Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

Boswinga må stå over 1 kamp, samme må visst Cole, om det stemmer at han har så mange gule kort at han nå må sone. Drogba må sone 3 kamper. Men akkurat når disse suspensjonene tres i kraft er jeg usikker på. Er det ikke slik at suspensjonene ikke gjelder før en uke etter de har fått kortene, eller noe slikt? Om kortene tres i kraft umiddelbart rekker både Boswinga og Cole Arsenal-kampen, pga ligacuprunden på Onsdag.

 

Men takk og pris for at vi slipper Drogba! Han som alltid herjer med oss på brua. Vi får da også bare krysse fingrer for at Vermaelen blir klar til kampen, for Mertesacker mot Mata og Torres tror jeg fort kan bli meget meget skummelt for oss.

Link to comment
Share on other sites

Men takk og pris for at vi slipper Drogba! Han som alltid herjer med oss på brua. Vi får da også bare krysse fingrer for at Vermaelen blir klar til kampen, for Mertesacker mot Mata og Torres tror jeg fort kan bli meget meget skummelt for oss.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så skeptisk til Mertesacker. Han spilte enda en god kamp, han er en rutinert herremann som har møtt de fleste av verdens beste spillere før. Jeg ser ingen grunn til å sette han ut av laget og sånn som Koscielny spiller nå så må Vermaelen spille seg inn på laget. Det er bare bra for laget.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker har vist at han ikke liker å spille mot hurtigtog, som for eksempel Defoe. Det han trenger er litt kontinuitet i forsvarsrekka, så skal han nok spise Defoe, Torres og de andre til frokost. Han må bare bli skikkelig varm i trøya.

 

Men det blir en spennende kamp, og vanvittig digg å slippe Drogba. Dette blir testen på om vi er friskmeldt eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så skeptisk til Mertesacker. Han spilte enda en god kamp, han er en rutinert herremann som har møtt de fleste av verdens beste spillere før. Jeg ser ingen grunn til å sette han ut av laget og sånn som Koscielny spiller nå så må Vermaelen spille seg inn på laget. Det er bare bra for laget.

 

Mertesacker har tidligere slitt mot kjappe spillere. Det har vi sett både mot Spurs (Defoe) og Marseille (Remy). Det har han også vist både i VM/EM og i Bundesliga. I fysiske dueller er Mertesacker meget god. Derfor er såkalte knokkelkamper perfekte for han, sånn som i dag mot knokkellaget Stoke. Han slet mye i Bundesliga når han møtte lag med kjappe spillere, i en mot en dueller er han helt sjanseløs mot spillere som Mata og Torres.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

To tap hjemme mot to store utfordre. Ikke bra nok for vår russiske venn. Blir vel lei snart.

Har ikke muskler til å sloss. Trenger bytte ut mange gamle spillere.

Tror ikke Chech, Terry, Lampard eller Drogba ville fått plass i vår førsteoppstiliing. Og de var fryktingytende for et par år siden.

Klubben trenger massive fornyelser, men er usikker på om investor kanskje er litt lei.

Link to comment
Share on other sites

Det som er en viktig tanke i dette for min del, er hvordan Villas-Boas takler denne utfordringen. En ung manager med lite rutine i forhold til de aller fleste, og som har hatt en veldig god flyt i sine første år som manager. Lite motgang, og har fått mye ut av det han har jobbet med. Imponerende, men var han klar for dette?

Var han klar for en gigant med slike krav, som Chelsea under de forutsettningene PL er inne i? (tenker da på galskapen i City...)

 

Nytt land, nytt språk, ny kultur, nye spillere, nye krav, og en enda tøffere media hverdag, det er det Villas-Boas må slite med å takle i sin første sesong. En sesong, som foreløbig har vært som en berg og dalbane med tanke på resultater og prestasjoner. De har slitt stort mot de antatt store lagene (Utd, Arsenal, og Pool), og har visst en sårbarhet i spillestilen som de ikke har hatt på mange år.

