Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal trenger folk som har vist over en lengre periode at de duger.

Alle tre store sommerkjøpene var litt bingo, spør du meg.

Giroud - toppscorer et år, men ellers lite å slå i bordet med

Cazorla - Er 28 år og har aldri spilt for en toppklubb, noe som mye henger sammen med at han er ustabil og best i medgang.

Podolski - Har en merkelig historie med et mislykket opphold i Bayern. Virker å være best i små klubber.

 

Hva med å prøve seg på folk som har prestert over tid...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Det er to steder hvor laget trenger en rask forbedring, nemlig keeperplassen og sentral midtbane. Der lettest å få gjort noe er på keeperplassen. Szczesny er fortsatt ung og veldig lovende, men han er langt fra noen toppkeeper per dags dato. Når jeg ser på de andre keeperne i PL så syns jeg mange er bedre enn vår førsteskanse. Begovic, Mignolet og selv Tottenhams reservekeeper er etter mitt syn langt bedre enn Szczesny. Jeg hadde tatt i mot Friedel med åpne armer!

 

Szczesny har problemer med langskudd, han tar knapt noe i feltet lenger og igangsettingene hans burde være bedre.

 

Den andre plassen er på sentral midtbane. Hvis Diaby kommer tilbake og kan holde noen uker så er det greit nok. Hvis ikke så trengs det er forsterkning på plassen. Når ingen fra sentral midtbane klarer å bryte gjennom et ledd så har Carzola en tendens til å bli isolert og ineffektiv, slik han ble når Soton klarte å demme opp for Wilshere sin framdrift nå sist.

 

På de andre plassene så kan vi helt klart styrkes, men det er ikke så prekært etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal trenger folk som har vist over en lengre periode at de duger.

Alle tre store sommerkjøpene var litt bingo, spør du meg.

Giroud - toppscorer et år, men ellers lite å slå i bordet med

Cazorla - Er 28 år og har aldri spilt for en toppklubb, noe som mye henger sammen med at han er ustabil og best i medgang.

Podolski - Har en merkelig historie med et mislykket opphold i Bayern. Virker å være best i små klubber.

 

Hva med å prøve seg på folk som har prestert over tid...

 

Cazorla har 50 (!) landskamper for verdens klart beste landslag. Podolski har 106 for Tyskland! Hvis ikke dette er prestasjoner over tid, så vet ikke jeg. Kanskje vi skulle punge ut for Ryan Giggs?

Link to comment
Share on other sites

Enig der Tapapa. Men synes vi trenger et par gode vinger også.

Da snakker jeg om VIRKELIG gode vinger.

Jeg mener vinger og en dominerende midtbanespiller burde være førsteprioriteter, men siden Yaya ikke er til salgs så.. Mener vi skaper alt for lite fra kantene pdd..

Link to comment
Share on other sites

Jaja, Phil Jagielka blir i hvert fall ikke erstatter for de to stopperne som virker som de er på vei bort. Signerte ny kontrakt med Everton visstnok! Hvem kunne folk ønsket seg inn det vinduet her? Både for å fortserke ut sesongen men også på lenger sikt?

Link to comment
Share on other sites

Jaja, Phil Jagielka blir i hvert fall ikke erstatter for de to stopperne som virker som de er på vei bort. Signerte ny kontrakt med Everton visstnok! Hvem kunne folk ønsket seg inn det vinduet her? Både for å fortserke ut sesongen men også på lenger sikt?

Yanga M'Biwa. Da vil vi ha en dugende erstatter på stopperplass og backplassene(Ville muligens kunne spilt ut en av de tre vi har pdd også), men regner med at det blir Miquel som aldri har imponert meg nevneverdig. God pasningsfot har ahn dog..

Link to comment
Share on other sites

To spillere skal være klare for lån frem til sommeren. Djorou til Hannover og Chamakh til West Ham. For Chamakh så betaler vi fortsatt litt av lønna, men siden han uansett ikke spiller for oss lenger er det jo kjekt at vi får dekket deler av lønnskostnadene. Samme skjer nok med Arshavin innen utgangen av måneden om vi ikke får solgt.

Link to comment
Share on other sites

Om Squillaci, Djourou og Miquel forsvinner i det samme overgangsvinduet, uansett om det er lån eller ikke, må bety at minst en ny midtstopper er på vei inn. Med den situasjonen vi har på backplass i tillegg, der vi mangler god nok dekning bak Gibbs, så skal man ikke se bort ifra at det kommer inn en "potetspiller". Nå er vell Yanga-Mbiwa en spiller som kan spille midtstopper, defensiv midtbane og høyreback. Et alternativ som har blitt brukt tidligere er jo at Vermaelen trekkes ut på venstrebacken, men akkurat det er en nødløsning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...