Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Hvis han fortsetter i det samme sporet som nå, vil han da ikke bli god nok for oss etterhvert da? Jeg vil påstå at han allerede er bedre enn feks Bendtner. Chamakh har andre kvaliteter, men vil ikke si at han er betydelig bedre enn Moa. Jeg ønsker ikke at Wenger henter Moa i Januar. Kanskje ikke til sommeren heller. Men fortsetter han som nå vil han befinne seg i en storklubb innen 2 sesonger. Uten tvil.

 

I Arsenal vil han få, som alle som er inkludert i det offensive spillet vårt, utrolig mange sjanser. Han vet å sette dem. Og han vil bare bli bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt før at jeg gjerne vil ha Moa, og mener det fortsatt. Han har kvalitetene til å spille i en av de største ligaene, og med coaching fra Wenger kan han blir stor. Han er rett og slett en fantastisk avslutter og utrolig smart i bevegelsene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt før at jeg gjerne vil ha Moa, og mener det fortsatt. Han har kvalitetene til å spille i en av de største ligaene, og med coaching fra Wenger kan han blir stor. Han er rett og slett en fantastisk avslutter og utrolig smart i bevegelsene.

Alltid fint med en norsk spiller i klubben. Morsomt. Og så blir vi prioritert høyere i TV-sendinger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han fortsetter i det samme sporet som nå, vil han da ikke bli god nok for oss etterhvert da? Jeg vil påstå at han allerede er bedre enn feks Bendtner. Chamakh har andre kvaliteter, men vil ikke si at han er betydelig bedre enn Moa. Jeg ønsker ikke at Wenger henter Moa i Januar. Kanskje ikke til sommeren heller. Men fortsetter han som nå vil han befinne seg i en storklubb innen 2 sesonger. Uten tvil.

 

I Arsenal vil han få, som alle som er inkludert i det offensive spillet vårt, utrolig mange sjanser. Han vet å sette dem. Og han vil bare bli bedre.

 

Litt usikker på om dette stemmer så mye lenger. Siden Carling Cup finalen så har det vært sturselig på antall sjanser arsenal får med seg i løpet av en kamp.

 

Mulig Moa kunne gjort det greit i arsenal selv om jeg har mine tvil..

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på om dette stemmer så mye lenger. Siden Carling Cup finalen så har det vært sturselig på antall sjanser arsenal får med seg i løpet av en kamp.

 

Mulig Moa kunne gjort det greit i arsenal selv om jeg har mine tvil..

Tror Moa hadde falt igjennom hos oss. Ikke nødvendigvis grunnet ferdigheter han mangler men fordi Wenger har ekstremfokus på "the Arsenal way". Spillestilen tilpasses i liten grad spillerne, det er spillerne som tilpasses måten vi spiller på. Moa er en avslutter. Hos oss så er det mye fokus på å hele tiden se etter bedre plasserte spillere. Tror det hadde gjort at Moa hadde mistet det lille ekstra pga det. Vi har flere eksempler på spillere som har gått seg bort i "the Arsenal Way". Eduardo var en fantastisk avslutter, men var vel ganske håpløs når han forlot oss. Chamakh startet fantastisk, men etterhvert som han ble "indoktrinert" så falt nivået. Arshavin har bare blitt dårligere og dårligere etterhvert som han har visnet bort på vingen. Walcott har heller aldri tatt steget fullt ut. Bendtner har stagnert.

 

49 kamper på rad uten tap med 442. Hvorfor Wenger ikke er villig til å legge om er en gåte

Link to comment
Share on other sites

Chamakh startet fantastisk, men etterhvert som han ble "indoktrinert" så falt nivået. Arshavin har bare blitt dårligere og dårligere etterhvert som han har visnet bort på vingen. Walcott har heller aldri tatt steget fullt ut. Bendtner har stagnert.

Arshavin har blitt dårligere fordi han er blitt gamlere. Walcott har aldri "tatt steget fullt ut" pga skader. Og Bendtner, vel... det er ingen andre enn Bendtner selv som burde få skylda for hans formkurve.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har blitt dårligere fordi han er blitt gamlere. Walcott har aldri "tatt steget fullt ut" pga skader. Og Bendtner, vel... det er ingen andre enn Bendtner selv som burde få skylda for hans formkurve.