 

Har han nok respekt i spillergruppa, til å få ut 100% av sine tanker og ideer for klubben? Det er jo spillere som har spilt imange år i klubben, og som har opparbeidet seg en kraftig posisjon. Tenker da bl.a på Terry, Lampard, og Drogba.

Føler han allerede nå, at gresset brenner under skoene hans? Vi har jo sett tidligere, hvor rastløs russeren er for å vinne CL og PL med sin klubb..... Hvordan påvirker det en så ung manager i alt dette?

Har City ødelagt konkurransen i PL, selv med en (for meg) en ok manager; og vil russeren akseptere dette i forsvar til Villas-Boas.....

 

Nei, jeg synes faktisk synd på Villas Boas. Det er nok vanskelig å takke nei til et slikt jobbtilbud, men det hadde kanskje vært lurt å hatt litt mer erfaring på baken. Nå er Chelsea 12poeng bak, og vi er ikke engang i desember. Hva vil skje i januar og neste sommer, om utviklingen ikke eksploderer i riktig retning. Føler ikke at det vil bli gitt £50-70mill til spillerkjøp i januar, om gullet er langt unna. Men; vil russeren være tålmodig nok denne gangen.....

Tiden vil vise......

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Slik det ser ut nå om dagen, virker det som at Topp 4 kommer til å ende opp med City, Man U, Arsenal og Tottenham. Lurer på hva den rike russeren ville gjort uten CL-spill? Tror dog at det bare spørsmål om tid før det løsner for Chelsea. I likhet med oss tidligere i sesongen har laget dems mye inne, selv om de eldre spillerne endelig begynner å vise at kroppene deres ikke hva de engang var. Etter den som bør være en enkel kamp hjemme mot Wolves, venter NEwcastle borte og City hjemme. Laget må løfte seg snart om de ikke skal henge etter i kampen om topp 4. Det er langt fra en selvfølge at Terry & co skal klare det.

Link to comment
Share on other sites

Det var utrolig dårlig samhandling i Chelsea i dag og jeg tror faktisk vi ødela mye av selvtilliten deres når vi slo dem på Stamford Bridge i vår forrige kamp.

 

Jeg tror Chelsea klarer å karre seg på en CL-plass i år, men flere av spillerne blir tydeligvis ikke bedre med årene. For noen år siden var Chech en fryktinngydende keeper. Nå som han er i sin beste alder for en keeper så skremmer han bare to kategori mennesker, nemlig barna på stadion med sin skumle maske og sitt eget forsvar! Mot oss reddet han knapt noe og scoringen til Johnsen i dag var tagbar, han strekker seg ikke ut i full lengde, men går ned for kort på en litt rar måte. Ingen keepertabbe, men jeg tror flere keepere hadde reddet den, deriblant vår egen.

 

I forsvar så henger ikke Terry med på sideforskyvninger, ei heller i løpsdueller og hele forsvarsfireren virker mer som fire forvirrede individer enn som en enhet. Flere av spillerene er på tampen av sine karrierer og blir ikke bedre for å si det pent og vi snakker her om stammen i laget. Dette inkluderer nevnte Terry, Cashely, Lampard, Anelka, Drogba og Malouda. Mange av dem er i tillegg Bosmannspillere til sommeren, dette gjelder vel Drogba, Anelka, Kalou, Bosingwa og Ferreira (tror jeg). Torres virker helt uten selvtillit og når han først spiller så brukes han etter mitt syn feil. Han får nesten ingen stikkere inn i bakrom som han kan løpe på.

 

De har investert mye i en rekke spillere, slik som Lakuku. Det lille jeg har sett av ham viste han ikke noe som tydet på at han har PL nivået inne.

 

Dette laget står må snart fornyes og det skal bli spennede å se hvordan de klarer å omgå financial fair play for å få det til. For mye tyder på det må investeres stort i dette laget i årene som kommer, med mindre de ikke får fram flere lovende unggutter fra egen stall. Per dags dato er det vel bare Sturridge som viser at han har noe på dette nivået å gjøre.

