Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Det vi trenger er en spiller i alderen 22-27 år, som er kvalitet "through and through" - en som alle vet hvem er, og som vil spre litt usikkerhet inn i motstanderne våre. En spiller ingen vet nøyaktig hva vil gjøre, og en spiller som alene vil øke moralen blandt spillere, klubb og supportere.

 

Vi trenger en spiller som Kaka (vet han er 29 år...), Schweinsteiger og Schneijder - og vi trenger det nå.

Klubben har et markeringsbehov. Håper virkelig det kommer.

Link to comment
Share on other sites

Leste nettopp et rykte at brasilianske Andre Santos fra Fenerbache er linket til oss. 28 år og venstreback.

hmm...husker egentlig ikke hvor god han er.

 

Legger ikke ut linken fordi det var virusvarsel på den siden. (Arsenal Action) :blink:

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

Leste nettopp et rykte at brasilianske Andre Santos fra Fenerbache er linket til oss. 28 år og venstreback.

hmm...husker egentlig ikke hvor god han er.

 

Legger ikke ut linken fordi det var virusvarsel på den siden. (Arsenal Action) :blink:

 

Diskuteres også i "Hvilke nye spillere ønsker dere?"-tråden. Virker som om det er hold i ryktet..

Link to comment
Share on other sites

I følge "France Football" kom Arsenal med et akseptabelt bud på Hazard på deadline day som lød på 30 millioner euro. Budet ble avslått siden de ikke hadde hatt tid til å finne en erstatter. Samme avis hevder at Arsenal vil komme med et lignende bud i Januar. Da vil Lille ha god tid til å få på plass en erstatning.

 

Benayoun ble altså til slutt hentet på lån. Kanskje dette er grunnen til at han kun ble hentet på lån og ikke permanent?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi kommer til å få en avtale med Lille i januar om en overgang for Eden Hazard, fordi et salg av deres største spiller midt i klubbens viktigste sesong (tittelforsvarer og Champions League) ville virket urovekkende for spillergruppen. Det er svært sjelden av de store overgangene skjer i januar, om man ser bort fra Liverpool og Chelseas rekordkjøp av "middels store" spillere i forrige januarvindu.

 

Da tror jeg det er større sjanse for at det kan bli inngått en avtale med Bolton og Gary Cahill som med et halvt år igjen av kontrakten kan snakke fritt med andre klubber. Hadde vært helt greit å fått inn han "gratis" til sommeren og solgt unna Squillaci som ikke har en fremtid i Arsenal. Vermaelen, Mertesacker, Cahill, Koscielny og Djourou hadde vært en våt drøm, med Kyle Bartley og Ignasi Miquel som talenter på utlån så hadde vi hatt Premier Leagues beste dekning i midtforsvaret. Samtidig kunne et par av disse vikariert som deffansiv midtbanespiller eller sideback ved skader/suspansjoner der. Og med en forsvarsrekke bestående av spillere under 28 år hadde vi ikke hatt behov for flere forsterkninger der de neste 3-4 årene, om ikke noe uforutsett skulle oppstå.

 

Men det viktigste arbeidet Wenger og Gazidis står ovenfor er å forlenge kontraktene til de spillerne vi allerede har, slik av vi slipper flere Nasri/Flamini situasjoner. For det er vell flere spillere med kort kontraktstid igjen, å da kan vi ikke vente til mars/mai før vi åpner forhandlingene. Ting tar tid, spesielt i Arsenal, så det man er ferdig med i god tid slipper man å stresse med når silly season virkelig slår til igjen.

Link to comment
Share on other sites

Trur det godt er mulig at vi er interesserte, og at vi følger med på han. Moa har hatt en enorm utvikling de siste årene, og er nå en toppspiss som skorer jevnt og trutt i Bundesligaen, en liga som ikke skal undervurderes. Som Drillo sier vil jeg tørre å påstå at han er en av de beste avslutterne i Europa. Han er nok ikke Arsenal materiale riktig enda, men at han kan bli det? Det trur jeg er meget mulig!

Link to comment
Share on other sites

Heller Moa enn Chamakh eller Bendtner. Minner mye om Eduardo før skaden. Og at Arsenal følger Moa er jeg ikke i tvil om, Rosicky kan jo mulig mye ha tipset Wenger etter Tsjekkia kampen hvor Rosicky spurte etter Moa til Riise. Han var jo meget imponert.

Link to comment
Share on other sites

Moa putter 8/10 sjanser innenfor sekstenmeteren. Det har han vist både i VIF, Hannover og på landslaget. At han ville breisidet inn 10-15 mål per sesong i Arsenal er jeg ikke i tvil om. Fyren er jordnær, og har et stort potensiale. At Arsenal har han i kikkerten er jeg nesten sikker på. Om han kommer? Tja. Følger han opp fjorårssesongen i Hannover så går han til en CL-klubb. Definitivt.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du ikke være noen stor fan av Norges beste spiss som er on fire om dagen og scorer i hver bidige kamp? Det er jo det en spiss skal. Merkelig utsagn.

 

Selv om van Nistelrooy var en av Europass beste spisser på et tidspunkt så kan man vel oppriktig ikke være en fan av fyren allikevel? At han er Norges beste spiss sier vel heller ikke stort fra et internasjonalt synspunkt..

Link to comment
Share on other sites

Selv om van Nistelrooy var en av Europass beste spisser på et tidspunkt så kan man vel oppriktig ikke være en fan av fyren allikevel? At han er Norges beste spiss sier vel heller ikke stort fra et internasjonalt synspunkt..

