Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

Roman Abramovitsj har brukt over 650 millioner kroner på å sparke og ansette managere. Villas-Boas alene har kostet ham over 300 millioner (kilde: VG). Det hadde vel ikke blitt så mye penger til over til overganger hvis Arsenal skulle holdt på sånn...

Link to comment
Share on other sites

Chelsea er enestående i england når det gjelder bruke så store summer på trenere som kommer og går. Det er mer vanlig i Real Madrid- og Inter-land. Tipper AVB ender opp i Inter snart. Ranieris dager er så godt som talte der og Villas-Boas er favoritt til å ta over.

Link to comment
Share on other sites

ikke noe merkelig at chelsea aldri tar det siste steget. Managerne har jo ikke noe rom for å gjøre feil. Ingen tålmodighet eller langsiktighet. Men Abrahamovitsj må gjerne fortsette slik, hvis han tror det er på denne måten man gjør suksess i fotball.... ;)

 

AVB er en av de mest lovende managerne i dag. Og Inter gjør et scoop om han går dit. Der er de kanskje tålmodige nok til å la ham få tid på seg til å bygge et lag. Det var kanskje det beste som kunne skje AVB selv også. Å fortsette i Chelsea, med en haug med "kokker" (altså de rutinerte spillerne) som alle skal være med å bestemme, sammen med en klubbeier som ikke forstår hvordan man bygger fotballag, så blre i realiteten arbeidsforholdene for AVB håpløse. Da hjelper det ikke om du er aldri så god.

Link to comment
Share on other sites

Chelseas neste manager får et helvete

 

"Selv om han aldri har hevdet at det var et spilleropprør som direkte ledet til hans avgang, legger han ikke skjul på at klubbens mektige eier Roman Abramovitsj er mer lydhør overfor sine aldrende stjerner enn overfor manageren."

 

 

"- Noen ting er kjent, som forholdene til eieren. Han setter forholdet til enkelte spillere foran treneren, sier Scolari, ifølgeBBC"

 

Lett for en manager å jobbe under slike forhold ja. Dog kan jeg ikke gjøre annet enn å flire. Drittklubben der fortjener alt mulig møkk.

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror det var uklokt av Chelsea å sparke AVB. Slik det ser ut til så har han fått problemer med et par spillere som tydligvis er større stjerner i klubben en fotballspillere for øyeblikket. Hadde han fått kvittet seg med de og hentet inn unge og ambisøse spillere så tror jeg han kunne fått utrettet mye i årene fremover. Nå må Roman lokke med enda mere rubler om han skal få en verdensklasse-manager inn portene der og det kommer til å handles,tror neppe Mourinho tar over jobben om han ikke får hente seg et par favorittspillere som han har til vane å gjøre. Di Matteo som vikar en stund fremover tror jeg ikke blir noen ulempe for Arsenal,vi krysser fingrer og tær :)

Link to comment
Share on other sites

Abrahamovitsj er i ferd med å male seg selv inne i et hjørne. Spørs hvor lenge han gidder å fortsette med dette, å sprøyte inn milliarder av kroner uten å få noe tilbake. Og trekker han seg ut er Chelsea mer eller mindre ferdig som toppklubb i overskuelig fremtid... det ironiske er jo at RA kan takke seg selv for at han og klubben har havnet i denne situasjonen. Når man sparker managere i hytt og pine får man jo aldri noen kontinuitet. Og resultatet er jo at ingen snart tør å ta utfordringen med å lede laget. Og hvilke spillere ønsker å komme til en så ustabil klubb? Det MESTE kan kjøpes for penger, men det er grenser for hvor langt fotballspillere er villige til å gå for pengenes skyld. RAs typiske russiske filosofi om at ALT kan kjøpes for penger, fotballspillere og trofeer inkludert, holder ikke HELT stikk. Vi andre kan jo egentlig bare sette oss tilbake og le overbærende over kaoset i Chelsea, og krysse fingrene for at vår egen klubb aldri havner i en slik situasjon...

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Da er vi to

Tre!

 

Tviler på at han noensinne vil lykkes i en klubb som styres av spillerne. Da må i fall Chelsea ansette en sterk manager som f.eks Capello. En som kan fortelle Lampard og co hvor skapet skal stå

Link to comment
Share on other sites

Den videoen likte jeg godt. Jeg har vært spent på om han kom til å runde ett døgn da jeg har sett det nærme seg. Nå leser jeg imidlertid at han fremdeles mangler 12 minutter for å runde 24 timer. Jeg håper jo såklart at han får forbedret denne anti-rekorden ytterligere.

 

Mata tilbød ham visstnok å ta et straffespark mot Birmingham, som han angivelig takket nei til da han ikke var ansett som førstevalget på straffespark. Om sannheten var en annen enn at han var redd for å bomme, hvilket Mata faktisk gjorde, så skal han ha honnør for det. Det motsatte tilfellet irriterte meg i en sesongavslutning her for noen år siden hvor Baptista dultet seg frem til straffemerket foran Fabregas med videre og bommet på sitt tredje (av tre) straffespark for Arsenal, som var avgjørende for at vi havnet bak Liverpool på tabellen.

 

Når det gjelder å ha Torres i Arsenal, så er jeg ikke så veldig lysten på det, selv om han sikkert kunne ha våknet fra dvalen sin ved en slik overgang.

Link to comment
Share on other sites

Torres gjør det meste riktig, bortsett fra at han ikke får scoringer. En fantastisk spiller på sitt beste selv om han har mistet mye av den eksplosiviteten han hadde tidligere. Hadde takket ja til han uten å nøle, men tviler på at han går på billigsalg for å si det sånn. Og hvis ryktene stemmer om at Podolski og Matias Suarez begge to er så godt som klare for Arsenal så er det heller ikke noe særlig behov for Torres hvis van Persie signerer ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Torres til Arsenal? JA TAKK! Knallspiller som bare sliter med selvtilliten. Han spiller ikke utrolig dårlig, han putter bare ikke. Wenger kan være riktig mann til å fikse det.

Ja Wenger fikser det meste. Gir spillerne selvtillit og er flink til å la de få bruke sine spisskompetanser.

Link to comment
Share on other sites

Skal man se Chelsea-Stoke eller Sunderland-Liverpool i kveld, mon tro?

 

Høres deilig ut å se kamper på kvelden/natten. Jeg går for Chelsea - Stoke. Jeg har et håp om resultatet 1-1 og at Torres kommer inn mot slutten og runder et døgn uten å score.

Link to comment
Share on other sites

 

Høres deilig ut å se kamper på kvelden/natten. Jeg går for Chelsea - Stoke. Jeg har et håp om resultatet 1-1 og at Torres kommer inn mot slutten og runder et døgn uten å score.

Ja det er det. Gikk for denne kampen jeg og. Jeg har slitt med søvnen i det siste, men det ser ut til at det hjelper med litt stimuli fra brua.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...