Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Forøvrig et innlegg fra en tråd i generell fotballdiskusjon seksjonen som heter "Premier League - de andre laga"

 

Arsenal og chelsea har fått hver sin gavepakke til å gå opp til 1-0. Får håpe det er vi som får den av city og ikke er dem som gir den bort.

 

Stygt å le, men det var den verste spådommen det der :D

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Mange som krever AVB's avgang. Kortsiktighet og ukultur går hånd i hånd.

 

I AVB sitt tilfelle, vil jeg ikke kalle det kortsiktighet å gi han sparken. Han viser med det han gjorde i sommer, at han ikke har lært noe fra tiden i Chelsea. Han strør rundt seg med penger, og kjøper inn nesten et helt nytt lag. Det fungerer kanskje på FM, men sjelden i det virkelige liv. De fleste som følger med på fotball vet at man må bygge lag gradvis. Når han har svidd av over en million, må han også vise til resultater som står i stil med pengebruken.

 

Det forøvrig en fryd å se alle spillerne enkelte her inne var i harnisk over at vi ikke ga Tottenham kamp om å signere. Kan ikke se at en eneste av de spillerne de hentet i sommer har levert noe som helst som skulle tilsi at vi har gått glipp av noe. Og ja, det tar tid å tilpasse seg ny liga og nytt land osv, men Özil slo til fra første spark. Det er det som skiller verdensklasse fra middelmådigheter. Mener å huske det var noen som mente at Wenger ikke visste hva han drev med dersom han ikke gikk inn for å kuppe overgangen til Lamela. Lamela har kanskje vært den største floppen av dem alle. Og det er vel det som skiller oss fra Tottenham. Vi setter overgangsrekord og kjøper inn en av verdens beste playmakere. Tottenham setter overgangsrekord og kjøper inn en spiller som så langt har floppet fullstendig, og jeg har mine tvil til at han har noen kvaliteter som skulle tilsi at han skal ta det engelske fotballpublikummet med storm

Edited by Kim
Link to comment
Share on other sites

 

I AVB sitt tilfelle, vil jeg ikke kalle det kortsiktighet å gi han sparken. Han viser med det han gjorde i sommer, at han ikke har lært noe fra tiden i Chelsea. Han strør rundt seg med penger, og kjøper inn nesten et helt nytt lag. Det fungerer kanskje på FM, men sjelden i det virkelige liv. De fleste som følger med på fotball vet at man må bygge lag gradvis. Når han har svidd av over en million, må han også vise til resultater som står i stil med pengebruken.

Skal huske på at Tottenham mistet Bale, en spiller de ikke hadde sjanse på å holde etter femte-plassen i fjor (selv om de var ekstremt nære). I kamp med Manchester-klubbene, Chelsea og oss er ikke femteplass noen dårlig prestasjon -- tvert om -- og i år ligger de fortsatt på skuddhold til CL.

 

Bale måtte erstattes, ingen verdensklassespillere vil til en klubb uten CL, og AVB handlet. Tar tid å sette sammen et lag.

 

Misforstå meg rett: jeg fryder meg over at Tottenham sliter, men synes hylekoret opptrer kortsiktig.

Link to comment
Share on other sites

Altså: Før denne kampen hadde Tottenham aldri hatt en så god start i Premier League (poengmessig og defensiv rekord) som det de har hatt denne sesongen noensinne. Så etter en kamp hvor City er dødelig effektive så skal de sparke manageren? Villas-Boas klarte tross alt å gi Spurs sin høyeste poengsum i Premier League noensinne sesongen før også.

 

Greit nok at han ikke har truffet med taktikken så langt denne sesongen og at spillere som Soldado og Lamela ikke har sprudlet fra første sekund, men at folk allerede roper etter hans avgang blir for meg helt idiotisk. Ja det er selvfølgelig ufattelig kjipt/hårreisende å se laget sitt bli knust 6-0, men nå hadde vi tross alt et lignende resultat på Old Trafford for 2 sesonger siden med en manager som er langt mer erfaren enn hva Tottenham sin manager er.