 

Jeg blir veldig skuffet hvis vi klarer å havne bak dette laget i år, det samme gjelder for Pool som heller ikke imponerte i dag, noe de ikke har gjort i noen av kampene jeg har sett dem i år. Der kan man virkelig snakke om feilinvesteringer.

 

Av det jeg har sett så langt så er det bare City som er bedre enn oss. Jeg tror oppriktig av vi kan klare sølvplassen i år. Manu har en dalende formkurve og flere lag kommer til å innse at de ikke er uslåelige. Jeg gleder meg virkelig til ukene som kommer. I år snur vi veldig mye i white november!

Link to comment
Share on other sites

Det var utrolig dårlig samhandling i Chelsea i dag og jeg tror faktisk vi ødela mye av selvtilliten deres når vi slo dem på Stamford Bridge i vår forrige kamp.

 

Jeg tror Chelsea klarer å karre seg på en CL-plass i år, men flere av spillerne blir tydeligvis ikke bedre med årene. For noen år siden var Chech en fryktinngydende keeper. Nå som han er i sin beste alder for en keeper så skremmer han bare to kategori mennesker, nemlig barna på stadion med sin skumle maske og sitt eget forsvar! Mot oss reddet han knapt noe og scoringen til Johnsen i dag var tagbar, han strekker seg ikke ut i full lengde, men går ned for kort på en litt rar måte. Ingen keepertabbe, men jeg tror flere keepere hadde reddet den, deriblant vår egen.

 

I forsvar så henger ikke Terry med på sideforskyvninger, ei heller i løpsdueller og hele forsvarsfireren virker mer som fire forvirrede individer enn som en enhet. Flere av spillerene er på tampen av sine karrierer og blir ikke bedre for å si det pent og vi snakker her om stammen i laget. Dette inkluderer nevnte Terry, Cashely, Lampard, Anelka, Drogba og Malouda. Mange av dem er i tillegg Bosmannspillere til sommeren, dette gjelder vel Drogba, Anelka, Kalou, Bosingwa og Ferreira (tror jeg). Torres virker helt uten selvtillit og når han først spiller så brukes han etter mitt syn feil. Han får nesten ingen stikkere inn i bakrom som han kan løpe på.

 

De har investert mye i en rekke spillere, slik som Lakuku. Det lille jeg har sett av ham viste han ikke noe som tydet på at han har PL nivået inne.

 

Dette laget står må snart fornyes og det skal bli spennede å se hvordan de klarer å omgå financial fair play for å få det til. For mye tyder på det må investeres stort i dette laget i årene som kommer, med mindre de ikke får fram flere lovende unggutter fra egen stall. Per dags dato er det vel bare Sturridge som viser at han har noe på dette nivået å gjøre.

 

Jeg blir veldig skuffet hvis vi klarer å havne bak dette laget i år, det samme gjelder for Pool som heller ikke imponerte i dag, noe de ikke har gjort i noen av kampene jeg har sett dem i år. Der kan man virkelig snakke om feilinvesteringer.

 

Av det jeg har sett så langt så er det bare City som er bedre enn oss. Jeg tror oppriktig av vi kan klare sølvplassen i år. Manu har en dalende formkurve og flere lag kommer til å innse at de ikke er uslåelige. Jeg gleder meg virkelig til ukene som kommer. I år snur vi veldig mye i white november!

+1

Link to comment
Share on other sites

- What would you get if Chelsea were relegated? 40.000 more Man United fans.

 

 

- Two blokes were walking through a cemetery when they happened upon a tombstone that read: Here lies John Sweeney, a good man and a Chelsea fan.

So, one of them asked the other: "When the hell did they start putting two people in one grave?

