Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

 

Felte vell Ba etter bare 4/5 minutter, som hadde kommet seg bak forsvaret og var alene med Cech. Eneste lille mulighet jeg finner for at dommeren valgte det gule kortet i stedet for det røde er at Ba hadde litt tung berøring på ballen og fikk den langt foran seg og at han mente Cech ville kommet opp i situasjonen før Ba. Ellers kan jeg umulig skjønne hvorfor han fikk fortsette på banen...

 

Her tar du nok feil 49 unbeaten. Ba hadde aldeles ingen touch på ballen fordi Luiz klipte han før han faktisk i det hele tatt berørte ballen.

 

Ballen var i bakrom og Ba var forbi Luiz som var på vei til å vende etter Ba, men han ville aldri klart å løpe opp Ba igjen og klippet han heller ned. Soleklart rødt kort.

 

Edit: Mente selvfølgelig bare at du tok feil av at Ba touchet ballen for langt foran seg før han ble felt av Luiz hvis det ikke kom frem ordentlig :)

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det som vil bli avgjørende for Chelsea er hvilke forsterkninger de henter inn i januar; for med Drogba, Kalou og Mikel (Essien er vell skadet under AM?) borte på Afrikamesterskapet vil stallen bli betydelig svekket. Spesielt Drogba kommer de til å savne siden Torres er vaksinert mot scoringer og Sturrigde umulig kan gjøre alle målene alene. I tillegg blir Alex og Anelka solgt så fort som mulig og da må de få inn en midtstopper og spiss av høy klasse.

 

Russeren har pengene, så vil det vise seg om han fortsatt ønsker å pøse inn som før eller om klubben må begynne å tenke på FFP som kommer igang om ikke så alt for lenge.

Link to comment
Share on other sites

1-1 hjemme mot Fulham, ikke særlig imponerende, og på ingen måte ufortjent at Fulham fikk med seg 1.poeng. Med seier imorgen er vi foran Chelsea, det liker vi!

 

Du er fullstendig klar over at vi spilte 1-1 hjemme mot Fulham vi også? ;)

 

Tror vi skal klare å havne over Chelsea såfremt de ikke handler inn noen spillere som styrker de direkte i januarvinduet. Har lite tro på at Wenger gjør det samme som russeren.

Link to comment
Share on other sites

 

Du er fullstendig klar over at vi spilte 1-1 hjemme mot Fulham vi også? ;)

 

Tror vi skal klare å havne over Chelsea såfremt de ikke handler inn noen spillere som styrker de direkte i januarvinduet. Har lite tro på at Wenger gjør det samme som russeren.

Det er jeg fullstendig klar over, var like lite imponerende av oss.

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig i at David Luiz kommer til å bli en fantastisk stopper, men det er vel kun min mening. Fyren mangler temmelig mye av de basiske ferdighetene som skal til for å bli en verdensklasse midtstopper. Og det er først og fremst gleden av å forsvare seg.

 

Han kan dog bli en veldig god høyreback.

Link to comment
Share on other sites

Luiz er en spiller som holder et høyt nivå når han er i form, men når han er i dårlig form er han på godt engelsk; rubbish!

Men han er også en spiller som kan bli god så lenge han finner taktene, han er fremdeles ung, og at noen mener at han aldri blir en god forsvarspiller er tull! Han har mangfoldige år på seg til å vise hva han kan bli. Muligens ikke i Chelsea, dog.

Link to comment
Share on other sites

Luiz er en spiller som holder et høyt nivå når han er i form, men når han er i dårlig form er han på godt engelsk; rubbish!

Men han er også en spiller som kan bli god så lenge han finner taktene, han er fremdeles ung, og at noen mener at han aldri blir en god forsvarspiller er tull! Han har mangfoldige år på seg til å vise hva han kan bli. Muligens ikke i Chelsea, dog.

 

Luiz har aldri vist seg å være en særdeles god forsvarsspiller. Spør Benfica supporterne for å si det sånn.

 

Luiz er forøvrig like gammel som Djourou og har i løpet av sin korte Premier League karriere stått for langt flere hodeløse øyeblikk og minst like mange klønete inngrepener som sveitseren vårt har gjort siden januar. Og når man tar i betraktning at Djourou er i tidenes verste form så burde det kanskje si litt? Og når man også tar med i sammenligningen at Djourou har spilt på høyrebacken fremfor i midten og folk allerede avskriver han som en "håpløs" spiller så er det absolutt ikke noe tull.