Alle spillere blir eldre, alle blir skadet og alle har formkurver som varierer. Tror løsningen din er litt for enkel. Man kan ikke forvente at bendtner skal bli en bedre spiss når han blir plassert på kanten. Man kan ikke forvente at Chamakh skal mestre rollen som møtende spisss i samme grad som RvP. Walcott får ikke bedre selvtillit av å aldri klare å ta seg forbi backen sin uten at det er et stort rom å løpe i.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har blitt dårligere fordi han er blitt gamlere. Walcott har aldri "tatt steget fullt ut" pga skader. Og Bendtner, vel... det er ingen andre enn Bendtner selv som burde få skylda for hans formkurve.

 

Arshavin er fortsatt kun 30 år gammel. Det er ikke akkurat "über" gammelt. Helt siden han kom til Arsenal har formkurven hans egentlig pekt nedover og mesteparten av grunnen til det er at han spiller på kanten. Advocaat sa selv at Arshavin var en "45 minutters mann" og når han må bruke den lille energien han har på å jobbe hjemover og attpåtil spiller i feil posisjon så sier det seg selv at han aldri har fått en real sjanse.

 

Når det gjelder Walcott har han aldri tatt steget helt opp mye grunnet skader som du sier, men også det faktum av at han blir tvunget til å spille i en posisjon som krever noe han aldeles ikke har inne i spillet sitt. Da tenker jeg på å faktisk være i stand til å gå forbi en spiller eller to eller til og med tre. Walcott kan gjøre det til tider mot et lag som står høyt og hvor han får brukt farten sin, men det er utrolig få motstandere som ikke klarer å utmanøvre Walcott på kanten. Når han spiller der ute så blir han så vanvittig forutsigbar at Justin Hoyte mest sannsynligvis ville hatt han i lomma 9,5/10 ganger. Et eksempel er f.eks. Javier Hernandez på United. Veldig rask, gode løp og er en meget god avslutter, men han er ikke i stand til å dra av en spiller og blir dermed ikke spilt ute på kanten.

 

I nøden spiser fanden fluer. Og med det mener jeg at såfremt det ikke er krise burde ikke Walcott spille på kanten. Arshavin har jeg gitt opp og tror aldri han vil bli den spilleren han var for Zenit og Russland for 3 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har blitt dårligere fordi han er blitt gamlere. Walcott har aldri "tatt steget fullt ut" pga skader. Og Bendtner, vel... det er ingen andre enn Bendtner selv som burde få skylda for hans formkurve.

 

 

Jeg mener både Arshavin og Walcott har blitt brukt i feil posisjon i altfor lang tid! Fatter ikke att Wenger ikke lar Arshavin får prøve seg som hengende spiss eller trequarista som det kalles på FM! Og Walcott med sin fart og sitt rykk kan jeg ikke plassere andre plasser enn i et topann sammen med RVP! Trist att Wenger aldri gjør noe ut av dette :(

Link to comment
Share on other sites

Litt morsomt at engelske medier legger merke til Moa, som tross alt er ganske fersk på høyt nivå. Tror han kunne fungert fint som tredjevalg på topp, bak RvP og Park, siden Walcott ikke får spille spiss. Kunne også vært morsomt og sett han sammen med van Persie på topp, Moa som tar de smarte løpene og RvP i Bergkamprollen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.givemefootball.com/premier-league/mvila-set-for-2012-switch

 

Det er jo lov å håpe. M'vila er godt beskrevet tidligere her på forumet, men kan ikke se for meg at dette skjer. I så fall må Wenger ha mer offensive planer for Wilshere i fremtiden.

 

M'Vila-Song

 

Walcott-Wilshere-Chamberlain.

 

Kan bli en forrykende midtbane det, med tanke på at man har herremenn som Ryo, Ramsey, Lansbury og Frimpong i bakhånd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ser at Kolo Toure er på vei ut av City etter at klubben har ønsker om å skaffe seg spillerens imagerettigheter. Det tilsvarer rundt 20-25 % av lønna hans. Dette skal visst ha gjort Yaya Toure også noe smågretten, og rykter går på at han ønsker å følge Kolo ut av klubben.

