Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tror dessverre det fort går et tiår til hvis ledelsen i klubben lar Wenger/klubben gå videre nedover denne veien vi er på nå. Skal ikke se bort ifra at det blir hele 20+ år med venting før vi er tilbake på topp i PL. Liverpool style..

 

Er enig i at det blir dumt å droppe manageren midt i sesongen, men jeg mener at man har en god mulighet i desember hvis det skjer i god tid i forkant av januarvinduet. Nå derimot er det altfor sent og han burde nok sitte til sommeren, men vi burde allerede nå være på utkikk etter en ny manager. Er bare helt forjævlig kjedelig at vi lot Guardiola glippe.

 

Enig angående CL og FA cupen også, men tror det er særdeles små sjanser for at det ville ha skjedd. Mikroskopisk tror jeg man kaller det?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Kan fortsatt få inn en erstatter til sommeren i form av Klopp eller Moyes. Sannsynligvis er Ferguson langt inne i tenkeboksen over sin fremtid, og da tror jeg det kan være greit at vi er dem i forkant på forhandlingene. Ikke mange trenere som velger Arsenal fremfor Manchester United slik de siste 10 årene ser ut. Ryktene skal ha det til at Mourinho forlater Madrid til sommeren, men der er Chelsea og begge lagene fra Manchester i alle fall foran oss i køen.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å se for meg at Klopp drar fra Dortmund, men han er mitt soleklare førstevalg. Moyes er en god manager, men jeg tror ikke han er den manageren.

 

Mourinho har jeg absolutt ingen tro på at ender ikke opp i Arsenal. I så fall så skal jeg spise hatten min.. :P

Link to comment
Share on other sites

CL er nok kjørt uten dekning på VB. Gibbs som har vært strålende blir lenge ute. Santos er ett mareritt bak der.

Dette gjør oss ennå svakere i top4 kamp. Og Wenger sin skyld at vi ikke har dekning på plassen. Hva med å bare hente Baines i siste liten?

Link to comment
Share on other sites

Om Moyes klarer å gjenskape den aggressiviteten og ofreviljen som hans elever i Everton har vist de siste årene, kan mange av våre problemer være løst. Kunne kanskje plukket med seg Baines, Jagielka og Fellaini etter at Santos, Squillaci og Denilson, Bendtner, Arshavin, etc. er sendt med enveisbillett fra Heathrow.

Link to comment
Share on other sites

Sant det du sier.. Moyes har også vist at han har et øye for å gjøre gode deals også. Og til tross for å ha et ekstremt strengt budsjett så har han allikevel klart å få til et par litt større meget gode signeringer, men er usikker på om han vil videreføre en spillestil som står i stil til hva Wenger har stått for tidligere. Selv om jeg liker Everton så er jeg ikke fan av fotball hvor hovedvåpenet er langpasninger opp til en høy pinne. :P

 

Nok en Wenger quote fra i dag:

 

Detective82@Detective82

Wenger: "The squad is top, top level for me and I think we have to learn to trust these players and keep faith in them."

Link to comment
Share on other sites

Noen særlig store forhåpninger for de neste 12 timene har jeg ikke, men "hvis" det skjer noe så er min klare prioritering dette:

 

1. venstre back

2. målvakt, helst en erfaren kar som skaper litt tillit der bak.

3. defensiv "kjempe", som kan være et solid defensivt anker på midtbanen.

4. at Wenger forstår viktigheten av vår defensive lagdel og lar Bould få en "reell" innflytelse på laget.

 

Vi er ikke perfekte offensivt, men fremgangen er så pass bra at jeg blir meget skuffet hvis en eventuell forsterkning kun kommer i den lagdelen.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det ryktes om et mulig låneopphold for Jenkinson til Stoke. Usikker på om det er en god ide, siden han uansett ikke får spille, eller det er galematias. Måtte uansett være med en klausul der vi kunne hente han tilbake ved skader og formsvikt hos Sagna (oops, der er vi jo allerede).

 

Nærmest samtlige av de mer "troverdige" twitter kildene avviser dette og i går skulle liksom Jenkinson ha vært og trent i Stoke, men allikevel så satt han på Arsenal benken.

 

Etter mitt syn så er det fullstendig galskap å sende Jenkinson ut på lån uten å få inn en høyreback til.

Link to comment
Share on other sites

Sky Sports informerer om at de ikke vil ha en reporter utenfor Emiirates Stadium i kveld, ettersom de ikke forventer at Arsenal vil gjøre noe.

 

Man lærer gjennom erfaring. Er ikke mye poeng å ha en reporter utenfor Emirates når det aldri er noe som skjer der. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skjønner fortsatt ikke hvorfor det ikke ble hentet inn en midtstopper etter at Djourou ble lånt ut. 3 midtstoppere i Mertesacker, Vermaelen og Koscielny er langt ifra nok, noe som dessverre for alvor begynner å vise seg.

 

Hvorfor ble Djourou lånt ut uten at en erstatter ble hentet inn? Nok en svak avgjørelse av Wenger i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Bure signert M'biwa, på benken for N'castle mot Spurs i dag og med han hadde de nok ikke sluppet inn det siste..

 

Enig i at vi burde hentet Mbiwa. Billig, god og kan spille i mange posisjoner. Sissoko burde vi også hentet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...