Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

Mannen er jo helt udugelig. Er ikke mange spillere i Arsenal opp igjennom tidene jeg har vært så frustrert og irritert på som den gutten her. Han har rett og slett ingen ting å bidra med. Skal vi klare tre poeng neste helg så kan ikke han spille. Så enkelt er det.

 

Helt enig. Ramsey sinker spillet vårt hver bidige gang han mottar ballen. Ikke klarer han å slå annet enn støttepasninger heller, i tillegg til at han bruker 30 sekunder på å tenke ut hvor han vil sentre ballen videre, og derfor mister ballen altfor ofte i farlig sone.

 

Ber til Wenger om at han benker Ramsey mot WBA, men har ingen tro på at det skjer dessverre. Og nettopp Ramsey kan bli avgjørende for om vi tar 3.plassen eller ikke. Så dårlig er han faktisk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Helt enig. Ramsey sinker spillet vårt hver bidige gang han mottar ballen. Ikke klarer han å slå annet enn støttepasninger heller, i tillegg til at han bruker 30 sekunder på å tenke ut hvor han vil sentre ballen videre, og derfor mister ballen altfor ofte i farlig sone.

 

Ber til Wenger om at han benker Ramsey mot WBA, men har ingen tro på at det skjer dessverre. Og nettopp Ramsey kan bli avgjørende for om vi tar 3.plassen eller ikke. Så dårlig er han faktisk.

 

Men han gjør sikkert så godt han kan, da.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig. Ramsey sinker spillet vårt hver bidige gang han mottar ballen. Ikke klarer han å slå annet enn støttepasninger heller, i tillegg til at han bruker 30 sekunder på å tenke ut hvor han vil sentre ballen videre, og derfor mister ballen altfor ofte i farlig sone.

 

Ber til Wenger om at han benker Ramsey mot WBA, men har ingen tro på at det skjer dessverre. Og nettopp Ramsey kan bli avgjørende for om vi tar 3.plassen eller ikke. Så dårlig er han faktisk.

Hehe, er utrolig hvordan folk bare kan se det de vil, og ikke det som faktisk skjer. I tillegg til å en sucsess rate på pasningene på over 90 % i går, slo han flere ganger gode pasninger framover i lengderetningen. Noe han gjorde i kampene mot Chelsea og Stoke også, sånn btw.

 

Men ja, man bestemmer seg på forhånd: Ramsey er en drittspiller og Song er verdens beste.

 

Og sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, er utrolig hvordan folk bare kan se det de vil, og ikke det som faktisk skjer. I tillegg til å en sucsess rate på pasningene på over 90 % i går, slo han flere ganger gode pasninger framover i lengderetningen. Noe han gjorde i kampene mot Chelsea og Stoke også, sånn btw.

 

Men ja, man bestemmer seg på forhånd: Ramsey er en drittspiller og Song er verdens beste.

 

Og sånn er det bare.

Akkurat som du bestemmer deg for at Song er en drittspiller og DENILSON er verdens beste.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, er utrolig hvordan folk bare kan se det de vil, og ikke det som faktisk skjer. I tillegg til å en sucsess rate på pasningene på over 90 % i går, slo han flere ganger gode pasninger framover i lengderetningen. Noe han gjorde i kampene mot Chelsea og Stoke også, sånn btw.

 

Men ja, man bestemmer seg på forhånd: Ramsey er en drittspiller og Song er verdens beste.

 

Og sånn er det bare.

 

Jøss! Spilte han gode pasninger fremover i lengderetning? Jeg er imponert. Hjelper ekstremt lite når han ikke engang gidder å jobbe hjemover

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er knallgod med ball. Men rollen han spilte i går, og som han har spilt etter Artetas skade, der passer han rett og slett ikke inn. Han jobber godt som førsteforsvarer, men han småjogger hjemover og har ballen alt for lenge i beina for den rollen. Jeg er ikke i tvil om at Ramsey kommer til å bli en meget viktig spiller for oss i fremtiden, men ikke så dypt i banen, det kan jeg ikke tenke meg.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er verken god fremover eller bakover på banen. Vet ikke engang om han klarer å være god nok for benken.

 

Inn med the Coq eller the Ox!