Link to comment
Share on other sites

Det var utrolig dårlig samhandling i Chelsea i dag og jeg tror faktisk vi ødela mye av selvtilliten deres når vi slo dem på Stamford Bridge i vår forrige kamp.

 

Jeg tror Chelsea klarer å karre seg på en CL-plass i år, men flere av spillerne blir tydeligvis ikke bedre med årene. For noen år siden var Chech en fryktinngydende keeper. Nå som han er i sin beste alder for en keeper så skremmer han bare to kategori mennesker, nemlig barna på stadion med sin skumle maske og sitt eget forsvar! Mot oss reddet han knapt noe og scoringen til Johnsen i dag var tagbar, han strekker seg ikke ut i full lengde, men går ned for kort på en litt rar måte. Ingen keepertabbe, men jeg tror flere keepere hadde reddet den, deriblant vår egen.

 

I forsvar så henger ikke Terry med på sideforskyvninger, ei heller i løpsdueller og hele forsvarsfireren virker mer som fire forvirrede individer enn som en enhet. Flere av spillerene er på tampen av sine karrierer og blir ikke bedre for å si det pent og vi snakker her om stammen i laget. Dette inkluderer nevnte Terry, Cashely, Lampard, Anelka, Drogba og Malouda. Mange av dem er i tillegg Bosmannspillere til sommeren, dette gjelder vel Drogba, Anelka, Kalou, Bosingwa og Ferreira (tror jeg). Torres virker helt uten selvtillit og når han først spiller så brukes han etter mitt syn feil. Han får nesten ingen stikkere inn i bakrom som han kan løpe på.

 

De har investert mye i en rekke spillere, slik som Lakuku. Det lille jeg har sett av ham viste han ikke noe som tydet på at han har PL nivået inne.

 

Dette laget står må snart fornyes og det skal bli spennede å se hvordan de klarer å omgå financial fair play for å få det til. For mye tyder på det må investeres stort i dette laget i årene som kommer, med mindre de ikke får fram flere lovende unggutter fra egen stall. Per dags dato er det vel bare Sturridge som viser at han har noe på dette nivået å gjøre.

 

Jeg blir veldig skuffet hvis vi klarer å havne bak dette laget i år, det samme gjelder for Pool som heller ikke imponerte i dag, noe de ikke har gjort i noen av kampene jeg har sett dem i år. Der kan man virkelig snakke om feilinvesteringer.

 

Av det jeg har sett så langt så er det bare City som er bedre enn oss. Jeg tror oppriktig av vi kan klare sølvplassen i år. Manu har en dalende formkurve og flere lag kommer til å innse at de ikke er uslåelige. Jeg gleder meg virkelig til ukene som kommer. I år snur vi veldig mye i white november!

Godt skrevet Tapapa, enig i det meste her.

Det største problemet til Chelsea er at de er nødt til å vinne kamper nå. Uavgjort eller tap er ikke godt nok så derfor blir det kaotisk til tider. De sliter i forsvar og link op til midtbanen og har ingen sentralakse lengre. I går spiller de med sin beste midtstopper som høyre back. Luiz er en vandrende katastrofe og Terry har mistet respekten fra motstandere og blir satt tidlig under press. Da mister han hodet og ballen gang på gang. Cole er ute av form og virker tung i kroppen. AV-B vil at de skal ligge bredt med sine stoppere og det var `pool oppmerksomme på i går. De la en mann i press sentralt og jagde stopperene enda bredere. Gjorde at det var masse rom for gjennomløp sentralt. Spesielt første målet var et resultat av dette. Adam presser sentralt og Mikel mister ballen. Terry er på hjørnet av 16 til venstre og Luiz tilsvarende til høyre. Det vil si at det er over 30 meter mellom stopperen som må løpe inn sentralt og dermed åpner det seg store rom i korridor mellom back og midstopper. De gjorde det samme mot oss flere ganger og aldri har jeg sett så mange gjennomløpninger sentralt mot Chelsea som i den kampen. Det er lett å lett å lese for motstander og når stopperne i tillegg sliter med tempoet er det rart de fortsetter med samme oppsett.

