Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Har merkelig nok en god magefølelse på at vi får inn to spillere - en defensiv (Diame) og en offensiv (Villa). Arsenal jobber best med overganger når de er stille på ryktefronten.

 

I så fall burde vi allerede ha fått inn et par spillere. :P

Link to comment
Share on other sites

Prisen er nesten alltid lavere på slutten av overgangsvinduet, og storparten av all aktivitet mellom klubbene foregår da = Wengers drømmehage.

 

 

Det spørs jo om klubben faktisk vil selge.

Link to comment
Share on other sites

Januar er straks over, og de fleste av våre konkurenter som trengte det har hentet: Forsterkninger.

Vi har hentet det de fleste tippet før vinduet startet: ingenting

 

Mao: Helt normal Wenger oppførsel, vi kan klammre oss til en Shava lignende opplevelse siste dagen men hakke trua.

Wenger har nå karret oss inn top4 hver år uansett, men iår tror jeg han sparer seg til en fant som sitter med skjegget i postkassa i mai.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel Arsenal eneste laget av topplagene som har vært helt stille i januar (City trenger ikke noen så de regner jeg ikke med). Chelsea og Liverpool har sett at de manglet spiss, de gjorde noe med det. Tottenham holder på å gjøre det samme, og de har i tillegg fått Holtby.

Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Overgangsvinduet har snart passert og vi har enda ikke hentet en eneste spiller. Det eneste som har skjedd er at det par har gått ut av portene på lån. Mener Wenger at laget er sterkt nok og 'bredt' nok slik det er, mon tro? Eller kommer han til å handle? Jeg frykter det første, og håper det andre. Håpet svinner derimot mer og mer for hvert eneste minutt som går. Villa blir det heller ikke noe av skal vi tro ryktene. Hva slags signaler sender Wenger om han ikke henter en eneste en? Særs dårlige, spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Overgangsvinduet har snart passert og vi har enda ikke hentet en eneste spiller. Det eneste som har skjedd er at det par har gått ut av portene på lån. Mener Wenger at laget er sterkt nok og 'bredt' nok slik det er, mon tro? Eller kommer han til å handle? Jeg frykter det første, og håper det andre. Håpet svinner derimot mer og mer for hvert eneste minutt som går. Villa blir det heller ikke noe av skal vi tro ryktene. Hva slags signaler sender Wenger om han ikke henter en eneste en? Særs dårlige, spør du meg.

Jo det skal jeg si deg. Han prøver seg vel med litt "Almunia-taktikk", hvilket vil si å gi sine egne spillerne selvtillit ved å indirekte si at "de vi har nå er gode nok", selv om ALLE vet at dette ikke stemmer. På akkurat same måte som Almunia skjønte at dette bare var spill for galleriet, skjønner nok også dagens spillere at det bare er tull.

Link to comment
Share on other sites

35 timer igjen av vinduet og ting ser ikke lyst ut. Villa er en no-go og vi ser ikke ut til å være på markedet for en keeper, venstreback, midtstopper eller kantspiller. Midtbanen og spissplass er vel de eneste posisjonene hvor det muligens kan komme en spiller, men jeg tror nok vi ender opp med å gå svekket ut av vinduet når det stenger natt til fredag.

 

http://www.youtube.com/watch?v=h_f1N51Gv9c

Link to comment
Share on other sites

Hva meg angår så er det kun hva han gjør eller ikke gjør som betyr noe. Hva han sier er blitt verdiløst for evigheter siden, eller er det virkelig slik at i en situasjon der vi er på defensiven i forhold til å vinne årets "trofe" er det umulig å finne noen spiller i noen posisjon som er en forterkning i forhold til de vi har i stallen? Jeg tror Wenger med sine faktiske handlinger i ramme alvor svarer ja på det spørsmålet. Resten får hver og en gjøre seg opp en mening om.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool har forsterket, Tottenham har forsterket og Chelsea har forsterket. Everton prøvde å forsterke laget sitt, men Leroy Fer bestod ikke den medisinske testen visstnok.

 

Så rivalene for 4. plassen har da altså forsterket lagene sine, men vi har kun gjort troppen mindre. Hvis fjerdeplassen ryker i år så kan ikke Wenger skylde på annet enn seg selv og i mine øyne så burde denne sesongen være hans siste uansett om han får oss til Champions League neste år eller ikke.

 

Når det kommer til avstemningen i tråden så vil jeg nok endre voten min fra alternativ nummer 3 til alternativ nummer 2 natt til fredag.. skal litt til fra Arsène sin side for å overbevise meg om at han fortsatt er fremtiden må jeg innrømme.

Link to comment
Share on other sites

Hva meg angår så er det kun hva han gjør eller ikke gjør som betyr noe. Hva han sier er blitt verdiløst for evigheter siden, eller er det virkelig slik at i en situasjon der vi er på defensiven i forhold til å vinne årets "trofe" er det umulig å finne noen spiller i noen posisjon som er en forterkning i forhold til de vi har i stallen? Jeg tror Wenger med sine faktiske handlinger i ramme alvor svarer ja på det spørsmålet. Resten får hver og en gjøre seg opp en mening om.

