Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Noe som gir håp hvertfall Tapapa. Hvor ofte henter klubben en spiller uten at det florer av rykter rundt de? Er virkelig ikke ofte at det plutselig signeres en ny spiller ut av det blå.

 

Rosicky tilbake er deilig, men det sier litt når vi sitter og venter på at en 32-åring skal redde sesongen vår etter å ha kun spilt en halv god sesong siden han ble skadet i 07/08 ;)

Nevnte Rosicky ble jo signert helt ut av det blå. Det samme gjelder vel Eduardo, Mertesacker, Arteta, Ramsey (ryktene gikk rundt Manure og Everton før vi snappet han opp), Lass Diarra og Santos om jeg ikke husker helt feil. Åkke som så deler jeg din bekymring.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Da har vel egentlig vært nok av rykter, men dessverre ingen som er veldig sannsynlige signeringer. Har jo versert veldig mye rundt David Villa, Jovetic, Hummels og Götze, for ikke å nevne uttallige franskmenn, Wanyama, Diame, Stekelenburg osv.

Har fortsatt ikke gitt opp at det kommer inn noen, men Wengers uttalelser kan tyde på det motsatte. Men nå har jo Wenger en tendens til å gjøre det motsatte av det han sier på slike pressekonferanser uansett. Om en uke har vi fasiten. Jeg skal da uansett prøve å finne ut om vi faktisk har lagt inn bud på noen spillere uten å få tilslag. Det kan jo være viktige signaler ifht neste overgangsvindu da Wenger gjerne fortsetter å prøve på de samme spillerne flere ganger.

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst - er det virkelig noen i det hele tatt som er overrasket over at ledelsen i Arsenal ikke har rørt en finger i dette vinduet?

Er det virkelig noen som er overrasket over at flere av spillerne Arsenal har vært koblet til, har blitt solgt til andre klubber?

Ledelsen i Arsenal lever av å skuffe supporterne. Sier at nye spillere skal inn, men i vindu etter vindu svekkes laget litt etter litt. Helt siden Vieira forlot Arsenal har taktikken vært den samme.

Drite i det sportslige, og KUN tenke penger!

Link to comment
Share on other sites

Hovedproblemet er Kroenke. I han sine øyne er klubben intet annet enn en investering og supporterene er potensielle pengesekker. Se på sportsklubbene han eier i USA som eksempel. Det er ingen av de som lenger hevder seg i toppen etter at Kroenke tok over.

 

Dessverre så gikk Fiszman for feil mann.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært giret på en sentralt midtbanespiller dette vinduet. Det som har skjedd i mellomtiden er at Diaby har blitt frisk og Ramsey spiller på et nivå flere av oss drømte om at han skulle spille på før skaden. Slik jeg ser det så trenger vi ikke lenger en sentral midtbanespiller.

 

En rutinert keeper kunne jeg så absolutt ønske meg. Jeg er ikke fornøyd med Szczesny, han hadde hatt godt av å få en eldre og bedre læremester. En keeper kunne vært greit å hente inn da Fabianski sin kontrakt går ut til sommeren. Tre keepere må vi ha.

 

Jeg kan vanskelig se for meg at vi henter en spiss, da vi fortsatt eier Bendtner, Park, Chamack, Afobe og Campbell. Jeg tror vi minst må få solgt/gitt bort de tre første før vi henter inn en ny.

 

Må løpe, så jeg stopper her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært giret på en sentralt midtbanespiller dette vinduet. Det som har skjedd i mellomtiden er at Diaby har blitt frisk og Ramsey spiller på et nivå flere av oss drømte om at han skulle spille på før skaden. Slik jeg ser det så trenger vi ikke lenger en sentral midtbanespiller.

 

Er du Wenger? 'Diaby and Ramzy iz like new signinz'.

