Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Herlig å få en spiller som Diaby opp mot sitt beste igjen.

Han er et utrolig viktig offensivt våpen for oss da han kan dra seg forbi både en og 2 spillere.

Han har en rå styrke som vi trenger sårt på midtbanen vår.

At han på toppen besitter en teknikk og avslutteregenskaper av høy klasse er ikke akkurat negativt;-)

Målet mot Aston Villa var noe Dennis ville vært stolt av.

Nå får vi håpe Diaby holder seg skadefri.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Imponert av Diaby sine to siste, håper han kan halde seg på eit høgt nivå vidare!

 

Er to ting som Diaby tydeleg har fått til dei siste kampane som gjere han til ein betre spelar.

1. Han set seg sjølv oftare i dei posisjonane der han verkeleg er god. Rettvendt med ball, der han utfordrar motstandar. Hans driv og styrke er heilt rått. Eg har framleis raidet på Old trafford i minnet der rooney forsøker tackle han og der rooney prellar av....

2. Diaby har redusert talet på dårlege val. Han missar ballen sjeldnare samt at han lagar færre frispark. Dette gjere at han ikkje lenger er ein spelar som sinkar/øydelegg vårt spel, men at han gjere at vi held flyten.

 

Vi treng ein Diaby som utviklar seg til ein toppspelar. Potensialet har alltid vore der. Dei siste kampane har vore bra, men Diaby har hatt gode kampar tidlegare, før nivået har falt ned på eit lavnivå. Eg håper på ny at dette er starten på noko stort ;)

Link to comment
Share on other sites

Han har visstnok signert en ny avtale med oss, det er gode nyheter. Godt nytt år alle goonere.

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...l.html?ITO=1490

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...%28News+Feed%29

 

Offisielle bekreftelsen fra Arsenal.com ;)

 

Uansett, dette er gode nyheter hvis han fortsetter den gode formen og fremgangen han har vist i det siste!

Link to comment
Share on other sites

Andre lags supportere sier hurra for at Diaby har signert ny kontrakt med Arsenal. Vel, det samme gjør jeg. Den som ler sist ler best, og Diaby kommer til å bli en meget god spiller for oss når han får stabiliteten sin på plass. Tre gode kamper på rad nå, jeg tror ikke han vil gjøre seg bort mot West Ham heller.

Link to comment
Share on other sites

Det håper jeg også. Hvis han ikke klarer å få jonnet med stabiliteten er det bare å kvitte seg med han. Vi kan ikke ha en spiller som Wenger setter opp på blokka uansett hvor møkk han kan spille til tider, i håp om at han har en god dag. I det siste han har vært genial, men jeg tørr ikke å håpe på at han beholder denne formen ut sesongen. Det har han vært alt for ustabil til tidligere.

 

Men nå er han jo nesten en gammel mann. Da må han nesten ha klart å fått på plass det mentale. Per dags dato er det en glede å se hans navn i startellveren. Så vi får nyte det enn så lenge det varer.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med godt innhopp Diaby! Du viser atter en gang viktigheten din i dagens Arsenal-lag.

 

Ja, vi får være glad at ikke han og Wenger leser dette forumet, for da hadde han nok pakket kofferten sin og dratt, slik enkelte ville han skulle gjøre

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi får være glad at ikke han og Wenger leser dette forumet, for da hadde han nok pakket kofferten sin og dratt, slik enkelte ville han skulle gjøre

 

 

Hadde Wenger lest dette forumet, kan det godt være at han hadde blitt henta av nokon i kvite frakkar. Og det lenge før Diaby rakk å pakke kofferten.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi får være glad at ikke han og Wenger leser dette forumet, for da hadde han nok pakket kofferten sin og dratt, slik enkelte ville han skulle gjøre

 

slike prestasjoner over tid vil glede meg stort. han har nå en god periode på 3,3 kamper, og nå håper jeg at han viser at han kan prestere på det nivået over lengre perioder. alle spillere vil selvsagt ha perioder der de ikke presterer like bra, så vi får håpe at nivået i en slik downperiode ikke blir veldig lavt. er spent på om han kan klare å t a den defansive posisjonen i songs fravær...

Link to comment
Share on other sites

Ingen hadde troen på Flamini, bortsett fra Wenger. Han ble vår viktigste spiller i sin siste sesong. Ingen hadde troen på Song, bortsett fra Wenger. Han har vært vår viktigste spiller denne sesongen. Blir Diaby den neste?

 

host host host.. :) ;)

Link to comment
Share on other sites

slike prestasjoner over tid vil glede meg stort. han har nå en god periode på 3,3 kamper, og nå håper jeg at han viser at han kan prestere på det nivået over lengre perioder. alle spillere vil selvsagt ha perioder der de ikke presterer like bra, så vi får håpe at nivået i en slik downperiode ikke blir veldig lavt. er spent på om han kan klare å t a den defansive posisjonen i songs fravær...

 

Det blir selvfølgelig spennende å se om han klarer å holde nivået gående over tid. Han har jo allerede nå holdt ett stabilt nivå over ett antall kamper han ikke har klart tidligere.

 

Poenget med det jeg skrev, er at vi i mange situasjoner er alt for kjappe på avtrekkeren når vi skal beskrive og vurdere enkeltspillere. Det virker som at mangelen på suksess de siste årene har gjort oss så desperate etter trofeer at vi ikke evner å se nyansene.