 

Å si at Ramsey ikke er god fremover på banen er historieløst. Det er bare å se tilbake på tidligere i sesongen da han spilte i rommet bak Van Persie. Han skapte enormt med sjanser for lagkameratene og var veldig viktig for oss i en tøff periode. Dessverre så det ut som han raskt ble utkjørt, og da han trengte noe tid på benken ble han heller bare pushet mer og mer, og prestasjonene ble dårligere og dårligere. Ramsey er ung, og det er bare et år siden han kom tilbake fra sin forferdelige skade. Det var fortsatt for tidlig å la han spille 3 kamper i uken. Nå blir han spilt i en rolle som ikke passer han i det hele tatt. Men at han slår gode pasninger, det kan man ikke ta fra han. Dessverre befinner han seg sjeldent i posisjon lengre til å slå de helt avgjørende pasningene. Gi han en god pre-season, så er jeg sikker på at vi har en ny og frisk Ramsey til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, er utrolig hvordan folk bare kan se det de vil, og ikke det som faktisk skjer. I tillegg til å en sucsess rate på pasningene på over 90 % i går, slo han flere ganger gode pasninger framover i lengderetningen. Noe han gjorde i kampene mot Chelsea og Stoke også, sånn btw.

 

Men ja, man bestemmer seg på forhånd: Ramsey er en drittspiller og Song er verdens beste.

 

Og sånn er det bare.

Har troen på Ramsey, det er bare for tidlig å regne han som et fast medlem av førstelaget, han bruker som regel for lang tid på ballen eller så skal han gjøre noe fancy som feiler, hadde en grei høstsesong, men vårsesongen hans har vært langt under pari. Håper han får seg et utlån.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey føyer seg bare inn i rekken av hoggestabber her på forumet. Arsenalsupportere har tydeligvis et sykelig behov for å ha enkeltspillere de kan hudflette og få ut sin frustrasjon på. Dette er en supporterkultur jeg har svært lite sansen for, men vi er alle forskjellige, og til syvende og sist er vi alle Arsenalsupportere.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey føyer seg bare inn i rekken av hoggestabber her på forumet. Arsenalsupportere har tydeligvis et sykelig behov for å ha enkeltspillere de kan hudflette og få ut sin frustrasjon på. Dette er en supporterkultur jeg har svært lite sansen for, men vi er alle forskjellige, og til syvende og sist er vi alle Arsenalsupportere.

 

det blir helt feil å gjøre Ramsey til hoggestabbe. I den grad noen skal kritiseres er det Wenger som fortsetter å bruke Ramsey uke etter uke, selv om han, som alle oss andre, simpelthen MÅ se at Ramsey for tiden ikke har PL-nivået inne. Dette er ødeleggende for laget, og det er kanskje ødeleggende for Ramsey. For det kan ikke være seærlig bra for selvtilliten hans at han gang på gang opplever å ikke klare å levere varene. Han trenger en tur på reservelaget for å bygge seg opp igjen fysisk, og han trenger kanskje en tur til psykolog for å bygge opp igen psyken (noe for øvrig resten av laget trenger også...?).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

http://www.youtube.com/watch?v=eT244zyi2YM&hd=1

 

En video av Ramsey fra før og etter skaden. Anbefales..

 

Ellers er dette typisk Ramsey:

 

http://www.youtube.com/watch?v=vUwIgXNDANk

 

Gjør den første delen briljant og helt perfekt. Deretter så kan man se panikken og usikkerheten bre seg utover hele gutten.. hans største mangel pdd. spør du meg. Hadde han bare hatt ro foran mål så ville han trolig kunne endt opp med 10+ mål lett sesongen som var.

 

Er utrolig hvordan han i det ene øyeblikket fremstår som en elegant midtbanespiller før han plutselig kløner det fullstendig til innenfor 16 meteren. Tror (og håper) at han bare trengte tid på seg for å komme tilbake. Er jo fortsatt veldig ung og meget lovende.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Min umiddelbare tanke om hans utvikling og prestasjoner er at han hadde vært bedre tjent med en dypere midtbanerolle, noe han bekledde før møtet med Shawcross. Der får han bedre tid med ballen, og flere muligheter til å benytte sitt gode driv med ball. I den midtbaneposisjonen han ofte ble benyttet i sist sesong må man være ekstremt kjapp i hode og bein og der mangler han litt syns jeg. Skulle gjerne sett Ramsey i box-to-box rollen med Wilshere i den mer offensive rollen.

Link to comment
Share on other sites

Har lenge sagt det samme, men jeg er usikker på Ramsey i den dype rollen også (Arteta-rollen). Har han det som skal til på det defensive? Syntes han sviktet like mye her som i den offensive rollen når han fikk prøve seg der på tampen av sesongen. Er ikke unaturlig at man blir litt redd for å kaste seg inn i dueller og taklinger etter en såpass syk skade som Ramsey fikk. Kanskje det er derfor Wenger også plasserte han i den offensive rollen?

 

Uansett så er det hvertfall slik at pdd. så setter jeg Coquelin (og Wilshere hvis han kommer tilbake i nogenlunde form) ovenfor Ramsey på den dype rollen og Rosicky (og trolig Wilshere her også) ovenfor Ramsey på den offensive. En Diaby vi ei heller aldri klarer å bli kvitt eller klarer å holde skadefri, men hvis den dagen skulle komme denne sesongen hvor han holder seg skadefri så går han også over Ramsey i begge disse posisjonene.

