Jump to content

Patrick Vieira


Frank

Recommended Posts

Satt og lurte på hvem egentlig Vieira kjenner på laget? Med kjapp tenkning kommer jeg fram til van Persie, Fabregas, Almunia, Clichy, Bendtner(?), Djourou og Senderos. Men mange av disse var vel på jr-laget. For Patrick vil jo dette bli et helt nytt lag, samme trenere dog.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var vel en pre-season kampene i fjor at PV4 var tribunen? Eller var det året før? Uansett, jeg husker jeg satt å håpet på, omentrent bad til gud om at Wenger hadde planer om å kjøpe herremannen.

 

I år som i fjor, håper jeg at PV4 signerer for oss med en prestasjonskontrakt i bunnen. Som mentor for Song og Denilson vil nok hans erfaring være mer enn gull verd.

 

PV4 sangen over Emirates FTW!

Link to comment
Share on other sites

Hvis disse ryktene stemmer er det positivt. Har alltid håpet Adams skulle bli en arvtager til AW,men Vieira er en god mann å få inn i Arsenal til trener evt Manager rollen under Wengers vinger.

 

Meget interessant.

 

http://www.people.co.uk/sport/football/tm_...-name_page.html

Link to comment
Share on other sites

De vil nok lede laget sitt begge to vil jeg tro, men ja, det kan bli litt rart.

 

Tror Wenger eventuelt tar seg en prat med Vieira og ordner opp i det. Trenger ikke nødvendigvis å bli noe problem.

 

Alt er ikke like firkantet som oss fans får det til å hørres ut som. Vieira er en født ledertype, og jeg tror ikke det vil stoppe han i å lede laget sitt selv om han ikke er kaptein.

Tror Cesc vil skjønne det også, og de to ilag kunne nok styrt midtbanen perfekt. For å være litt firkantet igjen; Fabreas kunne styrt offensivt og Vieira defensivt... :P ...Veldig firkantet. ;)

 

Men uansett, jeg vil gjerne ha Vieira tilbake til klubben. Tror det er en slik spiller vi mangler.

Vi får se hva Wenger gjør, men er jo litt rart at han ikke har slått til enda, for Vieira hadde nok trengt litt trening før den nye sesongen. Har Italia kommet langt i Pre-season btw?

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg vel rett og slett selv, at han ikke kan forvente å få tilbake kapteinsbindet hvis han returnerer, så tror ikke det vil skape noen problemer. Allikevel blir han en ledertype på midtbanen som tar ansvar, som er positivt både for laget i sin helhet og for Cesc. Tror Cesc kan lære mye som kaptein ved å ha Vieira der.

Link to comment
Share on other sites

Satt å tenkte på en ting... Siste sesongen sin for Vieira spilte han på sentral midtbane oftest sammen med Cesc, og Vieira var kaptein. Om han kommer tilbake nå så blir 12 år yngre Fabregas Vieira`s kaptein.

 

Kan bli litt merkelig :P

Med Vieira's gamle drakt også ;)

Link to comment
Share on other sites

Kommer han må han nok finne seg til rette som andre fiolin. Ser ikke Vieira som en forsterkning til A-laget. Men en viktig spiller med masse rutine og kanskje ett eller to år igjen som spiller i på brukbart nivå. Håper vi henter han for stallens del, og at han kan bli en del av trenerteamet framøve.

Link to comment
Share on other sites

Meanwhile Patrick Vieira, 33, is due to meet Gunners chief Arsene Wenger tomorrow before the friendly with Valencia.

 

The Inter Milan midfielder wants to talk over a possible return to his old club.

Link to comment
Share on other sites

Meanwhile Patrick Vieira, 33, is due to meet Gunners chief Arsene Wenger tomorrow before the friendly with Valencia.

 

The Inter Milan midfielder wants to talk over a possible return to his old club.

Link?

 

Her er den

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...Brit-teeth.html

Link to comment
Share on other sites

Meanwhile Patrick Vieira, 33, is due to meet Gunners chief Arsene Wenger tomorrow before the friendly with Valencia.

 

The Inter Milan midfielder wants to talk over a possible return to his old club.

