Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Demba Ba debuterer med 2 mål mot Southampton. Bra vi ikke prøvde oss på fyren.

Det opplagte er ikke noe for Arsenal.

 

Trenger 1-2 spillere som kan gå rett inn på laget!

Amen i femte fase!! 2-3 tenker jeg. De som går ut av laget blir da automatisk back-up. Vi har spillere i søkk og kav, vi har bare ikke gode nok spillere. Da begynner vi på toppen.

  1. Szczesny effekten er død! Å finne en reell matchvinner i mål bør seriøst vurderes. En som skiller klinten fra hveten.
  2. My teknikk på midtbanen, men alt for lite power. En midtbanemotor er høyst påkrevd.
  3. Ekte vinger av klasse er det evigheter siden vi har hatt. Minst en ASAP!
  4. Giroud er bra, Walcott det samme, men en virkelig målscorer er ofte det som utgjør forskjellen.

Så da velger vi på absolutt øverste hylle. To nå og to til sommeren. Kvitter oss med fyllmassen og beholder de beste vi har til en forandring.

Hva sier du Arsene? No, I thougt so ......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Trender på twitter om at Chelsea og Malaga er nærme å komme til enighet om Isco for omtrent £15M. Stemmer dette og Wenger ikke er med i kampen så er det seriøst på tide for Wenger å skjønne at han er ute av gamet.

Link to comment
Share on other sites

Skal ha en utkjøpsklausul på £17,4 millioner, noe som er billigsalg for en spiller av Isco's kvalitet. Nå er det Chelsea vi snakker om, men jeg ser ikke hvordan de skal få plass til enda en offensiv midtbanespiller i laget. Er det erstatter for Lampard som skal ut til sommeren, så kan man virkelig si de oppgraderer...

 

Edit: Petter Veland som følger La Liga gjennom Cmore om ryktene:

 

Slikt ofrer jeg svært lite kalorier på foreløpig :-) Ingenting i Málaga-pressen, som jobber tett med/på Isco.
Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt det stemmer eller ikke får man vel ikke svar på helt ennå, men hvis det faktisk stemmer så er det rett og slett latterlig av Arsenal om vi ikke er med i kampen. Chelsea har allerede Hazard, Mata, Oscar, Marin og Moses. De to førstnevnte "stjal" de fra oss. Førstnevnte var grei nok mtp. at han kostet hinsides mye, men Mata hadde vi råd til. Isco for £20M har vi faen meg råd til også.

 

Kjenner frustasjonen virkelig bygger seg opp til tross for at det bare er rykter uten spesielt troverdige kilder. Er jo erketypisk at en spiller som Isco går på billigsalg og Wenger ikke kaster seg på.

Link to comment
Share on other sites

Vi har penger på bok klare til å brukes på topp, topp kvalitet.

  1. Gi med en ny keeper som kan være en matchvinner og gi Szczesny en tankevekker over hva han må prestere for å unngå benktilværelsen. Simon Mignolet bør være en aktuell signering hvis vi bare legger nok penger på bordet.
  2. Gi meg en spiller som kan spille spiss i 4-2-3-1 formasjonen Wenger er fastlåst til. Walcott og Giroud er best med en partner på topp. Det er bra vi ikke forsøkte oss på Demba Ba på billigsalg. Kvaliteten vi trenger er på nivå med Suarez, van Persie, Dzeko.
  3. Gi meg en defensiv midtbanespiller som kan trykke til og være et anker på ellers svak defensiv midtbane. Coquelin er ikke klar for oppgaven, Arteta er for treg og Wilshere for offensiv. Savnet av Song er gedigent. Om noen kan kontakte snåsamann og få lovnad på at Diaby holder seg skadefri er det et alternativ.
  4. Gi meg en offensiv midtbanespiller/vingtype som har fart til å gå forbi motstanders pressledd og overblikk til å sende de rette pasningene. Belhanda, Isco, Ben Arfa, Modric...

