Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Moa har jeg selv tenkt på lenge, og jeg mener han hadde vært et meget godt kjøp! Er god med ballen, klarer med andre ord å spille The Arsenal Way. Klinisk avlsutter, og da mener jeg klinisk. Er det en som setter sjansene sine er det Moa, fantastisk målscorer. Profesjonell er han også, så om han må sitte litt på benken kommer det kun til å gjøre at han jobber hardere. Vi får han for en rimelig penge også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt på Podolski mange ganger. Han er ofte bedre på landslaget enn klubblaget, noe som kan tyde på at han er meget avhengig av høy kvalitet på medspillerene. Han er ikke skapende, men er krydderet - mannen som setter prikken over i'en. Noe jeg ofte har savnet i Arsenal de siste årene.

Vil tvert i mot si at Podolski er en veldig skapende kraft i seg selv. Bare se på hva han får til alene på et middelmådig Köln-laget i år. Det eneste stedet han har slitt er i Bayern München, og da selvfølgelig spekket med stjernespillere på ale sider.

 

Synes derfor påstanden din om Podolski er litt feil. Tror rett og slett bare at Podolski aldri helt fant seg til rette i Bayern. Og ja, jeg har veldig lyst til å se han i Arsenal-drakt!

Link to comment
Share on other sites

Gjør ikke noe om dette hadde stemt :

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2060462/Arsenal-sell-Sebastien-Squillaci-Marouane-Chamakh.html?

 

Er ikke alle spillere som er villige til å spille andrefiolin til RVP, derfor kan han ikke være for stor stjerne. Alternativet er at det må være en som kan spille ving også.. Men da bød han igjen være bedre enn Arshavin/Benayoun/Walcott på kant og også god nok til å banke inn 15-20 mål som spiss.. Finnes ikke så mange som har alt det inne tror jeg

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet tror jeg ikke Wenger ønsker å endre noe særlig på troppen nå, men hvis han får noen millioner pund for Squallaci, Chamahk eller Arshavin vil han nok vurdere salg.

Tviler på han selger alle tre, men kanskje en eller to av de. Har sett noe rykte om Arshavin i bytte for Farfan i Schalke. Farfans kontrakt går ut i sommer og vi kan få han billig + cash for Arshavin.

Har ikke sett Farfan ofte i kamp så jeg vet ikke hvor god han er egentlig, men ifølge statistikken har han ikke scoret noe særlig mer mål enn det Chamahk har gjort siste årene.

Vi kan sikkert drømme om Cavani, Pato osv., men så lenge de blir å koste over £20 mill. skal det særdeles mye til at noen av dem blir Arsenal-spiller.

Wenger vil rett og slett ikke betale så mye for en spiller og jeg blir veldig overrasket hvis det skjer.

Akkurat nå er kanskje Mario Gomez på Bayern av de beste spissene i Europa, men neppe til salgs og sikkert en dyr investering.

Moa er faktisk en langt mer aktuell spiller prismessig, men er ikke sikker på Wenger er særlig interessert.

Hadde selvfølgelig vært gøy med en nordmann i Arsenal igjen...som kanskje også vil få en del spilletid.

Podolski blir kanskje ikke så dyr. God spiller med variabelt "lynne"..hehe.

 

Jeg liker Arshavin og synes han har vært svært profesjonell og har ikke klaget over lite spilletid og har nok innsett selv at han ikke har spilt veldig bra siste året. Egentlig syns vi ikke har fått sett det beste av han på en god stund.

Men det er jo litt Wenger sin skyld også å stadig bruke han på kanten når han egentlig er best i midten. Frykter nok for lite jobbing defensivt med å sette han i den offensive midtbanerollen.

Men det kunne funket med en 4-4-1-1 formasjon med Arshavin bak RVP og Walcott/Gervinho spiller litt lavere og litt mer defensivt på kantene for så å guffe på offensivt på kontringer når anledningen byr seg.

Litt som Bergkamp, Ljungberg og Pires i sin tid. :thumbsup:

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

Jeg har intet ønske om å bli kvitt Chamakh, selvom jeg er enig i at han ikke har imponert på en god stund. Saken er den at slik vi spiller nå med to backer som faktisk kan legge fra kantene så er vårt spille endelig tilpasset Chamakh. Dette gjør at vi kan bruke hans aller sterkeste side, nemlig hodespillet. Chamakh har to styrker til, for det første jobber han veldig godt og han er veldig flink til å fungere som oppspillspunkt som fordeleler ballene videre til lagkamerater. Problemet til Chamakh er at i den formen RvP er i for tiden kan han ikke forvente å spille stort ganske enkelt fordi RvP er veldig mye bedre.

 

Skal Arshavin ut så må vi handle inn en ny spiller som kan fungere i hans posisjon eller så må Ryo (som har blitt skadet igjen) eller Oxlade-Chamberlain ta steget ytterligere opp. Almunia ønsker jeg å beholde som en rutinert nødløsning. På stopperplassen har vi fantastisk god dekning for tiden, så det kan kanskje være henisktsmessig å la Squillachi gå? Da vil Miquel steppe inn som femtevalg og Song som nødbackup. Det burde holde.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ryktes at Arsenal kjøper Marco Fabian fra Chivas (Mexico) og at han kommer i januar.

http://www.epicentrodemexico.com.mx/la-deportiva/futbol/11268-marco-fabian-fichaje-arsenal-inglaterra.html

 

Kan jo også bare være oppspinn eller en ønskedrøm fra hans slekninger selvsagt..hehe.