 

Men er forsåvidt noe enig, selv om det er en stor risk med Diaby, men om han skulle holde seg skadefri, så er ikke behovet særlig stort. Er også enig i det andre du sier, men mener behovet for en klassespiss er tilstede så lenge planen er å bruke Podolski på ving. Syns forøvrig også vi mangler en klasseving, som holder bredde og kan utfordre en-mot-en, ikke på Geirvinjo måten, men på en uforutsigbar måte.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er "frisk" hvor lenge? Er bare et spørsmål om tid før han blir ute igjen i et par måneder nå. Ramsey har spilt 1 (!) god kamp sentralt på banen og det er nok til å sette sin lit til at dette skal gå bra? Må si jeg ikke deler den samme optimismen som deg Tapapa.

 

Enig angående keeper, men en spiss syntes jeg er sårt tiltrengt. Chamakh, Bendtner og Park har definitivt ingen fremtid i klubben. Afobe og Campbell er begge to unge og langt ifra det nivået noen av de tre andre ligger på.

 

Pdd. har vi ingen andre spisser tilgjengelige når vi stiller med førstelaget. Det sier seg selv at det da burde være plass til en spiss eller to til i troppen?

 

Edit:

 

Vi kommer forøvrig til å være utrolig avhengige av at ikke førstevalg som Szczesny, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Wilshere/Arteta/Diaby/Cazorla, Podolski og Giroud ikke blir skadet. En skade på Walcott er også temmelig krise hvis det er snakk om mer enn et par kamper da vi har ingen som kan komme inn og gjøre det han gjør mtp. mål og målgivende.

 

Tynneste stallen vi har hatt siden 90-tallet i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært giret på en sentralt midtbanespiller dette vinduet. Det som har skjedd i mellomtiden er at Diaby har blitt frisk og Ramsey spiller på et nivå flere av oss drømte om at han skulle spille på før skaden. Slik jeg ser det så trenger vi ikke lenger en sentral midtbanespiller.

At Diaby og Rosicky har blitt skadefrie i januar er intet nytt, men dilemmaet er om man skal gamble på at de holder seg skadefrie eller om de faktisk klarer og spille sesongen ut. At Ramsey begynner å finne formen igjen etter å ha blitt brukt store deler av sesongen ute av posisjon er selvfølgelig gledelig og et stort bonus for laget. Ser uansett at vi henter inn en fysisk sterk og mobil defensiv midtbanespiller som kan frigi litt offensivt for Arteta, Ramsey og Diaby som liker seg best på motstanders banehalvdel.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg syntes er ganske ufattelig er at en allerede tynn tropp har blitt tynnere i kritiske posisjoner. Som f.eks. ved utlånet til Djourou og Chamakh. Frimpong i seg selv er ikke spesielt god, men utlånet hans gjør at det er kort vei til at en av juniorene må ta turen innom hvis ting går i typisk Arsenal-stil.

Link to comment
Share on other sites

Chamberlain i mine øyne burde forsvinne ut på lån. Han er rett og slett et par hakk under hva som man kan forvente. Stortalent eller ikke.. jeg forventer litt mer enn hva han tilbyr fra start og pdd. så får han såpass lite spilletid at utviklingen hans nærmest står på hvil.

 

Gervinho er også meget ustabil og virker som om han dessverre sliter med å tilpasse seg Arsenal og England. Kommer han seg opp på nivået han presterer for på landslaget og som han gjorde for Lille så er han meget god, men inntil videre så syntes jeg vi burde gå til anskaffelse av en ny kantspiller.

 

Når det gjelder venstrebacken så er det rett og slett kvalmende at Santos er backup for Gibbs. Får vi ikke kvittet oss med Santos og hentet inn en ny back så burde Jernade Meade ta over plassen til den grusomme brasilianeren.

 

Ellers er keeperplass et sted hvor vi trenger en brukbar backup/førstevalg til å presse Szczesny. Viser tidvis hva som bor i seg, men uten konkurranse så tror jeg ikke han kommer til å ha den progresjonen som de fleste av oss håper og tror at han kan ha.

 

Midtstopperplass er også et problemområde. Mertesacker er i dalende form, Koscielny har vært svak mesteparten av sesongen og Vermaelen har vært veldig varierende. Attpåtil har vi lånt ut Djourou. Eneste alternativet er Squillaci eller Miquel bak disse 3.

