Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

http://www1.skysports.com/football/news/11700/8397970/Southampton-have-made-a-bid-for-Molde-defender-Vegard-Forren

 

Vegard Forren er en het potet. Southampton, Everton og Liverpool skal være på banen. Og selvfølgelig QPR. Harry er jo interessert i alt og alle.

 

Selv mener jeg at Forren ikke står særlig tilbake for Koscielny og Vermaelen. Dessuten har Forren en meget habil pasningsfot. Hvilket kunne gjort ham aktuell for en ankerrolle på midtbanen vår.

Link to comment
Share on other sites

Selv mener jeg at Forren ikke står særlig tilbake for Koscielny og Vermaelen. Dessuten har Forren en meget habil pasningsfot. Hvilket kunne gjort ham aktuell for en ankerrolle på midtbanen vår.

Det gjenstår nå å se hvordan Forren vil takle dette nivået. Håper virkelig han slår til for vi trenger spillere med suksess i PL og andre sterke ligaer for å få litt fart på landslaget vårt igjen. Håper han ender opp i en klubb hvor han får masse spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på når vi får oppleve en signering av like stor betydning som den her på en god stund?

 

ba7mzpcuaaiwcvjpglarge.jpg

 

Har vært snakk om det i mer enn et par år nå at vi trenger en stor signering. Et signal av intensjon og ambisjoner. Bergkamp signaliserte dette på alle mulige måter til tross for at han hadde hatt et par sesonger i Italia uten at han presterte det helt store.

Link to comment
Share on other sites

I disse transfertider kan det jo være interessant å se litt på spillere på lag utenfor topp 6. Kanskje noen av de kan være noe for Arsenal. Skulle jeg satt opp en 11-er fra slike lag i PL, ville det sett slik ut: Mignolet - x , Coloccini , Olsson , Baines (Shaw) - Diame (Taraabt) , Fellaini , Cabaye , Ben Arfa (A.Johnson) - Remy , Berbatov.

 

Dette laget er ok, men ikke all verden (kanskje spesielt med tanke på enkelte av spillernes alder). Kanskje det ikke er så lett å finne spillere å kjøpe i PL likevel. Skal man ha PL-erfaring samtidig som kvalitet, er det ikke så forferdelig mye som kan styrke laget (utenfor topp 6-lagene).

Kanskje dette betyr at Wenger må se til utlandet for å få tak i proven top top class?

Link to comment
Share on other sites

Matt Spiro@mattspiro

Montpellier confirm #NUFC have made a bid for Yanga-Mbiwa, but will not say how much or whether it's been accepted

 

Hvis det viser seg at Montpellier er åpne for et salg av Yanga-Mbiwa og Arsenal/Wenger ikke viser interesse, er noe noe riv ruskende galt. Er pdd. en perfekt spiller å ha i troppen med tanke på at Djourou er sendt på lån, Squillaci er Squillaci og Miquel er skadet (?), samtidig som vi ikke har mange alternativene til rollen som defensiv midtbane. Kan også vikariere på backplass om nødvendig. Kommer fra en klubb som etter medias skriverier ikke har store lønninger og all verdens til økonomiske muskler, så mulighetene for å få til en bra avtale bør være til stede. Har fortsatt noen år igjen før man kan forvente at han skal være i sin beste alder, men vil kunne avlaste Diaby/Arteta for å slippe slitasjeskader.

Link to comment
Share on other sites

Blir han fast i Newcastle med Collocini, Willamsson og Taylor som midtstoppere og Tiote, Anita og Cabaye på midtbanen?

Du mener det er noe riv ruskende galt at arsenal ikke er med i kampen om M'bwie eller hva faen han heter, deretter sår du tvil om han er god nok for Newcastle?

For meg er det ingen logikk i dette.

 

BE

 

Edit: Mbiwa er det visst

Link to comment
Share on other sites

Jeg sår ikke tvil om at han er god nok for Newcastle, men at han skal gå rett inn på laget og være et klart førstevalg. Han er en "potet" som kan spille over alt i de defensive rollene, og er kanskje best som defensiv midtbane. Der har Newcastle Tiote og Anita mens vi har en skadeforfulgt Diaby og Coquelin/Frimpong. For meg er det større logikk i at han får spilletid hos oss enn hos dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sår ikke tvil om at han er god nok for Newcastle, men at han skal gå rett inn på laget og være et klart førstevalg. Han er en "potet" som kan spille over alt i de defensive rollene, og er kanskje best som defensiv midtbane. Der har Newcastle Tiote og Anita mens vi har en skadeforfulgt Diaby og Coquelin/Frimpong. For meg er det større logikk i at han får spilletid hos oss enn hos dem.

