Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Jeg skal være såpass ærlig å si at jeg ikke har sett for mye til han i år, men jeg føler heller ikke at det er spilleren vi trenger. Synes ikke han var noe særlig forrige sesong, mulig han har blitt bedre nå. Er litt lei one-season-wonders fra Frankrike. Har rett og slett ikke sansen for gutten. Skal også være såpass ærlig å si at jeg drømmer om en Götze/Hazard. Sannsynligheten for det er veldig liten, men den blir tilnærmet null om vi henter inn denne spilleren. Også vil han vel forsvinne til Afrikamesterskapet vært år for Marokko? Så sant de kvalifiserer seg.

Link to comment
Share on other sites

Det er afrikamesterskap igjen allerede neste år, og så begynner de med mesterskap annenhvert år fra og med da sånn at de ikke legges til samme år som VM og OL.

 

Fortsatt i januar, vel og merke.

Dette har jeg ikke fått med meg, greit at de skifter så vi slipper at det kommer samme år, men at det fortsatt spilles på vintertid er et slag i skrittet, mener fortsatt at Belhanda bør være aktuell dog. En spiller med gode ferdigheter gjør opp for at han vedkommende blir borte en mnd hvert andre år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Arsenal to reward Song with pay rise as Wenger closes in on France midfielder M'Vila

 

 

Hadde ikke sagt nei til M'Vila og en ny kontrakt til Song for å si det sånn, men med M'Vila inn så ville vel han vært backupen til Song/Arteta eller kanskje presset en av disse ut av laget. Det jeg derimot er skeptisk til er Coquelin som nå endelig har begynt å vise seg frem på førstelaget vil miste en gylden mulighet til å muligens etablere seg i laget og få ut potensialet sitt (som jeg mener er enormt). Dog kan han spille både som ren defensiv midtbane, sentral midtbane, høyreback og tydeligvis også venstreback, så han burde vel kanskje ha en mulighet eller tre for å komme inn i et par kamper innimellom. Er uansett skeptisk til at han vil være fornøyd med såpass få kamper etter å ha vært meget imponerende hver gang han har vært på banen for Arsenal og fått spilt en del kamper. Er jo i den alderen hvor han trenger å spille for å utvikle seg nå.

Link to comment
Share on other sites

Så kommer det evig aktuelle spørsmålet: Skal Arsenal være en klubb som kjemper om trofeer, eller være en klubb som utvikler talenter? Skal vi kjempe om trofeer innebærer det at mange av unggutta må vike unna til fordel for bedre spillere. Coquelin har potensialet, men er han god nok til å være med å løfte oss opp på seriegull-nivå neste sesong? Jeg tviler. Hvis vi derimot skal fortsette å satse på topp 4 og ren handelsnæring kommer ikke Coquelin til å få noe mindre spilletid enn nå. Tror ikke vi kan få i pose og sekk dessverre.

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn: Jeg ville gått for M'Vila hvis muligheten var der. Hvis Coquelin er god nok så vil han komme seg gjennom uansett enten på trening eller på lån. Muligens vil han ta plassen til Arteta i laget om et par sesonger for alt vi vet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke at Arsenal skal være en klubb som satser på talenter fremfor stjerner, men jeg vil at Arsenal skal operere med kvalitetsspillere i hvert ledd. I denne saken blir det en synssak, men jeg mener at Coquelin fortsatt trenger en sesong for å kunne spille fast og at M'vila derfor vil være en god spiller å hente, problemet er at han er såpass ung og dyr at han vil miste verdi om han mister plassen til Coquelin. Vi burde hentet Parker i sommer og gitt han en treårskontrakt for så å la den gå ut. Vil gjerne ha en rutinert defensiv midtbanespiller foran M'vila pdd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke at Arsenal skal være en klubb som satser på talenter fremfor stjerner, men jeg vil at Arsenal skal operere med kvalitetsspillere i hvert ledd. I denne saken blir det en synssak, men jeg mener at Coquelin fortsatt trenger en sesong for å kunne spille fast og at M'vila derfor vil være en god spiller å hente, problemet er at han er såpass ung og dyr at han vil miste verdi om han mister plassen til Coquelin. Vi burde hentet Parker i sommer og gitt han en treårskontrakt for så å la den gå ut. Vil gjerne ha en rutinert defensiv midtbanespiller foran M'vila pdd.

