Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Av det jeg har sett av Podolski i år, og det har vært en del kamper, så ser jeg at han har tatt store steg under Solbakken. Tidligere år kan det ha sett ut som Podolski har vært en smule 'care' på klubbnivå. Det kunne virke som til tider at han ikke brydde seg om hvordan det gikk på klubbnivå så lenge han hadde landslagsplass og presterte der. En motivert Podolski er en av verdens beste spisser. I år har han blitt fratatt kapteinsbindet og det er tydelig at det også kan ha hjulpet han enormt. Så langt har han 8 mål på 10 kamper i en under middels god Bundesliga klubb. De som følger Bundesliga vet at Podolski er en av de beste spillerne i ligaen. På landslagsnivå har han 93 landskamper og 43 mål i en alder av 26. I følge mange her på forumet var et slik kriteriet nok for at Mertesacker skulle være god nok for Arsenal. Om Podolski skulle komme til Arsenal så har en noe å bevise og noe å jobbe med, noe som mest sannsynlig ville gitt oss en motivert Podolski. Det er en spiller jeg kunne tenkt meg til klubben.

Link to comment
Share on other sites

 

Ehem Kim. Hvor ser du at jeg mener det er fornuftig? Jeg sier ingenting bortsett fra at jeg tviler på at klubben er villige til å bla opp for han. Podolski på det øverste nivået har forøvrig aldri heller klaffet mtp. hvordan han gjorde det for Bayern München etter overgangen fra Köln.

 

Podolski er ikke en klassespiller utifra mitt syn og er langt ifra verdt £20m, men hvis du mener at det tydeligvis er fornuftig å bruke penger på en spiller som holder hakket høyere nivå enn andre middelmådige spillere så er det samme for meg, men at du trekker frem en konklusjon og dikter opp en mening hvor jeg plutselig mener et kjøp av Hazard er "fornuftig" så får du jaggu ta deg en realitetssjekk.

 

At Podolski er bedre enn Chamakh og Bendtner er jeg ikke i tvil om og at han kunne vært et godt alternativ er jeg helt enig i, men det virker temmelig tydelig for meg at du ikke har fulgt noe særlig med på Podolski da han for mesteparten av tiden har spilt på venstrekanten for Tyskland hvor han trolig har prestert det beste han noen gang har gjort i internasjonal fotball bortsett fra to meget gode sesonger for Köln før han stagnerte noe veldig i Bayern.

 

Podolski hadde vært et godt kjøp for rundt halvparten av prisen og han var faktisk linket til Arsenal sommeren som var eller sommeren før det for ca. £10m og gjett hvem som ønsket han til klubben da? :o

Jeg har fulgt med tysk fotball siden den gang Koller og Rosicky spilte for BvB. Alltid noe med den tyske fotballkulturen som har fasinert meg. Det gjør meg irritert det du skriver i innlegget, men vitner om mangel på kunskap. At du kan mene at en 26 år gammel fotball spiller , med 93 landskaper og 43 mål for selveste Tyskland ikke en klassespiller er helt ubergriplig! Hadde ikke Køln hatt Podolski hadde de slitt i nedryksumpen, da snakker vi rett rundt streken. Mannen er et fotballgeni, det ser solbakken, det ser Løw, det ser hele fotball verden, 8 mål på 10 kamper for et mildt sagt middelmodig fotball lag er ikke annet en innponerende. Jeg heiser flagget om Lukas blir å se i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

At Podolski er en av de bedre spillerene i Bundesliga er vel klart, men klassespiller for min del er han fortsatt ikke. Slik jeg ser det er det verdensklasse (Messi, Xavi, Iniesta, Ronaldo, Fabregas o.l.), klassespillere (Silva, Dzeko, Nasri, Wilshere o.l.) , gode spillere (Podolski, Gervinho osv), middelmådigheter etc etc.. Lukasz Podolski hadde lenge potensiale til å bli en klassespiller eller faktisk så langt som en verdensklassespiller, men på klubbnivå har han aldri nådd opp til de høydene det så ut til at han var på vei til å nå tidlig i karrieren, men som Hedly sier så ser det ut som om han er på vei til å finne tilbake til godformen og står med 8 mål på 10 kamper, men det gjør han allikevel ikke til en klassespiller i mine øyne. En god halvsesong gjør ikke en spiller til verdensklasse (hei på deg Nasri) og f.eks. Grafite i Wolfsburg som stod med 28 mål på 25 kamper den ene sesongen og alle var fulle av forventninger til brasilianeren siden han var i helt vanvittig form. Dog etter den sesongen har han stått med 30 kamper i ligaen med 11 mål og 28 kamper med 9 mål. Og det er derfor jeg er skeptisk , men hvis Podolski fortsetter på et høyt nivå så skal han selvfølgelig få min anerkjennelse.