Tanken er vel at de skal dra første pressledd ut til sidene for deretter å frigjøre Lampard og Mikel sentralt som oppspillspunkter. Det har ikke fungert enda da de begge mister ballen for lett når de skal vende opp. Ingen av dem har evne til å vende bort spilleren som kommer raskt opp i ryggen på dem.

 

Forover på banen er Mata god, men langt i fra den spilleren han har blitt hypet opp til å være. Mangler tempo og fysikk foreløbig. Kan nok komme, men han veier 63 kg og det er lett å stoppe når han ikke har tempoet inne. Enrique dyttet ham unna gang på gang i går og tilslutt begynte han å hente ballen på midtstreken. Der er han ganske så ufarlig.

De 25 første minutter av andre omgang klarere Chelsea å sette tempo gjennom midten og da faller Liverpool sammen. Malouda og Mata legger seg litt mer sentralt og resultatet er at Adam og Lucas klarer ikke å henge med. De har ikke nok tempo i bena til å følge løpene. Plutselig er det ikke to pressledd, men hele midtbanen til Liverpool er sammenflettet med forsvaret. Da er de dårlige og enkle å spille ut. Chelsea burde avgjort kampen, men klarer nok en gang å gå seg bort grunnet ekstremt dårlig forsvarsspill.

 

Jeg har ikke blitt imponert over noen av disse lagene og ser på Spurs som en langt farligere motstander i år.

Link to comment
Share on other sites

Sacked in the morning? Eller før? Kan umulig være lenge igjen før Boas er borte!

 

Får håpe han blir. Er redd en mer rutinert manager hadde klart å tatt kontrollen bedre enn Boas. Men hører rykter om at å sparke han vil komme til å koste Roman ekstremt mye. Det kostet jo også voldsomt å få han til klubben, så vil tro (og håpe) at de har litt mer is i magen.

Link to comment
Share on other sites

Roman har jo sparket Ancelotti og Mourinho

 

Får håpe han blir. Er redd en mer rutinert manager hadde klart å tatt kontrollen bedre enn Boas. Men hører rykter om at å sparke han vil komme til å koste Roman ekstremt mye. Det kostet jo også voldsomt å få han til klubben, så vil tro (og håpe) at de har litt mer is i magen.

Roman er heldigvis en like stor fiende for Chelsea som han er velgjører. Hadde han beholdt Mourinho eller Ancelotti så hadde Chelsea vært helt i toppen av Europa

Link to comment
Share on other sites

Tja.... Chelsea regnes vel fortsatt som en storhet, selv om resultatene og det spillemessige har vært noe spesielle de siste uker. De er inne i et spor, hvor det er flere spille-faktorer som ikke går på skinner. Tenker da både defensivt og offensivt. Det hjelper kanskje ikke situasjonen; at Villa Boas har en del utfordringer, som kan påvirke negative og harde tider. Alt er så mye lettere, når man har flyt. Dette har jeg nevnt tidligere i tråden.

 

Likevel, så har laget masse av kvalitet å gå på. Føler ikke at vi skal undervurdere Chelsea, slik som man kanskje kan tolke mange gjør i disse dager. Det er ikke lenge siden, vi sleit oss til seiere (noe heldige) mot middelmådige lag, etter en statistikk over tid som luktet "krise". Persie har stått frem nesten helt alene, og reddet oss gang på gang. (bank i bordet)

 

Hva med Chelsea?

Mata er kreativ og har visst at han vil sette sitt preg på PL i tiden fremover. Jobber hardt, vandrer mye, meget godt overblikk, teknisk brilliant, og vil helt sikkert løftes når flyten i spillet er tilbake i laget.

En slik spillertype er ikke avhengig av stor fysikk eller høyt tempo på lange løp, men han kompenserer dette med enkelte kvaliteter som jeg har nevnt over. Han har bra tempo på små rom/flater (rykk), og det er jo nettopp slike kvaliteter Mata trenger i sin spillestil.

