Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Burde vel normalt sett skjedd noe allerede i kveld, men som mange har antydet, blir det vel neppe noen spillerkjøp. Keeperplassen, venstreback, defansiv mindtbane, ving og spiss har vi lenge etterlyst. En spiller er ikke nok til å få dette laget opp på tabellen igjen. En real helgahandel må til for at laget skal bli en reel utfordrer til en topp 4 plassering.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Hvis Wenger skal fortsette og forsvare billettprisene med at det må til om man skal konkurrere med toppklubbene, så må han vise at han kan ta grep og bruke pengene som kommer inn også - enten på nye kvalitetsspillere eller beholde dem vi har i stedet for å selge dem hver sommer.

Link to comment
Share on other sites

For en klubb som Arsenal, som ikke akkurat splasher casha, så vil jeg ikke ha ny keeper. Bruk pengene der det trengs mest!

Arsenal er dessverre blitt en klubb som må hente spillere på nest øverste hylle. Skal ikke mange år tilbake før det var selvsagt at spillere fra BDortmund, Atletico Madrid etc gjerne ville til Arsenal. Nå kan man jo bare drømme...

Link to comment
Share on other sites

Stiller et åpent spørsmål for diskusjon før jeg blander meg utenfor overgangsryktene siden de bare medfører frustrasjon.

 

Hvis f. eks Mourinho eller Ferguson hadde tatt over jobben til Wenger i morgen, hva tror dere de ville gjort av endringer med spillergruppen? Er overbevist om at de hadde krevd midler og tatt et skippertak for å rette opp skuta igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan si meg bombesikker på er at Ferguson/Mourinho ville krevd en helt annen innsats og innstilling fra spillerene sine enn hva Wenger gjør. F.eks. så ville Koscielny fått en støvel i trynet enten av gamling eller The Special One. Wenger derimot er mer den faderlige typen som setter seg ned og spør hvorfor han gjorde det og at han må love å aldri aldri aldri gjøre det igjen.

 

At de også ville trengt å gjøre kjøp for å gjøre klubben god nok til å være med i tittelkampen derimot er utvilsomt.

 

Pdd. så mangler vi backups/førstelagsspillere i nærmest samtlige posisjoner. Keeper, venstreback, midtstopper, DM, kant/offensiv midtbane og spissplass.

 

Er helt hinsides at vi for noen år siden var meget godt dekket på nærmest samtlige plasser med spillere av høy klasse. Er ytterst få av de igjen i laget.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan si meg bombesikker på er at Ferguson/Mourinho ville krevd en helt annen innsats og innstilling fra spillerene sine enn hva Wenger gjør.

 

Indeed. Det er ikke holdbart. Spillere burde egentlig klare å gire seg opp på egenhånd til slike oppgjør, men hvis de ikke gjør det er det managerens

ansvar å oppildne spillerne og/eller bytte dem ut (selge?) hvis ikke innsatsen er god nok. Sånn det være. Gi meg en manager som er istand til

å motivere laget !

Link to comment
Share on other sites

Wenger maser om spesielle spillere. Men det trengs faktisk ikke så voldsomt spesielle for å forbedre oss nå. Vi må ha inn noen med litt styrke. Vi har sikkert noen i kikkerten, men de blir vel fort snappa av andre slik Wenger holder på. Husker godt han fulgte nøye med på Benzema og da han ble solgt var Wenger i sjokk fordi i hans hode skulle han ikke blitt solgt før vinduet etter. Snakk om å ikke følge med i timen!

 

Nå må det handles. Ellers er vi akterutseilt og våre forferdelige naboer blir værre og værre å få tatt igjen!

Link to comment
Share on other sites

I følge Arsene Wenger er det ikke mulig å finne en spiller på Arteta-nivå i dette vinduet. Er det seriøst noen som kjøper dette tulletpratet?

 

Kan ikke være mange, men det viktigste er jo at han selv tror på det.

 

Husker før så gruet jeg meg til den dagen Wenger og Arsenal skilte sine veier, men nå for tiden så ser jeg virkelig frem til det.

Link to comment
Share on other sites

Wenger maser om spesielle spillere. Men det trengs faktisk ikke så voldsomt spesielle for å forbedre oss nå. Vi må ha inn noen med litt styrke. Vi har sikkert noen i kikkerten, men de blir vel fort snappa av andre slik Wenger holder på. Husker godt han fulgte nøye med på Benzema og da han ble solgt var Wenger i sjokk fordi i hans hode skulle han ikke blitt solgt før vinduet etter. Snakk om å ikke følge med i timen!

 

Nå må det handles. Ellers er vi akterutseilt og våre forferdelige naboer blir værre og værre å få tatt igjen!

 

Han snakker selvfølgelig om spesielt gode spillere til latterlig lave summer. Noe som det selvfølgelig fins fryktelig få av. Hadde Wenger og styret vært litt mer villige til å øke transfer/lønningsbudsjett hadde det vært mye enklere...

 

Det skjærer skikkelig i Arsenalhjerter om dagen å se laget holde på som de gjør. Ja, vi hadde en periode på noen få kamper hvor vi tok 3-poengere, men innsatsen og kvaliteten på spillet har gjennom hele sesongen vært latterlig lavt. Hadde vært lettere å svelge om vi kunne se mer innsats på banen og at vi iallefall prøvde å vinne før vi havner skikkelig på bakbeina, men neida...