Wenger har i de ørten siste transfervinduene sagt at laget skal forsterkes. Det som alltid har hendt, er at han enten har kjøpt mer eller mindre gode spillere, men kvittet seg med bedre, eller at han ikke har gjort en dritt. Er vel ikke noe vits i å håpe på noe de siste 29 timene...

Link to comment
Share on other sites

Keeper, midtstopper, venstreback, høyreback, defensiv midtbanespiller og en målfarlig midtspiss. Sannsynlig? Så absolutt ikke!

 

Mignolet, Hummels, Izaguirre/Baines, Richards, Diame og Villa. Pris? Alt for høy til Wenger, så liten vits i å legge ned energi i å regne på det, men gud bedre det ville vært deilig!

Mignolet

Richards - Hummels - Vermaelen - Izaguirre/Baines

Diame

Walcott - Wilshere - Cazorla

Podolski

Villa

Benk: Szczesny, Koscielny, Jenkinson, Diaby, Arteta, Ramsey/OX, Giroud

 

Det som da fortsatt mangler på benken er en typisk vingspiller som kan komme inn og endre kampbildet. Om vi får såpass god dekning på midtbanen bør enten Ramsey eller Oxlade-Chamberlain sendes på utlån.

Link to comment
Share on other sites

Ønsket meg akkurat de samme spillertypene i "Hvilke nye spillere ønsker dere?"-tråden. Vel.. minus høyrebacken da, men er enig med deg der også. Syntes dog det kan vente til sommeren. De andre posisjonene derimot syntes jeg vi burde ha prøvd å forsterke mest mulig nå i dette vinduet.

 

At Wenger ikke ser at dette laget trenger forsterkninger sier vel litt om hvor mye denne mannen har forfalt de siste 5 årene. Trist og tragisk er det, men enda mer tragisk er Kroenke som faen ikke er mye til leder. Er vel ikke uten grunn til at han kalles "Silent" Stan. Tipper egentlig det mangler et adjektiv foran Silent. Nemlig "sneaky".

Link to comment
Share on other sites

Ønsket meg akkurat de samme spillertypene i "Hvilke nye spillere ønsker dere?"-tråden. Vel.. minus høyrebacken da, men er enig med deg der også. Syntes dog det kan vente til sommeren. De andre posisjonene derimot syntes jeg vi burde ha prøvd å forsterke mest mulig nå i dette vinduet.

Beklager, men jeg er ganske enkelt drittlei av å se Sagna gå utpå Emirates betalt for noe han ikke kan - nemlig spille fotball. Carl Jenkinson har helt uforståelig blitt benket selv om han er minst like sterk i 1 mot 1 duellene defensivt, og er milevis bedre enn Sagna på å slå innlegg (Sagna slår riktignok ikke innlegg; han prøver bare å påføre motstanderne en lårhøne, så vidt det er med laber kraft). Richards er en helt annen spillertype med voldsom fysikk og god fart, som kan balansere forsvaret mens venstrebacken går opp offensivt.

 

Får ikke finnen vår spille nå som Sagna presterer på "adeccodass" nivå, er det bedre å bare sende han på utlån for at utviklingen ikke skal stagnere.

Link to comment
Share on other sites

John Cross@johncrossmirror

Wenger once again for the 458th time in January says this #afc squad good enough to reach top four. Not sure after tonight...

 

Vi får se i løpet av morgendagen om Wenger står for denne påstanden, men jeg frykter virkelig at han mener dette. Er tragisk hvordan Wenger ikke har klart å oppdatere og forholde seg til dagens fotball. Ferguson er 71, men han er tilpasningsdyktig. Wenger derimot..

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at når Wenger ikke er i stand til å gjøre de grepene som skal til for å få det beste ut av troppen sin så hjelper det fint lite at de har potensiale til å klare topp 4. I så fall så må manageren selv gå hvis han ikke er i stand til å utnytte de spillerene han selv har hentet til klubben.

 

Personlig mener jeg også at laget er godt nok til topp 4, men en klubb som Arsenal med de midlene vi har tilgjengelig så skal målet være å kjempe om Premier League tittelen og Champions League troféet. Pdd. så er vi ikke i nærheten av noen av delene.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg våger å si at vi ikke kommer til å gjøre det igjen, uansett om Wenger finner frem sjekkheftet eller ei. Som du sier har han tapt evnen til å ta de riktige grepene, og det har lenge blitt satt spørsmålstegn rundt hans evner til å motivere spillerne. Når vi nå gjentatte ganger kommer under i de store, virkelig viktige kampene, bør det ringe en klokke hos ledelsen. Wenger sine dager i klubben er for meg over, men å erstatte han midt i sesongen er både vanskelig og en gambling. La oss heller starte jobben med å kontakte evt. erstattere og få til en avtale rett etter sesongslutt. Selv om Wenger mirakuløst skulle klart å vunnet Fa-cupen og Champions League denne våren, bør han ta kåpen og gå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...