 

Det beste for Ramsey ville vært et utlån til en klubb hvor presset ikke var like høyt og han virkelig kunne fått utfoldet seg. Tror det ville gjort underverker for gutten.

Link to comment
Share on other sites

Det beste for Ramsey ville vært et utlån til en klubb hvor presset ikke var like høyt og han virkelig kunne fått utfoldet seg. Tror det ville gjort underverker for gutten.

 

Enig. HVIS vi hadde fått inn en som går mer eller mindre rett inn på laget that is. Sånn som situasjonen er nå ville jeg absolutt ikke gått for utlån. Hadde vært fantastisk moro om Ramsey tok noen steg og ble den spilleren vi hadde håpet på de nærmeste årene. Jeg, pessimistiske meg, har mine tvil. Men det hadde jeg også til Song...

Link to comment
Share on other sites

Har lenge sagt det samme, men jeg er usikker på Ramsey i den dype rollen også (Arteta-rollen). Har han det som skal til på det defensive? Syntes han sviktet like mye her som i den offensive rollen når han fikk prøve seg der på tampen av sesongen. Er ikke unaturlig at man blir litt redd for å kaste seg inn i dueller og taklinger etter en såpass syk skade som Ramsey fikk. Kanskje det er derfor Wenger også plasserte han i den

I den 4-3-3 formasjonen vi spilte i 2009/2010 hadde jo Rasey en box to box rolle med Song bak seg og Fabregas med frie tøyler. Det passet han godt, og det var alltid en bedre midtbanespiller på banen i alle spillets faser. Det tok nok vekk mye press for gutten. Når han hatt hovedansvaret for det offensive så tror jeg det ble litt for mye for Ramsey. Et utlån kan nok være sunt dersom vi har god nok dekning der når sesongen ruller i gang. Swansea kunne vært ett godt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Har lenge sagt det samme, men jeg er usikker på Ramsey i den dype rollen også (Arteta-rollen). Har han det som skal til på det defensive? Syntes han sviktet like mye her som i den offensive rollen når han fikk prøve seg der på tampen av sesongen. Er ikke unaturlig at man blir litt redd for å kaste seg inn i dueller og taklinger etter en såpass syk skade som Ramsey fikk. Kanskje det er derfor Wenger også plasserte han i den offensive rollen?

 

Uansett så er det hvertfall slik at pdd. så setter jeg Coquelin (og Wilshere hvis han kommer tilbake i nogenlunde form) ovenfor Ramsey på den dype rollen og Rosicky (og trolig Wilshere her også) ovenfor Ramsey på den offensive. En Diaby vi ei heller aldri klarer å bli kvitt eller klarer å holde skadefri, men hvis den dagen skulle komme denne sesongen hvor han holder seg skadefri så går han også over Ramsey i begge disse posisjonene.

 

Det beste for Ramsey ville vært et utlån til en klubb hvor presset ikke var like høyt og han virkelig kunne fått utfoldet seg. Tror det ville gjort underverker for gutten.

 

Med tanke på de midtbanepsillerne vi har i klubben, mener jeg vi er best tjent med å ha 1 anker, altså en som ligger konstant og dekker rommet mellom forsvaret og resten av midtbanen, og som evner å bryte motstandernes spill (slik som Gilberto gjorde). Så trenger vi en som kan ligge dypt og være kreativ. Dette er en rolle jeg tror kan passe Ramsey bedre enn rollen han hadde sist sesong. Så vil jeg at den tredje spilleren sentralt skal være en blanding mellom box-to-box og ha en fri rolle.

Link to comment
Share on other sites

I den 4-3-3 formasjonen vi spilte i 2009/2010 hadde jo Rasey en box to box rolle med Song bak seg og Fabregas med frie tøyler. Det passet han godt, og det var alltid en bedre midtbanespiller på banen i alle spillets faser. Det tok nok vekk mye press for gutten. Når han hatt hovedansvaret for det offensive så tror jeg det ble litt for mye for Ramsey. Et utlån kan nok være sunt dersom vi har god nok dekning der når sesongen ruller i gang. Swansea kunne vært ett godt alternativ.

Problemet er at Ramsey var Rambo, nå er han den gutten som aldri scorer og når han scorer så skjer noe ille..