 

Det er ikke det at jeg ikke vil ha Podolski i klubben, men jeg mener han ikke på langt nær har bevist at han er verdt nesten 200 millioner kroner bare fordi han har hatt en god høstsesong

 

At han har vært meget god for Tyskland har jeg sagt mange ganger og han har for det meste vært en totalt annerledes spiller for landslaget sitt, men det hjelper fint lite å være god for landslaget når man ikke klarer å få det til i klubbfotball.

 

Her er statistikkene hans de siste 7 sesongene (og den første sesongen var i 2. Bundesliga)

Sesong kamper mål

04-05 32 29

05-06 33 12

06-07 34 7

07-08 41 10

08-09 31 9

09-10 31 3

10-11 34 14

Bortsett fra internasjonal fotball så sier jeg det igjen: Podolski har aldri prestert på øverste nivå i klubbfotball over tid og jeg mener at han aldri i livet er verdt £20m som Arsenal "visstnok" er interesserte i å betale for han. At han har 8 mål på 10 kamper er meget bra, men utifra hvordan han har prestert tidligere så tyder det mest på at han i løpet av året vil dabbe kraftig av.

 

Hadde vi fått han for rundt £10m hadde jeg ikke nølt med å ville ha han til klubben for jeg tror han ville fungert veldig bra på venstrekanten vår og som backup for van Persie og Park, men aldri i livet om han er verdt det dobbelte fordi han har scoret mye mål på landslaget og i 2. Bundesliga.

Link to comment
Share on other sites

Enig at tallene på klubb lag i noen av sesongene har vært under par for en spiller som skal koste 200 mill. Men han virket litt umotivert og lei seg siste tiden i Bayern, etter byttet til køln virker det som han har fått lysten og spillegleden tilbake. Tror det kunne vært godt for Podolski som fotballspiller å kommet seg til England og Arsenal som jeg anser som bedre en samtlige lag i Tyskland! 200 mill er mye penger, men kvalitet koster , er ikke så mangen av den typen som podolski, en kraftplugg, et hurtigtog, samt et venstre bein som matcher RVP. Carroll 300 mill, Torres 500 mill, Nasri 200 mill osv, sitter man regnestykket opp slik så synes jeg ikke 200 mill er en dårlig deal for en spiller med den ballasten og de kvalitetene som Lukas innehar!

Link to comment
Share on other sites

Velger å ta det her siden nettavisens rykter sjelden er helt pålitelige, men herregud for et lag vi kunne fått offensivt med Pato og Götze inn! Om dette skal skje må minst 1 midtspiss bort fra klubben, og siden Bendtner har uttalt at han ikke ønsker retur til London og Chamakh blir linket tilbake til den franske ligaen så kan det stemme (krysse fingrene) Skal heller ikke se bort fra at Arshavin snart flytter hjem til Russland.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Santos

Song

Wilshere - Arteta

Götze

Van Persie - Pato

Benk: Fabianski, Mertesacker, Jenkinson/Gibbs, Ramsey, Diaby, Gervinho og Walcott

Link to comment
Share on other sites

Podolski for 20 mill? Ja takk! Her er det ikke pengene det skal diskuteres i men BEHOVET! Podolski er en komplett angriper,han er stinn av rutine tatt alderen i forhold,spilt fast(?) på landslaget siden han var 19 år,og det som teller mest,han kan også spille ving! Denne mannen er definitivt den beste signeringen vi kan gjøre per dags dato! Han kan vikariere for RVP alene på topp,og han kan også spille ving! Håper vi selger Chamakh og dessverre Arshavin til nyttår om de rette budene dukker opp..Inn med Podolski og Götze,da blir det titler folkens!

