Jump to content

Patrick Vieira


Frank

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

hehe...vil se det før jeg tror det, men ellers vil jeg si...hvorfor ikke??

Paddy er kanskje over the top, men har bøttevis med erfaring, autoritet og en perfekt squadplayer.

 

å i tillegg snyte spurvene og føye til en nytt navn på den lange nestensigneringslista de har hadde jo vært konge :)

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært en drøm. Da får vi nesten alt vi trenger. Erfaring,autoritet, en som kjenner Arsenal ut og inn og ikke minst en veldig bra fotballspiller. Eneste som bekymrer er skadehistorikken...

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært en drøm. Da får vi nesten alt vi trenger. Erfaring,autoritet, en som kjenner Arsenal ut og inn og ikke minst en veldig bra fotballspiller. Eneste som bekymrer er skadehistorikken...

 

Er ikke så bekymret for skadehistorikken, så lenge han får en "pay as you play" kontrakt som det her er snakk om.

 

Og selv om Vieira skulle være skadet store deler av sesongen, kan han være godt behjelpelig på treningsfeltet. Jeg ser også på dette som en stor mulighet til å kunne få Vieira inn i staben på permanent basis etterpå. Tror han har mye å lære bort til våre talenter

 

Og så litt off topic: Er det noen som vet om Grimandi har fått ny rolle i klubben? Vet han har vært speider for Arsenal, men under pre-season i BW, virket det som han var blitt en del av trenerteamet, og var tilstede på alle treningene.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært en drøm. Da får vi nesten alt vi trenger. Erfaring,autoritet, en som kjenner Arsenal ut og inn og ikke minst en veldig bra fotballspiller. Eneste som bekymrer er skadehistorikken...

 

Er ikke så bekymret for skadehistorikken, så lenge han får en "pay as you play" kontrakt som det her er snakk om.

 

Og selv om Vieira skulle være skadet store deler av sesongen, kan han være godt behjelpelig på treningsfeltet. Jeg ser også på dette som en stor mulighet til å kunne få Vieira inn i staben på permanent basis etterpå. Tror han har mye å lære bort til våre talenter

 

Og så litt off topic: Er det noen som vet om Grimandi har fått ny rolle i klubben? Vet han har vært speider for Arsenal, men under pre-season i BW, virket det som han var blitt en del av trenerteamet, og var tilstede på alle treningene.

 

La merke til dette jeg også. Kanskje ferievikar? :)

Link to comment
Share on other sites

Ville vært en drøm å få Vieira tilbake. Noe vil han nok klare å bidra med på banen, i tillegg til at han vil være veldig god å ha på treningsfeltet. Vil kunne gi masse gode råd, og tips til spillere som Denilson, Song og Diaby.

 

En "pay as you play" kontrakt høres også veldig fornuftig ut, så hvis vi klarer å få til dette syns jeg dette er noe vi skal slå til på.

Link to comment
Share on other sites

Høres romantisk og fint ut dette, hvis det medfører riktighet. Om det er smart er jeg mer usikker på. Vieira har gått skadet mer eller mindre kontinuerlig i årevis. Han er en skygge av den spilleren vi kjente på Highbury. Her er det tydligvis en ryddejobb å gjøre innad i klubben. Noen annen forklaring finnes ikke. Nå fjernes spillere det har vært kontroverser/støy rundt en etter en med kirurgisk presisjon og gamlekapteinen skal inn å ta finpussen. Vel, hvis det igjen er riktig kan en tenke seg hva han som virkelig er kaptein føler. Mulig jeg ser syner og overdriver, men dette er jeg rett og slett skeptisk til.

Link to comment
Share on other sites

Høres romantisk og fint ut dette, hvis det medfører riktighet. Om det er smart er jeg mer usikker på. Vieira har gått skadet mer eller mindre kontinuerlig i årevis. Han er en skygge av den spilleren vi kjente på Highbury. Her er det tydligvis en ryddejobb å gjøre innad i klubben. Noen annen forklaring finnes ikke. Nå fjernes spillere det har vært kontroverser/støy rundt en etter en med kirurgisk presisjon og gamlekapteinen skal inn å ta finpussen. Vel, hvis det igjen er riktig kan en tenke seg hva han som virkelig er kaptein føler. Mulig jeg ser syner og overdriver, men dette er jeg rett og slett skeptisk til.

 

Ja, skadene er en ting, at han kanskje har falert så mye at han rett og slett ikke er god nok er en annen ting. Naturligvis emosjonelt riktig, men som du skriver neppe en optimal løsning. Det virkelige bidraget ville kanskje vært å tilføre rutine som laget jo trenger, men som du er inne på risikerer han å bli en slags syvende far i huset, og det er neppe noen tilfredsstillende situasjon for Cesc. Kanskje han mer er tenkt på som en slags "trener"? Å hindre at han roter seg bort ved å gå til Tottenham er kanskje grunn god nok for å snappe ham opp, skjønt hvis han er så dum at han vurderer å gå dit fortjener han kanskje ikke bedre? :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi henter til bake Vieira for £750,000 med en "pay as you play" kontrakt er vel dette en overgang vi ikke kan tape så mye på. Tror faktisk at vi kan komme til å selge en del drakter med Vieira bakpå noe som igjen vi kunne finansiere overgangen. Dersom Vieira slår til og viser spor av gammel klasse er det ingen tvil om at vi gjør et kanonkjøp, dersom han ikke slår til igjen vil han allievell være til stor hjelp for andre spillere i klubben. Dersom vi ikke skal hente en DM i verdensklasse, tror jeg Song (eller hvem andre som er tiltenkt denne posisjonen kommende sesong) kan dra stor nytte av Vieiras tilstedeværelse og rutine på treningsfeltet. Andre unge spillere vil også kunne lære mye av Vieira, en spiller som gir allt for klubben. I tillegg vil Vieria bidra til større bredde rundt den deffensive midtbaneplassen, noe som kan være spessielt viktig i en sesong der Song skal til Afrikamesterskapet.