Link to comment
Share on other sites

Bare å drømme Unbeaten. Er bare et spørsmål om tid før Wenger går ut og sier vi har spilt med håndbrekket på mesteparten av sesongen og at alt snart "løsner" og at dette er det beste laget han har hatt i sin tid i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Nå når Arsenal har kvittet seg med en del spillere på lån/salg, og det ikke akkurat er mange unge som banker på døra, regner jeg med at Wenger ser at noen kjøp må til. Særlig nå når Gervinho skal til Afrika, og kampprogrammet blir enda tettere med både FA cup, CL og serie

Link to comment
Share on other sites

Vi har penger på bok klare til å brukes på topp, topp kvalitet.

  1. Gi med en ny keeper som kan være en matchvinner og gi Szczesny en tankevekker over hva han må prestere for å unngå benktilværelsen. Simon Mignolet bør være en aktuell signering hvis vi bare legger nok penger på bordet.
  2. Gi meg en spiller som kan spille spiss i 4-2-3-1 formasjonen Wenger er fastlåst til. Walcott og Giroud er best med en partner på topp. Det er bra vi ikke forsøkte oss på Demba Ba på billigsalg. Kvaliteten vi trenger er på nivå med Suarez, van Persie, Dzeko.
  3. Gi meg en defensiv midtbanespiller som kan trykke til og være et anker på ellers svak defensiv midtbane. Coquelin er ikke klar for oppgaven, Arteta er for treg og Wilshere for offensiv. Savnet av Song er gedigent. Om noen kan kontakte snåsamann og få lovnad på at Diaby holder seg skadefri er det et alternativ.
  4. Gi meg en offensiv midtbanespiller/vingtype som har fart til å gå forbi motstanders pressledd og overblikk til å sende de rette pasningene. Belhanda, Isco, Ben Arfa, Modric...

 

Jeg har lenge sagt Mignolet. Han er vel 24/25 år, og gjør ikke de feilvurderingene som WS gjør. Er ikke like enig i de andre du skriver, men at Arsenal trenger spillere som kan passere folk med ball, er hevet over enhver tvil. En keeper, en dribler og en skikkelig spiss må inn. Og da holder det ikke med gamblingsigneringer som Giroud!

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å ta turen over til Kroenkes kontor og ta en livlig diskusjon om Wengers fremtid. Om Wenger ikke ser svakhetene i laget, og ut fra dem handler inn forsterkninger for å kjempe i toppen, kan han bli pensjonist.

Frykten er jo at Wenger er enig med Kroenke, for tror nok ikke Kroenke har lyst til å bruke penger.

Link to comment
Share on other sites

Denne fikk meg til å le:

 

Wenger Knows Best@wengerknowsbest

Have I called David Villa personally? Yes. Is it an illegal approach? No. Making phone calls is perfectly legal.

 

Denne derimot fikk meg ned igjen. :P

 

Jamie Sanderson@YoungGunsBlog

Arsenal discussing more possible outs, but little sign of incomings. Think at least two are needed. Real battle on cards for top 4.

 

In other news:

 

Sies at Fenerbache er nærme å komme til enighet om Younes Belhanda. Ble tidligere rapportert at han var klar for den tyrkiske klubben, men det ble benektet av både Belhanda og på Fenerbache sin offisielle side, men det er nok noe som skjer der. Er sjeldent røyk uten flammer.

Link to comment
Share on other sites

Såså.

 

Wenger sa jo også på pressekonferansen at det var plass til signeringer, så da får vi håpe å tro han akter å forsterke laget skikkelig. City hjemme har vi alle muligheter til å vinne med dagens lag om det klaffer.

 

Og vi kommer ikke til å ryke ut mot Swansea.

Link to comment
Share on other sites

Ja takk til Lampard inn! Har alene mer erfaring og vunnet mer titler enn resten av troppen vår tilsammen, uten at det sier for mye. Han har vist ved de få mulighetene han har fått sjansen denne sesongen at han fortsatt er en drivkraft i Chelsea, og har scoret flere viktige mål ved å være på rett sted til riktig tid i boksen. Kommer han inn på f. eks en toårskontrakt kan vi låne ut Ramsey for å utvikle seg som offensiv midtbanespiller under en annen trener med et annet syn på arbeidsoppgaver. Bør ikke gå på bekostning av en litt yngre spiller i som ikke er helt på toppen av karrieren/på vei ned. Førsteønsket av offensive midtbanespillere er fortsatt Isco, Belhanda, Ben Arfa i den rekkefølgen.