 

Tatt fullstendig ut av det blå: Kunne Toure-brødrene vært noe for Arsenal? Kolo har jo ikke akkurat ødelagt forholdet til fansen, og Yaya Toure er jo en spiller vi har ønsket oss i lang tid. Kolo Toure kjenner klubben og er en anvendelig spiller. Kunne fungert som vår back-up på høyrebacken og 3/4 valg på stopperplass. Han kan jo også spille i Song-rollen om det skulle vært nødvendig. Yaya Toure er jo en klassespiller som ville gitt midtbanen vår enda mer kraft og duellstyrke.

Link to comment
Share on other sites

Podolski for £20m? You're havin' a laugh.. Hazard derimot er spennende som alltid, men tviler på at vi er villige til å betale så mye for han. Når det gjelder Tevez så er han et uroelement til tusen og ville nok heller ikke vært fornøyd med å være andrevalg bak van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Podolski for £20m? You're havin' a laugh.. Hazard derimot er spennende som alltid, men tviler på at vi er villige til å betale så mye for han. Når det gjelder Tevez så er han et uroelement til tusen og ville nok heller ikke vært fornøyd med å være andrevalg bak van Persie.

 

Så å betale £20 mill for en spiller som har satt sitt preg både på tysk ligafotball og det tyske landslaget over flere år mener du er latterlig, men å betale sinnsyke summer for en spiller som fortsatt er rimelig uprøvd på det øverste nivå, og som det kom frem i en diskusjon for noen dager siden, muligens er veldig til humørspiller, altså ikke en spiller som står frem når det butter imot det mener du er fornuftig. Er det noen her som "are havin' a laugh", så er det jaggu deg.

 

Podolski er en klassespiller. Han oser av rutine, og har alltid vist at han vet hvor målet står. Han er en skikkelig kraftplugg som overgår både Chamak og Bendtner, og en spiller jeg tror kunne passet godt inn i den formasjonen som Arsenal spiller i dag. Etter som det ikke ser ut som Wenger har tenkt å endre formasjon, så kan det jo kanskje være greit å hente spillere som faktisk passer inn i formasjonen vi bruker.

Edited by Kim
Link to comment
Share on other sites

 

Så å betale £20 mill for en spiller som har satt sitt preg både på tysk ligafotball og det tyske landslaget over flere år mener du er latterlig, men å betale sinnsyke summer for en spiller som fortsatt er rimelig uprøvd på det øverste nivå, og som det kom frem i en diskusjon for noen dager siden, muligens er veldig til humørspiller, altså ikke en spiller som står frem når det butter imot det mener du er fornuftig. Er det noen her som "are havin' a laugh", så er det jaggu deg.

 

Podolski er en klassespiller. Han oser av rutine, og har alltid vist at han vet hvor målet står. Han er en skikkelig kraftplugg som overgår både Chamak og Bendtner, og en spiller jeg tror kunne passet godt inn i den formasjonen som Arsenal spiller i dag. Etter som det ikke ser ut som Wenger har tenkt å endre formasjon, så kan det jo kanskje være greit å hente spillere som faktisk passer inn i formasjonen vi bruker.

 

Ehem Kim. Hvor ser du at jeg mener det er fornuftig? Jeg sier ingenting bortsett fra at jeg tviler på at klubben er villige til å bla opp for han. Podolski på det øverste nivået har forøvrig aldri heller klaffet mtp. hvordan han gjorde det for Bayern München etter overgangen fra Köln.

 

Podolski er ikke en klassespiller utifra mitt syn og er langt ifra verdt £20m, men hvis du mener at det tydeligvis er fornuftig å bruke penger på en spiller som holder hakket høyere nivå enn andre middelmådige spillere så er det samme for meg, men at du trekker frem en konklusjon og dikter opp en mening hvor jeg plutselig mener et kjøp av Hazard er "fornuftig" så får du jaggu ta deg en realitetssjekk.

 

At Podolski er bedre enn Chamakh og Bendtner er jeg ikke i tvil om og at han kunne vært et godt alternativ er jeg helt enig i, men det virker temmelig tydelig for meg at du ikke har fulgt noe særlig med på Podolski da han for mesteparten av tiden har spilt på venstrekanten for Tyskland hvor han trolig har prestert det beste han noen gang har gjort i internasjonal fotball bortsett fra to meget gode sesonger for Köln før han stagnerte noe veldig i Bayern.

 

Podolski hadde vært et godt kjøp for rundt halvparten av prisen og han var faktisk linket til Arsenal sommeren som var eller sommeren før det for ca. £10m og gjett hvem som ønsket han til klubben da? :o

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...