 

Pft, han har scora på bestilling i Bundesliga hittil i år, og scorer i hver kamp for landslaget. Det burde være brukbart fra et "internasjonalt synspunkt". :) Helt greit å ikke være fan, men begriper bare ikke hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

Selv om van Nistelrooy var en av Europass beste spisser på et tidspunkt så kan man vel oppriktig ikke være en fan av fyren allikevel? At han er Norges beste spiss sier vel heller ikke stort fra et internasjonalt synspunkt..

 

Merkelig sammenligning. Moa er Norges håp i veien mot EM sluttspill, Van Nistelrooy er en ex-United spiller som jeg regner med ingen på dette forumet liker. Moa er Norges beste spiss, kanskje Norges beste fotballspiller. Om han er god nok for Arsenal eller ikke, så er det rart å ikke like den mannen.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig sammenligning. Moa er Norges håp i veien mot EM sluttspill, Van Nistelrooy er en ex-United spiller som jeg regner med ingen på dette forumet liker. Moa er Norges beste spiss, kanskje Norges beste fotballspiller. Om han er god nok for Arsenal eller ikke, så er det rart å ikke like den mannen.

 

+1, Hedly! You get me! :)

Link to comment
Share on other sites

Merkelig sammenligning. Moa er Norges håp i veien mot EM sluttspill, Van Nistelrooy er en ex-United spiller som jeg regner med ingen på dette forumet liker. Moa er Norges beste spiss, kanskje Norges beste fotballspiller. Om han er god nok for Arsenal eller ikke, så er det rart å ikke like den mannen.

Solskjær var nok også Norges beste spiss, og kanskje norges beste fotballspiller. Jeg likte/liker ikke han heller. Det å være norsk og god trenger ikke for meg å medføre at man liker han.

 

For all del, jeg har ingen ting i mot Moa, men har full forståelse for at andre nordmenn ikke liker han.

 

For ordens skyld; må man som Nordmann etter ditt syn også holde med landslaget? Personlig holder jeg mer med England, selv om jeg håper begge gjør det bra.

Link to comment
Share on other sites

Solskjær var nok også Norges beste spiss, og kanskje norges beste fotballspiller. Jeg likte/liker ikke han heller. Det å være norsk og god trenger ikke for meg å medføre at man liker han.

 

For all del, jeg har ingen ting i mot Moa, men har full forståelse for at andre nordmenn ikke liker han.

 

For ordens skyld; må man som Nordmann etter ditt syn også holde med landslaget? Personlig holder jeg mer med England, selv om jeg håper begge gjør det bra.

Personlig digger jeg Solskjær, mener han var en perfekt klubbspiller og legende for United. Moa? Han er uten tvil en talentfull spiller innenfor boks som beveger seg lurt ogsåvidere, men i øyeblikket er han et talent og det er noe med han på banen som bare føles feil for meg. Jeg er takknemlig for målene han scorer for Norge og at han virker som en superbra fyr, men NOE er det med han på banen. Syns ikke han jobber hardt, syns ikke han har god nok teknikk og hans eneste gode evne er å kunne skyte. Han kunne aldri gjort noe så magisk som Dudu gjorde mot Burnley(og det etter en slik skade)

 

Kommer Moa, noe jeg stiller meg tvilende til så vil jeg være positiv, men jeg mener at vi for den prisen kan få bedre spillere.

Link to comment
Share on other sites

Personlig digger jeg Solskjær, mener han var en perfekt klubbspiller og legende for United. Moa? Han er uten tvil en talentfull spiller innenfor boks som beveger seg lurt ogsåvidere, men i øyeblikket er han et talent og det er noe med han på banen som bare føles feil for meg. Jeg er takknemlig for målene han scorer for Norge og at han virker som en superbra fyr, men NOE er det med han på banen. Syns ikke han jobber hardt, syns ikke han har god nok teknikk og hans eneste gode evne er å kunne skyte. Han kunne aldri gjort noe så magisk som Dudu gjorde mot Burnley(og det etter en slik skade)

 

Kommer Moa, noe jeg stiller meg tvilende til så vil jeg være positiv, men jeg mener at vi for den prisen kan få bedre spillere.

 

Enig i mye. Jeg selv var også en fan av Solskjær til tross for at han spilte for fienden. Solskjær gjorde/gjør meg ofte stolt over å være nordmann. Moa er selvsagt på langt nær en ferdig spiller, men han er som du sier talentfull. Vi skal heller ikke glemme at han er veldig fersk på internasjonalt nivå og forholdsvis fersk i Bundesliga. Men Moa spiller mot veldig gode lag hver helg, og kommer nok til å utvikle seg enda mer som spiller. Han er en veldig lur spiller, og er meget god til å finne det lille nødevndige rommet inne i boksen for å avslutte, og derfor trenger han som oftest bare et skudd i løpet av en kamp for å score. Han jobber kanskje ikke særlig hardt hjemover og er kanskje ikke særlig god å jobbe som en førsteforsvarer på topp, men han er ikke den typen spiller heller. Jeg tror aldri Moa kommer til å være særlig flink i denne fasen av spillet. Men han har forholdsvis god teknikk etter min mening. Kanskje ikke toppklasse, men jeg syns hans tekniske nivå er godt nok for å spille i premier league. Men jeg er også usikker på om han er god nok for Arsenal, men mye heller Moa enn Chamakh eller Bendtner!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...