Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Vi har faktisk Squillaci også. Det å regne han som en forsvarsspiller er å ta veldig hardt i. Han forsvinner, Mbiwa inn? Ikke meg imot. Mbiwa er, som Verthongen, en skikkelig potet i bakre rekker.

Ja vi har han også. Er ikke sterk nok mot de beste lagene.

Link to comment
Share on other sites

Vet i har han, men leser at vi må kvitte oss med Djourou først? Det trenger vi ikke etter min mening, når vi kan kvitte oss Med Squillacci. Evt. bare satse på Bartley?

Høres ut som en grei rekkefølge å prioritere etter.

Spørsmålet Wenger må stille seg selv er hvor god trenger fjerde alternativet å være?

Kjøper vi en suveren spiller, så er Per M målestokken for det. I så fall kan alternativene etter det være Song eller en yngre spiller i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som en grei rekkefølge å prioritere etter.

Spørsmålet Wenger må stille seg selv er hvor god trenger fjerde alternativet å være?

Kjøper vi en suveren spiller, så er Per M målestokken for det. I så fall kan alternativene etter det være Song eller en yngre spiller i troppen.

 

Fjerdevalget og femtevalg må være bedre enn Djourou og Squillaci ihvertfall. Hver eneste sesong får vi lengre skader på forsvarsspillerne våre og da trenger 4-5. valg å være bedre siden de etterhvert spiller ganske mange kamper.

Ja, det vil bli beinhard kamp om plassene hvis vi f.eks. kjøper Vertongen, men er det ikke sånn det bør være da hvis man skal prøve å vinne titler og få god nok kvalitet i forsvaret?

Dette betyr vi kan rotere mer også såfremt vi får samkjørt flere stopperpar bedre enn vi gjør i dag.

 

Uansett er den største utfordringen balansen og standard basic forsvarsorganisering.

Vi sliter med dette pga. for offensiv spillestil (spesielt med backene), sjelden en jordfreser på midtbanen til å holde igjen og rydde opp samt for lite drilling av forsvar rett og slett.

Vi har sluppet inn godt over 50 mål i alle turneringer og det er alt for mye.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til med å finne bedre spillere enn djourou og squillaci og som samtidig er villig å være 4 og 5 valg.

 

LYKKE TIL

 

Utifra denne sesongen så virker det som om Squillaci faktisk er 6 valg bak Miquel. :P

Link to comment
Share on other sites

Slipper vi mest sannsynligvis, greia er at et fjerdevalg i Arsenal blir som et tredjevalg i andre klubber fordi vi er så skadepreget, det betyr at du sitter på benken og ofte må komme inn å gjøre en god jobb. Personlig mener jeg at Djourou burde bli fordi han med selvtillit er vår beste stopper. Uansett hva jeg mener blir jo gutten som nettopp signerte ny kontrakt(inkasserer nå 50 000£ i uka så LYKKE TIL med å få noen andre til å ta lønna)

Link to comment
Share on other sites

Slipper vi mest sannsynligvis, greia er at et fjerdevalg i Arsenal blir som et tredjevalg i andre klubber fordi vi er så skadepreget, det betyr at du sitter på benken og ofte må komme inn å gjøre en god jobb. Personlig mener jeg at Djourou burde bli fordi han med selvtillit er vår beste stopper. Uansett hva jeg mener blir jo gutten som nettopp signerte ny kontrakt(inkasserer nå 50 000£ i uka så LYKKE TIL med å få noen andre til å ta lønna)

 

Kan ikke skjønne at du mener han er vår beste midtstopper hverken med eller uten selvtillit, men vi får være enig om vi er uenig. :)

Har han egentlig signert ny kontrakt? Har sett flere medier skrevet dette og mulig jeg tar feil, men kan ikke huske at det har blitt annonsert fra Arsenal.

Min mening er at det virker rart å gi han en ny og forbedret kontrakt når han i mine øyne ikke har prestert godt nok noen gang foruten noen enkelte kamper. Med mindre det er KUN pga. at han ikke klager og er homegrown-player.

Stoppere som ikke er god nok og sitter 80% på benken fortjener ikke £50.000-60.000 i uka noe som bare beviser hvor hoderystende enkelte av lønningene i Arsenal er.

Ikke rart de er fornøyd og "lojale" når de tjener seg søkkrike på å knapt spille. Winston Bogarde-tilfelle nesten.

Jeg tør å påstå han aldri kommer til å bli fast på Arsenal noe han tydeligvis har et håp om.

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

Lønna er et argument jeg bruker fordi de er tvilsomt at noen vil ta en spiller som Djourou for 50 000£ i uka, er kanskje ikke skrevet på Arsenal.com, men virker som relativt sikkert at han har en femårskontrakt med 50 000 pr uke.

Har Barcelona eller Real Madrid en bedre fjerdereserve på stopperplass enn Johan?

Link to comment
Share on other sites

Har Barcelona eller Real Madrid en bedre fjerdereserve på stopperplass enn Johan?

Har Barcelona eller Real Madrid en lignende skadestatistikk på sine midtstoppere som det vi har? Da blir det mer "rettferdig" å sammenligne oss med Manchester United som faktisk har hatt ganske mange skader denne sesongen. Hvilke alternativer har de? Vidic og Ferdinand er vell førstevalg, mens Evans kanskje er 3. valg, Smalling 4. valg og Jones 5. valg. For meg så har United fem spillere som innehar et høyere nivå enn Djourou, spesielt om Jones fortsetter utviklingen sin fra det talentet han var i Blackburn.