 

Jeg gosser meg noe vanvittig over resultatet og jeg håper virkelig at AVB får fyken for det er det absolutt dummeste Tottenham kan gjøre i mine øyne. Ja de kan få inn en "Redknapp" som muligens gjennom flaks og et par dyre kjøp klarer å presse de inn i Champions League, men til syvende og sist trenger de å bygge et ordentlig fundament. Villas-Boas prøver å gjøre nettopp det, men han prøver nok å endre kjernen litt for fort (som i Chelsea), men gir Tottenham han noen sesonger til så blir han nok tilliten verdig.

Link to comment
Share on other sites

Halvparten av målene og halvparten av poengene deres har kommet efter billige straffespark. De har 9-12 i målforskjell når de forlater November. De har scoret 1 mål på de siste 4. Det er både ræva og kjedelig! :proud:

 

Tott fikk (som vanlig) mye skryt for hvordan de opptrådte i sommervinduet. Ja, noen mente sågar de burde brukes som lærebokeksempel på hvordan det hele burde gjøres.. Det var i august/september. Nå diskuterer de om Adebayor kan være Messias på tottenhamsvenner.no...

Link to comment
Share on other sites

Altså: Før denne kampen hadde Tottenham aldri hatt en så god start i Premier League (poengmessig og defensiv rekord) som det de har hatt denne sesongen noensinne. Så etter en kamp hvor City er dødelig effektive så skal de sparke manageren? Villas-Boas klarte tross alt å gi Spurs sin høyeste poengsum i Premier League noensinne sesongen før også.

 

Greit nok at han ikke har truffet med taktikken så langt denne sesongen og at spillere som Soldado og Lamela ikke har sprudlet fra første sekund, men at folk allerede roper etter hans avgang blir for meg helt idiotisk. Ja det er selvfølgelig ufattelig kjipt/hårreisende å se laget sitt bli knust 6-0, men nå hadde vi tross alt et lignende resultat på Old Trafford for 2 sesonger siden med en manager som er langt mer erfaren enn hva Tottenham sin manager er.

 

Jeg gosser meg noe vanvittig over resultatet og jeg håper virkelig at AVB får fyken for det er det absolutt dummeste Tottenham kan gjøre i mine øyne. Ja de kan få inn en "Redknapp" som muligens gjennom flaks og et par dyre kjøp klarer å presse de inn i Champions League, men til syvende og sist trenger de å bygge et ordentlig fundament. Villas-Boas prøver å gjøre nettopp det, men han prøver nok å endre kjernen litt for fort (som i Chelsea), men gir Tottenham han noen sesonger til så blir han nok tilliten verdig.

 

At de har hatt sin beste start i Premier Leauge noensinne er i mine øyne ikke basert på at Villas Boas har gjort en så vanvittig fantastisk jobb, men på grunn av at de har hatt marginene på sin side, og fått tildelt det jeg vil kalle flere billige straffespark. Og med det siste du skriver, forsterker du mitt poeng. Det faktum at Villas Boas ikke har lært av sine feil i Chelsea, burde jo få varsellampene til å lyse. Du håper de sparker Villas Boas, da du tror det er det absolutt dummeste Tottenham kan gjøre. Jeg håper de beholder Villas Boas, slik at han kan fortsette å svi av svimlende summer for middelmådigheter. I tillegg til at han svir av svimlende summer, virker han ikke å ha noen kampplan. Synes de ofte springer rundt på banen uten mål og mening. Jeg tror at dersom Tottenham noen gang skal kunne ta steget opp til å bli et lag som kvalifiserer seg for Champions Leauge, er de for det første nødt til å få seg en wakeup call i ledelsen, og innse at man i de fleste tilfeller ikke blir en topp 4 klubb bare ved å kjøpe en mengde spillere. Det er bare å se på Liverpool. Når de har innsett det, så må de ansette en manager som faktisk forstår at man i de fleste tilfeller ikke blir en topp 4 klubb bare ved å kjøpe en mengde spillere, men at man må ta seg tid, og bygge stein for stein.