Det hadde vært fantastisk! Hvis vi får Paddy tilbake, er jeg ikke sikker på om vi får se ham på det nivået som han var på når han dro, men som mange andre også sier, kan dette være en fantastisk overgang med tanke på hans kunnskaper og kvaliteter som han kan tilføye resten av laget. Det kan fort bli my mer rutine i laget vårt, tror jeg i dette tilfellet. ;)

 

8 dager igjen nå, gleder meg ekstremt!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha fulgt med på ryktene som har gått igjen gjennom sommeren, så ligger vel PV4 til å bli det fornuftige kjøpet. Billig, rutinert og kjennskap til klubben. Frykter at alternativene er unggutter med en lys fremtid om noen år...

 

He comes from Senegal,

He plays for the Arsenal,

Vieira, oh oh

Vieira, oh oh oh oh.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange som har nevnt at Vieira ikke var noen skikkelig defensiv midtbanespiller, men heller en offensiv en. Er både uenig og enig i den uttalelsen.

 

Vieira var en spiller som både kunne være defensiv og offensiv. En skikkelig box-to-box spiller som kunne variere med å drive lage fremover og ta ansvar bakover når det trengtes. Gikk i krigen og var en gigant av en ballvinner på midten, samtidig med at han hadde et enormt driv fremover både med og uten ball og gav alltid 100 % når han ble med resten av laget fremover for å skape ubalanse i motstanderens forsvarsrekker.

 

Var ikke sjeldent at vi så han først vinne ballen på egen banehalvdel, deretter spilte den til enten Pires, Henry eller Bergkamp før han stormet etter i full fart for å være med på å avslutte angrepet.

 

Jeg mener grunnen til at han ikke passet perfekt sammen med Cesc da han slo igjennom, var at PV4 var blitt vant med å ha en midtbanespiller ved siden av seg som han kunne dele på ansvaret med å holde igjen og gå frem i angrep med.

 

Cesc var "opplært" først og fremst etter Barcelona-varianten. En "holding DM" og to litt mer offensive bak tre spisser. Han var ikke god nok defensivt da han kom til oss. Mye pga det han tidligere hadde lært, og også pga at fysikken ikke var fullt utviklet enda.

 

Hadde derimot Vieira i dag blitt satt sammen med Cesc på midten tror jeg det hadde funket veldig bra. Ikke fordi Vieira er en utpreget DM som Gilberto var, men fordi Cesc har forbedret seg kraftig defensivt og blitt sterkere og tøffere. Vieira derimot har ikke det samme drivet fremover som før og har blitt enda litt mer defensiv enn han var. Tror de to kunne utgjort en knallbra midtbaneduo med Song som backup for PV4

 

Dessverre ser det ut til at dette ikke kommer til å skje selv om ryktene den siste tiden har vært positive til en slik overgang...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Han kommer til å få en kjempe applaus når han kommer til Emirates, noe som vil få Adebayor til å merke enda mer hva han har gjort (forhåpentligvis).

 

Vieira kommer til å bli overspilt, gjennomspilt og fraløpt av Arsenals tekniske og raske midtbane. Thats the fact!

Link to comment
Share on other sites

Småenig i den, Pat har blitt for treig, både til å spille for og imot Arsenal, men han har en fantastisk spilleforståelse og posisjonering som gjør at han ikke har så bruk for farta som mange andre. Rutinen hans er jo fantastisk, men spørs hvor mange ganger han møter motstandere som Rosicky, Nasri, Arshavin, Fabregas på en gang

 

PS: gjør meg ingenting om han blakker City, nå på slutten av sin karriere, tror ikke han styrker laget så betraktelig uansett

Link to comment
Share on other sites

Småenig i den, Pat har blitt for treig, både til å spille for og imot Arsenal, men han har en fantastisk spilleforståelse og posisjonering som gjør at han ikke har så bruk for farta som mange andre. Rutinen hans er jo fantastisk, men spørs hvor mange ganger han møter motstandere som Rosicky, Nasri, Arshavin, Fabregas på en gang

 

PS: gjør meg ingenting om han blakker City, nå på slutten av sin karriere, tror ikke han styrker laget så betraktelig uansett

 

Det skal vel egentlig utrolig mye til for å blakke City's nye eiere som har en formue på mange hundre milliarder.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...