Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

Huff, dette er virkelig ikke bra for Engelsk fotball i det hele tatt. Vi er jo så og si ute med 4-0 tap fra Milan, og nå ser det altså ut som Chelsea også ryker. Begge Manchesterlagene er jo også som kjent ute. Så alt for mange slike Europaflauser har ikke Premier League råd til. Det kan jo faktisk ende med at vi bare får 3 Champions League plasser til slutt. Nå er det vell kanskje mer aktuelt at både nr 3 og 4 i ligaen må ut i kvalikk, som tidligere. Vi kan ihvertfall ikke, med hånda på hjertet, påstå at Premier League er verdens desidert beste liga lengre.

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis heier jeg på et lag og ikke på en liga eller en fotballkultur. Hadde ikke gjort meg noe å se Italia komme tilbake som den dominante kraften i europeisk fotball igjen. Hadde likt å se tyske lag gjøre det bedre også, Bundesliga syns jeg er på høyde med premier league når jeg ser fotball med nøytrale øyne.

 

Når det er sagt, det skal veldig mye til over mange år for at england skal miste den fjerde CL-plassen. Det er verdt å merke seg at innsatsen i europa league telles tilnærmet like mye som resultatene i CL når regnestykket gjøres opp av UEFA. De italienske lagene gjorde det dårlig i flere år i CL og skremmende dårlig i EL, og ble svekket stort av calciopoli som de først nå begynner å reise seg etter.

 

Her er en grei oversikt som illustrerer hvor langt bak italia har falt de siste årene.http://kassiesa.home.../ccoef2012.html

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Jeg håper virkelig Chelsea klarer dette. Engelsk fotball er ikke tjent med å ikke ha ett eneste lag i kvart'n av CL.

 

Støtter denne. Min arbeidsgiver ønsker også engelske lag videre. Dessuten er det bra for arsenal at rublettes har annet å tenke på enn kun serien.

 

BE

Edited by ben elfen
Link to comment
Share on other sites

Heldigvis heier jeg på et lag og ikke på en liga eller en fotballkultur. Hadde ikke gjort meg noe å se Italia komme tilbake som den dominante kraften i europeisk fotball igjen. Hadde likt å se tyske lag gjøre det bedre også, Bundesliga syns jeg er på høyde med premier league når jeg ser fotball med nøytrale øyne.

Om Bundesliga kommer seg og de får med et lag til i CL mister sannsynligvis England en plass og da blir vi laget som faller utenfor, go Premier League!

Link to comment
Share on other sites

De to kan ikke sammenliknes. Wenger er en legende som har levert vanvittig. Og som har holdt oss i toppen, sånn cirka, på lite penger. AVB ville få store problemer med å gjøre det samme.om det ikke hadde vært umulig for han. Arsenal spiller en fotball som verden har elsket. Dessverre synes ikke Wenger å klare å komme seg ut av sin boble; som handler om safety first - ingen risiki.

Men uansett AVB rekker ikke AW til knærne en gang. Wengers storhet er også problemet. Han blir sittende på overtid.

Det er jo akkurat det jag sa. AVB er ung og lovende, Wenger er gammel og grinete :)

 

Sikrer man seg AVB så kan man ha en manager for de neste ti-årene. Hvis Chelsea er villig til å satse på AVB så har jeg troen på at han kan bli deres SAF/Wenger

Link to comment
Share on other sites

Om Bundesliga kommer seg og de får med et lag til i CL mister sannsynligvis England en plass og da blir vi laget som faller utenfor, go Premier League!

Nå er det en gang slik at Italia har mistet sin fjerde CL-plass til Tyskland, og det skal mye til at England mister sin plass på en stund.