Link to comment
Share on other sites

At de har hatt sin beste start i Premier Leauge noensinne er i mine øyne ikke basert på at Villas Boas har gjort en så vanvittig fantastisk jobb, men på grunn av at de har hatt marginene på sin side, og fått tildelt det jeg vil kalle flere billige straffespark.

 

Så for første gang på 100 år så gjør de sin beste start noensinne og det er kun marginer som gjør det? Nja.. jeg kjøper ikke helt den. Ja de har hatt en del marginer på sin side, men det sies alltid at gode lag har nettopp det. Jeg velger å se på resultatet og det faktum at de faktisk fikk 3 poeng uten å imponere som en positiv utvikling for Tottene slik sett.

 

Og med det siste du skriver, forsterker du mitt poeng. Det faktum at Villas Boas ikke har lært av sine feil i Chelsea, burde jo få varsellampene til å lyse.

 

Men, nå glemmer du en vesentlig ting: I Chelsea så var det forventet at han skulle vinne noe med en gang. I Tottenham derimot har de gått ut og sagt at han har fått tillit til å bygge seg et prosjekt. Jeg vil tippe Tottenham ender opp rundt 6. plass når sesongen er omme og det er ikke akkurat dårlig mtp. deres tidligere bragder. Forskjellen fra Liverpool er at supporterene var ekstremt kravstore og mtp. at de nettopp hadde gått fra å avslutte sesongen på andreplass til å ende opp med Daglish som var helt uten mål og mening. Villas-Boas har helt klart en plan og det er å bygge en ryggrad i Tottenham.

 

Du håper de sparker Villas Boas, da du tror det er det absolutt dummeste Tottenham kan gjøre. Jeg håper de beholder Villas Boas, slik at han kan fortsette å svi av svimlende summer for middelmådigheter.

 

Syntes det var en veldig stiv pris å betale for Lamela og Soldado, men mtp. at de fikk rundt £100m for Bale så har de "råd" til å overbetale litt og det ville i praksis vært umulig å kjøpe de spillerene for en spesielt billigere sum når det var rimelig innlysende at Bale kom til å forsvinne. Attpåtil så kunne de heller ikke velge fra øverste hylle da de ikke har CL spill som oss. Tiden vil vise hvorvidt de kjøpene er gode eller dårlige, men han gjorde da noen gode kjøp både i Chelsea og i Tottenham hvis man går tilbake noen sesonger, men som oftest har de brukt litt tid på å klimatisere seg.

 

 

I tillegg til at han svir av svimlende summer, virker han ikke å ha noen kampplan. Synes de ofte springer rundt på banen uten mål og mening. Jeg tror at dersom Tottenham noen gang skal kunne ta steget opp til å bli et lag som kvalifiserer seg for Champions Leauge, er de for det første nødt til å få seg en wakeup call i ledelsen, og innse at man i de fleste tilfeller ikke blir en topp 4 klubb bare ved å kjøpe en mengde spillere. Det er bare å se på Liverpool. Når de har innsett det, så må de ansette en manager som faktisk forstår at man i de fleste tilfeller ikke blir en topp 4 klubb bare ved å kjøpe en mengde spillere, men at man må ta seg tid, og bygge stein for stein.

 

Første delen er det vanskelig å være uenig i. Syntes de som oftest denne sesongen har spilt som Arsenal gjorde på sitt verste under Wenger når det kun var ballbesittelse som gjaldt, men det andre der derimot tror jeg ikke er tilfelle. Villas-Boas ble valgt nettopp fordi han liker å gjøre prosjekter fremfor å bare kjøpe en haug med spillere som er på "toppen" akkurat der og da (som Redknapp gjorde/gjør). At Villas-Boas går "all in" og kjøper en haug med spillere den ene sommeren fordi de får en haug med penger er ikke nødvendigvis dumt. Akkurat i starten så er ting rosenrødt, men mtp. at man har mange spillere som trenger å justere seg til ligaen og nye lagkamerater så starter ting ofte litt traskt. City blant annet gjorde jo det samme i 2009 og var veldig opp og ned som det Tottenham nå har vært, men man har sett en klar forbedring fra den gang hvor kjernen (Hart, Zabaleta, Kompany, Lescott, Touré, Barry, Agüero etc) begynte å bli varme i trøya. Deretter har de byttet ut blant annet Barry og Lescott og suppelert stallen med flere klassespillere.