Edited by 14Robinho
Link to comment
Share on other sites

Går mye rykter om at Villa ønsker seg bort fra Barca. Er dette noe for oss? Han kan bekle både ving og spiss. En meget habil målscorer! Alltid hadd sansen for han. Hvis vi hadde fått han for en grei penge hadde ikke jeg sagt nei takk.

Link to comment
Share on other sites

David Villa kunne vi kjøpt før Euro 2008 da han hadde kun ett år igjen på kontrakten med Valencia. Han gav utrykk for å være interresert og Cesc var veldig interresert, men Wenger var ikke interresert nok i alle fall. Den gang kunne vi fått han for greie penger. Nå blir han 30 snart, og for en spiss er det vanligvis begynnelsen på slutten på topp-topp nivå. Så de pengene skal jaggu være veldig greie denne gangen i tilfelle. Er Cesc verdt £30M så holder det lenge med £10M for Villa i januar.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Tydelig at det fort glemmes i disse rekkene. Ingen som husker David Villas flørting med Fabregas i sommer? Bl.a. med å si at Fabregas fortjener å returnere til Barcelona. Mener å huske det ble lynsjestemning her inne for disse kommentaerene.

 

Heller Pato enn Villa, for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Tydelig at det fort glemmes i disse rekkene. Ingen som husker David Villas flørting med Fabregas i sommer? Bl.a. med å si at Fabregas fortjener å returnere til Barcelona. Mener å huske det ble lynsjestemning her inne for disse kommentaerene.

 

Heller Pato enn Villa, for å si det sånn.

 

Nei takk til Pato og Villa! Av spisser vi linkes til så er det bare Podolski jeg kunne tenke meg. Han har noe av det vi mangler i stallen, nemlig en enorm skuddstyrke med både venstre og høyre bein. I tillegg er han like god på kant som sentralt og med tanke på formen RvP er i for tiden så må nok alle andre spisser i verden forvente å sitte på benken så lenge RvP er frisk. Det er ergo et must at de funker som kantspillere også ellers går det med dem slik det går med Chamakh, minimalt med spilletid.

 

Hilsen Tapapa, som vet at Villa funker på begge plassene, men som syns han er for gammel til at vi skal betale en liten formue for ham.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei takk til Pato og Villa! Av spisser vi linkes til så er det bare Podolski jeg kunne tenke meg. Han har noe av det vi mangler i stallen, nemlig en enorm skuddstyrke med både venstre og høyre bein. I tillegg er han like god på kant som sentralt og med tanke på formen RvP er i for tiden så må nok alle andre spisser i verden forvente å sitte på benken så lenge RvP er frisk. Det er ergo et must at de funker som kantspillere også ellers går det med dem slik det går med Chamakh, minimalt med spilletid.

 

Hilsen Tapapa, som vet at Villa funker på begge plassene, men som syns han er for gammel til at vi skal betale en liten formue for ham.

 

Om ikke jeg tar helt feil kan Pato spille ving like godt som Villa og Podolski. Pato har spillt i ving i 4-3-3 system tidligere både for Brasil og for AC Milan. Tror også at Podolski er mye mer venstrebent enn det du mener. Han er nok enda mer avhengig av venstreslegga enn Van Persie.

Edited by Hedly
Link to comment
Share on other sites

 

Om ikke jeg tar helt feil kan Pato spille ving like godt som Villa og Podolski. Pato har spillt i ving i 4-3-3 system tidligere både for Brasil og for AC Milan. Tror også at Podolski er mye mer venstrebent enn det du mener. Han er nok enda mer avhengig av venstreslegga enn Van Persie.

 

Mulig du har rett Hedly. Jeg har bare sett Pato spille spiss og har aldri blitt veldig imponert av ham heller. Podolski har jeg sett oftere og jeg mener han skyter som en hest sparker, med begge bein.

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig du har rett Hedly. Jeg har bare sett Pato spille spiss og har aldri blitt veldig imponert av ham heller. Podolski har jeg sett oftere og jeg mener han skyter som en hest sparker, med begge bein.