Link to comment
Share on other sites

 

Med tanke på de midtbanepsillerne vi har i klubben, mener jeg vi er best tjent med å ha 1 anker, altså en som ligger konstant og dekker rommet mellom forsvaret og resten av midtbanen, og som evner å bryte motstandernes spill (slik som Gilberto gjorde). Så trenger vi en som kan ligge dypt og være kreativ. Dette er en rolle jeg tror kan passe Ramsey bedre enn rollen han hadde sist sesong. Så vil jeg at den tredje spilleren sentralt skal være en blanding mellom box-to-box og ha en fri rolle.

 

Jeg er enig i at det beste er å ha 1 rent anker som konstant ligger og dkker det rommet mellom forsvaret og midtbanen. Dog mener jeg at det beste valget for oss er en spiller som Xabi Alonso i den andre rollen ved siden av dette ankeret. En som kan forsvare, men som samtidig er god nok til å kunne spille igjennom spillere og score et par mål. Den tredje midtbanespilleren burde være en offensiv spiller med stor frihet. Nesten såpass stor at han kan bli kalt en hengende spiss til tider. En spiller som løper inn i boksen med van Persie (Beklager. Uvane.) og skaper en større trussel for motstanderens mål fremfor at vi kun har en spiller der inne som vi nærmest alltid hadde forrige sesong.

 

Ellers kan man jo selvfølgelig alltid bytte ut denne siste offensive spilleren og sette inn en spiller som ikke har like stor frihet i større kamper. Variasjon er jo nøkkelen til så mangt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det beste er å ha 1 rent anker som konstant ligger og dkker det rommet mellom forsvaret og midtbanen. Dog mener jeg at det beste valget for oss er en spiller som Xabi Alonso i den andre rollen ved siden av dette ankeret.

Helt enig, en defensiv midtbanemann er helt nødvendig i dagens fotball, spilleren ved Song trenger ikke hete Xabi, men kan også hete Mikel Arteta for eksempel..

 

Den tredje midtbanespilleren burde være en offensiv spiller med stor frihet. Nesten såpass stor at han kan bli kalt en hengende spiss til tider. En spiller som løper inn i boksen med van Persie (Beklager. Uvane.) og skaper en større trussel for motstanderens mål fremfor at vi kun har en spiller der inne som vi nærmest alltid hadde forrige sesong.

Rosicky prøvde dette forrige sesong og spilte bra, desverre uteblir gjerne målpoengene for Tomas, dette er hovedgrunnen til at jeg ønsker meg en ny offensiv midtbanespiller, ser ingen garanti for at Wilshere er i nærheten av samme nivået som han var før skaden(samme med Ramsey)

Link to comment
Share on other sites

Hva ville du frem til her W53

??

Ramsey var ikke spesielt god defensivt fra før av, men han var rambo, gikk inn i enhver duell med det han hadde, nå tør han ikke det mer. Fra å være vår offensivt svært talentfulle playmaker med gode defensive ferdigheter(Grunnet iherdighet og vilje) er han nå en skygge av seg selv, mest kjent for å ikke score mål og når han først gjør det så skjer det noe ille et sted i verden. Den spilleren i troppen jeg mener er viktigst å få lånt ut.

Link to comment
Share on other sites

 

Ramsey var ikke spesielt god defensivt fra før av, men han var rambo, gikk inn i enhver duell med det han hadde, nå tør han ikke det mer. Fra å være vår offensivt svært talentfulle playmaker med gode defensive ferdigheter(Grunnet iherdighet og vilje) er han nå en skygge av seg selv, mest kjent for å ikke score mål og når han først gjør det så skjer det noe ille et sted i verden. Den spilleren i troppen jeg mener er viktigst å få lånt ut.

Da henger jeg med. Er enig i ditt resonnement, men vil gjerne se en solid midtbanemann inn før han går på lån.

Link to comment
Share on other sites

Why Ramsey is not Cesc and why Rosicky still has a future with us.

 

Som sagt tidligere så har jeg hele tiden vært en av de som har vært hardest mot Ramsey. Ikke fordi gutten ikke har talent, men fordi han ble valgt ut av Wenger som erstatter for en av verdens aller aller beste midtbanespillere og min frustrasjon var ikke akkurat liten til tider. Og det var ufattelig hjerteskjærende og frustrerende å se han gi alt, men fortsatt komme til kort. Ferdighetene hans er veldig gode, men han trenger litt finsliping og selvtillit. Det er dette Wenger burde være påpasselig med å tilføre til Ramsey i løpet av sesongen.

 

Han burde aldri blitt kastet inn som erstatter til Cesc i trolig lagets aller viktigste rolle og jeg håper bare at han kommer seg tilbake til tross for buing o.l. og får ut potensialet sitt i Arsenal F.C. For gutten har veldig mye fotball i seg og er fortsatt bare 21 år gammel.

 

Lykke til Ramsey. Håper bare du har noen å se opp til denne sesongen fremfor å få alt ansvaret slengt på dine skuldre.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...