 

Villas-Boas sliter kanskje litt på taktikken til tider, men jeg ser absolutt hva planen hans er angående kjernen i stallen. Han har hentet inn Lloris, Vertonghen, Chiriches, Paulinho, Capoue, Sigurdsson, Eriksen, Lamela og Soldado som han trolig kommer til å bygge laget rundt ved siden av spillere som Walker, Sandro og Townsend.

 

Hvis han får tillit tror jeg han kommer til å bygge opp et veldig godt lag for Tottenham. De fleste av spillerene de har er gode spillere, men pdd. så har de ikke funnet rytmen sammen og har fremstått som dårligere spillerene enn de faktisk er.

 

Villas-Boas er ingen Wenger, men han er en god manager. Det største problemet hans er i mine øyne at han er ufattelig feig når det gjelder spillestil. Veldig få store sjanser blir tatt fremover og bakover så har de satt en høy forsvarsslinje som Wenger pleide å gjøre som gjør at de er veldig utsatte bakover.

 

Som sagt: Jeg tror den største feilen Tottenham kan gjøre for sine fremtidsplaner er at de gir Villas-Boas sparken. De finner kanskje en manager som kan ta de inn i topp 4 i løpet av 1-2 sesonger, men deretter må stallen gjennom en ny renovasjon som det Villas-Boas nå har holdt på med, men vi får se utover sesongen hva som skjer og hvor de ender opp i mai.

Link to comment
Share on other sites

 

Som sagt: Jeg tror den største feilen Tottenham kan gjøre for sine fremtidsplaner er at de gir Villas-Boas sparken. De finner kanskje en manager som kan ta de inn i topp 4 i løpet av 1-2 sesonger, men deretter må stallen gjennom en ny renovasjon som det Villas-Boas nå har holdt på med, men vi får se utover sesongen hva som skjer og hvor de ender opp i mai.

Spørsmålet jeg stilte min kompis som er Spurs-supporter og sa han burde sparkes etter helgen kamp var: Hvilken manager er ledig/vil til Spurs som kan gjøre en bedre jobb? Jeg tror AVB har potensiale som manager, men at han måtte omrokkere på alt det offensive i år og han hentet inn en kreativ midtbanespiller i Eriksen når midtbanen skrek etter kreativitet i hele fjor også(Han kunne godt ha hentet to og droppet et par andre overprisede spillere)

 

Personlig synes jeg at Lamela var knallgod i Roma og er ikke i tvil om at han vil vise seg å være et godt kjøp, han har ikke fysikken eller skuddet til Bale, men han er mer kreativ og har bedre teknikk. Skuffende at han ikke har fått flere sjanser til nå. Vertonghen viste virkelig sine svakheter mot City og er som Vermaelen en spillende stopper som ser veldig imponerende ut fordi han går hardt inn i enhver duell, men det mangler litt på spilleforståelsen deres.

Soldado har vært alt for lite bevegelig og når Townsend insisterer på å gå inn å skyte hver gang(Han kan jo ikke skyte) vil Soldado også lide siden han er tøff i feltet, men mangler bevegeligheten til spisskonkurrent Defoe blant annet.

 

Synes AVB har en del igjen å gjøre, men det vil ta tid å få samspilt dette laget og for vår del ville det beste vært om de sparket han nå for jeg er rimelig sikker på at de hadde endt opp med en Pocchetino(Som ikke har bevist noe over tid) eller en Pardew(Som stinker av middelmådighet)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo litt drøyt å sparke AVB nå som han endelig har forstått forsvarsfilosofien som Osvaldo Ardiles praktiserte i sin tid som Spudz-sjef!

 

Skulle dog ikke forundre meg om gjengen allerede har gått lei. De har jo tross alt hatt ti forskjellige managere så lenge vi har hatt Wenger. Ganske imponerende!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...