Link to comment
Share on other sites

Evans var 5. valg i United og hadde for mange Unitedsupportere den samme statusen som Djourou har hos mange av oss. Frem til denne sesongen. Da Vidic ble skadet tok Evans steget, og har spilt glimrende siden juletider. Jeg har mine tvil til at Djourou får til det samme, dessverre.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Da Vidic ble skadet tok Evans steget, og har spilt glimrende siden juletider. Jeg har mine tvil til at Djourou får til det samme, dessverre.

Det er akkurat dette som jeg tviler på også. Han har nå blitt 25 år og vært i klubben siden 2003. At han plutselig skal ta steget opp til den klassen vi behøver av et 4. valg er urealistisk, noe til og med de største Djourou elsker innerst inne vet selv om man støtter spilleren så lenge han spiller for Arsenal. Da mener jeg det er bedre å slippe han til en klubb hvor han får regelmessig spilletid og et forsvar som passer hans spillestil bedre. La de to unge midtstopperne vi har i form av Bartley og Miquel få sjansen til forsvare sin kontrakt, der det mest sansynlige er at Miquel drar på lån mens Bartley returnerer fra Rangers. Klarer Wenger samtidig å kvitte seg med Squllaci så bør det hentes inn en forsvarspotet i form av Vertonghen eller Mbiwa.

Link to comment
Share on other sites

Derfor jeg ikke sammenliknet med United :P, men se på City, Chelsea, Barca og Real, ingen av de har bedre fjerdevalg på stopperplass enn oss.

Når det er sagt skulle jeg gjerne hatt en bedre spiller enn Djourou som fjerdevalg, men FÅ om noen klubber klarer å holde spillere happy ved en sånn posisjon. Grunnen til at United har klart det er at de har Jones som kan spille over alt og har hatt mye skader på Vidic og Ferdinand.

 

Egenutviklet og gode grunnferdigheter drar opp Djourou

Lønn og den ufattelige dumheten han av og til viser drar ned, men har han dagen er han en av de beste stopperne i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Der blir jeg litt uenig med deg igjen, for jeg synes Chelseas 4. valg er bedre enn Djourou. Terry, Cahill og Luiz er førstevalg mens Ivanovic er en potet av høy klasse og faktisk fortjener mye skryt etter kampene mot Barcelona.

 

Du sier også at grunnen til at Jones får spille så mye er fordi han er allsidig samtidig som mange skader. Det siste der er en perfekt beskrivelse av arsenalspillerne, så hvorfor kunne ikke vi også fått inn en potet som holder et høyere nivå enn Djourou? Ser du i tråden over deg finner du to gode eksempler uten av vi behøver å "ruinere" oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hele tiden sagt at jeg ønsker Verthongen eller Mbiwa, men jeg ønsker ikke å ha en Johan Djourou som femtevalg. Jeg har hele tiden sagt at jeg mener vi skjøt oss selv i foten ved å binde oss til en uferdig spiller i så lang tid og gi han så mye penger. Verthongen har jeg mast på i to år nå, Mbiwa siste 3-4 mnd.

Link to comment
Share on other sites

men jeg ønsker ikke å ha en Johan Djourou som femtevalg.

Der er vi i alle fall enige. Djourou fortjener mer enn å være et femte valg hos oss og burde derfor aldri fått noen forlegning av kontrakten. De aktuelle klubbene som Djourou hadde passet inn i vil ikke ha den økonomien og transferbudsjettet som skal til for å kjøpe en "middelmådig" spiller som hever høy lønn i Arsenal når det finnes bedre spillere rundt om i Europa til en langt lavere pris. Fører seg bare inn i rekken av rare vurderinger av Wenger og styret...

Link to comment
Share on other sites

Mente fjerdevalg.

Noen som vet om det er sant at Vermaelen og Hazard er tremeninger?

Første gang jeg hører det, så vet ikke. Får heller ikke noe klokt svar etter et søk på google. Men Vermaelen bør brukes for alt det er verdt i en evt. overtalelse av Vertonghen og Hazard siden de er belgiske alle tre - uansett hvor lite Wenger-aktig de to kjøpene ville vært.

Link to comment
Share on other sites

Vi har speider på plass i Drammen...men hvem er det som blir speidet?

 

 

 

Strømsgodset har også vært gode, og befinner seg på andreplass før møtet på Marienlyst.

 

Også enkeltspillere på de to lagene har vært gode. Så gode at de har vakt internasjonal oppmerksomhet. Navn som Mohammed Abu og Stephane Badji har vakt interesse fra toppklubber som Arsenal, West Bromwich, PSV og Feyenoord, som alle har speidere tilstede i Drammen.

 

http://www.tv2.no/sp...st-3775076.html

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvem vi skal speide i så fall. Abu er jo Godsets soleklart beste spiller, men han er ikke god. Badji har jeg egentlig ikke fulgt med noe særlig på, men tviler ei heller på at han vil ha noe å tilføre. Det er kun Kara ved tidligere anledninger som har vist PL potensiale imo.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...