Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Ser ikke på Verthongen som en prioritet mer, mannen har uttalt at han vil til Spurs og da får han råtne der i steden for å spille CL for en storklubb. Leser at Diego Lopez kosta 3.5 millioner pund når han gikk til Sevilla, vi burde virkelig gjort et forsøk på å hente han, hatt en glitrende sesong visstnok.

Link to comment
Share on other sites

vi burde virkelig gjort et forsøk på å hente han, hatt en glitrende sesong visstnok.

 

Det er bra du har innsyn i hvilke spillere Arsenal har forsøkt å kjøpe og ikke. Er det noen andre spillere du har inside information om også?

 

For alt vi vet, kan det godt være at Arsenal har forsøkt seg på Lopez. Har det falt deg inn at Lopez endte opp i Sevilla fordi han hadde lyst til å fortsette i La Liga?

Link to comment
Share on other sites

 

:proud:

 

Som et talent og som fotballspiller altså :P

 

Arsenal 'offer £6.4m plus Marouane Chamakh for Olivier Giroud'

 

Ah! Ingenting er som et skambud dere! :P

 

Videre så håper jeg ei heller at vi har noe interesse for Sturridge i motsetning til hva denne artikkelen prøver å fremvise. Har altfor mange svakheter i spillet sitt og mangler noen fundamentale ferdigheter som jeg tviler på at han klarer å få inn så veldig lett.

 

Synes det høres ut som en bra deal. men regner med kanskje Montpellier vil ha cash (evt. høyere sum) fremfor en byttehandel?

 

Har ikke sett Giroud spille og basert på et tynt grunnlag i en skrytevideo observerte jeg noe overraskende at han er ganske så lik RVP i spillestil.

Lefty, men avslutter bra med begge ben. Skyter hardt, litt fox-in-the-box type, god hodespiller og en del lekre finesseavslutninger. Med sine 1,92 m. så har han jo fysikken og høyden inne også.

Får se om han får et par kamper for Frankrike i EM.

Hadde jo vært greit å få en avtale på plass før EM hvis dette ryktet stemmer i hele tatt da.

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

Lønna til bosmanspillere som Chamakh er alltid betydelig blåst opp siden sign on-fees erstatter det som ville vært en overgangssum og heller går direkte til spilleren. Som med overgangssummer generelt blir dette betalt i avdrag, og jeg vedder noen kroner på at det i Chamakhs tilfelle kommer på toppen av den kontraktsfestede lønna han har fra før. Et godt eksempel på dette er Milan Jovanovic som i fjor spilte for Liverpool med en rapportert inntekt på småpene £120.000 i uka. Likevel klarte de å sende han tilbake til Belgia og Anderlecht, en lilleputt i forhold til Liverpool. Sign on-feen er en "sunk cost" uansett, så om Chamakh drar eller ei skal han ha de pengene i form av et eller annet oppgjør - det er den reelle lønna som er utfordringen. Finner man den rette klubben og kanskje noen svelger kameler skal det nok være godt mulig å bli kvitt en spiller som Chamakh, selv om det økonomiske alltid er en vanskelig faktor.

 

Når det er sagt har jeg liten tro på en overgang til Montpellier for Chamakh. De er en relativt liten klubb og vil nok være et steg ned, og hovedpersonen selv har uttalt at han kun vil spille for Bordeaux i frankrike og ingen andre. Jeg tror Chamakh blir i Arsenal ihvertfall i en sesong til.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Svirrer rykter på twitter om at Fernando Llorente er på vei til Arsenal. Javel tenker jeg. Svindyr og jeg er litt skeptisk til at han passer så altfor godt inn i spillestilen. Men kanskje han er en ren erstatter for RVP? Har ikke så veldig stor tro på dette.

Link to comment
Share on other sites

Har 0 tro på Llorente ryktet, men hadde utvilsomt vært et godt kjøp. Finner nesten ikke en mer komplett spiss, og er en av de svært sjeldne som har kvalitetene til å erstatte vår kaptein.Llorente kunne nesten vært en forsterkning fra Van Persie mtp skadehistorikk og alder.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært en av få spisser som kunne erstattet van Persie som ikke allerede spiller for en storklubb og hvis van Persie forsvinner så ville jeg vært veldig fornøyd med handelen, men jeg har absolutt ikke tro på at han kommer til Arsenal uansett om van Persie blir eller forsvinner fra klubben.

Link to comment
Share on other sites

Klarer vi å få inn Kagawa for Bendtner + 15 £mill og kanskje Vela så er det en god handel for begge partene. Tror ikke noen av spillerne vil ha de store problemene med å omstille seg til den nye ligaen siden spillestilen er bra den samme og intensiviteten i det tyske spillet har nærmet seg den engelske mye de senere årene.

 

Kan jo bli en bra offensiv styrke til Dortmund:

Reus - Götze - Vela

Lewandowski/Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Klarer vi å få inn Kagawa for Bendtner + 15 £mill og kanskje Vela så er det en god handel for begge partene. Tror ikke noen av spillerne vil ha de store problemene med å omstille seg til den nye ligaen siden spillestilen er bra den samme og intensiviteten i det tyske spillet har nærmet seg den engelske mye de senere årene.

 

Kan jo bli en bra offensiv styrke til Dortmund:

Reus - Götze - Vela

Lewandowski/Bendtner

 

For ikke å snakke om vår offensive styrke:

 

Walcott-Kagawa-Podolski

RvP

Link to comment
Share on other sites

Uansett så trenger vi et nytt andrevalg/tredjevalg hvorvidt vi blir kvitt Fabianski eller ikke. Når det gjelder Udjus så tror jeg ikke akkurat han er svaret, men men.. artig med en nordmann i klubben hvis det stemmer.

Link to comment
Share on other sites

WS trenger noen å lære av. Udjus har jo vært andrekeeper i en årrekke bak potetsekken Opdal, og det er vel først nå han har fått spille fast. Det må da vitterlig finnes andre alternativer der ute. Jaja, han er nordmann og vi får mer mediedekning, men de norske journalistene skriver bare svada uansett, så jeg holder meg nok til de britiske mediene om jeg skal lese om Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Burde finnes bedre alternativer ja. Som sagt så foretrekker jeg noe engelsk eller britisk så vi får inn litt homegrown(e) spillere. Mister jo Mannone og muligens Djourou og de er begge to homegrown.

Link to comment
Share on other sites

Har nevnt han ved flere anledninger da det var noen hete rykter om han for en kort stund siden. En litt mer fysisk og energisk spiller enn M'Vila. Ikke like disiplinert og funker nok bedre som en boks-til-boks lignende spiller fremfor et anker foran forsvaret. Ble blant annet valgt inn på årets Ligue 1 av nærmest samtlige franske eksperter.

 

Ikke en like god pasningsspiller som M'Vila, men han hadde vært et godt kjøp tror jeg. Dog ikke like bra som M'Vila.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal weigh up bid for £26m CSKA Moscow striker Doumbia

 

Tenkte jeg bare skulle slenge inn den her. Er fra Daily Fail så er nok ikke mye hold i dette, men han hadde vært en spennende spiller å få tak i. Dog er han ikke høyt opp på min liste mtp. at han er afrikaner og dermed forsvinner til ACN.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...