 

Ellers er det de andre problemområdene: En midtbanespiller og en spiss. Diaby er for ustabil og skadeutsatt i mine øyne og uten han tilgjengelig så blir midtbanespillerene vi har for like. Når det kommer til spissplass så ville nok en ny kantspiller (venstrekant) ha gjort dette problemet langt mindre, men en skade på Giroud eller Podolski (eller begge!) så har vi kun Walcott som egentlig kan spille på topp, men da mangler vi trolig både en venstrekant og en høyrekant av skikkelig kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Etter wengers uttalelser i etterkant av kampen idag tror jeg vi kan glemme ny spiss. Nå satses alt på Giroud og evt Walcott.

En midtbane virker mer trolig.

 

Ellers artig at han selv sier at deres høyre flanke fikk mye plass. Det vil vel si at han slakter Santos.

 

Om jeg liker dette er jeg mer usikker på. Noen mål mot Brighton og ett par i kalas seier noen dager før er ikke automatisk friskmeldt spiss. Håper han forsetter. Men mener fremdeles han fort kostet oss ett resultat i city kampen med elendig spill

Link to comment
Share on other sites

Etter wengers uttalelser i etterkant av kampen idag tror jeg vi kan glemme ny spiss. Nå satses alt på Giroud og evt Walcott.

En midtbane virker mer trolig.

 

Ellers artig at han selv sier at deres høyre flanke fikk mye plass. Det vil vel si at han slakter Santos.

 

Om jeg liker dette er jeg mer usikker på. Noen mål mot Brighton og ett par i kalas seier noen dager før er ikke automatisk friskmeldt spiss. Håper han forsetter. Men mener fremdeles han fort kostet oss ett resultat i city kampen med elendig spill

Hadde vi hatt Falcao/Cavani på topp mot City så hadde vi tapt uansett, med 10 mann i 80 minutter, pluss resten av laget i donald-modus så hjelper det ikke uansett hvilken spiss vi hadde hatt den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi hatt Falcao/Cavani på topp mot City så hadde vi tapt uansett, med 10 mann i 80 minutter, pluss resten av laget i donald-modus så hjelper det ikke uansett hvilken spiss vi hadde hatt den kampen.

Kosc utvist i 9. minutt, Kompany i 75. Det var også 4 minutter tillegg. 2 . omgang var stort sett veldig jevn, klart en toppspiss hadde gjort en forskjell. Jeg vet ikke hva Donaldmodus er, men 2. omgang mot City var faktisk veldig god.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi hatt Falcao/Cavani på topp mot City så hadde vi tapt uansett, med 10 mann i 80 minutter, pluss resten av laget i donald-modus så hjelper det ikke uansett hvilken spiss vi hadde hatt den kampen.

Folk klager og vil ha en Falcao/Cavani, det de glemmer er at vi lager utrolig få sjanser..

Link to comment
Share on other sites

Det Arsenal trenger er folk som kan skape ubalanse. Med andre ord må laget ha en ving som klarer å passere motspillerne med ball i beina. De gangene Arsenal skaper sjanser, er når Wilshere dribler et par stk. Det er dessverre bare han som har fart OG teknikk nok til å gjøre dette nå...

Link to comment
Share on other sites

Diame, hvor god er han? Må innrømme jeg har liten kjennskap til mannen. Virker å ha mange spennende ferdigheter

utifra youtube-klippene. Men hva med stabiliteten, må være en grunn til at det var West Ham og ikke en større klubb som snappet han opp... (?)

Vi trenger stabilt gode prestasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Dersom vi ikke får inn en keeper håper jeg Fabianski får seg noen reservelagskamper og blir matchfit så han får prøve seg igjen.

Vår kjære førstekeeper trenger noen runder på benken for å våkne litt og se at det stilles krav til han...

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å se dårlig ut på innkjøprsfronten, kun tre dager igjen nå og virker ikke som om noe skjer i det hele tatt. Arsenal har klart å overraske før og få til overganger uten at det har vært noe særlig med rykter tidligere, men denne gang er det virkelig ingen ting, bortsett fra litt om Villa igjen. Jeg tror ikke det skjer, men han må selvfølelig gjerne komme. Vi har jo nesten ingen spisser i klubben så det trengs forsåvidt. Har noen trua på at vi henter noen i det hele tatt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...