Link to comment
Share on other sites

Luiz har helt klart fremtiden foran seg, men da han virkelig ta grep på enkelte områder av spillet sitt. Jeg synes han har en tendens til å miste fokus på sine arbeidsoppgaver, som ved markering og plassering generelt. Han har også en tendens til å fly inn i duell/taklinger, uten at han leser situasjonen godt nok. Ofte fører dette til frispark (unødvendige), og til "at han selger seg" til motsanderens fordel.

 

Hele spillestilen bærer preg av lite ro i hode og mye adrenalin (hodeløs spillestil), men dette kan han vokse seg ifra med rutine. Spørsmålet er om han klarer å fokusere på dette og utnytte talentet han egentlig har.

Jeg kan ikke se noe forbedring på disse områdene over god tid, og begynner å bli meget skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

David Luiz er uten tvil en spiller med talent, det kan man si om samtlige spillere i Premier League. Men han trenger en mann ved siden av seg som har en spillestil som spiller Luiz god. Et godt vektet forsvar har en offensiv og en defensiv stopper, der den defensive innehar gode kvaliteter i organisering av forsvarslinja, slik at man har klare ordre å forholde seg til. I dagens Chelsea mangler man denne spilleren, som noen har vært inne på.

 

Luiz har nok endel kvaliteter som kan gjøre han til en meget god forsvarsspiller, men jeg tror han forblir relativt vimsete og vanskelig å forholde seg til. Men det er mulig han klarer å organisere vimsinga si i litt større grad, og at det kan gjøre han til en god stopper.

 

(Flyttet David Luiz diskusjonen til en egen tråd, flytter den inn i Chelsea tråden når den har gjort sin nytte)

Link to comment
Share on other sites

En Luiz i tospann med en Vidic ville vært fantastisk, men tror ikke han passer veldig godt med Terry, ble meget imponert over han når han først kom til PL. Nå har han hatt en liten formdupp og han gjør samme tabbene som Clichy ofte gjorde på sidebacken vår, nemlig at han forsøkte å bryte hvert eneste angrep uten å tenke på hva som vil skje om ballen kommer forbi. Uansett, dette er en moderne stopper og i likhet som Koscielny kan man ikke skylde på han for ALT som går galt defensivt siden hovedoppgaven er å kunne være en ekstra mann i angrep og spre om seg med gode pasninger ogsåvidere. Luiz har vært skyld i mye bakover for Chelsea, men startet mye forover, han har mye å bevise, men om han får med seg hodet mer tror jeg han blir en stopper i verdensklasse.

 

Edit: Elsker spillende stoppere, noe dere sikkert har merket ved min uendelige kjærlighet til vår egen Laurent Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Det kan virke som om Chelsea er iferd med å hente inn Cahill, og som gjør at Terry (kan avlastes) kan få en mer stabil partner enn bl.a Luiz. Cahill har vært litt opp og ned i første halvdel av sesongen, men lufta gikk nok ut etter sommeruker med spekulasjoner mot store klubber. Likevel; så måtte han bli i "triste" Bolton.

 

Jeg tror Cahill vil løfte seg i en bedre klubb, hvor han har bedre medspillere. Chelsea har slitt med det defensive denne sesongen, og dette er kanskje første skritt for å få denne delen av spillet tilbake der den må være, for å sloss om eder og ære.

Cahill som nettopp har blitt 26år, har nå muligheten til å ta nye steg i karrieren. Kanskje dette gjør; at han kan sloss om plassen til sommerens mesterskap...?

 

Det ryktes også om; at Chelsea vil bruke mer penger i januar. Nå får man håpe, at ikke alle andre rivaler ruster seg opp, mens Wenger gambler nok engang ut mot våren.....

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hvordan Cahill gjør det i så fall. Jeg har alltid syntes han har vært en veldig oppskrytt spiller i og med at folk snakker om han som om han skulle vært en av verdens beste, men at han er god er det vel lite tvil om.

