i pre-season så langt. Han er veldig god på det han gjorde i innspurten ifjor, primært det defensive på midten. Her ønsker jeg han velkommen hele veien. Som kreativ midtbane virker det fremdeles lang frem, og sluttproduktet mangler ennå i de avgjørende fasene slik jeg ser det. Syntes også han har blitt en smule røffere i stilen, noe som kanskje slår positivt ut som defensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

@RastaPinky

 

Tror du er litt vel positiv angående Arsenal det kommende tiåret :P

 

Når det gjelder Ramsey så han han utvilsomt talent og overblikket og pasningsfoten kan til tider være helt i øverste klasse, men jeg syntes han svikter mye på generelt alt annet. Heldigvis så gjorde han ikke en så altfor dårlig andreomgang mot Everton, men førsteomgangen hans fra 1 minutt og utover er noe av det aller aller dårligste jeg har sett av en Arsenal spiller og det er inkludert Andre Santos mot Schalke.

 

Som jeg har sagt i over et år nå: Ramsey skulle gått på lån og utviklet seg under en annen manager (syntes ikke Wenger har klart å tilføre Ramsey den nødvendige taktiske orientasjonen som man må ha som fotballspiller) med litt andre idéer og verdier enn Wenger. Han trenger rett og slett å få litt disiplin og taktikk inn i hodet.

 

Pdd. så føler jeg han er langt ifra det nivået som kreves for å spille på Arsenal. Når han spiller så blir det til at midtbanen generelt sett fungerer dårlig (skal ikke si at Ramsey er dårlig av den grunn, men det må jo være en grunn til at Arteta og Cazorla generelt sett spiller dårligere når de spiller sammen med unggutten).

 

Syntes utvilsomt at Ramsey holdt et høyere nivå før skaden. Han hadde mer sluttprodukt, var raskere både med ballen i beina (og uten) samt at han ikke dvelte på ballen like lenge som han gjør nå. Syntes ofte han skal ta 3-5 touch før han sender den videre. Er usedvanlig flink til å ødelegge en god del kontringsmuligheter ved å dvele på ballen eller spille støttepasning.

 

Gi han et par år og da forhåpentligvis et år på lån så ser man om gutten tar elgeklyv eller ikke. I mine øyne er jeg bombesikker på at han ville vokst noe enormt i en klubb som f.eks. Swansea eller lignende.

 

@Stefan

 

Det er kanskje dårlig gjort å dra fram 8 måneder gamle innlegg, men jeg er veldig glad for at du har skiftet mening om Aaron Ramsey. Jeg tror også at han får et skikkelig gjennombrudd i år. Dersom han fortsetter utviklingen slik han har gjort det siste halvåret/året og i tillegg drar inn 15-20 målpoeng fra sin dype midtbaneposisjon, vil resten av verden også hylle ham.

 

Jeg regner med at vi er enige om at han ikke skal på utlån, ihvertfall. ;D

Link to comment
Share on other sites

Neida. Syntes det er meget artig å se utviklingen Ramsey har gjort siden november (desember) i fjor. På dette tidspunktet var han også inne i en helt horribel periode i sin karriere når det gjelder prestasjoner på banen. Ingenting har gledet meg mer enn å se Ramsey løfte seg stort. Noe som du sikkert vil se at jeg påpeker ørten flere forskjellige steder her inne på forumet. ;)

 

Vanvittig utvikling siden den gang og jeg vil påstå at han nå er hakket ovenfor nivået han holdt før skaden også. Pdd. en av våre bedre spillere og er i mine øyne en spiller som bare kommer til å vokse og vokse. Håper bare ikke Wenger prøver å dra en "Fabregas" på Ramsey nå for å dytte han opp som offensiv midtbane. Han er perfekt i en dypere rolle på midten.

Link to comment
Share on other sites

Han virker å ha jobbet godt med fysikken. Ser raskere og definitivt sterkere ut. Veldig bra!

 

Synes han fortsatt gjør mye rart i en del kamper og er "uryddig" defensivt, men uansett har jeg god tro

på at Ramsey kan ta gode steg denne sesongen.

 

På fantasy premier league har jeg ihvertfall måkt han rett inn på laget. 5,5 for Rambo er ikke noe å nøle med ! ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

×
×
  • Create New...