Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Tror det ikke før jeg får se Podolski i Arsenal drakt på Arsenal.com. Husker jo det var noen som meldte det samme om Eden Hazard en gang tidligere også og alt tok helt av, men det viste seg jo bare å være bullshit til ende og annen..

Link to comment
Share on other sites

Nå engelsk har å gjøre med første FC Köln på erstatningsbeløpet forståelse.

Poldi på øya - det ville være den største overføring av oppgaver løses i de siste månedene.

Arsenal-manager Arsene Wenger mudret guru lenge på Poldi.

Lyst til Bayern ganger han ønsket å lokke ham til London. I mai 2011, tilbød klubben den første FC Köln da rundt € 20 millioner overføring, økte igjen i november til 23 millioner euro - men Köln og Poldi avvist en tidlig endring i vinter.

Nå, derimot, har Podolski besluttet å flytte til England i sommer! Der møter han nasjonal lagkamerat Per Mertesacker, som spiller for Arsenal siden august i fjor.

Podolski FC kontrakt utløper i 2013. Poldi måtte vare utviklingen av kritikk i Köln og klaget over at løftene ikke ble holdt.

Likevel ønsket han å lage Köln i de kommende dagene, en kontrakt tilbud med en årslønn på € 5 millioner. De kan nå lagre tilsynelatende.

Köln-insider spår Reiner Calmund hadde forrige uke: ". FC har en sjanse til å forlenge bare med Poldi, når Real Madrid, Barca eller en engelsk toppklubb ikke få alvorlige"

 

Får morsomme resultater med Google oversetter :)

 

"Arsenal-manager Arsene Wenger mudret guru lenge på Poldi." Hahahaha

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Å fått inn Podolski til sommeren hadde vært fantastisk. Han har flere gode år foran seg på fotballbanen. Han kan benyttes både på spissplass i 4-4-2 og 4-3-3. Han kan benyttes på kanten i dagens 4-3-3 formasjon. Mitt eneste håp i så tilfelle, er at en eventuell overgang er unnagjort så fort overgangsvinduet er åpnet, og før EM.

Link to comment
Share on other sites

Spennende rykter dette, ser "alle" aviser har hevet seg på og laget egne artikler rundt saken, dog alle med Bild som kilde. Jeg skal ikke skryte på meg å ha sett annet en målene til Podolski som Köln spiller, og mitt bilde av han er stort sett ut fra landskamper for Tyskland i store EM og VM sammenheng. Her har han imponert voldsomt.

For meg er Podolski en litt Van Persieish spiller, gode allround ferdigheter, herlig innstilling og ett vanvittig skuddben. Mulig noen av dere som har fulgt han i tysk fotball kan korrigere meg eller bekrefte dette?

Uansett tror jeg Podolski ville vært en fantastisk signering, en spiller med nesten 90 landskamper for Tyskland er kvalitet og vil garantert gi laget ett stort løft. Ikke minst sendes det ut signaler til våre spillere, og eventuelt andre spillere Arsenal har på blokka om at det virkelig satses i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Podolski har lenge vært kjent for å være bedre for tyskland enn på klubbnivå, litt motsatt av de fleste andre spillere altså. Han var sett på som et megatalent for VM i 06 og har vært fast for Tyskland siden da, og som de fleste andre på samme nivå dro han til Bayern München. Han lyktes derimot ikke der og dro hjem igjen til Köln, og det er først i år at det virkelig har løsnet for han. Skal likevel etter alt å dømme ha sine beste år foran seg.

 

Vil ikke si han er så veldig lik Van Persie. Han er en langt mer direkte spiller og har ikke teknikken, blikket eller playmakerevnene RVP har. Trives godt ute på venstre kant og drar seg ofte over på høyrekanten også. Spilte mest som angripende midtbanespiller for Köln i fjor uten at det helt passet, i år har han fått en litt friere rolle helt på topp. Fremdragende kontringsspiller, atletisk og et venstrebein fra helvete. Hvis han kommer til Arsenal ser jeg for meg han på venstre kant eller på topp, alt ettersom hvordan statusen på Van Persie er. For tyskland spiller han hovedsaklig på venstrekanten i en 4-2-3-1 med Özil sentral, Müller til høyre og Gomez/Klose på topp. Tror han ville passet perfekt inn i formasjonen vi kjører nå.

 

Det eneste som har bekymret meg er at han er at han kanskje virker å være en spiller som ikke trives utenfor trygge omgivelser i Köln og det tyske landslaget. Han hadde alle forutsetninger til å bli en superstjerne i Bayern, men tok aldri muligheten og ble etterhvert sendt hjem igjen. Når det er sagt tar jeg hele denne overgangshistorien med en spade salt. Vi skal ikke se bort i fra at dette er Podolskis apparat som forsøker å skaffe litt blest rundt at han er på vei ut og vil ha så mange interesserte klubber som mulig med på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er neimen ikke så sikker på denne Podolski. Han har nivået i seg, ferdigheter og et godt skuddbein. Jeg liker så absolutt spillertypen, men jeg setter spørsmålstegn bak holdningene og formsvingningene hans. Jeg ønsker meg spillere som slår seg på kassa og skriker "come on lads" når det går trått. Det mener jeg laget trenger, og jeg ser ikke helt at Podolski er en slik spiller. Kvaliteten på spillet hans var under middels i Bayern. Han har riktig nok stått frem i det siste i Köln men jeg mistenker at denne mannen er en humørspiller, og det tror jeg vi har nok av. En motivert og alltid like hardtarbeidende Podolski, ja takk! Den Podolski jeg tidvis har sett, nja...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er neimen ikke så sikker på denne Podolski. Han har nivået i seg, ferdigheter og et godt skuddbein. Jeg liker så absolutt spillertypen, men jeg setter spørsmålstegn bak holdningene og formsvingningene hans. Jeg ønsker meg spillere som slår seg på kassa og skriker "come on lads" når det går trått. Det mener jeg laget trenger, og jeg ser ikke helt at Podolski er en slik spiller. Kvaliteten på spillet hans var under middels i Bayern. Han har riktig nok stått frem i det siste i Köln men jeg mistenker at denne mannen er en humørspiller, og det tror jeg vi har nok av. En motivert og alltid like hardtarbeidende Podolski, ja takk! Den Podolski jeg tidvis har sett, nja...