 

Når det gjelder partnerskapet Cahill - Terry så tror jeg ikke det blir verdens beste. Begge to er to spillende stoppere med forholdsvis lite fart og som begge liker å være offensive støtt og stadig. Håper det blir litt som partnerskapet til Luiz og Terry :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ser den StefanB, men frykter vel at de organiserer seg såpass; at ikke begge går samtig fremover.

Frykter også; at dette kan binde opp forsvarsleddet mye bedre, enn det Chelsea har hatt frem til nå i sesongen. Og da; kan den defensive trygghet i laget igjen bli stabil, og flyten kan igjen spre seg fremover på banen.

 

Jeg tror for Chelsea sin del; at Cahill kan passe veldig godt inn i laget nå, og at dette er et taktisk klokt kjøp for fremtiden. Engelsk (homegrown), og en som antakelig vil ta store skritt i karrieren under slike forhold. Her vil de få en spiller, som kanskje vil være sjef i forsvarsleddet den dagen Terry blir satt ut av laget. Terry har vært ganske svak i deler av sesongen, og kanskje er nivået allerede på vei nedover. Da er det lurt, og ha "arvtageren" varm i lagdelen for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Ser den StefanB, men frykter vel at de organiserer seg såpass; at ikke begge går samtig fremover.

Frykter også; at dette kan binde opp forsvarsleddet mye bedre, enn det Chelsea har hatt frem til nå i sesongen. Og da; kan den defensive trygghet i laget igjen bli stabil, og flyten kan igjen spre seg fremover på banen.

 

Jeg tror for Chelsea sin del; at Cahill kan passe veldig godt inn i laget nå, og at dette er et taktisk klokt kjøp for fremtiden. Engelsk (homegrown), og en som antakelig vil ta store skritt i karrieren under slike forhold. Her vil de få en spiller, som kanskje vil være sjef i forsvarsleddet den dagen Terry blir satt ut av laget. Terry har vært ganske svak i deler av sesongen, og kanskje er nivået allerede på vei nedover. Da er det lurt, og ha "arvtageren" varm i lagdelen for fremtiden.

 

Vel man kan håpe de ikke klarer å organisere det noe bedre enn hva de gjorde med Terry - Luiz på banen, men jeg kan ikke skjønne annet enn at Villas-Boas må se dette nå, men jeg håper med hele mitt hjerte at han ikke ser dette. Er jo ikke akkurat bakover i banen Villas-Boas er på sitt beste :P

 

Tror egentlig Cahill er en direkte arvtager for Terry. Begge to er nogenlunde like i spillestil og i fysikken, men det kan jo hende at de to danner et meget godt partnerskap i et par sesonger, men uansett så føler jeg at Terry, Luiz og Cahill alle kanskje er litt for like i spillestilen og at Chelsea (som oss med Toure og Gallas) kommer til å mangle en midtstopper som Vidic/Vermaelen/Mertesacker/Agger/Kompany ved siden av en av de tre de har pdd. og at forsvaret deres kommer til å lide for nettopp dette.

 

Men, det ville jo vært typisk om Cahill og Terry/Luiz hadde dannet et formidabelt midtstopperpar.

Link to comment
Share on other sites

Da melder flere medier om "opprør" i Chelsea leiren. Villas Boas skal ha "mistet garderoben", og flere spillere mener han er taktisk udugelig. Kan ikke si jeg er veldig overrakset, at managere i Chelsea "mister garderoben" er ikke noe nytt, men heller den samme regla om igjen.

 

Da går det vel ikke mange dagene inn i det nye året før Villas Boas er historie i Chelsea, at det er bråk og kaos hos Chelsea vil forhåpentligvis føre til flere poengtap i kampene fremover som vil styrke vår kamp for topp 4 plassering.

 

http://www.dagbladet.no/2012/01/02/sport/fotball/premier_league/chelsea/villas_boas/19631128/

Link to comment
Share on other sites

Cahill kan nok bli en god signering for Chelsea. Jeg er derimot ikke skuffet over at vi ikke fikk han siden høstsesongen i Bolton har vist at han ikke klarer motgang. At en spiller kan komme så sensasjonelt ut av form av å ikke få viljen sin er sjokkerende, og på ingen måte en slik spiller jeg vil ha Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...