Link to comment
Share on other sites

For et kampprogram vi har i januar....

 

13 - City H

16 - Swa H

20 - Chelsea B

23 - West Ham H

26 - FA cup

30 - Pool H

 

 

Det er ikke mye stammen i laget har fått hvile til nå, de kommer til å være nokså kjørt og ekstra skadeutsatte hvis

de er nødt til å fortsette med samme mengde kamper. Da vil man kanskje si at det er bra at alle nå er friske og raske (det er faktisk bare Fabianski som er ute,

Når har det skjedd før?), men.... vi skulle vell helst sett noen signeringer inn portene?! Det blir nok til at Wenger "gambler" og ikke henter noen tipper jeg. Jeg tror den

gamblingen meget vell kan koste dyrt gjennom tapt CL-plass....

Link to comment
Share on other sites

Lampard er fortsatt en jævel når det kommer til å score mål, men ellers syntes jeg han faller igjennom på de fleste punkter når det kommer til å spille i en toppklubb. Backup? Nja.. lønna hans er ekstrem i Chelsea nå og tipper han ikke vil gå ned til £60-80k i Arsenal. Meget urealistisk.

 

Ellers er det bare et spørsmål om tid før Wilshere blir utslitt og pådrar seg en skade igjen. Ble matchet forsiktig i starten etter comebacket, men etter det har det vært strake 90 minutter i samtlige kamper. Kanskje ikke så rart når vi har null og niks i backup/reserve? Ditto det samme med Arteta, Cazorla, Podolski, Gibbs og Szczesny.

 

Om Wenger seriøst ikke ser at dette laget mangler såpass mye kvalitet som det gjør så er det noe galt. Er ikke uten grunn til at jeg ville se han ut i november/desember slik at en ny manager kunne komme inn og gjøre et par kjøp i januar hvis det var nødvendig, men uansett så sitter vel Wenger trygt til sommeren/neste sommer uansett.

Link to comment
Share on other sites

Ben Fairthorne@BFairthorne

#Arsenal desperately trying to find buyer for Santos but wages big problem. Won't be leaving this window. Summer likely.

 

 

Tviler egentlig ikke på ryktet, men mener likevel vi nå bør signere en forsvarsspiller før vi sender enda en på dør, med Djourou allerede borte og Squllaci ledig for dem som ønsker han.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe sjokk når Wenger overbetaler dårlige spillere noe helt vanvittig.

 

Håper vi går for Izaguirre på venstrebacken eller Luke Shaw (som nevnt tidligere så syntes jeg han ser ut som et fantastisk prosjekt + at han allerede nå er god nok for PL i en alder av 17) på backen og Mbiwa inn for Djourou og Squillaci.

 

Pes på med M'Vila/Diame/Moussa Sissoko og litt ekstra krydder med Isco så er det jammen ikke dumt. Klarer man attpåtil å få inn Mignolet eller Begovic f.eks. så snakker vi om et knallag.

 

Ikke at jeg har noe tro på at noen av disse navnene her ender opp hos oss, men må jo nesten tillate meg selv å drømme bittelitt.

Link to comment
Share on other sites

Synes det blir heilt feil priotering og hente inn ny angrepsspiller nå i første omgang med mindre Walcott stikker.

 

Vi trenger sårt en fysisk sterk og stor midtbanespiller bak angrepsrekka, en Yaya Toure. Wilshere-Arteta duoen blir for puslete. Diaby er klasse i den rollen han hadde i starten av sesongen men når han er kronisk skada så er det jo til ingen nytte.

 

Usikker på hvem det skulle blitt men Wanyama og Diame har jo blitt nevnt. Det er i hvertfall rette spillertyper, men om de holder nivået er jo en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...