 

I Diaby sitt tilfelle, kan man nevne en langtidsskade, tett etterfulgt av mange småskader, som har gjort at han aldri har klart å komme i en flytsone før han har blitt skadet igjen. Han har jo selv beskrevet denn perioden som ett mareritt, og at han faktisk vurderte å slutte med fotball. Han sier selv at han nå skal være skadefri, noe som skal kunne gi en han muligheten til å komme i en flytsone, og kunne vise stabile prestasjoner over tid. Diaby viste jo i sommer at han er villig til å gjøre alt for å lykkes, da han valgte å bli igjen i London å bygge muskler fremfor å dra på ferie

 

Så kanskje Diaby burde være ett eksempel til ettertanke. At man tenker seg om ett par ganger før man ber spillere pakke kofferten og dra.

Link to comment
Share on other sites

Det skal jo også sies at Diaby har spilt veldig mye som venstrekant, og man kan ikke forvente at han skal bli en superspiller da, når han spiller i helt feil posisjon. Skadene har så klart vært det største problemet for Diaby, og med disse problemene så blir det vanskelig å bevise hva man virkelig er god for. Nå har han fått sjansen i den rette posisjonen og holdt seg skadefri, og da ser man med en gang en stor fremgang.

 

Enig med Kim, vi bør bli flinkere til å tenke oss om noen ganger før vi ber spillere pakke sammen og dra. Flamini og Song har vært ute for det samme, de ble viktige spillere for oss. Det samme skjer nå med Diaby.

 

Det er så mange faktorer som spiller inn både på og utenfor banen som vi må prøve å huske og tenke på når spillere sliter med å slå igjennom eller komme seg opp på sitt beste nivå.

Link to comment
Share on other sites

Det store spørsmålet nå blir hvor mye ansvar Diaby er i stand til å ta i Songs fravær, og hva oppgavene hans skal være. Med Denilson og Fabregas på sidelinja med skade og Song i Afrika er det liten tvil om at det er Diaby, sammen med Ramsey som må stå frem og ta ansvar. Nasri vil kanskje bli flyttet ned til midtbanen i denne perioden. Det blir spennende å se hvordan Wenger velger å komponere midtbanen nå, men det er liten tvil om at Diaby er den som bør ta defensivt ansvar. Time will show!

Link to comment
Share on other sites

Eh... Hæ? :)

 

Noen av oss har forsvart alle disse spillerene med nebb og klør fra første dag, så ingen blir ikke helt riktig i ditt forrige innlegg.

Flere av oss har blitt tilnærmet hetset og latterliggjort fordi vi har hevdet at alle disse spillerene har hatt mye å bidra med..

Noen ganger er det fint å ta feil som enkelte har skrevet i ettertid angående disse spillerene, andre ganger er det ekstra deilig å ha rett ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen av oss har forsvart alle disse spillerene med nebb og klør fra første dag, så ingen blir ikke helt riktig i ditt forrige innlegg.

Flere av oss har blitt tilnærmet hetset og latterliggjort fordi vi har hevdet at alle disse spillerene har hatt mye å bidra med..

Noen ganger er det fint å ta feil som enkelte har skrevet i ettertid angående disse spillerene, andre ganger er det ekstra deilig å ha rett :)

Ok, da henger jeg med. Med "ingen" mener jeg selvsagt "de aller færreste" ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har store forventninger til Diaby før hver kamp, nå som han får spille sentralt på midten. Mot Bolton i går synes jeg ikke han gjorde mer enn en ok kamp. Den første timen var han litt anonym i forhold til mine forventninger. Da Merida kom inn for Eastmond tok Diaby over DM-rollen, og det synes jeg han gjorde meget bra. Bolton herjet litt med oss i starten av andre omgang, men etter det smått geniale byttet følte jeg at vi hadde kontroll på kampen.

 

Ikke et vondt ord om Eastmond, men jeg følte meg langt tryggere med Diaby bak der. Godt å vite at vi har flere muligheter til balansere midtbanen i Songs afrikafravær.

Link to comment
Share on other sites

Diaby var sterk defensivt i går ja, han viste dog ikke mye offensivt og har slitt med å vise begge deler samtidig og det virker som om han ikke klarer å kontrollere når dette kommer inn, men en spiller jeg heller ser på defensiv midtbaneplass enn Eastmond, som har gjort en kjempejobb i år, for all del, men mangler rutinen for det kampprogrammet vi kommer inn i + at han ikke inneholder samme nivå som Diaby gjør på toppen

Link to comment
Share on other sites

For at Fabregas skulle få utfolde seg var Diaby "barnevakt" for Eastmond, og til slutt overtok han selv. Det setter noen begrensninger.

Jepp, og heldigvis for resten av sesongen viste han seg som en habil i en defensiv ryddejobb på midten også. Nå nærmer det seg en utrolig viktig periode som kan vise oss hvor ståa er. Bendtner kan være tilbake mot Villa, og det kan fort vise seg å være alfa-omega.

 

Etter denne perioden, og siste kampen mot Pool hjemme 10. februar vet vi mer om hvordan vi klarer oss i serien i år. Da kan vi fort være ute av gullkampen, eller klare for en utrolig spennende serieavslutning! I tillegg har vi da forhåpentligvis nok en kamp i FA-cupen og deretter kamp mot Porto.

 

Vi får krysse fingrene for at etter 17. februar er vi fortsatt med i gullkampen i serien og videre i FA-cupen og med et veldig godt utgangspunkt for returkampen mot Porto.

 

Men først står selvfølgelig et Bolton-lag som nok en gang vil prøve å sparke oss ut av rytmen. Måtte det bli 3 poeng som blir igjen på Emirates på onsdag!!

 

Come On You Gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...