 

Det er mulig jeg har sett Podolski i "feile" kamper i såfall. Etter hva jeg har sett av han trekker han veldig mye med ballen mot venstrefoten sin, og har ikke husket at han har scoret noe særlig med høyrefoten. Nå følger ikke jeg Bundesliga spesielt tett, så kan være mulig at han har utviklet høyrefoten sin etterhvert. Hvertfall i tiden i Bayern Munchen var han fryktelig avhengig av å ha ballen på venstrefoten. Men at han skyter som en hest, det kan jeg være enig i. Og for all del; jeg ønsker Podolski til klubben. Mye heller Podolski enn Villa, men ønsker også Pato mer enn Podolski, ettersom Pato er en spisstype vi savner i laget i dag; en bakromsspiss. Podolski er ikke den typen.

Link to comment
Share on other sites

Hva annet kan man hente til Arsenal for den summen som Pato og Villa har. La oss tro at AC Milan og Barcelona setter en prislapp på 30 millioner pund, pluss at begge antakeligvis har en høyere lønn enn hva Wenger og Arsenal er villig til å gi. Hvilke andre spillere finnes der ute som er vell etablerte og putter gjevnt 20 mål + hver sesong, i tillegg til at de gjerne bør kunne spille på kant og i midten. Det første navnet som dukket opp i hodet mitt var Edinson Cavani, som er 24 år og har spilt 152 kamper og scoret 64 mål i Seria A med Palermo og nå Napoli. Forrige sesong var hans virkelige gjennombrudd hvor han scoret 30 mål på 43 kamper for Napoli og gikk til semifinalen i VM sammen med Suarez og Uruguay. Største problemet med denne overgangen er hans nåværende kontrakt som strekker seg til 2016.

 

En annen spiller som jeg tror ville gjort det godt som reserve/rotasjonsspiller for van Persie er Klaas-Jan Huntelaar i Schalke 04. Har tidligere spilt for blant annet Ajax, Real Madrid og AC Milan, uten at han fant seg godt til rette i Spania og Italia. Har for disse lagene spilt 172 kamper og scoret 109 mål. Best snitt hadde han i tiden i Ajax med 76 mål på 92 kamper. Er nå 28 år og har minst 3 år igjen til "toppen" av karrieren om ikke skader etc. setter han ut. Signerte 3 års kontrakt med Schalke før 2010-11 sesongen, og kan være mulig å hente. Kanskje også en spiller som kan få van Persie til å forlenge kontrakten?

 

Også har Real Madrid et par spillere som ikke er fast i startoppstillingen, Benzema og Higuain, som kan være villig å flytte på seg om det rette tilbudet kommer. Er godt kjent for de som liker fotball, og har vell aldri hatt problemer med å score mål.

 

Om vi får inn 1 av disse 4 klassespillerne som erstatter for Chamakh, Bendtner og Arshavin er jeg fornøyd. Pato og Villa har synkende formkurve, men om valget skulle stått mellom disse to kan Barca beholde sytern Villa.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro Cavani blir minst like dyr som Pato og Villa. Nei takk til Huntelaar, som ikke har bevist nok utenfor Nederlands grenser. Benzema eller Higuain hadde selvsagt vært fantastisk. Men også disse blir nok dyre både med tanke på transferpenger og lønn.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen mellom prislappen på Cavani og Villa/Pato er at førstnevnte er yngre, gryende form og større verdi ved et evt. videresalg. Det som taler for de to andre er merittene og erfaring.

 

Huntelaar har ganske naturlig ikke klart å score mål hver kamp som han nesten gjorde i Nederland, men tror mye av det kommer pga. spillemåten i de klubbene han har vært. Både i Real Madrid og AC Milan hadde han større stjerner som nektet han mye spilletid, nå i Schalke har han fått spillet bygget mer rundt seg og forrige sesong ble det 18 mål på ca 35 kamper som jeg synes er bra når han er ny i en klubb som presterer middels.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen mellom prislappen på Cavani og Villa/Pato er at førstnevnte er yngre, gryende form og større verdi ved et evt. videresalg. Det som taler for de to andre er merittene og erfaring.

 

Pato er bare 22 år. Cavini er 24. Om Pato er tilgjengelig for å få kjøpt, så ser jeg ikke hvorfor ikke Arsenal skal slå til, for dette er den spisstypen laget har savnet siden Henrys avskjed. Som du selv sier har han mye erfaring og meritter, i tillegg til å være ung. 30 mill for en slik klassespiller er bare rett og rimelig i dette markedet, og det hadde vært fantastisk om Arsenal viste muskler på markedet og signerte Pato.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt på Podolski mange ganger. Han er ofte bedre på landslaget enn klubblaget, noe som kan tyde på at han er meget avhengig av høy kvalitet på medspillerene. Han er ikke skapende, men er krydderet - mannen som setter prikken over i'en. Noe jeg ofte har savnet i Arsenal de siste årene.

