Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Må bare nevne at dette laget består av en gjeng med cunts (ja Adebayor, Benteleb og Dembele jeg ser på dere) samt en gjeng med idioter av supportere. Det beste av alt er at manageren deres er Arsenal supporter og faren hans har sesongkort på Emirates.

 

Forever in our shadow. Mind the fucking gap!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da er det vel bare å glede seg over at Tottenham får grisebank!

 

Joda. Men ikke overraskende..

 

Vi ble slaktet 6-3...

 

Jeg har ingen problemer dersom det er City som vinner serien. Spiller fantastisk angrepsfotball ( noe vi faktisk ikke har gjort på lenge)

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

City spiller bra fotball, men det skulle jo faen meg bare mangle gitt det sinnsyke sugerøret de har ned i verdens største oljereservoir.

 

De som hevder at kjøpeklubbene, som City er den fremste eksponentene for, er som alle andre klubber og kjøper seg til suksess, sitter på så lite analytisk evne at de skulle slitt med å skille ei pære fra en banan.

 

Arsenal or nothing.

Edited by antonius_blok
Link to comment
Share on other sites

City spiller bra fotball, men det skulle jo faen meg bare mangle gitt det sinnsyke sugerøret de har ned i verdens største oljereservoir.

 

De som hevder at kjøpeklubbene, som City er den fremste eksponentene for, er som alle andre klubber og kjøper seg til suksess, sitter på så lite analytisk evne at de skulle slitt med å skille ei pære fra en banan.

 

Arsenal or nothing.

 

Du kan ikke kjøpe deg til suksess .

 

Du trenger riktige spillere og taktikk...

 

 

Real er også et kjøpelag.

 

Skjønner ikke hvorfor vi skal bruke det som et argument mot at City ikke er verdige vinnere..

 

 

Se bare på manu. De har punge rundt 600 mill for 2 spillere bare...

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke kjøpe deg til suksess .

 

Du trenger riktige spillere og taktikk...

 

Manchester City og Mancini motbeviste det i 11/12. Mancini er en grei manager, men eneste grunnen til at de vant det året var fordi de hadde en overlegen tropp kontra absolutt alle. United og Ferguson derimot kompenserte for det neste sesong med taktikk og riktige spillere (van Persie).

 

Ellers er det også ting som dette som herper absolutt alt:

 

flmt.png

g8h7.jpg

npk3.png

Link to comment
Share on other sites

Se bare på manu. De har punge rundt 600 mill for 2 spillere bare...

 

Ser du virkelig ikke forskjellen på å kjøpe spillere for penger som klubben har tjent basert på det de har levert på fotballbanen, kontra det at man har en rik eier som spytter inn svimlende summer til spillerkjøp, summer klubben aldri ville hatt uten den nevnte rike eieren. Måten City og Chelsea har operert de siste årene er rett og slett økonomisk doping. Man kan hate United så mye man vil, men de bruker iallefall sine egne penger.

Link to comment
Share on other sites

 

Ser du virkelig ikke forskjellen på å kjøpe spillere for penger som klubben har tjent basert på det de har levert på fotballbanen, kontra det at man har en rik eier som spytter inn svimlende summer til spillerkjøp, summer klubben aldri ville hatt uten den nevnte rike eieren. Måten City og Chelsea har operert de siste årene er rett og slett økonomisk doping. Man kan hate United så mye man vil, men de bruker iallefall sine egne penger.

Støtter den Kim, men i all rettferdighets navn så må folk få lov til å bruke pengene sine på det de har lyst til. Hadde jeg hatt tilnærmet uendelig med cash, så hadde jeg kjøpt opp Arsenal og spilt virkelighetscm selv.

 

Jeg mener fokuset bør være hvor pengene kommer fra, fremfor hvor de blir brukt. Jeg lurer på hvor mange russiske familier som kunne blitt mettet for pengene Ch€£$ki brukte på å forhindre at vi fikk Shaun Wright-Phillips.

Link to comment
Share on other sites

 

Ser du virkelig ikke forskjellen på å kjøpe spillere for penger som klubben har tjent basert på det de har levert på fotballbanen, kontra det at man har en rik eier som spytter inn svimlende summer til spillerkjøp, summer klubben aldri ville hatt uten den nevnte rike eieren. Måten City og Chelsea har operert de siste årene er rett og slett økonomisk doping. Man kan hate United så mye man vil, men de bruker iallefall sine egne penger.

Det er mye jeg kan være enig i her.

 

Min filosofi er at klubber skal leve på det de tjener og ikke på direkte pengestøtte eller andre dårlig kamuflerte "tilskudd". Hadde det vært en reell sjanse for at "financial fail play" hadde kunne virke så ville fotballen blitt mye "renere" på sikt, men jeg er redd at "feigingene" i Uefa/Fifa raskt gir etter når søksmålene kommer fra kjøpeklubbene. En annen grunn til at jeg er skeptisk til rike eiere som spytter inn penger i klubben sin, er at det ofte blir gitt som lån og ikke ren "gave". Ta f.eks. Cardiff der klubben sitter med en gjeld på ca £118 mill, derav £66 er penger klubben skylder til sin eier. Hvis en eier går lei, etter å ha påført en klubb høy gjeld, og høye lønnskostnader, så kan veien utfor stupet for en klubb være kort. I Chelsea var det også slik men der forstod russeren at tilsvarende gjeld kunne skape problemer og gjorde gjelden om til egenkapital som pynter godt på regnskapet.

 

Selv om jeg har vært kritisk til at Arsenal ikke har brukt mer penger på nye spillere i de to siste vinduene, så er det viktig å presisere at jeg aldri har hatt eller vil ha noe ønske om at klubben skal bruke midler som setter klubben i økonomisk fare for å finansiere innkjøp. Jeg har også null ønske om at Kroenke skal spytte inn "privat kapital" til spillerkjøp, bare at at klubben bruker de den tåler økonomisk til eventuelle innkjøp, men innenfor en klart bærekraftig økonomi.

 

Jeg skal nok innrømme at jeg bryter mine "prinsipper" når det gjelder mindre klubber nede i systemet der økonomisk støtte fra eier er livsviktig for å overleve.

 

Når det gjelder ManU så er jeg en av "haterne", men jeg skal villig innrømme at jeg er imponert over hvordan klubben er drevet økonomisk/administrativt (i alle fall frem til det kom nye administrativ ledelse i sommer).

Link to comment
Share on other sites

men i all rettferdighets navn så må folk få lov til å bruke pengene sine på det de har lyst til.

Greit nok den, men i dagens fotball så skal det liksom handle om en økonomisk rettferdighet i fotballen og derfor bør det være viktig at det skal finnes begrensinger i hva klubbene blir tilført av midler utenom om det som kan kalles "reelle inntekter".

Dessverre så har jeg mindre tro på at denne "fair play"-regelen vil virke slik den var tenkt, men uavhengig av den så tror jeg at Arsenals fremtid er sikrere med å leve etter inntekter og ikke av å måtte stole på "almissene" fra en kanskje ustabil eier (tenker da ikke på Kroenke).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www1.skysports.com/football/news/11675/9183193/jan-vertonghen-hints-at-exit-if-tottenham-fail-to-qualify-for-champions-league

Dette er dårlige nyheter for spurvene. Ikke det at Jan Verthongen er verdens beste spiller, men han er en av de bedre på WHL og det at han ønsker seg vekk er jo ikke annet enn en fryd.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...