 

Så kort sakt; Patrick Vieira ville vært en GOD signering.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg vil Vieria bidra til større bredde rundt den deffensive midtbaneplassen, noe som kan være spessielt viktig i en sesong der Song skal til Afrikamesterskapet.

 

Vet ikke hvor mange ganger jeg har måttet skrive dette, men Vieira er ingen deffensiv midtbanespiller. Petit og Gilberto var deffensive midtbanespillere, Vieira var faktisk en offensiv midtbanespiller, selv om han hadde taklingsstyrke. Og det var nettopp grunnet at han var en offensiv midtbanespiller som gjorde at han og Fabregas ikke passet sammen på midtbanen.

 

For å gjøre det enkelt:

 

Petit og Vieira: God kombinasjon

Gilberto og Vieira: God kombinasjon

Vieira og Fabregas: Dårlig kombinasjon

Gilberto og Fabregas: God kombinasjon

Link to comment
Share on other sites

Det er helt riktig Kim. Har også latt meg irritere over denne "misforståelsen" til tider, men kanskje han kan være anker nå? Han kan umulig ha bein til å gjennoppta sin gamle rolle i en topp-4 klubb, selv om en ikke skal undervurdere han heller.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt riktig Kim. Har også latt meg irritere over denne "misforståelsen" til tider, men kanskje han kan være anker nå? Han kan umulig ha bein til å gjennoppta sin gamle rolle i en topp-4 klubb, selv om en ikke skal undervurdere han heller.

 

 

Kan hende han passer fint i anker posisjonen nå - kan benytte sin rutine på midtbanen. Samtidig har vi da også en som mange har sagt, kan være "mentor" for de yngre. Taklingstyrke, hodesterk og smart rutinesterk spiller.

 

 

Jeg vil gjerne at dette skjer. Heller dette enn ingen.

Link to comment
Share on other sites

He he gamle gode Vieira hadde vært deilig og se deg i rødt og hvit igjen, men jeg tror nok desverre at du ikke ville fått så mye spille tid, du er en mann som er "over the top" men hvis ikke du koster oss noe særlig, hvorfor ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Det er helt riktig Kim. Har også latt meg irritere over denne "misforståelsen" til tider, men kanskje han kan være anker nå? Han kan umulig ha bein til å gjennoppta sin gamle rolle i en topp-4 klubb, selv om en ikke skal undervurdere han heller.

 

Hvis han ikke har ben til å gjenoppta sin gamle rolle i Arsenal, frykter jeg at han heller ikke har ben til å fylle rollen som midtbaneanker i Arsenal. Tror det krever alt for mye løpskapasitet til å passe for Vieiras nåværende tilstand.

Link to comment
Share on other sites

Enig, i alle fall i PL. Ergo romantikk eller en utenfor banen jobb.

 

Det er jeg enig med deg i. Men jeg tror at det ville kunne være mye til hjelp for de yngre spillerne å ha rutinen til Vieira å lære fra på midtbanen.

 

Det blir litt på samme måte som at jeg kunne tenke meg å se David Beckham avslutte karrieren på hell. Han har jo snakket om at han kunne tenke seg å avslutte karrieren i England, og ikke nødvendigvis for United. Han er selvfølgelig ikke den spilleren han engang var, men tenk på hva han kan lære bort til våre talenter. Og ikke minst hva det kunne bety økonomisk for klubben med tanke på draktsalg

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvordan skal man stille seg til et slikt rykte? Dette var en vrien nøtt. :)

 

Må innrømme at jeg ikke helt har kontroll på hvordan det står til med selveste PV4. Men jeg vet i alle fall hva denne herren har utrettet tidligere. Tror fremdeles at Vieira har noe å fare med. Det som taler for er at han kjenner klubben ut og inn, samt at innkjøpsprisen sannsynligvis er lav. Han vil også fungere som en mentor for de minste. Det som taler i mot er alder og trolig medfølgende tempovansker.

 

Jeg tror jeg går for tommelen opp! Men hvem vet? Kanskje Wenger henter inn et mer lovende rivjern?

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke helt hva jeg skal mene om dette. Litt vanskelig å være negativ på en måte, på grunn av hans status og de fabelaktige 9 årene Paddy hadde her. Men skadeproblemene han har hatt de siste årene gjør at jeg ikke får meg til bryte ut i ekstase. Klarer han dog å forholde seg nogenlunde skadefri og få en 15-25 kamper iløpet av sesong, tror jeg han kan være en viktig squadplayer og rotere med Song og Denilson som makker til CapCesc.

 

Utvilsomt ikke mye som hadde vært bedre enn å høre den gode gamle Vieira sangen runge ut over Emirates !!

Link to comment
Share on other sites

"There is a football decision and then there's the psychological impact of a player of that stature coming in.

 

"We are nowhere near to making a decision like that. But it is a possibility. We don't rule it out and we don't say we will do it. That's my decision at the moment.”

 

 

 

Tidligere erfaringer sier meg at Wenger er interresert! Tror aldri han hadde uttalt seg på den måten hvis han ikke var interresert.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...