Link to comment
Share on other sites

 

Han snakker selvfølgelig om spesielt gode spillere til latterlig lave summer. Noe som det selvfølgelig fins fryktelig få av. Hadde Wenger og styret vært litt mer villige til å øke transfer/lønningsbudsjett hadde det vært mye enklere...

 

Det skjærer skikkelig i Arsenalhjerter om dagen å se laget holde på som de gjør. Ja, vi hadde en periode på noen få kamper hvor vi tok 3-poengere, men innsatsen og kvaliteten på spillet har gjennom hele sesongen vært latterlig lavt. Hadde vært lettere å svelge om vi kunne se mer innsats på banen og at vi iallefall prøvde å vinne før vi havner skikkelig på bakbeina, men neida...

 

Er akkurat det han mener ja. En meget god/god spiller til en latterlig lav pris, men det jeg da lurer på er Diame til £4-5M og Sissoko til £3-4M. Kanskje ikke helt den kvaliteten han ser etter? De er hvertfall langt langt bedre alternativer enn hva Coquelin og Frimpong er. I mine øyne står de ei heller noe tilbake for Diaby heller.

Link to comment
Share on other sites

Stiller et åpent spørsmål for diskusjon før jeg blander meg utenfor overgangsryktene siden de bare medfører frustrasjon.

 

Hvis f. eks Mourinho eller Ferguson hadde tatt over jobben til Wenger i morgen, hva tror dere de ville gjort av endringer med spillergruppen? Er overbevist om at de hadde krevd midler og tatt et skippertak for å rette opp skuta igjen.

 

Man kan ikke bare kjøpe en ny stall,det koster milliarder. De ville ha endret spillestilen radikalt. Endevent hele stallen satt den sammen slik de tror den ville fungert best,og presset det alt du kunne ut av hver enkelt spiller. Jeg mener først og fremst det er Wenger sin spillestil som er det største problemet. Så er han alt for snill og naiv. Hvordan kan han la Sagna spille fast ? Sett inn Jenkinson slik at man signaliserer til Sagna at "det du leverer nå aksepteres ikke".

Så ville andre trenere i overgangvinduer sakte men sikkert satt sitt eget lag.

Link to comment
Share on other sites

 

Kan ikke være mange, men det viktigste er jo at han selv tror på det.

 

Husker før så gruet jeg meg til den dagen Wenger og Arsenal skilte sine veier, men nå for tiden så ser jeg virkelig frem til det.

 

Jeg var der for flere sesonger siden. Wenger er for gammel nå,gamle mennesker er vanskelig å påvirke. En gammel fransk mann er nesten umulig å påvirke. Nå trenger vi noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

Tiden begynner hvertfall å renne ut. Nærmer oss snart halvveis i overgangsvinduet og så langt er vi ingen vei. Attpåtil har vi mistet Arteta i 3-4 uker. Selveste prikken over i-en er vel at Walcott ei heller ennå har skrevet under på ny kontrakt.

 

Oh it's fun to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Ja

Sånn er det nok ja geiraldo, så lenge "styret" får penger inn, så virker det som de driter i resten.:/

Om de ikke akkurat "driter i" det, så har de nok 100% tillit til Wenger og kommer ikke til å gjøre noe på den fronten. De har mange ganger nå gått ut å sagt at vi har penger tilgjengelig for spillerkjøp, og Wenger har selv bekreftet dette. Det som er ekstra kjipt er at vi er så slapphendte med å kreve inn utestående fra de klubbene som skylder oss penger. F eks så skal Barcelona fortsatt skylde oss 43 mill euro etter kjøpene av Fabregas og Song. Kun betalt "første avdrag" for Fabregas og ikke noe på Song. Dersom dette stemmer er det jo smått utrolig!!

Link to comment
Share on other sites

Husker før så gruet jeg meg til den dagen Wenger og Arsenal skilte sine veier, men nå for tiden så ser jeg virkelig frem til det.

Jeg og. Kan ikke vente på halvfulle Emirates-tribuner, en stall bestående av middelmådigheter som ingen andre klubber vil ha, og kanskje ett og annet sluttspill i Europa League.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og. Kan ikke vente på halvfulle Emirates-tribuner, en stall bestående av middelmådigheter som ingen andre klubber vil ha, og kanskje ett og annet sluttspill i Europa League.

 

Det første har vel allerede skjedd innimellom. Det andre er allerede en realitet bortsett fra et par spillere. Sistnevnte liga ender vi nok opp med å spille i til neste sesong hvis vi fortsetter i samme spor med samme manager og samme spillermateriale.

Link to comment
Share on other sites

Vaset om "special players" og "super quality" motbeviste sjefen sjøl da han lånte Benayoun. Ikke mange år siden vi hadde ledd oss skalla over en mulig overgang for den sympatiske Yossi. Akkurat den spilleren kom, bare noen år eldre, og han hevet faktisk nivået. Det sier alt om førsteelleverens kvalitet, for ikke å snakke om stallen generelt. I år er stallen i sedvanlig stil svekket ytterligere og man trenger verken hete Messi eller Ronaldo for å heve nivået.

Link to comment
Share on other sites

Vaset om "special players" og "super quality" motbeviste sjefen sjøl da han lånte Benayoun. Ikke mange år siden vi hadde ledd oss skalla over en mulig overgang for den sympatiske Yossi. Akkurat den spilleren kom, bare noen år eldre, og han hevet faktisk nivået. Det sier alt om førsteelleverens kvalitet, for ikke å snakke om stallen generelt. I år er stallen i sedvanlig stil svekket ytterligere og man trenger verken hete Messi eller Ronaldo for å heve nivået.

 

+1.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...