Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

FA Cupen er morsom! :)

 

Bra kamp i dag og for å være helt ærlig trodde jeg kampen var avgjort da Lampard satte inn 2-1 i første ekstraomgang.

 

Regner med at du mente 1-0 i første ekstraomgang (eller 2-1 i straffesparkkonkurransen (begge av Lampard))

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nok en gang skryt til Ancelotti som nok en gang starter med Torres, som er helt ute av det, på topp i en "must-win-match".

Drogba på benken. Hva gjør Drogba når han kommer på? Jo, han skaper sjanser og scorer utligninga. Men da har allerede Ramires klart å pådra seg to gule og Park scorer direkte etter at Drogba har gjort 1-1.

 

Smart Ancelotti, smart å ikke starte med Drogba og Anelka sammen på topp. To av spissene som faktisk kan spille sammen...

Link to comment
Share on other sites

Smart Ancelotti, smart å ikke starte med Drogba og Anelka sammen på topp. To av spissene som faktisk kan spille sammen...

 

naturligvis en gamble, men hadde Torres levert hadde Ancelotti blitt geniforklart. Og før eller senere må det jo løsne, og Torres har jo en god record mot ManU. Derfor er dette et sedvanlig eksempel på den etterpåklokskap som råder innenfor fotballen, der man søker å bortforklare dårlige resultater, eller på kvasivitenskaplig vis forsøker å forklare seire...

 

For å trekke noen paralleller til Arsenals (og Wengers!) prestasjoner de siste årene. Det største problemet med Wengers disposisjoner de senere årene handler ikke om laguttak, men måten laget spiller på (i gitte situasjoner). Og det har lite med etterpåklokskap å gjøre. Det er jo heller alt for forutsigbart...

 

moralen er altså at det gir liten mening å tilskrive tap i enkeltkamper til laguttaket. Her som ellers bør man evne å se ting i langsiktige perspektiv. Det må være rom for å gamble i enkeltkamper uten at man blir møtt av etterpåklokskap når man taper. Verre er det at man over tid ikke viser vilje eller evne til forandring selv om laget låser seg fast i et mønster... say no more...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang skryt til Ancelotti som nok en gang starter med Torres, som er helt ute av det, på topp i en "must-win-match".

Drogba på benken. Hva gjør Drogba når han kommer på? Jo, han skaper sjanser og scorer utligninga. Men da har allerede Ramires klart å pådra seg to gule og Park scorer direkte etter at Drogba har gjort 1-1.

 

Smart Ancelotti, smart å ikke starte med Drogba og Anelka sammen på topp. To av spissene som faktisk kan spille sammen...

 

Jeg mistenker at Ancelotti ikke er mannen som setter opp Torres på papiret hver eneste kamp, med at en viss Roman har lagt ned veto om at Torres SKAL starte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mistenker at Ancelotti ikke er mannen som setter opp Torres på papiret hver eneste kamp, med at en viss Roman har lagt ned veto om at Torres SKAL starte.

Roman er uten tvil butleren som står bøyd over liket med en rykende pistol.

Link to comment
Share on other sites

naturligvis en gamble, men hadde Torres levert hadde Ancelotti blitt geniforklart. Og før eller senere må det jo løsne, og Torres har jo en god record mot ManU. Derfor er dette et sedvanlig eksempel på den etterpåklokskap som råder innenfor fotballen, der man søker å bortforklare dårlige resultater, eller på kvasivitenskaplig vis forsøker å forklare seire...

 

For å trekke noen paralleller til Arsenals (og Wengers!) prestasjoner de siste årene. Det største problemet med Wengers disposisjoner de senere årene handler ikke om laguttak, men måten laget spiller på (i gitte situasjoner). Og det har lite med etterpåklokskap å gjøre. Det er jo heller alt for forutsigbart...

 

moralen er altså at det gir liten mening å tilskrive tap i enkeltkamper til laguttaket. Her som ellers bør man evne å se ting i langsiktige perspektiv. Det må være rom for å gamble i enkeltkamper uten at man blir møtt av etterpåklokskap når man taper. Verre er det at man over tid ikke viser vilje eller evne til forandring selv om laget låser seg fast i et mønster... say no more...! ;)

En ting er å gamble i enkeltkamper, men nå har tross alt Torres spilt samtlige(?) kamper etter overgangen og enda ikke klart å få til noe særlig. Vi kjenner alle kvalitetene til Torres i form, men hvorfor da ikke ha han som en joker mot slutten av kampene når han faktisk har to andre spisser i form? Anelka var toppscoreren deres i CL, i tillegg er Drogba på vei tilbake i form og er alltid et uromoment.