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel strengt tatt link til en blogg som spekulerer i om Wenger kan være lysten på å hente de. Jeg tviler på at noen av de kommer til oss. Hadde ikke sagt nei takk til noen av dem, dog...

 

Klart nei takk til Alex, vi har fantastisk dekning på den plassen. Anelka derimot, som en back-up til RvP....hmmmm

Link to comment
Share on other sites

Kanskje til Alex, vi har god dekning på den plassen, men han er en solid stopper som har vist det over flere sesonger, vanskelig å si. Anelka er jeg usikker på, virker å være mer og mer ferdig som spiller, har ikke lenger fart og har nok relativt høye lønnskrav, tipper mannen stikker til rike PSG i januar.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

En Alex i toppform rangerer jeg bak en Djourou i toppform og sistnevnte er allerede 4. valg hos oss, så hva vi skal med brasilianeren skjønner ikke jeg. Anelka har mistet plassen sin i Chelsea for Sturrigde, Kalou, Malouda, Torres, Mata og Drogba, og har sålangt denne sesongen ikke vist noen bedring fra fjorårets vårform som var begredelig og vil kun være til nytte mens Afrikamesterskapet pågår. Men da ser jeg heller at vi bruker pengene på en yngre, bedre og dyrere Podolski som kan bidra i mange år fremover. En annen faktor som kan bli utslagsgivende er den høye lønnen han har i Chelsea, og som PSG sies å være villige til å betale videre på.

Link to comment
Share on other sites

Unbeaten, jeg ser ikke på Anelka som en langsiktig løsning og jeg foretrekker Podolski framfor Anelka jeg også. Men med tanke på at både Gervinho og Chamakh reiser til ACN, så vil jeg desperat ha inn en back up og tenker at Anelka muligens kan være den mannen.

 

For øvrig syns jeg Anelka fortsatt er en god spiller og at han var god i fjor også. Jeg innser jo at han ikke blir yngre med årene, men kun en grei back-up a la Benayoun.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønte at du mente det, men mulig jeg formulerte meg litt rart der. Anelka er nå 32 år, snart 33, hvor villig tror du han da er til å få en korttidskontrakt hos Arsenal fremfor en bedre betalt langtidskontrakt i PSG, Anzhi Makhachkala eller et annet tåpelig rikt lag? Men om han er villig til å inngå en billig kontrakt med oss så kan jeg være litt mer åpen...

Link to comment
Share on other sites

Anelka har jo sagt at hans største tabbe fra karrieren var å forlate Arsenal så tidlig, om jeg ikke husker feil. Om vi skulle hentet han fra den tida han storspilte for Bolton, ok, men jeg tror ikke han er løsninga nå. Heller Henry enn Anelka. Podolski, Soldado og Sow er alle alternativer jeg ser på som bedre, selv om de kanskje er dyrere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.guardian.co.uk/football/2012/feb/08/football-transfer-rumours-arsenal-chelsea?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+theguardian%2Ffootball%2Frss+%28Football%29

 

Denne ville ikke vært meg imot. Backup til RVP og som et alternativ på kant! Ser ikke på det som særlig sannsynlig. Men tror han ville passet langt bedre inn i Arsenal enn han gjør i Chelsea

Link to comment
Share on other sites

Må ikke glemme det at Sturridge mest sannsynligvis ville spilt spilt mesteparten av kampene sine hos oss på kanten også. Tenker nok at Sturridge blir i Chelsea jeg. Selv med 1-2 år igjen på kontrakten så blir han nok fryktelig dyr (ung, engelsk og fra en rival) og jeg tror vi får bedre utbytte av de pengene et annet sted.

 

Edit:

 

Såfremt han ikke er tenkt ut som van Persie erstatter da.. :-|

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Såfremt han ikke er tenkt ut som van Persie erstatter da.. :-|

Tror ikke han hadde blitt noen suksess som midtspiss hos oss siden han måtte jobbet mye alene til midtbanen og vingene fikk flyttet seg opp i banen. Men å få han inn på vingen som konkurrent til Walcott hadde vært helt greit, så kunne Gervinho og Oxlade-Chamberlain presset hverandre om plassen på den andre kanten. Men tror vi før et eventuelt vingkjøp bør se hvordan Ryo gjør det under utlånet i Bolton; for fortsetter han utviklingen ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få ta plassen til Arshavin til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke han hadde blitt noen suksess som midtspiss hos oss siden han måtte jobbet mye alene til midtbanen og vingene fikk flyttet seg opp i banen. Men å få han inn på vingen som konkurrent til Walcott hadde vært helt greit, så kunne Gervinho og Oxlade-Chamberlain presset hverandre om plassen på den andre kanten. Men tror vi før et eventuelt vingkjøp bør se hvordan Ryo gjør det under utlånet i Bolton; for fortsetter han utviklingen ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få ta plassen til Arshavin til sommeren.

Skal RvP erstattes må man endre spillestil. Få spillere som har det ferdighetsregisteret som nederlenderen i øyeblikket. Sturridge hadde fungert fint han, men da må man ha en spiller bak han som kan ta seg av jobben med å styre spillet

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...