 

+1.

 

Syntes forøvrig ikke at Mbiwa står tilbake for Koscielny eller Vermaelen heller.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg misforstod deg 49 unbeaten.

 

Men jeg mener fortsatt at ditt nest siste innlegg bærer preg av at du tviler på at ham kan bli fast for nedrykkskandidat Newcastle. Og dersom du virkelig mener det så tenker jeg at da er han ikke god nok.

Det lille jeg har sett av ham er heller ikke nevneverdig imponerende.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kunne selvfølgelig formulert meg på en annen måte. Det jeg mente/mener er at Yanga-Mbiwa pdd. ikke er god nok til å gå rett inn på Newcastle som forrige sesong med de samme defensive spillerne lenge kjempet om spill i Europa. At han kan bli fast levner jeg ingen tvil til for han er et stort talent, i den form man kan si det om en 23 år gammel spiller. Du finner ikke mange spillere i Europa som kan komme rett inn i en ny liga og et nytt land og være garantert fast plass. Skal man ha en slik spiller må man betale minst 3 ganger så mye som det man kan kjøpe Mbiwa for.

Link to comment
Share on other sites

Huff...

 

Disse spillerne vi har: Diaby og Rossa. Begge er herlige i form. Men de leverer jo ett fåtall av kamper hvert bidige år. Vi trenger folk som er med hele veien, ikke bare enkeltkamper.

Er så lei bortforklaringene til Wenger på dette punktet.

Rossa kan sikkert storspille enkelte kamper denne våren også. Men vi vet alle at han er skada 70% av neste sesong også. Diaby = ennå værre

Link to comment
Share on other sites

Vår nye signering?

 

Wenger - Rosicky can make a real impact

 

Meget skuffet over at det ikke virker som om vi nærmer oss noen nye spillere og ryktene rundt nye spillere er praktisk talt døde og uten substans.

 

Er du skuffet over at RYKTENE rundt nye spillere er fraværende? Er virkelig rykter noe å samle på?

 

Gledelig at Rosicky er tilbake!

Link to comment
Share on other sites

 

Er du skuffet over at RYKTENE rundt nye spillere er fraværende? Er virkelig rykter noe å samle på?

 

Gledelig at Rosicky er tilbake!

 

Noe som gir håp hvertfall Tapapa. Hvor ofte henter klubben en spiller uten at det florer av rykter rundt de? Er virkelig ikke ofte at det plutselig signeres en ny spiller ut av det blå.

 

Rosicky tilbake er deilig, men det sier litt når vi sitter og venter på at en 32-åring skal redde sesongen vår etter å ha kun spilt en halv god sesong siden han ble skadet i 07/08 ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Noe som gir håp hvertfall Tapapa. Hvor ofte henter klubben en spiller uten at det florer av rykter rundt de? Er virkelig ikke ofte at det plutselig signeres en ny spiller ut av det blå.

 

Silvestre.

 

Vil si Mertesacker, Arteta og Santos også kom ganske ut av det blå.

Link to comment
Share on other sites

 

Silvestre.

 

Vil si Mertesacker, Arteta og Santos også kom ganske ut av det blå.

 

Mertesacker var ikke så ute av det blå og Arteta var det snakk om et par dager tidligere. Santos var også nevnt noen dager i forveien som med Arteta.

 

De tre kjøpene derimot skjedde veldig fort. Når ryktene først begynte å svirre så var det skikkelig tak i de. Pdd. så er det ingenting som faktisk har virket genuint. Zaha var det eneste som virket ekte ved et par tilfeller, men han var ikke akkurat den spilleren mange av oss ville ha akkurat :P

 

Forøvrig: Vi har blitt linket til Bastia sitt talent Thauvin for omtrent £2M, men Bastia har mottatt et bud på omtrent dette fra Newcastle. Har aldri sett eller hørt om spilleren før, men er uansett kjipt om absolutt alle franskmenn skal forsvinne til Newcastle :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...