 

Og ja, selvfølgelig hadde Ancelotti blitt genierklært om Torres hadde slått til, men nå har det gått 3 mnd og han har enda til gode å putte ballen i kassa. Da går det ikke lenger på etterpåklokskap mener jeg. Da går det på dårlig valg av hvem han starter med.

 

Hadde derimot Torres vist mer i banespillet hadde jeg skjønt Ancelotti enda mer, men nå sliter Torres med både å finne lagkamerater og å putte ballen i mål. Han kommer nok til å finne formen igjen, men jo mer man fortsetter å presse en spiller er det veldig ofte det istedet går i mot og spilleren mister enda mer selvtillit. Dette er ikke bare "etterpåklokskap", dette er faktisk noe man ser veldig ofte med fotballspillere på dette nivået.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Villas Boasskal i følge ryktene ta over Chelskij. Med tanke på suksessen og fotballen Porto har hatt/spilt under denne unge manageren tror jeg det fort kan ende med en ny periode med seirer for Chelskij(som de hadde under Mourinho).

Likevel, Boas har en annen filosofi om hvordan fotballen skal spilles enn Mourinho. Blir spennende å se om han klarer å overføre dette til Chelskij-laget(som uten tvil trenger forsterkninger i sommer om de skal ta gull neste sesong).

Link to comment
Share on other sites

Litt positivt til Boas til Chelsea også, han er urutinert(rutinert i forhold til alderen, men urutinert sånn generelt) Tror at Ancelotti er en bedre manager egentlig, samme gjelder Mourinho, gjenstår å se hvem som presterer best med Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Skremmende med Boas i Chelsea. Var dette jeg fryktet, men dette kan også slå ut begge veier. Det er enorme forventninger til Boas, både fra fans og spillere. "Alle" sier han er den nye Mourinho, en ganske så krevende tittel. Mourinho var også urutinert da han dro til Chelsea, og vi så hvordan det gikk.

 

Så får vi vente å se hvordan det nå går med Chelsea. En ting er sikkert: de må forsterke for å vinne PL neste sesong, så spørrs det hvor mye Roman er lysten på å gi Boas til å handle med i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig kjedelig hvis Andre Villas-Boas går til Chelsea. Dette var den manageren jeg hadde håpet skulle bli arvtageren til Arséne Wenger, men hvis han nå går til Chelsea så tror jeg det blir temmelig utelukket.

 

Tror forøvrig han vil gjøre en kjempejobb hvis han bare får litt tid på seg..

Link to comment
Share on other sites

Utrolig kjedelig hvis Andre Villas-Boas går til Chelsea. Dette var den manageren jeg hadde håpet skulle bli arvtageren til Arséne Wenger, men hvis han nå går til Chelsea så tror jeg det blir temmelig utelukket.

 

Tror forøvrig han vil gjøre en kjempejobb hvis han bare får litt tid på seg..

Tid er vel det eneste Abramovitch ikke har nok av :)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig kjedelig hvis Andre Villas-Boas går til Chelsea. Dette var den manageren jeg hadde håpet skulle bli arvtageren til Arséne Wenger, men hvis han nå går til Chelsea så tror jeg det blir temmelig utelukket.

 

Tror forøvrig han vil gjøre en kjempejobb hvis han bare får litt tid på seg..

Ville også ha Boas til Arsenal, nå skjer nok det aldri.. Tror også han kunne gjort en kjempejobb med litt tid, men Roman er ikke kjent for å være en tålmodig mann..

Link to comment
Share on other sites

Hvis Baos blir ny trener frykter jeg det blir årets signering. Han er fortsatt fersk som hovedtrener, og har først sist sesong klart å imponere (selv om det må sies at den sesongen var VELDIG god, og at lagene han trente før ikke var lette å trene). Husk at Baos også har vært i Chelsea før, så han vet litt hvordan klubben og ligaen fungerer. Med tanke på at Baos har vært under Mourinhos kappe i flere år, er han sannsynligvis veldig dyktig. Taktisk er han vistnok et geni, og det var dette området han hjalp Mourinho før kamper. Når det kommer til man management er jeg mer usikker på hvordan han klarer seg. Har han lært av Mourinho? Klarer han å holde orden på stjernespillerne i Chelsea? Fortsatt mange usikkerhetsmomenter, men man skal ikke se lenger enn vår egen klubb for å se at en mer ukjent trener kan gjøre underverker. Får håpe at Abromovich er like utålmodig som vanlig og sparker nok en knallgod trener. Jeg er helt overbevist om at Chelsea ville gjort det bedre om klubben hadde hatt mer kontinuitet på trenersiden.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...