 

Huntelaar er en annen målmaskin som har seilt forbi oss gjentatte ganger. Etter min mening til spottpris. Huntelaar er ikke en spektakuler spiller. Han er ikke veldig god til så mye annet enn avsluttninger. Altså en spillertype som Wenger sjelden søker, da han vektlegger flerferdighet eller hva det måtte kalles - totalfotball. Vel, når det gjelder akkurat spydspissen så vet jeg ikke helt. Jeg tror ikke vi hadde tatt skade av å ha en med ekstremferdigheter på avsluttninger i stallen. Huntelaar er en slik spiller.

 

Når dette er sagt. Ut fra slik jeg kjenner Wengers tankesett er nok Pato en mer sansynlig spiller. Hurtig og teknisk skolert. En som kan bekle mange roller, kan delta i et oppbyggende spill, kan true bakrom og som også kan score mål. Da tenker jeg - har vi ikke en del av den støpningen allerede? Hadde det ikke vert en tanke med litt mer varierte egenskaper, slik vi har fått blandt midtopperene med Mertesacker nå.

 

Så da skal jeg presentere dere for en annen tanke jeg har hatt. Darren Bent. Rask, sterk og unektelig målfarlig. Han vinner deg nok ikke nødvendigvis et Champions League trofe, men han skaffer deg mange, mange Premier League poeng som et supplement til RvP. Det som umuligjør hans kanditatur er prislappen han til stadighet går for. Den er absurd. Han er jo engelsk må vite, noe som alene verdsettes til £10M tydeligvis.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Hvilken pris tror dere de nevnte spillerne vil ligge på? Antar det er Januar-vinduet det er snakk om, og jeg kan ikke tenke meg at Wenger vil bruke mer enn £15m på en spiss i januar - sett at ikke van Persie er langtidsskadet (BANK I BORDET!!!). Det ryjkes om at Chamakh er på vei bort, mens Bendtner virket tapt. Bør vi ikke da fokusere på å få inn en spiller som er god på hodet, i alle fall en som man kan ta innpå og som kan avgjøre kamper? I kampene vi sliter med å score pleier lagene å ligge veldig dypt. Da er det i mine øyne veldig viktig med en som har ekstremferdigheten sin på hodet, eventuelt avslutninger. Huntelaar og Podolski er slike spiller, men jeg har faktisk lekt meg mest med tanken på Moa. Ser man på statistikkene hans er han et monster av en avslutter, og denne sesongen overgår han samtlige spillere i europa når det gjelder effektivitet. 8 mål, derav flere av dem straffer, er et alt for lite antall mål å dra konkklusjoner ut av, og effektiviteten hans kommer nok til å dale utover sesongen. Likevel viste han mot Tsjekkia og i Europa-league (husker ikke hvilken motstander) at han kan avslutte knallhardt med begge bein utenfor 16-meteren.Med andre ord, han er ikke kun en goal poacher. Han virker imidlertid litt skadeplaget og man kan sette spørsmålstegn til fysikken hans. Jeg er også mer usikker på hvor god han er på samspill, men når vi presser på mot en motstander som ligger lavt er det nettopp en som kan ta vare på sjansene vi trenger. De siste årene har effektivitet vært det som har ødelagt for oss. Det er sjeldent vi ikke vinner sjansestikkene, så hvis vi kunne matet nordmannen kunne det vært spennende å se hvordan det hadde gått. Som spiss kommer man veldig langt så lenge man er en god avslutter og god til å posisjonere seg, det er det en norsk legende i Manchester United som kan skrive under på. Sammenlignet med de andre nevnte spissene vil Moa sannsynligvis koste langt mindre og kreve en lavere lønning. Dessuten har han en meget god personlighet. Podolski er kanskje er en mer ledertype, men er også en som sutrer fort. De større spillerne vil nok kreve spilletid, mens Moa derimot kan godta å ha en mer Solskjær-lignende rolle. Kanskje også norske aviser blir litt mindre Arsenal-fiendtelig med Moa på laget, og at vi blir høyere prioritert på TV? :)

Edited by Magnus87
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...