 

Preaching to the choir. Eller hva med Alou Diarra f.eks? Gikk fra Bordeaux til Marseille forrige sommer for skarve 3,5 millioner euro.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke at Arsenal skal være en klubb som satser på talenter fremfor stjerner, men jeg vil at Arsenal skal operere med kvalitetsspillere i hvert ledd. I denne saken blir det en synssak, men jeg mener at Coquelin fortsatt trenger en sesong for å kunne spille fast og at M'vila derfor vil være en god spiller å hente, problemet er at han er såpass ung og dyr at han vil miste verdi om han mister plassen til Coquelin. Vi burde hentet Parker i sommer og gitt han en treårskontrakt for så å la den gå ut. Vil gjerne ha en rutinert defensiv midtbanespiller foran M'vila pdd.

 

Arsenal og Wenger kommer alltid til å satse på talenter og unge spillere for å skape stjerner. Det har vi også klart og har kvalitet i hvert ledd, men trenger å skape en bedre balanse mellom unge spillere og eldre spillere med rutine.

Den fordelingen har vært for ujevn siste sesongene og Wenger har nå innsett at det må inn flere etablerte spillere sammen med de unge.

Coquelin har hatt en bra utvikling siste par årene, men jeg tviler litt på at han noen gang blir fast på Arsenal.

M'Vila tror jeg ville vært et bra kjøp, men skal sies jeg ikke har sett han noe særlig så vet egentlig lite hvor god han er. Men antar det er kvalitet der hvis Wenger velger å kjøpe han.

Og det er ikke noe problem at han er ung hvis han er god nok. Kan ha Song som mentor. Rutine kommer fort når man har noen landskamper bak seg og spiller fast på laget.

Pr. i dag spiller vi ikke med en ren defensiv midtbane som mange andre lag, men med M'Vila inn kanskje vi kan på sikt få en Vieira-Petit lignende duo igjen i Song/M'Vila.

Song har blitt mer og bedre offensivt med sine assists og M'Vila kan være den som holder igjen litt mer.

Foreløpig kjører vi tre på midtbanen og med to offensive vinger så det må i tilfelle en formasjonsendring til, men i minste kan vi spille på en annen måte og ha et alternativ. 4-1-3-2 eller 4-2-3-1 er jo en mulighet.

Song og Arteta trenger konkurranse og når M'Vila, Coquelin banker på døra får vi en skjerpet gjeng på midtbanen. Wilshere, Rosicky, Ramsey og Diaby kniver om de mer offensive rollene.

 

Samtidig er satsingen på unge spillere og selvutvikling viktig fordi vi har en homegrown-regel som alle klubber må forholde seg til, samt 25-manns-regelen.

Vi har mange gode, unge spillere som ikke trenger å registreres før de er 22 år og allerede hever kvaliteten på A-laget.

Link to comment
Share on other sites

Du misforstår, jeg vil at vi skal kunne ha talenter blandet med stjerner i hver posisjon, vi spiller ikke med noe rent anker, men M'vila er ikke noe rent anker han heller, M'vila, arteta og Song som offensiv kunne funket for eksempel.

 

Er jo forsåvidt det jeg sier, men definisjonen "stjerne" kan jo diskuteres. Wilshere er jo bare 20, men allerede en "stjerne" i mine øyne og vi har jo toppkvalitet/erfaring blandet med unge talenter i hvert ledd egentlig.

Gjelder å få mer balanse i laget, unngå skader og få de enda mer sammenkjørt.

Som sagt har jeg ikke sett M'Vila mye, men inntrykket jeg har fått av han på landslaget så er han ganske defensiv i spillestilen. Både han, Song og Arteta er vel såpass allsidig at de mestrer både defensive og offensive roller på midtbanen.