 

Det som jeg synes er mest oppsiktsvekkende, er hvor mye offensiv kraft som har vært under pari. Tenker da på Malouda, Torres (som jeg virkelig trodde ville komme seg etter en sommerferie), Anelka, Drogba, og bl.a Lampard. Noe skyldes sikkert småskader, men likevel er det merkelig at så mange sliter over tid med formen. Hvor mye skyldes ny manager, og det som fører med seg på det området?

 

Lampard har stor sett funnet tilbake formen, etter at han ble vraket i laget tidligere i sesongen. Har satt mer preg på det offensive spillet, og har visst hvor viktig han er i laget.

Drogba har kommet i en kritisk alder, men har en fysikk og fotballhode (spillestil) som han kan bruke i 2-3 sesonger til på dette nivået. Tror det bare er et spørsmål om tid, før han finner timingen i spillet igjen etter skade og karantene.

Malouda har også vært en skygge av seg selv, og virker som om han har slått følge med Torres på mangel av selvtillit i en verden der "ingenting fungerer". Har tidligere stått frem sesong etter sesong på venstrekanten, og vært et meget viktig våpen i Chelsea sitt spill.

 

Jeg ser fortsatt Chelsea som en sterk utfordrer (topp3), selv om det ser ut som om City har kjøpt seg til et nivå ingen andre i PL kan matche. Føler fortsatt at Chelsea og Utd har mer å gå på og flere strenger å spille på, enn det Arsenal har. Selv om vi er inne i en fase som er positiv, kontra problemene i de to andre. Men; det kan vi takke mye av til en mann. Jeg frykter (bank i bordet) den tiden hvor effektiviteten ikke er som nå, eller at det kommer en skade. (gud forby)

 

Hvordan Villa-Boas vil løse denne situasjonen han er inne i, vil bli spennende å følge. Blir det panikk, vil han endre på spillemåten, eller vil han fortsette å jobbe mot noe som ikke har fungert til nå?

Vil noen av Torres, Drogba, Anelka, og Malouda våkne offensivt, så vil vi nok se et helt annet nivå av Chelsea i tiden som kommer. Selv uten store endringer på det taktiske i spillet.

Vil man spille mer kynisk bakover (som tidligere år), så vil nok tryggheten igjen komme inn i forsvarsrekka.

 

Mye er opp til en ung spanjol, som har en stor utfordring. Det som skjer i disse tider holder ikke i lengden for "russeren", og presset merker han nok allerede....... Men alt er ikke svart/hvitt.

Jeg blir uansett meget overrasket, om ikke Chelsea ender som topp3.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Selv om Chelsea til slutt slo Newcastle 3-0 i dag, var dette en kamp Newcastle var svært godt med i og til og med kunne ha vunnet. Begge lag hadde en del store sjanser, men Newcastle var veldig nære på kritiske tidspunkter i andre omgang, blant annet etter et flott skudd av Ameobi. Luiz burde også vært utvist etter bare noen få minutters spill da han felte Ba (om jeg husker riktig) rett foran mål. Merkelig nok fikk han gult kort. Slikt må vel være enten rødt eller ingenting?

Link to comment
Share on other sites

. Luiz burde også vært utvist etter bare noen få minutters spill da han felte Ba (om jeg husker riktig) rett foran mål. Merkelig nok fikk han gult kort. Slikt må vel være enten rødt eller ingenting?

 

Felte vell Ba etter bare 4/5 minutter, som hadde kommet seg bak forsvaret og var alene med Cech. Eneste lille mulighet jeg finner for at dommeren valgte det gule kortet i stedet for det røde er at Ba hadde litt tung berøring på ballen og fikk den langt foran seg og at han mente Cech ville kommet opp i situasjonen før Ba. Ellers kan jeg umulig skjønne hvorfor han fikk fortsette på banen...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...