Jump to content

Patrick Vieira


Frank

Recommended Posts

Du må ikke ha så lave tanker om bestemora di :P

vanskelig å være tilstede fysisk når man ikke lever.. :P

 

Du må ikke ha så lave tanker om bestemora di :P

vanskelig å være tilstede fysisk når man ikke lever.. :)

 

Du må ikke ha så lave tanker om bestemora di :P

vanskelig å være tilstede fysisk når man ikke lever.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er vanskelig å finne igjen gamle linker. Dette er det nærmeste jeg kom.

 

Det som skjedde var følgende. Både sommeren 2002 og 2003 hadde Real Madrid flørtet med Vieira på sitt arrogante vis. Vieira var tent på tanken, men Wenger overbeviste han hver gang om å bli. Sommeren 2004 var det samme leiken igjen, men denne gang gav Wenger etterhvert etter. Vieira hadde bestemt seg for å dra. Real Madrid og Arsenal ble enige om en overgangsum på £23 millioner. Dette var i galacticoårene i Real Madrid med spillere som Figo og Zidane på fantasilønninger. Real var tydligvis ikke innstillt på å gi det samme til Vieira, for avtalen ble ikke ferdigstillt. Arsenal satte en deadline for at Vieira skulle bestemme seg. Kaoset kunne ikke fortsette frem til seriestart. Den deadlinen ble passert en uke før seriestart og Vieira var i Madrid og forhandlet. Så helt ut av det blå en torsdagskveld mens Wenger og Dein satt hjemme hos Wenger ringte det på døren. Der stod Vieira og proklamerte "boss, I can't leave". Dagen etter, altså dagen før første kamp, ble det holdt pressekonferanse og alt var plutselig sukkersøtt. Vel, det som videre skjedde var at Vieira ikke akkurat lyste den sesongen. Neste sommer var det ikke Vieira som tok regi, men Wenger. Juventus kom med et bud, Arsenal aksepterte uten Vieiras viten, og valget var opp til Vieira. Han valgte Juventus.

 

Så det Vieira angrer på er nok at han ikke tok den avtalen han ble tildudt den gangen. Vel, det var ingen andre enn han selv som vendte ryggen til. Arsenal og Wenger forberedte seg da på en ny sesong uten Vieira.

 

Det kan også nevnes at året før Real Madrid kom på banen prøvde Man.United seg, men fikk klar beskjed av Arsenal - glem det.

 

 

Apprpos dette, har tydeligvis ikke funnet etterspurte linker i fjor. Kom over dem nå. Ikke at det er viktig. Det er egentlig unødvendig å rippe opp i, men historien skal tross alt være korrekt. Alt med PV4 var ikke rosenrødt, men likevel legendarisk og sårt savnet.

 

Manchester United (2001)

 

Hjemme hos Wenger (2004)

 

Året etter (2005)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/p...et-3467857.html

 

Legend!

 

Skulle så gjerne ønske at Vieira var kapteinen vår og i startoppstillingen om en uke når vi skal spille på White Hart Lane. Reprise av målene fra 04 og 05 hadde ikke vært meg i mot. Savn. :)

 

har nok muligens 1 eller 2 år igjen på godt nivå, og kunne gjerne ha vært arsenals backup/utfordrer til Songs plass.

Link to comment
Share on other sites

har nok muligens 1 eller 2 år igjen på godt nivå, og kunne gjerne ha vært arsenals backup/utfordrer til Songs plass.

 

Syns han har imponert det lille jeg har sett av han i år, og i fjor. Og nå som Wenger, helt klart, har lagt bort tullet med å aldri hente tilbake spillere som han tidligere har kvittet seg med, så skal man ikke se bort fra at Vieira kan ende karrieren sin i en back-up rolle i Arsenal. Hadde vært veldig fint med et vinnerhode som Vieiras.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke bekreftet at Pat Rice gir seg etter denne sesongen. Mener han sa at han ikke hadde noen middelbare planer om å gi seg med det første jeg?

 

Uansett så er Steve Bould, Dennis Bergkamp og Thierry Henry hete kandidater for å være Wenger's nye høyrehånd når dagen kommer hvis man skal tro ryktene :P

Link to comment
Share on other sites

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premie...-of-the-season-

 

Har vært snakk om Pat Rices framtid i Arsenal lenge nå, og den artikkelen der er meget fersk. Uansett, ingenting er bekreftet ennå og alt bør taes med en klype salt. Rices mulige arvtager blir nevnt på Goal.com.

 

Bare for å ha det sagt: jeg stoler ikke på NOE som Goal.com skriver.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Å få Paddy inn i trenestaben ville vært fantastisk. Er det noen som kan lære våre unggutter vinnervilje er det Vieira.

 

Kanskje kan det også være aktuelt med en spillendetrener rolle den første sesongen? Selv om Vieira dessverre ser ut til å være over the top tror jeg fortsatt han kunne vært mer en god nok som en back-up/squadplayer.

Link to comment
Share on other sites

Artig! Dessverre blir det litt for langt å reise for å hilse på Vieira :P

 

Forøvrig noen som vet noe om de ryktene tidligere som linket Kara til Arsenal? Er vel en av få spillere i Tippeligaen som faktisk kunne gjort det bra i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 27 2011, 03:32 PM) 225716[/snapback]

Artig! Dessverre blir det litt for langt å reise for å hilse på Vieira :P

 

Forøvrig noen som vet noe om de ryktene tidligere som linket Kara til Arsenal? Er vel en av få spillere i Tippeligaen som faktisk kunne gjort det bra i Premier League.

 

Kjenner TILs assistent trener, Agnar Christensen, og som jeg forstår var Arsenal over flere ganger i fjor for å se på Kara, men det kom aldri noen henvendelser eller forespørsler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde trodd at Vieira hadde et større Arsenal hjerte en som så :)

 

Det er vell bare det at Vieira ønsker å spille fotball lengre. Han ønsker vell ikke å gå til en trenerrolle riktig enda.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...