Tror holdningene er ganske upåklagelige. Han framstår ikke som noen vanskelig spiller å ha med og gjøre. Tiltross for at det går dårlig så skylder han jo ikke på Solbakken, men på ledelsen i klubben. Når det gjelder formsvingning så er jeg også litt uenig. Han har 15 mål på 19 kamper. Det er vel kun turen innom Bayern der ting ikke gikk som forventet. Dette kan vel også skyldes at Bayern byttet en hel del trenere i perioden han var der. Podolski er en type signering som jeg tror vil være gull verdt og som vil skape entusiasme både innad og rundt laget

Link to comment
Share on other sites

Dette hadde vært en fantastisk signering for oss! Ikke dumt med noen Tyskere i stallen for det gror godt i Tyskland. Ser for meg att Tyskerne blir en ettertraktet importvare fremover på lik linje som Franskmennene var for noen år siden! Med Podolski og Mertesacher i laget kan vi friste spillere som Gøtze,Reus etc etterhvert. Podolski har masse erfaring,kan brukes i flere posisjoner og har en innifandenvolsk vilje til å ville score mål! Synes han ligner mye på en bedre versjon av Bellamy :)

Link to comment
Share on other sites

Tror holdningene er ganske upåklagelige. Han framstår ikke som noen vanskelig spiller å ha med og gjøre. Tiltross for at det går dårlig så skylder han jo ikke på Solbakken, men på ledelsen i klubben. Når det gjelder formsvingning så er jeg også litt uenig. Han har 15 mål på 19 kamper. Det er vel kun turen innom Bayern der ting ikke gikk som forventet. Dette kan vel også skyldes at Bayern byttet en hel del trenere i perioden han var der. Podolski er en type signering som jeg tror vil være gull verdt og som vil skape entusiasme både innad og rundt laget

Jeg tror på ingen måte at han er en vriompeis som gjør livet surt for andre. Men jeg tror heller ikke han er den spilleren som tar tak i kamper på egenhånd, og det føler jeg laget vårt trenger sårt. Om det ansvaret skal legges på Podolski eller en annen potensiell signering er jo vanskelig å si, men skjønner du hva jeg mener?

 

Formen hans denne sesongen har vært upåklagelig. Det var mye usikkerhetsmomenter i hans tid i Bayern, men det kan det jo fort bli i Arsenal og. Dette ble mye synsing og subjektive meninger, men det er ett inntrykk jeg har hatt av han over en lengre periode.

Link to comment
Share on other sites

De fleste som skriver om Podolski mener at han er en humørspiller og jeg kan ikke akkurat si meg uenig i det, men til tross for dette så popper han plutselig opp med et mål eller to helt uten videre. God spiller, men jeg er usikker på om han vil takle Premier League og være en stabil bidragsyter på kanten i 4-2-3-1 formasjonen vår. Bortsett fra på landslaget så har han aldri slått til som kantspiller for klubblagene sine og trives best i en veldig fri offensiv rolle.

Link to comment
Share on other sites

Både positivt og negativt innstilt til dette, enda en gang ser det ut som vi er på jakt etter en tysker som er på vei ut av fast plass på landslaget fordi det gror så godt med unge spillere bak, Poldi ville gitt oss variasjon i vingspillet som venstrebent og når man tenker på rutinen hans og hvor direkte han er så er han en fantastisk forsterkning, perioden hans i Bayern minnet litt om hva jeg tror Navas ville prestert i Arsenal dog, virker svært "homesick"..

 

Edit: Arshavin ville vært et langt bedre eksempel enn Navas.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så dette komme opp på twitter: Sir Alex Ferguson is at Gerland, Lyon's stadium, for Lyon - Lille tonight, surely to have another look at Hazard.

Håper ikke at de stikker av med Hazard til slutt, mener han er en spiller som kunne passet godt inn hos oss.

 

EDIT: Her er han: https://twitter.com/#!/Fredrinko/status/178577809999007746/photo/1

Edited by Fredriktc
Link to comment
Share on other sites

Ifølge Javier Perez som tidligere meldte om Matias Suarez til Arsenal (som vi fortsatt ikke vet om stemmer eller ikke) så skal visstnok Vertonghen være nærme å bli enige om personlige betingelser med Arsenal. Samtidig så skal vi visstnok ha signert en lignende avtale med Lewis Holtby som med Suarez om hvorvidt han holder seg skadefri o.l. mtp. at han har slitt med skader.

 

For å si det sånn: Han var 3 måneder tidligere ute med nyhetene om at Ricky Alvarez så og si var klar for Arsenal så han har en viss troverdighet, men allikevel så klarer jeg virkelig ikke å se for meg at Podolski, Suarez, Vertonghen og Holtby blir hentet inn i sommer :P

 

Edit: Angående Vertonghen så var han tilstede på Emirates når vi spilte mot Milan visstnok.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...