Jeg ville egentlig sett Arteta mer offensivt, men han mestrer også den mer tilbaketrukne rollen bra.

Skal vi unngå så mange baklengsmål neste sesong trenger vi en som rydder opp og holder igjen når vi kjører på mange spillere offensivt. Det har vi knapt i dag og er ofte sårbar på kontringer i mot.

 

Viktigst i sommer blir å få solgt de som hever høy lønn og ikke presterer over tid eller har noen framtid i Arsenal.

Vi trenger høyere nivå på benken rett og slett og heller gi høy lønn til de som fortjener det.

Link to comment
Share on other sites

What we do know is that Boro Primorac has been sent on a scouting mission to check out Riccardo Montolivo, the Italian defender playing for Fiorentina. The 27-year-old will be available on a free signing come the summer, so he certainly sounds like a player Arsene Wenger would be interested in. The Daily Mirror has the low down on this one.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Montolivo spiller som Pirlo, han ligger i leddet mellom forsvaret og midtbanen. Ingen typisk ballvinner, men i Italiensk fotball er det slettes ikke uvanlig at playmakerne ligger i en dyptliggende rolle. At han da kan oppfattes som et "anker", og derfra "defender". For Italia har han hatt en mer offensiv rolle, og det er mulig han bare har spilt slik som beskrevet ovenfor i de få kampene jeg har sett Fiorentina.

Link to comment
Share on other sites

Han kan sammenlignes med Pirlo i posisjon, men spillerne er ikke i nærheten av hverandre! Men han bekler også flere posisjoner, dog ikke i forsvaret. Som du sier har playmakerne i Italia den posisjonen Song spiller i som oftest. Jeg har som sagt ikke veldig lyst på Montolivo, da jeg mener det finnes mye bedre spillere.

Link to comment
Share on other sites

https://twitter.com/mattspiro

 

Wenger very keen on Mapou Yanga-Mbiwa. Montpellier won't stand in their captain's way. Good chance of transfer happening

 

Yanga-Mbiwa is a young athletic centre back. Can fill in both full back positions. Uncapped by France. Would cost around 8m pounds

 

Matt Spiro farer ikke med så altfor mye tøv, og få signeringer blir vel mer klassisk Wenger enn dette. Ung franskafrikaner med et navn som sende sjokkbølger igjennom ryggraden til engelske pressefolk, tilgjengelig for en billig penge. Noen som vet noe om denne karen? Det jeg ser på wiki virker lovende nok. 22 år, ledertype, spilt fast på Montpellier i 5 sesonger og er en stopper som kan spille på begge backene. Hmm....

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Personlig vil jeg heller ha Vertonghen. Men det er vell fordi jeg ikke har sett noe an Mbiwa og mye av førstnevnte. Kan se ut som Wenger ønsker forsterkning i alle ledd i sommer, noe som er veldig gledelig!

Link to comment
Share on other sites

Kan se ut som Wenger ønsker forsterkning i alle ledd i sommer, noe som er veldig gledelig!

Den som lever for se. Personlig har jeg lært meg å jekke ned forventningene til overgangsvinduer, men kjøpene av Mertesacker, Arteta og Santos viser jo at Wenger muligens har endret strategi på overgangsfronten. Holder vi på dagens stall samt forsterker med en kvalitetsspiller i hvert ledd (Spiss/ving=Podolski, SM/OM=?, forsvarspotet=Verthongen) ja da blir det stemning i stua! Forhåpentligvis vil det gi oss mulighet til å kapre en eller annen bøtte. Så da gjenstår det bare å hente disse spillerne da. Enn så lenge kan vi bare våge å håpe.

Link to comment
Share on other sites

Mbiwa blir nok dyrere enn fem millioner pund, god spiller, men ser også helst at vi henter Verthongen om vi skal hente en stopper.

Høyst usikker på om vi henter en stopper. Vi har fire lansdlagsspillere pluss Song som kan steppe inn her. I så fall må si selge og da er det kanskje Djourou som blir solgt. Helt sikkert ingen av de tre andre.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...