 

# country  07/08  08/09  09/10  10/11  11/12 ranking teams
1 England 17.875 15.000 17.928 18.357 12.875 82.035  5/ 8
2 Spain   13.875 13.312 17.928 18.214 12.285 75.614  5/ 7
3 Germany 13.500 12.687 18.083 15.666 11.250 71.186  4/ 6
4 Italy   10.250 11.375 15.428 11.571 10.214 58.838  5/ 7

Edited by Atald
Link to comment
Share on other sites

Nå er det en gang slik at Italia har mistet sin fjerde CL-plass til Tyskland, og det skal mye til at England mister sin plass på en stund.

 

# country  07/08  08/09  09/10  10/11  11/12 ranking teams
1 England 17.875 15.000 17.928 18.357 12.875 82.035  5/ 8
2 Spain   13.875 13.312 17.928 18.214 12.285 75.614  5/ 7
3 Germany 13.500 12.687 18.083 15.666 11.250 71.186  4/ 6
4 Italy   10.250 11.375 15.428 11.571 10.214 58.838  5/ 7

 

Et par år uten kvartfinale på rad for Engelske lag, så skal du ikke se bort i fra at vi mister en Champions League plass. Neste år går nok Spania forbi.

Link to comment
Share on other sites

Håper Chelsea går videre ettersom at de da vil få flere kamper å konsentrere seg om i vår. Derfor håper jeg også at de slår Birmingham i omkampen i FA Cupen. At Chelsea eventuelt ryker ut av cupturneringene på dette tidspunktet, tror jeg er dårlig nytt for oss.

 

Skulle de derimot snu det og slå Napoli på SB, tipper jeg AVB kommer til å satse hardt på CL i år. ;)

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Tror han ville gjort det bedre med vårt spillermateriale enn hva han har i Chelsea. Men han har ikke akkurat briljert hittil, så jeg er mer skeptisk til han enn hva jeg var før han gikk til Chelsea. Fotballen han presenterte i Porto var på høyde med Arsenal og Barcelona på sitt beste. Et spill med den risikoen så passer kanskje taktikken bedre i Portugal og EL enn PL. Det at han må arbeide med en gjeng grinpeiser uten respekt for treneren så går det nok ikke så bra som de fleste hadde forutsett.

 

Han er forstatt svært ung, så med litt erfaring under beltet, så tror jeg han kunne gjort det utmerket i Arsenal. Virker som at han, som Wenger, sliter med plan B når ting går skeis.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke gjort meg opp noen mening om AVB. For all del, han er ikke helt tapt bak en vogn men samtidig virker han ikke helt å være i stand til å takle press fra fans, journalister, "eksperter", media forøvrig og ikke minst de store stjernene han råder over. Han er ikke en gærning som Mourinho, han mangler personaen, selvtilliten og mystikken han har og det blir utnyttet for alt det er verdt. Jeg tror ikke Villas-Boas varer lenge i england, men jeg kan gå se for meg at han kommer tilbake en dag. Vil jeg ha han i Arsenal nå? Absolutt ikke.

Link to comment
Share on other sites

0-0 ble pauseresultatet i Chelsea - Bolton. Bortelaget hadde visst også en stor sjanse rett før pause (selv ser jeg ikke kampen). Her kan det være håp om noe annet enn 3 poeng til Chelsea.

 

EDIT: Andreomgang startet ikke spesielt bra ... 1-0 til Chelsea.

 

0-0 ble pauseresultatet i Chelsea - Bolton. Bortelaget hadde visst også en stor sjanse rett før pause (selv ser jeg ikke kampen). Her kan det være håp om noe annet enn 3 poeng til Chelsea.

 

EDIT: Andreomgang startet ikke spesielt bra ... 1-0 til Chelsea.

 

Den store sjansen var det faktisk Ryo som hadde. Skjøt over fra vell 5 meter.

Link to comment
Share on other sites

Også i dag er det 0-0 til pause mellom WBA og Chelsea. Av det jeg har sett av kampen har det vært litt frem og tilbake. Det hadde jo vært rimelig fantastisk om Chelsea hadde avgitt poeng her nå og vi fikk lagt dem litt bak oss. De må vinne med to mål for å ta oss igjen i dag.

 

EDIT: 1-0 til WBA!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...